Kysymys

Liittymä hylkää puheluita kaikilta muilta operaattoreilta paitsi saunalahdelta.

  • 15 elokuu 2008
  • 63 kommenttia
  • 7320 katselukerrat

Onko jollain kokemuksia siitä, että saunalahden liittymällä varustettu puhelin hylkää puhelun aina kun koittaa vastata. Hienointä tässä on se että jos soittajalla on saunalahden liittymä niin mitään ongelmia ei ole. Jos liittymä on jonkun toisen operaattorin niin puhelu katkeaa heti kun siihen vastaa. Tiedotteissa olie että lounais suomessa on ollut tänään jotain ropleemaa gsm touhuissa, mutta senkin piti olla ohi jo 12.15

On muuten ihan pirun kiva soittaa aspaan, arvioimme jonotus ajan olevaan ihan helevetin pitkä.. blaa blaa blaa.. tunnin vasta venaillu.. odottavan aika tosin on pitkää kuin nälkä vuosi.. Olis vaan kiva tietää että kun tuo ukko lässyttää aina että nyt on tullut tavallista enemmän puheluita, niin koska puheluita tulee vain tavallisesti. Nimittäin aina kun soittaa aspaan niin 30min on lyhyt aika mitä jonotus kestää..

63 kommenttia



Tuo ei paljoa lohduta meitä, jotka käyttävät multisim:iä puheluihin eikä dataan.  :o


:-[

Toimiko tuo muuten aikaisemmin? Eli menikö multisim-toiminto rikki samaan
aikaan, kun Saunalahti onnistui houkuttelemaan mukaan minut ja n-tuhatta
muuta, tuolla sinänsä houkuttelevalla nettitikku kampanjalla?

  Eero
Käyttäjätaso 3


Toimiko tuo muuten aikaisemmin? Eli menikö multisim-toiminto rikki samaan
aikaan, kun Saunalahti onnistui houkuttelemaan mukaan minut ja n-tuhatta
muuta, tuolla sinänsä houkuttelevalla nettitikku kampanjalla?



Multisim toimi nikottelematta tämän viikon alkuun saakka. Nyt on alkanut tulla puheluita jotka vastatessa ovat mykkiä.

-VJ-

Niin kuin kai kirjoitin, ei ole väliä vaikka tuohon nettitikkuun ei voisi soittaa, ei siellä
kukaan kuitenkaan vastaa. Alunperinkin Saunalahti tarjosi sen Sim:n samoilla
datasiirto-ehdoilla kuin alkuperäisen liittymän, eli siitä on jo sopimus olemassa.

Ymmärtänet, että se mitä minä en hyväksy on, että GSM liittymäni
on muuttunut aika kelvottomaksi, kun ei saa vastaanotettua suurta osaa
puheluista. Tuollaisesta muutoksesta ei ollut sopimusta, joten Saunalahti
saa sen mielestäni korjata, kunhan ehdotin yhtä ratkaisuvaihtoehtoa.

   Eero



joo siis itselläni on täysin sama tilanne kuin sulla ja munki mielestä saunalahti on velvollinen korvaamaan tän kuran jotenkin (vaikka hyvityksenä puhelukuluista), mutta tajuan silti ettei saunalahti voi tehdä tota sun ehdotustas (tehdä kakkoskortista erillinen) koska se ois sama asia kuin että tilaisin 2 erillistä liittymää ja ottaisin niihin molempiin mobiililaajakaistat, mutta maksaisin siitä vain puolet. silloinhan vois vaikka jälleenmyydä sen toisen liittymän. ja jos ehdotat, että normaalipuhelujen toiminnallisuus suljettaisiin kakkoskortista niin joo se toimis, mutta mä ainaki haluun täydet potentiaaliset multisim-palvelut kerran niistä maksan.
Viime torstaina alkoi minulla puhelut katkeamaan. Alkuhässäkkää lukuunottamatta minulla on multisim toiminut suht hyvin.


joo siis itselläni on täysin sama tilanne kuin sulla ja munki mielestä saunalahti on velvollinen korvaamaan tän kuran jotenkin (vaikka hyvityksenä puhelukuluista), mutta tajuan silti ettei saunalahti voi tehdä tota sun ehdotustas (tehdä kakkoskortista erillinen) koska se ois sama asia kuin että tilaisin 2 erillistä liittymää ja ottaisin niihin molempiin mobiililaajakaistat, mutta maksaisin siitä vain puolet. silloinhan vois vaikka jälleenmyydä sen toisen liittymän. ja jos ehdotat, että normaalipuhelujen toiminnallisuus suljettaisiin kakkoskortista niin joo se toimis, mutta mä ainaki haluun täydet potentiaaliset multisim-palvelut kerran niistä maksan.


Ajattelin kanssa, että ratkaisu olisi ollut mielummin väliaikainen, jos vaikka oikeaa
multisim:iä joskus tarvitsisi, mutta jotain tarvis tehdä pian...

Toistaiseksi näistä on tullut enemmän ketutusta kuin suoranaisia kuluja, kun on
totaaliliittymä, mutta ottaa päähän kuitenkin.

Eilen oli jo aihetta kuluihinkin, kun pätkäisi ulkomailta tulevan puhelun. Tällä kertaa
Skype pelasti pihin ihmisen (minut)

    Eero
Äsken tuli puhelu perille taas normaalisti soneran liittymästä, myös TF:n puhelu toimi.
Minulla taas on OmaVerkko 3g. Onneksi soitot on pääasiassa olleet elisan verkosta.

Majakanvartijat on taas yllättävän hiljaa tästä asiasta...  ???

😠
Onko joku kokeillut 2g-verkkoon pakottamista? Minulla alkoi puhelut tulla läpi kun kun tulin eilen mökille, tänne ei 3g-verkko ylety.

Onko joku kokeillut 2g-verkkoon pakottamista? Minulla alkoi puhelut tulla läpi kun kun tulin eilen mökille, tänne ei 3g-verkko ylety.


Hyvä ajatus, mutta ei auta.  😞 Tein muutaman testi soiton, niin kaksi tuli läpi, mutta kolmas pätkäsi.
Ehdottomasti pitäisi Saunalahden ilmoittaa asiasta tekstiviestillä multiSIM-käyttäjille. Matkapuhelininfo.com-foorumi kun täyttyy noilla "mikä mun puhelimessa on vikana"-viesteistä. Moni jo viemässä puhelintaan huoltoon tai resetoi niitä...

Ehdottomasti pitäisi Saunalahden ilmoittaa asiasta tekstiviestillä multiSIM-käyttäjille. Matkapuhelininfo.com-foorumi kun täyttyy noilla "mikä mun puhelimessa on vikana"-viesteistä. Moni jo viemässä puhelintaan huoltoon tai resetoi niitä...


Mitä turhaa! Eihän se koske kuin pientä osaa SL:n asiakkaita. Miksi niihin panostaa?
Vähän kuin aspaankin. Eihän sinne soita kuin muutama.

Ehkä majakanvartijat eivät ole tajunneet, miten iso ongelma on kyseessä?

Taitaa olla niin paljon kytkysopimuksia SL:llä, ettei tarvitse panostaa täyteen toimivuuteen. Ei pääse liittymästä niin helposti irti. Muuten en enää ymmärrä tätä asiakkaiden toisarvoistamista.

>:(  :o  😠
Ei tule kyllä aina puhelut läpi Sauniksen liittymistä. Poika on soitellut minulle Saunalahdenl iittymästä, niin puhelu katkeaa vastatessa. Onneksi on Sisäpiiri  😃. Minulla on Multi-Sim käytössä, pojalla ei. Tätä on tapahtunut jo ennen tuota ilmoitusta Sauniksen sivuilla. Luulin sen johtuvan verkon vaihtumisesta kesken puhelun, maalla kun asutaan.
täällä myös useampi puhelu katkennut viimeisen viikon aikana, ja käytössä MultiSIM...

: Sam

täällä myös useampi puhelu katkennut viimeisen viikon aikana, ja käytössä MultiSIM...

: Sam


Itsellä katkeillut data yhteydet ja puhelut ei ole tulleet tai puhelin soi ja samantien poikki.
toivottavasti korjaantuu tuo ongelma...
Käyttäjätaso 5

Ehdottomasti pitäisi Saunalahden ilmoittaa asiasta tekstiviestillä multiSIM-käyttäjille. Matkapuhelininfo.com-foorumi kun täyttyy noilla "mikä mun puhelimessa on vikana"-viesteistä. Moni jo viemässä puhelintaan huoltoon tai resetoi niitä...
Luulin myös aluksi vian johtuvan puhelimesta, kun olin kaukana tästä palstasta koko viime viikonlopun.
Onko joku kokeillut loppuuko katkeamiset jos tekee soitonsiirron multisim-liittymästä normiin liittymään?
Käyttäjätaso 3

Onko joku kokeillut loppuuko katkeamiset jos tekee soitonsiirron multisim-liittymästä normiin liittymään?


Ei ainakaan minulla loppunu, samanlaista ajoittaista katkeilua vaikka siirrän puhelun sellaiseen liittymään, missä ei ole MultiSim palvelua kytkettynä.
Käyttäjätaso 5
Ajattelin myös tuota soitonsiirtoa, kun voisi siirtää puhelut työpuhelimeen, mutta ei sitten tarvitse. Aamu alkoi iloisesti kiroilemalla, kun heräsin puhelimen ääneen ja vastaaminen ei edelleenkään onnistunut. Puhelu tuli Kolumbuksen liittymästä.
Hitto ku en tajunnu lukea täältä tästä ongelmasta....
Vein eilen Nokian huoltoon ku puhelut katkeillu jo viikon. No nyt Samsungissa sama juttu...
Ja ylläri ylläri, vikahan olikin multi-sim palvelussa...  >:(

No soitin just Aspaan ja siihen loppus mun multi-sim sopimus  😉
Onkos kukaan ollut kuluttaja-asiamieheen yhteydessä? Mikäköhän heidän kantansa on tähän asiaan?
Käyttäjätaso 5
Laiskuuttani en ole ollut, mutta teen kirjallisen reklamaation Saunikselle jossain vaiheessa kun jaksan ja ehdin. Harmittaa ihan oikeasti koko touhu.

Edit: tänään pääsi yksi dna-puhelu lipsahtamaan läpi, eli pystyin vastaamaan siihen!
Käyttäjätaso 3
saunalahti saisi tiedottaa multisim asiakkaita viasta tekstiviestillä.
Ei kaikki hoksaa netistä lukea vikailmoituksia tai palstaa.

Varmaan moni on jo turhaan vienyt puhelintaan korjaamolle ja maksaa turhaan korjauskuluja (jos takuu on jo ummessa)
Nyt tämä vika pitää saada KUNTOON eikö siellä saatanan saunalahden päässä ketään saatanan huono osaa muuta kun peukaloita pyörittää. Teillä on nyt ollut viikko aikaa korjata tämä vika. Mutta mitään konkreettista ette ole saanu aikaan. Nyt päivitysrutiini alkaa menemään hermot. lagi tyytyväinen multiSIM asiakas, paskan lagit, se ei ole koskaan toiminu niin kun pitää! Vaikka tilaisitte ja maksaisitte koko nokia siemensin kaikkien insinöörien vuoden palkan että korjaa asian. Mua ei kiinnosta mitä se teille maksaa, maksan palvelusta joka ei toimi koko viikkoon? Miten helvetissä sonera tämän osaa? Nyt oikeesti homma kuntoon ennen huomista! lagi mitä saatanan pelleilyä siellä saunalahden päässä harrastetaan! Viikko on korjauksessa helvetin pitkä aika, kuitenkin näin laajasta asiasta on kyse. huono firma huono lafka, en muuta voi sanoa, mitään ei saa aikaseks kun vika tulee, ei bluescreen!

hienoa tekstisensuuria!! Voi kyynel
Samaa vikaa täällä. Viidestä puhelusta yks keskimäärin tulee läpi ja aina saa jännittää onko luurin päässä kukaan kun vastailee. Mukava selittää soittajalle missä vika. Saunalahden koomailut on tässä viikon aikana joutunut selittelemään aika monelle. Koittakaa nyt saada toimimaan systeemit... ja korvauksia kehiin.
Käyttäjätaso 5
Niin kauan kuin vain tutut soittelevat, homma on vielä ihan ookoo, mutta kiva jollekin tuntemattomille lyödä luuria korvaan ja selitellä sitten. Tänään mutsikin jo kyseli, että "miksi lyöt mulle aina luurin korvaan ku soitan". Onhan se tänään kahdesti soittanut, eikä normaalisti edes usein soittele. Kolmas yritys Kolumbuksen liittymästä tulikin sitten läpi jostain kumman syystä.
Käyttäjätaso 3
Jos telepalvelun käyttö estyy yleisen televerkon rakennus-, muutos-
tai kunnossapitotyön vuoksi kalenterikuukaudessa yli 48 tunnin
aikana, Saunalahti Group hyvittää asiakkaalle tämän pyynnöstä
teleliittymän perusmaksun yhden kuukauden ajalta.


Nyt vika on kyllä kestänyt kohtuuttoman pitkään.

Osallistu keskusteluun