Vastattu

Liittymän avautumistekstiviestit?

  • 28 huhtikuu 2017
  • 4 kommenttia
  • 242 katselukerrat

Hei! Perheemme sisällä vaihdoimme kolme liittymää Elisalle. Jokaiseen liittymään tuli tiedotusviestit siihen asti, kun kerrottiin;
Liittymäsi avautumiseen on 24 tuntia. Pidä uusi SIM-kortti mukanasi vaihtoa varten. Saat vielä uuden viestin, kun sinun tulee vaihtaa uusi SIM -kortti pulelimeesi. Terveisin, Elisa.

Tätä viimeistä viestiä ei tullut yhteenkään kolmesta liittymästä. Omituista. Miksi ilmoitatte, että tulee vielä viimeinen vaihtotekstari, vaikka sitä ei kuitenkaan tule.

Kaikki vaihdot tapahtuivat eri aikoina ja jopa eri päivinä, joten kyse ei voinut olla mistään yhden päivän ongelmatilanteesta.

Tämä aiheutti aivan turhaa asiakkaalle mietintää, että onko kaikki ok liittymänvaihdon osalta yms.

Mistä tämä johtuu, vai onko tuon liittymänvaihtoa 24 tuntia aiemmin lähetetyn viestin teksti virheellinen?

Kiitos vastauksesta!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 28 huhtikuu 2017, 11:53

Moikka,

no ohhoh. Viestin pitäisi kyllä tulla 10min ennen vaihtoa 😮 vaikka sopimukset siirrosta tehtäisiin samaa aikaa niin nuo liittymät voivat siirtyä hieman eri kellonaikoina, ehkä jopa päivinä. Tämä johtuu operaattoreiden numeronsiirtojärjestelmästä jossa siirrot hoidetaan 🙂

Eli siis tajusitteko itse sitten vaan tasan 24h tuon viestin saapumisen jälkeen laittaa uudet kortit puhelimiin?

Jos viestit ei ole tullut niin kyse on ihan virhetilanteesta. Pahoittelut 😞
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moikka,

no ohhoh. Viestin pitäisi kyllä tulla 10min ennen vaihtoa 😮 vaikka sopimukset siirrosta tehtäisiin samaa aikaa niin nuo liittymät voivat siirtyä hieman eri kellonaikoina, ehkä jopa päivinä. Tämä johtuu operaattoreiden numeronsiirtojärjestelmästä jossa siirrot hoidetaan 🙂

Eli siis tajusitteko itse sitten vaan tasan 24h tuon viestin saapumisen jälkeen laittaa uudet kortit puhelimiin?

Jos viestit ei ole tullut niin kyse on ihan virhetilanteesta. Pahoittelut 😞
Kirjoitin ilmeisesti epäselvästi! Pahoittelut siitä.

Meistä kolmesta liittymän siirtäneestä ei kukaan saanut viestiä n. 10 min ennen aiemmin annettua päivämäärää ja kellonaikaa, jolloin liittymän oli määrä avautua.

Me kaikki saimme ainoastaan 24 h ennen liittymän etukäteen ilmoitettua avautumiskellonaikaa tämän 24 h viestin, jossa luki näin;
Liittymäsi avautumiseen on 24 tuntia. Pidä uusi SIM-kortti mukanasi vaihtoa varten. Saat vielä uuden viestin, kun sinun tulee vaihtaa uusi SIM -kortti pulelimeesi. Terveisin, Elisa.

Odotimme kaikki vuorollamme tätä vaihda SIM-korttisi nyt -tekstaria saapuvaksi . Kenellekään meistä se ei tullut. Omituinen kolmenkertainen virhetilanne.

Tuo 24 h viesti oli siis viimeinen yhteydenotto Elisan puolelta, vaikka kerroitte ilmoittavanne vielä viestillä vaihdosta. Hämäävää toimintaa.

Mainittakoon vielä, että me kaikki kolme teimme täysin erillisinä siirron toiselta operaattorilta Elisan liittymiin, joten emme missään tapauksessa edes odottaneet liittymiemme avautuvan samanaikaisesti. Tämä ei ole tietenkään edes ongelma, jota yritin kuvata aiemmassa viestissäni.

Ongelma on se, että te ilmoitatte viestissä ilmoittavanne vielä SIM-kortin vaihdosta, mutta sitten tätä viestiä ei kuitenkaan koskaan tule.

Toinen ongelma tuli myös mieleen Elisan toiminnasta.

Eilen iltapäivälehdessä olikin juttua, että teillä on ollut ongelmia sähköpostilaskujen joutumisesta Googlen Gmail -palvelussa roskapostiin. Elisan asiakaspalvelun palvelujohtaja Annukka Matilainen kertoi samassa jutussa, että olette tiedottanee asiakkaita tästä ongelmasta.
Valitettavasti tämä viesti ei ole tavoittanut kuitenkaan meitä?

Katkelma eilisestä iltapäivälehden uutisesta;
"Kun huomasimme ongelman, otimme yhteyttä asiakkaisiimme ensin sähköpostilla ja sitten tekstiviestitse, Elisan asiakaspalvelun palvelujohtaja Annukka Matilainen selittää."
Lähde; http://www.iltalehti.fi/digi/201704272200112939_du.shtml?ref=juurinyt_desktop

Pöyristyttävää toimintaa. Emme saaneet viestiä tästä sähköpostilaskujen joutumisesta roskapostiin. Vaan vasta vahingossa huomasimme tämän ja saimme ONNEKSI ei kiitos teidän maksettua laskumme ajoissa ennen eräpäivää.

Olette nyt korjanneet asian ja laskut tulevat taas perille, mutta ette saa asiakaspalvelupisteitä toiminnastanne kummassakaan tapauksessa! Todella valitettavaa!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuohon vastailinkin tuossa aiemmin, että viestin kyllä pitäisi tulla MYÖS 10min ennen ja pahoittelin siitä aiheutunutta harmia.

Mitä tuohon sähköpostilasku asiaan tulee, tekstiviestit lähetettiin henkilöille, jotka eivät X päivään mennessä olleet laskua maksanut. Ehkä olitte huomanneet asian ennen tuota päivää? Vaikea enää jälkikäteen selvittää, mutta pahoittelut silti.
Kiitos vastauksesta!

Ensimmäisen viestin pahoittelut tulivat toki perille.

Mikäli Elisa haluaa asiakkaiden toimivan Elisan itse antamien ohjeiden pohjalta, olisi erittäin suotavaa, että viestintä ja ohjeiden annot olisivat linjassa keskenään. Näin ei synny vahingossakaan tilannetta, että asiakas joutu itse "tajuamaan" asioita. Tässä "tajuamisessa" voi helposti tulla näkökulmaeroista johtuviai virheitä, joiden selvittelyyn pahimmassa tapauksessa menee aivan turhaan kaikkien aikaa.

Toiveenani olisikin, että voisiko näistä virhetilanteista laittaa palautetta eteenpäin ja vaikka jopa korjata asian, jotta tulevat asiakkaanne eivät joudu kohtaamaan samaa?

Osallistu keskusteluun