Latausliittymästä


Käyttäjätaso 3
Hei. Muutama kysymys latausliittymästä.

Voinko siirtää tyttären jo saunalahdella olevan laskuliittymän latausliittymäksi (Haluaisin, että vanha numero säilyy)?

Onnistuuko latausliittymän muutos joskus takaisin laskuliittymäksi, niin että vanha numero säilyisi?

36 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Saat käsittääkseni pitää numeron samana, kun käytät kilpailevalla operaattorilla numeron ja teet sen jälkeen numeronsiirron latausliittymään. Toisinpäin en ole varma, mutta uskoisin senkin onnistuvan.
Käyttäjätaso 5
Miksi vaivautua kierrättämään toisen operaattorin kautta, joka nyt ei ihan eettisesti ole oikein.

Toisekseen miksi nähdä noin kamalasti vaivaa ja todeta, ettei numeronsiirto latausliittymiin (laskutusliittymästä) ole lainkaan mahdollista. Näin on asiakaspalvelusta vastattu. Turha kokeilla, kun on sanottu, ettei numeronsiirto ole mahdollista. Se myöskin tarkoittaa sitä.

Mistä kummasta ylipäätänsä joku on saanut päähänsä, että numeronsiirto olisi mahdollista, koska laskutusliittymää ei voi siirtää lataus-maksutavalle - edes toiselta operaattorilta.

Asiasta on keskusteltu (selaa useita sivuja taaksepäin)

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Tiedotteet/Saunalahden-puheliittymien-uudistus-1-4-2013/td-p/256222/page/42

Jos toisekseen latausmaksutavalle ei edes ilmeisimmin haluta vanhoja gsm asiakkaita, niin hieman ihmettelen miksi roikkua operaattorissa, joka ei halua säilyttää asiakkuuksia. :smileyhuh: Numeronsiirto olisi teknisesti täysin mahdollista, mutta se on estetty. Ihan varmasti tarkoituksella.

Eli siellä latausliittymä tuotesivulla voisi kyllä ihan lihavoituna lukea, etteivät numeronsiirrot ole mahdollisia, niin asia olisi ilmaistu ihan suomeksi. Vaikea nähdä vaihtoehtoja mistä siihen voisi numeron siirtää.
Käyttäjätaso 3
Elisan/Saunalahden vastauksiin ei kannata mielestäni aina suoralta kädeltä uskoa, vaan kokeilla itse.
Käyttäjätaso 5
Asia olisi varmasti tehty asiakkaalle helpommaksi, jos se olisi mahdollista. Saa sitä kokeilla, mutta ei kaikkea kannata tehdä vaikeimman kaavan kautta.

Latausliittymään saa käsittääkseni uuden numeron ja latausliittymien välillä voi vain vaihtaa. Kiva olisi, jos asia ilmaistaisiin paljon selkeämmin ihan tuotetiedoissa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tässä soitin Asiakaspalveluun eräästä ihan muusta asiasta ja tiedustelin tuosta laskutusliittymä --> latausliittymä -siirrosta. Kyllä se niin menee, että siirto onnistuu toisen operaattorin kautta muttei suoraan.
Käyttäjätaso 5
Hyvä, kun asiaan on saatu nyt toivottavasti se viimeinen totuus.

Ei tosin ole käytännöllinen tapa lainkaan. Suoraansanottuna aika vähän on asiakasta ajateltu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tietysti voihan tässä vielä ajatella niin, että jos liittymä oli sillä edellisellä operaattorilla laskutusliittymä.... :smileyevil:
Käyttäjätaso 3
Siirto latausliittymäksi siis onnistuu toisen operaattorin kautta kiertämällä.

Saanko oma.saunalahdesta muutettua tarvittaessa latausliittymän myöhemmin laskuliittymäksi takasin?

Mitä tapahtuu maksetulle puheajalle?
Käyttäjätaso 5
Olin tuossa jo aiemmin kirjoittanut, ettei ole mahdollista, niin selvennetään.

Ei, et voi vaihtaa enää kyseistä liittymää ainakaan SL:n sisällä laskutusliittymäksi. Norppa+ tavallisena laskutusliittymänä ei ole enää olemassakaan, eikä nuo tuotteet ole samoja vaikka nimi niin saattaisi vihjata. ;)

http://saunalahti.fi/gsm/latausliittymat.php

"Liittymätyypin vaihtoja maksutavasta toiseen (esim. Saunalahti Norppa + -> Saunalahti Norppa+ Lataus) ei voi tehdä."


Miksiköhän asia on tehty niin hankalaksi? Meillä ainakin lähtee viisi liittymää kilpailijalle, eikä siirto enää takaisin saunalahteen tuottaisi minkäänlaista lisäarvoa. Se on bai bai, kun alkavat tumpeloimaan.

 

 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

eeeno kirjoitti:
Olin tuossa jo aiemmin kirjoittanut, ettei ole mahdollista, niin selvennetään.

Ei, et voi vaihtaa enää kyseistä liittymää ainakaan SL:n sisällä laskutusliittymäksi. Norppa+ tavallisena laskutusliittymänä ei ole enää olemassakaan, eikä nuo tuotteet ole samoja vaikka nimi niin saattaisi vihjata. ;)

http://saunalahti.fi/gsm/latausliittymat.php

"Liittymätyypin vaihtoja maksutavasta toiseen (esim. Saunalahti Norppa + -> Saunalahti Norppa+ Lataus) ei voi tehdä."


Miksiköhän asia on tehty niin hankalaksi? Meillä ainakin lähtee viisi liittymää kilpailijalle, eikä siirto enää takaisin saunalahteen tuottaisi minkäänlaista lisäarvoa. Se on bai bai, kun alkavat tumpeloimaan.

 

 

Onko Saunalahdella enää edes asiakkaita pian?

Voi, mitä ne menivät tekemään. Olisivat asiat niin kuin ennen ja asiakkaat eivät katoaisi mihinkään. 😞
Käyttäjätaso 5
Kovasti ihmettelen myös sitä, että miksi joku edes harkitsee siirtoa toisen operaattorin kautta, koska eihän tuossa ole minkään valtakunnan hyötyä. :smileycheesy: Toisekseen mun mielestä se toinen operaattori saisi lätkästä seuraamusmaksun tarpeetta tilatusta SIM-kortista jos moinen yleistyy.

Tuo latausliittymä valikoima vaikuttaa ihan saattohoidolta niille poistuneille liittymille. Kuinkakohan pitkään moiseen riittää pitkäjänteisyyttä. Vuoden parin päästä voiko sanoa, että niitä liittymiä enää on olemassakaan? :smileyazn:

Kyllähän nuo puhepaketit kannattavat heille, jotka soittavat joka päivä paljon ja pitkiä puheluita.
Jos tästä olen jotain ymmärtänyt, niin se toisen operaattorin kautta siirto on ainoa tapa säilyttää vanha puhelinnumero.;)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

eeeno kirjoitti:
Kovasti ihmettelen myös sitä, että miksi joku edes harkitsee siirtoa toisen operaattorin kautta, koska eihän tuossa ole minkään valtakunnan hyötyä. :smileycheesy: Toisekseen mun mielestä se toinen operaattori saisi lätkästä seuraamusmaksun tarpeetta tilatusta SIM-kortista jos moinen yleistyy.

Tuo latausliittymä valikoima vaikuttaa ihan saattohoidolta niille poistuneille liittymille. Kuinkakohan pitkään moiseen riittää pitkäjänteisyyttä. Vuoden parin päästä voiko sanoa, että niitä liittymiä enää on olemassakaan? :smileyazn:

Kyllähän nuo puhepaketit kannattavat heille, jotka soittavat joka päivä paljon ja pitkiä puheluita.

En soita pitkiä puheluita. Silti minulla on puhepaketti, koska sen saa ilmaiseksi netin hinnalla.

Nyt kun minulla on hyvin toimiva (lue: paras ja alueen nopein moblaverkko ja -tikku) niin 1.4. alennan Reilun 3G:n nopeutta Reilu 2M tasolle. Hinta putoaa nykyisestä 13,90 -> 9,90 ja säästän neljä euroa. Miksi pudotan nopeutta? Sain aikaiseksi ostaa uuteen aknnettavaani tikkusopimuksen ja ilolla menen naimisiin Elisan kanssa kahdeksi vuodeksi jolloin säästän jopa 50 € sopimuskauden aikana.

Naimisiin meno ei haittaa tai herätä mitään epäilyksiä, koska olenhan minä käyttänyt Elisan mobiiliverkkoa ainoana yhteytenä jo yli kaksi vuotta erinäisillä sopimuksilla! Motorola ei lisäksi oikein jaksa maksiminopeuksia pyörittää eli Motorolalla 8M, mutta tikulla 15M samaan aikaan. Näin siis 2M/2M tulee olemaan nappivalinta, samalla saan 100 minuuttia puhetta ja 25 sms:ää/mms:ää ja tämä kaikki netin hinnalla 9,90 €.

Ei minun tarvitse edes puhua saati tekstailla paljon, koska yhteishinta on niin edukas. Viime kuussa käytin koko paketin, tässä kuussa vain 10 minuuttia ja 4 tekstiviestiä. Eli summasummarum: haluan soittaa jollekin, voin soittaa. Ei maksa mitään. Käytönmukaiset liittymät eivät siis minulle sovi. Nyt kk-maksuni on siis kohta 12,90 € Mobiililaajakaista 3G:stä ja 9,90 € Reilu 2M:stä eli 22,90 €. Kilpailijoita on turha katsoa, koska:

a: He eivät pysty edes samaan tarjoukseen, 6 kk Mobla 3G on vain 6,45 € kk.

b: Mikään operaattori ei rökitä täällä Elisaa, Elisalla mennään ruuhka-aikaankin 10 Mbit ja ulkopuolella 15 Mbit :)

c: Vaihtamalla ei aina saa vastinetta rahoilleen. Paras verkko on paras verkko maksoi mitä maksoi. ;)

PS: En ole Blingström.
Taas tuli ruuduntäydeltä offtopicia:(
Käyttäjätaso 5
Se on kiva, että joku henkilö jaksaa iloita pienistä asioista kuin lapset tekevät.

Mun puolesta tuohon simin ja numeronsiirto ruljanssiin ryhtyminen on varsin turhaa. Säilyyhän se numero siellä kilpailijallakin ja toisekseen roaming toimii ja liittymä on laskutusliittymä.  8,28 euron vuosisäästö on täysin yhdentekevää, jos asiakkaalle tehdään numeron ja asiakkuuden säilyttäminen niin hankalaksi. Mä sanosin ainakin että pitäkää tunkkinne, jos mulle ehdotettaisiin moista ratkaisua. :smileygrin:

Toisekseen nuo SL:n verkkovierailuhinnat ovat huomattavasti kalliimpia kuin eräällä kilpailevalla operaattorilla. Jos sieltä nyt haluaa niitä irtopisteitä etsiä, että miksi toisaalla on kaikki paremmin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Elisalla on Suomen operaattoreista laajin ulkomaanvrkosto Roamingissa. 🙂

hpguru kirjoitti:
Elisalla on Suomen operaattoreista laajin ulkomaanvrkosto Roamingissa. :)

"Elisa Matkapuhelinliittymää voi käyttää  yli 190 maassa" (käsittääkseni Saunalahdella vähemmän)

Sonera: "Roaming-yhteydet jopa 200 maassa"

:smileyhuh:
Mikähän tässä asiakaspalvelussa taas mättää?????? 

Kolme viikkoa sitten jätetty oma saunalahden kautta laskutukselle hyvityspyyntö koskien latausliittymän epäonnistunutta maksua verkkopankista eivätkä ole VIELÄ KOLMEEN VIIKKOON VAIVAUTUNEET edes vastaamaan.

Joillakin ihmisillä on parempaakin tekemistä kuin jonottaa tuntitolkulla maksulliseen asiakaspalveluun.
Käyttäjätaso 5
Olisiko sinulla sitten mahdollsita laittaa viestiin mukana liitteenä/linkkinä verkkopankin kuitti siitä tapahtumasta? Muutenhan sitä voi olla ehkä jopa hankala todentaa vai miten lie?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Uuteen latausliittymään saa nyt tarjouksena 10€ extrasaldoa.

Näköjään siihen joutuu kuitenkin tilauksen yhteydessä lataamaan vähintään 5€ alkulatauksen.

Vanhan numeron siirtomahdollisuutta ei tilauksen yhteydessä olllut. Toisen operaattorin numeron siihen tilaukseen olisi voinut laittaa.

Tosin en kokeillut olisiko siihen onnistunut tälläämään oman tarpeettomaksi jääneen Saunisnumeron. Mutta siinä kohtaa mainittiin vain toisen operaattorin numerosta, joten en siihen alkanut saunanumeroa tyrkyttämään.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2

clode kirjoitti:

Mikähän tässä asiakaspalvelussa taas mättää?????? 

Kolme viikkoa sitten jätetty oma saunalahden kautta laskutukselle hyvityspyyntö koskien latausliittymän epäonnistunutta maksua verkkopankista eivätkä ole VIELÄ KOLMEEN VIIKKOON VAIVAUTUNEET edes vastaamaan.

Joillakin ihmisillä on parempaakin tekemistä kuin jonottaa tuntitolkulla maksulliseen asiakaspalveluun.


clode, laitan sinulle yksityisviestiä asiasta, kurkkaapa postilaatikkoosi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tuleeko Latausliittymiinkin "alle euron päivät"- hintakatto?
Käyttäjätaso 3
Latausliittymät eivät kuulu uudistuksen piiriin.
Mielenkiintoinen saldo kk veloituksen osalta, kun oma saunalahti näyttää Seuraava laskutuspäivä 03.04.2013.
Tuli myös 4.2 viesti, varmista että sinulla on saldoa liittymämaksuihin... Mitään ei tapahtunut ja saldo ei muuttunut.
Aiemmin saldo on mennyt vuorokauden sisällä silloin kuin tuo ilmoitus tarkista saldosi on tullut....

Puhelimella tilattu saldotiedustelu näyttää puolestaan kk maksun veloituksen tapahtuvan 14.3.

Kumpaahan näistä kahdesta tiedoitteesta oikein kuuluisi luottaa?
Piti laittaa:     Tuli myös 4.3 viesti kävi typo....eli samalla kuukaudelle 2 eri ajankohtaa siltikin...

Osallistu keskusteluun