Vastattu

Latausliittymän tilaus

  • 26 maaliskuu 2013
  • 62 kommenttia
  • 3415 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
  • Päähenkilö
  • 1658 kommenttia
Minulla on asiakasnumero ja yritän tilata omasaunalahdesta latausliittymää mutta tilaus ohjautuu joka kerta uuden asiakkaan rekisteröintiin....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onko Saunaelisalla käynyt niin suuri kato asiakasmäärissä että on pitänyt tällaisella konstilla saada asiakasmäärä nousuun..?

Olen aikaisemmin ainakin voinut tilata uuden liittynän vanhalle asiakasnumerolle, tosin siitä on jo yli 2 vuotta. Onko tilaus tavassa tullut jokin muutos jota en nyt vaan huomaa ja siksi ohjautuu aina uudelleen rekistoröintiin, sekavaahan toiminnat ovat olleet aikaisemminkin mutta....:smileyshocked:
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Optio 27 maaliskuu 2013, 09:09

Hyvis kirjoitti:
Onko kyseinen asiakasnumerosi vielä voimassa? Onko sinulla siis sillä käyttäjätunnuksella mitään Saunalahden palveluita, pystytkö kirjautumaan OmaSaunalahteen sillä tunnuksella?

Hei....!

Onnistui nyt.... kun osasin lopulta valita oikeat linkkaukset...heh..... eli oma moka tilaussysteemi toimii.

Katso alkuperäinen viesti

62 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Hyvis kirjoitti:
Onko kyseinen asiakasnumerosi vielä voimassa? Onko sinulla siis sillä käyttäjätunnuksella mitään Saunalahden palveluita, pystytkö kirjautumaan OmaSaunalahteen sillä tunnuksella?

Hei....!

Onnistui nyt.... kun osasin lopulta valita oikeat linkkaukset...heh..... eli oma moka tilaussysteemi toimii.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Optio kirjoitti:
 pari luottokiorjoittajaa yrittää puolustella saunista ja tehdä "valittajasta" tiidutaaduu.n tai jotain sinnepäin.

Jos minua tarkoitat, ei sellainen ole ollenkaan tarkoitus.
Optio kirjoitti:
joku_vaan kirjoitti:
Kysyn nyt vielä aspasta sitä salasanaa, kun en oo tälle as.nrolle/tunnukselle sitä koskaan saanukaan,

Onneksi asia on nyt kohdaltasi kunnossa mutta sen salasanan olet kyllä saanut jos olet kerran tehnyt numerotilauksen...!!

Salasana ilmoitetaan siinä vaiheessa kun kaikki tilaukseen tarvittavat tiedot olet näpytellyt ja tulee tilauksen yhteenveto.

Siinä on näkyvissä kaksi erillistä lokeroa, toisessa Tilauksen tiedot ja toisessa Omasaunalahteen tarvittavat tiedot jossa kerrotaan että jokaiseen Saunalahden GSM-liittymään sisältyy sähköposti jne... ja sen jälkeen on salasana sekä omasaunalahden sivulle että sähköpostiin.

Kannattais aina lukea tarkoin jokainen kohta tilausvaiheessa ja tehdä muistiinpanot tai ottaa ruutukaappaus, nuo tiedot ovat olleet eli turha väittää ettei niitä sinulle ole koskaan kerrottu.

Tämä vastaisuuden varalle.

Tein sen sopimuksen elisan liikkeessä enkä saanu mukaan siitä kun yhden A4 paperin jossa sitä ei missään kohtaa näy, sim-kortin sekä kuitin maksetusta 5 euron latauksesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei,

Voit siirtää jonkun toisen numeron tai Saunalahden numeron toisen operaattorin kautta latausliittymään.

Jos numerosi on nyt Saunalahdella, siirrät se DNA:lle ja sieltä Saunalahden latausliittymäksi. Ota huomioon, että numero ei saa olla määräaikainen, koska muuten Saunalahden latausliittymäksi siirto estyy. Ota siis sellainen liittymä, johon siirrät, jossa ei ole määräaikaisuutta.

Latausliittymään voi soittaa ja viestiä vaikka saldosi olisi loppunut.

Tällä hetkellä latausliittymästä ei voi siirtyä Saunalahden laskutusliittymän asiakkaaksi eikä toisinpäinkään eli tässä olisi ne vastaukset.

Mukavaa päivänjatkoa!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Vilkaisin tuolla tilauksen teossa mitä mobiilidataa saa esim.

Norppa+ latausliittymä

Mobiililaajakaista Mini Kuukausimaksu: 4.94 € / kk

Mobiililaajakaista Perus 2M Kuukausimaksu: 9.98 € / kk

Mobiililaajakaista Nopsa Kuukausimaksu: 14.01 € / kk

Reilu 3G (Lataus) 13.9 € /kk (sis. tiedonsiirto jopa 21 Mbit/s)

Melko kallista ja 4G LTE nopeutta ei saa ollenkaan. 😞
Käyttäjätaso 5
Hei hglc,

tervetuloa Palstalle!

Tällä hetkellä Latausliittymän tilaussivu antaa tosiaan vaihtoehdoksi vain postitoimipaikkaan toimituksen. Laitan asian tarkempaan selvitykseen ja vastaamme uudelleen kun saamme asiasta tarkempaa tietoa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
joku_vaan kirjoitti:
Tuli vielä lisää mieleen vaikkei näihinkään nyt vielä oo tullu vastauksia.. niin, ei kai se niin voi ainakaan olla, että latauksen loppumisen jälkeen alettas laskuttaa jälkikäteen ylimenevää, koska sitten jos hukkais puhelimen niin siitähän vois tulla ties miten kallis vahinko.. nythän on mainostettu että menettää vaan sen mitä sinne oli ladattu.Mitenkäs tossa tilanteessa jos puhelimen hukkais niin onko numerokin sitten menetetty, vai voiko sen jotenkin sulkee sieltä kadonneelta kortilta ja avata taas uudelle, niinkun normaalistikin?

Entä jos edellistä latausta on jäljellä vaikka pari euroo ja lataa lisää, niin ei kai se uus lataus hävitä niitä edellisiä (tai sitä avatessa nyt saatavaa 10e lahjaa) mihkään?

Kortin voi vaihtaa uuteen, jolloin numero säilyy ennallaan. Jos lataa lisää, entinen lataus ei katoa, vaan säilyy siellä pohjalla. Saldoa ei voi syödä etukäteen. Saldon loppuessa käyttäjä voi vielä soittaa viisi minuuttia ja lähettää viisi tekstiviestiä normaaleihin mobiiliverkon liittymiin.

Lisätietoa latausliittymistä: http://saunalahti.fi/gsm/latausliittymat.php

Latausliittymän merkittävimmät erot laskutusliittymään ovat:

- monipuolisempi liittymävalikoima

- maksu etukäteen

- luottohäiriöillä ei ole merkitystä, joten vakuuttakaan ei peritä.
Se laskutuspäivä on se päivä, jolloin saldostasi lähtee kuukausi ja pakettimaksut :smileycheesy:
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Optio kirjoitti:
karhal kirjoitti:
Se laskutuspäivä on se päivä, jolloin saldostasi lähtee kuukausi ja pakettimaksut :smileycheesy:

Ompa tietämättömän tyhjänpäiväinen vastaus. Latausliittymässä ei ole kuukausimaksua, ettäs tiedät vastaisuudessa.

Siinä voi olla, riippuen liittymätyypistä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Jaahas tilasin Norppa latausliittymään numeronsiirron DNA:ta ja olin kirjautuneena omilla tunnuksilla oma.saunalahteen, no tämä tilaus sitten loikin jo kolmannet erilliset oma.saunalahti tunnarit hö! Saa nähdä kykeneekö näitä edes mitenkään tulevaisuudessa yhdistämään?

:smileyshocked:

Viimeksi, kun kokeilin yhdistää kahta edellistä tunnaria ihan Saunis ohjeen mukaan ei sekään onnistunut millään konstilla.

Oma.saunalahti viestit osiossa tuli vielä vastaus ettei onnistu HÖ.

1. tunnari, jossa Saunis Norppa vanha kytkyn jatko ja mobiililaajakaista 4G super

2. tunnari, jossa vain ilmais sähköposti

ja nyt uusin

3. tunnari, jossa on siis tämä tuleva Norppa latausliittymä.

Eipä vaikuta järkevältä "tunnaroinnilta" mitenkään! :smileyangry:

Mikähän on se toimenpide millä nämä itsepalveluna yhdistän, palveluna se tietysti Sauniksella maksaa maltaita.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
On eri asia määritellä liittymää avatessaan se salaiseksi kuin estää numeron näkyminen soittaessa. Salaisella numerolla tarkoitetaan Elisa/Saunalahdella sitä, ettei liittymänumeroa löydy numerotiedustelusta tai vastaavasta nettipalvelusta. 

Ainakin vanhempien matkaviestinten valikoissa oli kohta, jossa voidaan suoraan puhelimessa estää liittymänumeronnäkyminen sillä soitettaessa. Vastaava valinta voidaan tehdä toki myös oma.saunahti.fi -palvelussa.

http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/1203.03/puhelukohtainen-numeronayton-esto/

En varsinaisesti ymmärtänyt kysymystäsi puuttuvasta kirjautumissalasanasta oma.saunalahteen, jos kerran pääset käyttämään internetiä koneella, voinet myös tilata sieltä uupuvan salasanan..

https://oma.saunalahti.fi/settings/ChoosePasswordMethod
Käyttäjätaso 6
joku_vaan kirjoitti:

Juu, sainkin sen "uuden" salasanan verkkopankkitunnuksilla.. ei se ollukaan niin vaikeeta. :)

Nyt tosin ihmettelen miks siellä oli laskutus-kohdassa "paperilasku" vaikka eihän latausliittymästä pitäs tulla mitään laskuja?! Vai onko toi joku automaattinen että sen täplän on pakko olla jossain kohtaa.. Kuukausimaksustakin oli mainittu jotakin vaikka mulla on se Norppa+ 0e..


Samalla asiakkuudella on mahdollista olla myös laskutusliittymä, josta syystä tuo laskun toimitustapa -valinta löytyy Oma Saunalahdesta. Kuukausimaksu on siinä tapauksessa 0e, kun käytössäsi on Norppa+ liittymä.:smileycheesy:
Onko oma.saunalahdessa joku kohta mistä pystyy seuraamaan tarkemmin saldon kulumista, siis puhelu- ja viestierittelyä? Nyt en löytäny kun etusivulta tänhetkisen saldon ja laskutus-kohdista ei näy tietenkään mitään...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hyvis kirjoitti:
joku_vaan kirjoitti:No sieltä kohdastahan se tosiaan näkyykin 🙂 kiitos!

1. Nyt ihmettelen kun tänään tuli viestiä saunalahdelta että "Hyvä asiakas. Liittymätyyppisi () veloitetaan ensi yönä" ja "Varmista tänään että liittymälläsi on riittävästi saldoa. Jos liittymäsi kuukausimaksua ei voida veloittaa, vaihtuu liittymätyyppisi ( - liittymätyypiksi)." Mitähän ne tälläsiä automaattisia (?) viestejä kuukausimaksuttomiin lähettää?

2. Ilmeisesti tämänkin liittymän avaaminen maksoi 3,90e, joka velotetaan tavallisella laskulla vai?

1. Luulen, että tuo tulee kaikkiin liittymiin. Siinähän lukee "Jos liittymän kuukausimaksua ei voida veloittaa", niin kyllähän se oikeastaan koskee Norppiakin.

2. Tuosta minulla ei ole tietoa. Mutta ei ole reilua, jos maksaa liittymän avauksessa vitosen ja siitä suurin osa menee liittymän avausmaksuun. Mutta laita tänne viestiä, kuinka siinä kävi.


Itse itselleni vastaten:

Tutkiskelin Norpan hinnastoa/tuotekuvausta ja siellähän tosiaan lukee, että liittymän avausmaksu on 3,90 €. Hinnasto tulee tuolla sivulla näkyviin kohdasta Hinnasto. Voisinpas laittaa Ideaosastolle ehdotuksen, että tuota ei perittäisi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
joku_vaan kirjoitti:
Kysyn nyt vielä aspasta sitä salasanaa, kun en oo tälle as.nrolle/tunnukselle sitä koskaan saanukaan,

Onneksi asia on nyt kohdaltasi kunnossa mutta sen salasanan olet kyllä saanut jos olet kerran tehnyt numerotilauksen...!!

Salasana ilmoitetaan siinä vaiheessa kun kaikki tilaukseen tarvittavat tiedot olet näpytellyt ja tulee tilauksen yhteenveto.

Siinä on näkyvissä kaksi erillistä lokeroa, toisessa Tilauksen tiedot ja toisessa Omasaunalahteen tarvittavat tiedot jossa kerrotaan että jokaiseen Saunalahden GSM-liittymään sisältyy sähköposti jne... ja sen jälkeen on salasana sekä omasaunalahden sivulle että sähköpostiin.

Kannattais aina lukea tarkoin jokainen kohta tilausvaiheessa ja tehdä muistiinpanot tai ottaa ruutukaappaus, nuo tiedot ovat olleet eli turha väittää ettei niitä sinulle ole koskaan kerrottu.

Tämä vastaisuuden varalle.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Miksi sim kortin voi valita suoraan kotiin jos se menee kuitenkin kirjattuna postiin? Ruksasin kortin kotiintoimituksen ja tunnistauduin verkkopankin kautta niin tilausvahvistuksessa lukee kuitenkin että kortti on haettavissa postista muutaman päivän kuluessa?





Siis tuleeko se kortti kotiin vai meneekö postiin? Ja miksi omille sivuille ei pääse enää? Tilauksen yhteydessä saadut tunnukset toimivat heti tilauksen jälkeen mutta nyt ei enää toimi? Herjaa jotta väärä salasana tai tunnus :smileyembarrased:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Nuohan ovat ihan normaalit Mobiililaajakaista-lisäpalvelujen hinnat. :smileyhuh:
Minä yritin tilata latausliittymää, mutta mutta: onko tosiaan niin, että latausliittymien ainoana toimitustapana on postista nouto? Laskutusliittymää tilatessa näemmä saa valita toimitustavan. Tahtoisin SIM-kortin kotiin, en postiin.
Mulla ois myös kysyttävää näistä latausliittymistä.. kun tuolla sivulla sanotaan näin

http://saunalahti.fi/gsm/latausliittymat.php

"Toistaiseksi Saunalahden normaalista laskutusliittymästä ei voi vaihtaa Saunalahti Latausliittymään liittymänumeron säilyttäen."

mutta voiko numeronsa siirtää latausliittymäksi joltain toiselta operaattorilta? Vai oisko pakko ottaa joku uus saunalahden tarjooma numero?

Entä toistepäin, jos haluaa siirtyä toiselle operaattorille, niin ei kai numeroonsa ois pakko jättää saunalahdelle?

Jos sitten haluaisi muuttaa latausliittymän tavalliseksi saunalahden laskutusliittymäksi, mutta säilyttää saman numeronsa, ois käytännössä mentävä ensin toiselle operaattorille ja sieltä sitten takasin saunalahdelle? Vai onnistuisko noin?

Entä voidaanko mulle päin soittaa ja lähettää viestejä vaikka liittymältä ois lataus loppunut?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
No en.... varsinaisesti mutta jos kolahti niin....:)

Heh niiimpä.. yv;n perustreella sellainen tausta mullakin ja siellä parhaillaan olen. Kuullijalle (lukijalle) jää vastuu kuullun (luetun) ymmärtämisestä ja sitä ei aina muisteta tai tajuta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tuli vastaus asiakaspalvelusta:

Hei!

Kiitos viestistäsi.

Olen pyynnöstäsi tutkinut asiaasi ja ilmeisesti tilauksesi on peruttu Porvoon Torin Elisa Shopitissa.

Jos vielä haluat tilata latausliittymän, tulisi tilaus tehdä uudelleen. Viiden euron latauksesi voidaan siirtää myös toisen liittymäsi eduksi tai jos teet uuden tilauksen voimme siirtää latauksesi myös saldoksi sille.

Ystävällisin terveisin

Saunalahti Asiakaspalvelu

Mitenkähän Porvoon torin Elisa Shopit liittyy asiaan? Sen kauttako kaikki latausliittymät toimitetaan? Noh, ei auta kuin kokeilla uudestaan.. :smileyembarrased:
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Tuossa on käynyt todennäköisesti ihan inhimillinen erehdys, jonka vuoksi sinun tilauksesi oli peruuntunut :( Pahoittelen asiaa todella paljon :smileyembarrased: Kun olet tilannut uudelleen tuon latausliittymän, niin vastaathan tuohon saamaasi viestiin ja kerro tilauksesta, niin lisäämme tuon aiemman tilauksen saldon uudelle tilaukselle ja liittymälle.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Hyvis kirjoitti:
Kun nyt kerran onnistui, tilaa samantien useampi Norppa+, kun siinä ei ole kuukausimaksua. Ja puhumista varten MegaReilu 3G. Vaikka siinä on se datasiirto jota et tarvitse, niin muu liittymän käyttö on halpaa. Tällä hetkellä sen liittymän kuukausimaksu on noin 15 €.  :thumbsup:

Joo en tilaa Norppa+ enkä MegaReilua koska puhelimen käyttäjä itse soittaa harvoin mutta on tärkeää että hänet tavoittaa.

Norppa on tarkoitukseen sopiva ja dataa ei tarvita eli estän kaiken tiedonsiirron niin silloin ei vahingossakaan voi tulla sitä päiväkohtaista veloitusta.

Useamman kyllä tilaan, on elokuulle aikaa tilailla niitä missä saa sen puheaikaextran.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
joku_vaan kirjoitti:
Optio kirjoitti:
joku_vaan kirjoitti:
Kysyn nyt vielä aspasta sitä salasanaa, kun en oo tälle as.nrolle/tunnukselle sitä koskaan saanukaan,

Onneksi asia on nyt kohdaltasi kunnossa mutta sen salasanan olet kyllä saanut jos olet kerran tehnyt numerotilauksen...!!

Salasana ilmoitetaan siinä vaiheessa kun kaikki tilaukseen tarvittavat tiedot olet näpytellyt ja tulee tilauksen yhteenveto.

Siinä on näkyvissä kaksi erillistä lokeroa, toisessa Tilauksen tiedot ja toisessa Omasaunalahteen tarvittavat tiedot jossa kerrotaan että jokaiseen Saunalahden GSM-liittymään sisältyy sähköposti jne... ja sen jälkeen on salasana sekä omasaunalahden sivulle että sähköpostiin.

Kannattais aina lukea tarkoin jokainen kohta tilausvaiheessa ja tehdä muistiinpanot tai ottaa ruutukaappaus, nuo tiedot ovat olleet eli turha väittää ettei niitä sinulle ole koskaan kerrottu.

Tämä vastaisuuden varalle.

Tein sen sopimuksen elisan liikkeessä enkä saanu mukaan siitä kun yhden A4 paperin jossa sitä ei missään kohtaa näy, sim-kortin sekä kuitin maksetusta 5 euron latauksesta.

Näin juuri. Se on se sopimuspaperi, jossa on osapuolten ja liittymän tiedot.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
joku_vaan kirjoitti:
Tein sen sopimuksen elisan liikkeessä enkä saanu mukaan siitä kun yhden A4 paperin jossa sitä ei missään kohtaa näy, sim-kortin sekä kuitin maksetusta 5 euron latauksesta.

Ahaa... ompa ollut tosi "palveluhenkinen myyjä"... Olikohan ollenkaan jyvällä siitä mitä asiakas tarvitsee päästäkseen myöhemmin omalle sivulleen.

Sen salasanan hänen olisi jokatapauksessa pitänyt sinulle kertoa tai hoitaa niin että se lähetetäänm sinun s-postiisi, Oli kuinka tyhmä tahansa myyjä tai esimies niin tuollaiset asiat kuuluis opettaa jo työtä vastaan ottaessaan tehtävänopastuksessa , onhan se jo perustietoa.

No tuollaiset kömmähdykset taitavat olla saunalahden perusjuttuja, ei hallita kunnolla hommia.

Osallistu keskusteluun