Kysymys

Liittymä hylkää puheluita kaikilta muilta operaattoreilta paitsi saunalahdelta.

  • 15 elokuu 2008
  • 63 kommenttia
  • 7196 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

63 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Jos telepalvelun käyttö estyy yleisen televerkon rakennus-, muutos-
tai kunnossapitotyön vuoksi kalenterikuukaudessa yli 48 tunnin
aikana, Saunalahti Group hyvittää asiakkaalle tämän pyynnöstä
teleliittymän perusmaksun yhden kuukauden ajalta.


Nyt vika on kyllä kestänyt kohtuuttoman pitkään.
Mulla siis 0,66 € 😃
Käyttäjätaso 3
juu ja mulla 3,9e... ei paljoa lohduta

juu ja mulla 3,9e... ei paljoa lohduta


Esim. 6kk. ilmaiset puhelut kaikille, jotka reklamoi. SE olisi KOHTUULLINEN korvaus mokomasta paskasta!

Toisekseen, RANKKA JULKINEN TIEDOTTAMINEN, että meillä on paikat paskana, me emme pysty niitä korjaamaan, me emme pysty välittämään puheluita, yms, yms.
ISOLLA julkisuuteen tietoa. SE auttaisi, ainakin tippuisivat maanpäälle, sieltä pilvistääään...

-RaS-


Jos telepalvelun käyttö estyy yleisen televerkon rakennus-, muutos-
tai kunnossapitotyön vuoksi kalenterikuukaudessa yli 48 tunnin
aikana, Saunalahti Group hyvittää asiakkaalle tämän pyynnöstä
teleliittymän perusmaksun yhden kuukauden ajalta.


Nyt vika on kyllä kestänyt kohtuuttoman pitkään.
Mulla siis 0,66 :D

Ja mulla 0,00 , vai oliskohan se 31,90 , kun on kytkyluuri ;D
Ei kun oikeesti tuollaisilla sopmusehdoilla saa pyyhkiä vaikka hanurin, parempi katsoa mitä laissa lukee:

67 f §
Hinnanalennus ja vakiohyvitys

Jollei virheen korjaaminen tai uusi suoritus tule kysymykseen taikka jollei tällaista oikaisua suoriteta kohtuullisessa ajassa siitä, kun käyttäjä on ilmoittanut virheestä, käyttäjällä on oikeus virhettä vastaavaan hinnanalennukseen.

Käyttäjällä on oikeus vakiohyvitykseen, jos 67 d §:ssä tarkoitettu virhe perustuu toimituksen keskeytykseen. Vakiohyvityksen määrä on vähintään 15 euroa kultakin alkavalta keskeytysviikolta, kuitenkin enintään 120 euroa. Jos käyttäjälle maksetaan vakiohyvitys, hänellä ei ole oikeutta 1 momentissa tarkoitettuun hinnanalennukseen saman keskeytyksen johdosta.
67 g §
Virheestä aiheutuva vahingonkorvausvelvollisuus

Käyttäjällä on oikeus korvaukseen vahingosta, jonka hän kärsii viestintäpalvelussa olevan virheen vuoksi.



FINLEX ®️ - Säädökset alkuperäisinä: 759/2006

Edit: Niin mullahan ei ole ollut juuri tätä kyseistä vikaa multi-simistä huolimatta tai en ole ainakaan huomannut.
Sen sijaan joskus puhelut eivät tule ollenkaan pääliittymään, mutta muihin luureihin tulevat.
Ja tästä viasta on vähälle huomilolle jäänyt oma keskustelukin:
http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,10189.0.html
Puhelut joskus suoraan vastaajaan..



Jos telepalvelun käyttö estyy yleisen televerkon rakennus-, muutos-
tai kunnossapitotyön vuoksi kalenterikuukaudessa yli 48 tunnin
aikana, Saunalahti Group hyvittää asiakkaalle tämän pyynnöstä
teleliittymän perusmaksun yhden kuukauden ajalta.


Nyt vika on kyllä kestänyt kohtuuttoman pitkään.
Mulla siis 0,66 :D

Ja mulla 0,00 , vai oliskohan se 31,90 , kun on kytkyluuri ;D
Ei kun oikeesti tuollaisilla sopmusehdoilla saa pyyhkiä vaikka hanurin, parempi katsoa mitä laissa lukee:

67 f §
Hinnanalennus ja vakiohyvitys

Jollei virheen korjaaminen tai uusi suoritus tule kysymykseen taikka jollei tällaista oikaisua suoriteta kohtuullisessa ajassa siitä, kun käyttäjä on ilmoittanut virheestä, käyttäjällä on oikeus virhettä vastaavaan hinnanalennukseen.

Käyttäjällä on oikeus vakiohyvitykseen, jos 67 d §:ssä tarkoitettu virhe perustuu toimituksen keskeytykseen. Vakiohyvityksen määrä on vähintään 15 euroa kultakin alkavalta keskeytysviikolta, kuitenkin enintään 120 euroa. Jos käyttäjälle maksetaan vakiohyvitys, hänellä ei ole oikeutta 1 momentissa tarkoitettuun hinnanalennukseen saman keskeytyksen johdosta.
67 g §
Virheestä aiheutuva vahingonkorvausvelvollisuus

Käyttäjällä on oikeus korvaukseen vahingosta, jonka hän kärsii viestintäpalvelussa olevan virheen vuoksi.



FINLEX ®️ - Säädökset alkuperäisinä: 759/2006

Edit: Niin mullahan ei ole ollut juuri tätä kyseistä vikaa multi-simistä huolimatta tai en ole ainakaan huomannut.
Sen sijaan joskus puhelut eivät tule ollenkaan pääliittymään, mutta muihin luureihin tulevat.
Ja tästä viasta on vähälle huomilolle jäänyt oma keskustelukin:
http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,10189.0.html
Puhelut joskus suoraan vastaajaan..



Katso samalla mitä sanoo Suomen laki semoisesta termistä kuin force major joka käsittääkseni  suojaa saunalahden ulkopuolelle noista korvaus asioista. En nyt ole ihan varma että kirjoitin termin oikein mutta eiköhän tuolla löydy.Ennen kuin rupesin rekkakuskiksi niin luin jonkun aikaa lakia ja huomasin että kyseinen termi suojaa yrityksiä melkein kaikilta korvauksilta jos sitä osaa oikein tulkita.

Katso samalla mitä sanoo Suomen laki semoisesta termistä kuin force major joka käsittääkseni  suojaa saunalahden ulkopuolelle noista korvaus asioista. En nyt ole ihan varma että kirjoitin termin oikein mutta eiköhän tuolla löydy.Ennen kuin rupesin rekkakuskiksi niin luin jonkun aikaa lakia ja huomasin että kyseinen termi suojaa yrityksiä melkein kaikilta korvauksilta jos sitä osaa oikein tulkita.


Minä mistään mitään tiedä, mutta jos kaikki on toiminut tiettyyn päivään asti ok ja sitten Sauniksen tekemän ohjelmistopäivityksen(* tai vastaavan takia (esim. myyty liikaa liittymiä eikä palvelu(/palvelin)kapasiteetti riitäkkään) ja homma ei enää toimikkaan niin kyseessä ei ole force majour syy. Vika siis voitaisiin korjata esim. palaamalla takaisin toimivaan versioon tms. mutta jos se ei ole Saunalahdelle taloudellisesti kannattavaa niin, silloin niille muutamille, joille muutoksesta aiheutuu haittaa tulee haitta tietenkin korvata. En jaksa tuota lakia niin tarkkaan nyt alkaa lukemaan, että voisin arvioida sopiiko tuolla mainittu korvaus tähän ongelmaan mutta selvää lienee, ettei joillakin asiakkailla  liittymät ole toimineet kuten niiden pitäisi ja jos kohtuullisessa ajassa asiakkaan tekemän ilmoituksen jälkeen asia ei ole korjaantunut niin jonkinlainen hyvitys pitäisi olla mahdollista saada.

😉 Esim. ohjelmistopäivityksien takia virheellisestä toiminnasta vastuu kuluttajan suuntaan on operaattorilla. Toki operaattori voi sitten omia kulujaan yrittää laite/ohjelmisto-toimittajilta periä jos sellaiseen on aihetta.

Edit lisäys: mku836 kysyi onko kukaan ollut kuluttaja-asiamieheen yhteydessä, se on väärä paikka. Oman kunnan kuluttaja neuvoja auttaa korvausasioissa. Mutta jos tälläinen kriittinen vika on liittymässä niin silloin kannattaa olla Ficoraan myös yhteydessä:
Saunis on nähdäkseni joutunut tekemään tästä jo ilmoituksen ficoralla (jos on muistanut...):
http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/ohjausjavalvonta.html
"Viestintämarkkinalain 128 §:n ja sähköisen viestinnän tietosuojalain 21 §:n mukaan teleyrityksen on ilmoitettava Viestintävirastolle viestintäverkkojen ja -palvelujen merkittävistä vika- ja häiriötilanteista... "

Katso samalla mitä sanoo Suomen laki semoisesta termistä kuin force major joka käsittääkseni  suojaa saunalahden ulkopuolelle noista korvaus asioista.

Kelpaako saunalahden omissa ehdoissa mainittu teksti, kun ei viitsi finlexin 114 mainintaa kahlata läpi ;)
11.2 Ylivoimainen este
Osapuolet vapautuvat sopimuksen mukaisista velvoitteistaan ja
velvollisuudestaan maksaa korvausta, jos sopimusvelvoitteiden
rikkominen tai niiden täyttämättä jättäminen johtuu ylivoimaisesta
esteestä. Vapauttamisperusteeksi (force majeure) katsotaan
sellainen sopimuksen täyttämisen estävä, sopimuksen syntymisen
jälkeen sattunut epätavallinen ja asiaan vaikuttava tapahtuma, joka
on sopimuspuolista riippumaton ja jonka vaikutuksia ei voida
kohtuudella välttää eikä voittaa. Tällainen tapahtuma voi olla esim.
sota, kapina, pakko-otto tai takavarikko yleiseen tarpeeseen,
energiajakelun keskeytys, työselkkaus, tulipalo, ukonilma tai muu
luonnonilmiö, kolmannen osapuolen aiheuttama kaapelivaurio tai
muu vaikutuksiltaan vastaava ja epätavallinen sopijapuolista
riippumaton syy.
Jos sopimusvelvoitteen täyttäminen viivästyy jostakin edellä
mainitusta syystä, sopimusvelvoitteen täyttämisaikaa jatketaan niin
paljon, kun kaikki tapaukseen vaikuttavat olosuhteet huomioonot-
taen on pidettävä kohtuullisena.
Tänään on pari kertaa käynyt siten, että kun vastaan pääpuhelimeen, niin multisim1 jatkaa soimista. Pääpuhelin näyttää, että olen muka vastannut puheluun, toiseen en ole kerennyt vastata.
Toivottavasti ei enää liity tähän.
MultiSIM -vika. Koska toimii?  Nyt toimii.

MultiSIM -vikaan saatiin korjaus joka asennettiin keskukseen to 18.9. Tuon jälkeen MultiSIM on toiminut luotettavasti.
Itselläni on esiintynyt viime aikoina ainakin parina päivänä sitä, ettei puhelin edes soi, kun joku yrittää soittaa, vaikka onkin hyvässä kentässä. Asiakaspalveluun jonottelin puolisen tuntia ja siellä kommentoitiin, että vika on puhelimessani. Kyse ei ole multi-sim:istä, vaan aivan tavallisesta liittymästä.
Nostan tämän vanhan ketjun, koska itselläni on nyt täsmälleen sama ongelma MultiSIM-liittymän kanssa. Aiemmin toimi moitteetta, mutta noin parisen viikkoa ovat puhelut katkenneet lähes aina ennen kuin ehdin vastata puhelimeen. Vika on kiusallinen ja ei ole puhelimesta riippuvainen, koska toistuu kaikissa puhelimissa joihin olen kyseisen simmin työntänyt. Sim-korttikin on jo vaihdettu kertaalleen ja silti pätkii.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuosta kannattaa tehdä vikailmoitus puhelimitse (09) 4243 0730
Kiitos vinkistä, ja sitä kauttahan se ongelma ratkesi. Vaihdoin modeemin Huawein E1820:stä E367:n, koska se toimii vakaammin käyttämäni A-link WNAP:n kanssa... ja tämä oli se syy miksi puhelut pätkivät ennen kuin ehdin vastata niihin. Jostain syystä nimenomaan E367:n kanssa on semmoista ongelmaa, että puhelut ohjautuvatkin siihen, eikä puhelimeen. Vikailmoituksen vastaanottanut kaveri hoiti asian tekemällä 21-siirron äänipuheluille modeemista puhelimeeni.

Osallistu keskusteluun