Vastattu

liittymän irtisanominen

  • 4 maaliskuu 2013
  • 11 kommenttia
  • 5346 katselukerrat

Olen irtisanonut liittymän jo viime vuoden puolella. Miksi minulle tulee edelleen tiedotuksia ja laskuja? Lasku on ajalta 1.12.2011-30.9.2012. Laskun päiväys 21.2.2013. Eräpäivä 7.3.2013. Onko laskutus tosiaankin näin hidasta?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ilana 5 maaliskuu 2013, 09:59

mrl586 kirjoitti:

Loppulasku voi tulla myöhemminkin.


Kyllä, näin on. Mikäli loppulasku jää alle minimilaskurajan 8 euroa, jää laskutusjärjestelmä vielä odottamaan, tuleeko laskutusta lisää. Tietyn ajan / viiveen kuluttua lasku lähtee asiakkaalle, vaikka se onkin alle minimilaskurajan, kun laskutusjärjestelmä tavallaan on "varmistunut" siitä ettei laskutusta enää muodostu.

Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei,

Saunalahdella on käytössä laskutusraja 8 €, mikäli lasku on toistuvasti tuon alle, saattaa tuo lasku tulla myöhässä tai vasta alarajan täytyttyä. Kerroit irtisanoneesi liittymän, silloin ainakin minusta laskun pitäisi tulla pian irtisanomisen jälkeen.

Suosittelen soittamaan asiakaspalveluun jotta saat tietää halutessasi mistä lasku muodostuu, jos siinä on jotain epäselvää?

En ole asiakaspalvelu vaan ihan Saunalahden asiakas, joten neuvojani kannattaa ottaa joskus kanssa teelusikallisen suolaa. Suosittelenkin myös katsomaan tätä tilaa, kun toivottavasti joku Saunalahden edustaja tähän vielä vastaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Loppulasku voi tulla myöhemminkin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
mrl586 kirjoitti:

Loppulasku voi tulla myöhemminkin.


Kyllä, näin on. Mikäli loppulasku jää alle minimilaskurajan 8 euroa, jää laskutusjärjestelmä vielä odottamaan, tuleeko laskutusta lisää. Tietyn ajan / viiveen kuluttua lasku lähtee asiakkaalle, vaikka se onkin alle minimilaskurajan, kun laskutusjärjestelmä tavallaan on "varmistunut" siitä ettei laskutusta enää muodostu.
Jatkan samaan ketjuun kun samantapaista asiaa.

Siirryin tällä viikolla eli 12.3. toisen operaattorin asiakkaaksi. Sain tänään laskun koko maaliskuulta, jossa laskutettu liittymän kk-hinta (Reilu-liittymä) + minulla ollut puhepaketti koko maaliskuun osalta. Tätä hieman ihmettelin. Tutkailin sitten yleisiä toimitusehtoja, joiden mukaan liittymän irtisanomisaika on 2 viikkoa. Näin ollen laskutus jatkuisi mielestäni 26.3. asti. Jään mielenkiinnolla odottamaan tuleeko vielä loppulasku ja hyvitetäänkö liikaa maksettu osa.

Yritin myös tänään päästä Oma Saunalahteen katsomaan laskutustietoja, mutta näemmä tunnukseni on jo poistettu. Jos minulta kuitenkin laskutetaan vielä ainakin tuo irtisanomisaika, niin pitäisi mielestäni myös tuo Oma Saunalahti olla tämän ajan käytössä. Miten on?
tikru_999 kirjoitti:
Jatkan samaan ketjuun kun samantapaista asiaa.

Siirryin tällä viikolla eli 12.3. toisen operaattorin asiakkaaksi. Sain tänään laskun koko maaliskuulta, jossa laskutettu liittymän kk-hinta (Reilu-liittymä) + minulla ollut puhepaketti koko maaliskuun osalta. Tätä hieman ihmettelin. Tutkailin sitten yleisiä toimitusehtoja, joiden mukaan liittymän irtisanomisaika on 2 viikkoa. Näin ollen laskutus jatkuisi mielestäni 26.3. asti. Jään mielenkiinnolla odottamaan tuleeko vielä loppulasku ja hyvitetäänkö liikaa maksettu osa.

Yritin myös tänään päästä Oma Saunalahteen katsomaan laskutustietoja, mutta näemmä tunnukseni on jo poistettu. Jos minulta kuitenkin laskutetaan vielä ainakin tuo irtisanomisaika, niin pitäisi mielestäni myös tuo Oma Saunalahti olla tämän ajan käytössä. Miten on?

Tarkoittaisikohan tämä  Yleisten sopimusehtojen  12.3.kohdassa mainittu sitä, ettei noita puhepaketin maksuja palauteta:

"Saunalahti palauttaa asiakkaan ennakkoon maksamat maksut
siltä ajalta, kun ne kohdistuvat sopimuksen päättymisen jälkeiseen
aikaan ja kyseessä ei ole asiakkaan sopimusrikkomus.
Saunalahti ei palauta käyttämättä jäävää puheaikaetua eikä
niin sanottua pakettihinnoiteltuja, jo ennalta maksettuja
maksuja."
Varsin mahdollista. Eli jos liittymä vaihtuu toiseksi heti alkukuusta, niin voivoi ja sinne meni rahat. Tuo käyttäjätunnusten poistaminen kyllä ihmetyttää silti, pitäisihän ne tuon irtisanomisajan ajan ainakin olla vielä voimassa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
tikru_999 kirjoitti:
Jatkan samaan ketjuun kun samantapaista asiaa.

Siirryin tällä viikolla eli 12.3. toisen operaattorin asiakkaaksi. Sain tänään laskun koko maaliskuulta, jossa laskutettu liittymän kk-hinta (Reilu-liittymä) + minulla ollut puhepaketti koko maaliskuun osalta. Tätä hieman ihmettelin. Tutkailin sitten yleisiä toimitusehtoja, joiden mukaan liittymän irtisanomisaika on 2 viikkoa. Näin ollen laskutus jatkuisi mielestäni 26.3. asti. Jään mielenkiinnolla odottamaan tuleeko vielä loppulasku ja hyvitetäänkö liikaa maksettu osa.

Yritin myös tänään päästä Oma Saunalahteen katsomaan laskutustietoja, mutta näemmä tunnukseni on jo poistettu. Jos minulta kuitenkin laskutetaan vielä ainakin tuo irtisanomisaika, niin pitäisi mielestäni myös tuo Oma Saunalahti olla tämän ajan käytössä. Miten on?

Kun sanot: siirrtyit, tarkoitatko numeronsiirtoa? Tällöin asiakkuus Saunalahteenm päättyy silloin, kuin liittyä siirtyy. Laskutyus ja palvelu kulkevat käsikädessä. Kokonaan toinen asia on sitten nuo osakuukausien veloitukset.

Tuo näissä plvipalveluissa on ärsytttävä, että heti liittymän loppuessa katoaa siihen liittyvä tieto. Pankeilla on sama tileissä jne. AInakin jos asiakkuus jatkuu, tulisi lopetetun liittymän tietoihin päästä. Olisi kiva, jos tiedot sais kätevästii sykanttua omalle koneelle. Nyt tämä on työlästä käsipeliä.
Numeronsiirtoa tarkoitin. Jotenkin vähän erikoinen koko tämä liittymäsopimuksen irtisanomiskuvio, en esim. saanut Saunalahdelta mitään kirjallista irtisanomisilmoitusta kuten sopimusehtojen 12.1. kohdan mukaan olisi pitänyt. Ilmeisesti muualle siirtyvistä asiakkaista ei ole niin väliä miten heitä kohdellaan, vaikka itsellänikin on melkein 20 vuoden asiakkuus takana :smileyshocked:  Taidankin sitten seuraavat 20 vuotta pysytellä muiden operaattoreiden asiakkaana.

Heippa vaan Saunalahti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Irtisanomisvahvistukset tulevat Elisalta ja Saunalahdelta tyypillisesti vasta jälkikäteen. Odota rauhassa noin kuukausi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
irritus kirjoitti:
Irtisanomisvahvistukset tulevat Elisalta ja Saunalahdelta tyypillisesti vasta jälkikäteen. Odota rauhassa noin kuukausi.
Myöhässä on ja tulee jos tulee. Entinen asiakas on entinen asiakas olet sitten sanomassa sopimuksen irti tai sinulla on vielä jäljellä liittymä, ei Elisa-konsernilta riitä enää kiinnostusta olemassa oleviin.

Irtisanottu 2012.... 3 liittymää ja 2013 sanotaan vielä viimeinen kunhan aika tulee ja se ei ole enää kaukana.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
tikru_999, sinulta oli ilmeisesti jäänyt irtisanomisilmoitus puuttumaan? Laitoin kaikenvaralta nyt uuden tulemaan. Harmi että siirryit pois, toivottavasti joskus tulevaisuudessa taas voimme tarjota sinulle sopivan tuotteen tai palvelun!

Osallistu keskusteluun