Vastattu

Liittymä päivitetty 4G aikaan, mutta ei yhdistä LTE verkkoon.

  • 10 joulukuu 2017
  • 7 kommenttia
  • 831 katselukerrat

Vaimon liittymä (minun nimissäni) päivitettiin juuri nykyaikaan eli Huoleton Premium+.
Ongelma on se, ettei puhelin yhdistä millään keinolla LTE verkkkoon. 2G ja 3G toimii.
Puhelin on Huawei P8Lite ja asetukset on laitettu elisan sivuilla olevien ohjeiden mukaan. Ainostaan yksi osa MNC jonka pitäisi ohjeiden mukaan olla 5, ei toimi. Puhelin ei suostu siihen, vaan pitää näköjään jättää 21:ksi. Jos yritän pakottaa vain 4G verkkoon, ei puhelin yhdistä mihinkään verkkoon.

Kentästä ei pitäisi olla kiinni, koska oma puhelimeni kyllä on LTE verkossa.

Voiko syy olla, esim. vanha sim kortti ? Vai onko vain elisan päästä jäänyt joku vipu vääntämättä LTE asentoon ?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 12 joulukuu 2017, 11:45

heebo74: Tarkistin tuon liittymän asiakasnumerosi perusteella ja SIM-kortin vaihdolla lähtee LTE toimimaan 🙂 Kortti on sen verran vanhaa sarjaa, ettei se tue LTE:tä lainkaan. Kannattaa käydä yhdessä Elisan myymälässä vaihtamassa tuo, koska liittymä on sinun nimissäsi. Saavat aktivoitua sen siellä suoraan käyttöön samalla 🙂
Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +4
Jos kyseessä kerta vanha sim-kortti kokeileppa laittaa dataroaming päälle ja katso löytääkö sitten. (Oletko varma, että kannattaa ottaa tuo premium+ puhelimeen, jonka maksiminopeus on 150mbps?)

Ja onko käytössä kumpi apn? internet.saunalahti vai internet?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Vanhoissa simmeissä ei ole tuke LTE:lle. Kuinkahan vanha simmi tuo on? Tuon olisi pitänyt Elisan myyjä varmistaa liittymää päivitettäessä. Samoin sen, ettei kannata myydä ylinopeaa liittymää laitteeseen, joka ei edes voi kyetä liittymän huippuihin... (olettaen, että päivittely on tapahtunut oltaessa yhteydessä operaattorin edustajaan)

21 on vanha Saunalahden operaattoritunnus, 5 on Elisan.

Noihin asetuksiin ei yleensä tarvitse koskea, vaan laite osaa hakea ne automaattisesti. Kokeile Samppa221:en antamaa vinkkiä, se voi auttaa.
Jos kyseessä kerta vanha sim-kortti kokeileppa laittaa dataroaming päälle ja katso löytääkö sitten. (Oletko varma, että kannattaa ottaa tuo premium+ puhelimeen, jonka maksiminopeus on 150mbps?)

Ja onko käytössä kumpi apn? internet.saunalahti vai internet?

Dataroaming on päällä ja molempia APN:iä on kokeiltu ilman tulosta. Ei varmaan olekkaan ns. järkeä tuossa premium+:ssa, mutta winback tarjous oli vain niin hyvä, että oli pakko. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +4
Ootteko kokeillut korttia sitten sun puhelimessa, jos kerran sinulla toimii 4G omassasi?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Android-puhelimissa voi koittaa valita verkkoasetuksista LTE/3G/2G Automaattinen.

Tämän jälkeen lentotilaa jos ei verkkoa muuten löydy.

Tarkista myös että puhelin tukee kaikkia Suomessa olevia 4G-taajuuksia.

Jos ei mikään auta, kortti voi vaatia vaihtoa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
heebo74: Tarkistin tuon liittymän asiakasnumerosi perusteella ja SIM-kortin vaihdolla lähtee LTE toimimaan 🙂 Kortti on sen verran vanhaa sarjaa, ettei se tue LTE:tä lainkaan. Kannattaa käydä yhdessä Elisan myymälässä vaihtamassa tuo, koska liittymä on sinun nimissäsi. Saavat aktivoitua sen siellä suoraan käyttöön samalla 🙂
heebo74: Tarkistin tuon liittymän asiakasnumerosi perusteella ja SIM-kortin vaihdolla lähtee LTE toimimaan 🙂 Kortti on sen verran vanhaa sarjaa, ettei se tue LTE:tä lainkaan. Kannattaa käydä yhdessä Elisan myymälässä vaihtamassa tuo, koska liittymä on sinun nimissäsi. Saavat aktivoitua sen siellä suoraan käyttöön samalla :)
Kiitos !!!

Osallistu keskusteluun