Kysymys

Liittymän ominaisuuksien muuttaminen


Hei. Tilanne on se että en tarvitse enää mobiilidatapakettia koska en asu suomessa. Haluan kuitenkin pitää vielä suomalaisen numeroni. En löydä kohtaa missä pystyn vaikuttamaan itse tilanteeseen omaelisassa. Maksoin tänään erääntyneet laskuni joten puhelimitse en pysty asiaa hoitamaan kun liittymä suljettu eikä auennut heti vaikka avoimet laskut maksoin omaelisan kautta.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Puhut siis nyt puheliittymästä?

OmaElisan kautta voit vaihtaa liittymätyyppiäsi mielesi mukaan. Sinun tapauksessa kannattaa siis valita liittymätyypiksi Tarkka, joka on käytön mukaan laskutettava. Koska jos et tule käyttämään puhelintasi puheluihin, niin silloin niistä puheluista ei tule kulujakaan.

Kaikkiin Saunalahden liittymiin kuuluu netti, joten valitset nyt sitten vain sen kaikkein pienimmän ja halvimman netin siihen liittymääsi.

EDiT: OmaElisassa valitset ensin vasemmalta sen liittymän, jonka halut vaihtaa ja sitten avaat kohdan 'Sopimus'. Sieltä löydät liittymäsi tämän hetkisen liittymätyypin, ja sen alapuolelta pääset vaihtamaan sen joksikin muuksi. Selvennettäköön vielä, että liittymissä ei nykyään enää ole niinkään mainitsemiasi erilaisia "ominaisuuksia", kuten puhe- ja viestipaketit tai mobiilinetti. On vain erilaisia liittymiä, erilaisilla nettinopeuksilla. Myt sinun pitää siis vaihtaa liittymätyyppiäsi.
Kyllä puheliittymä. Ongelma on se etten pääse käsiksi oman liittymän tietoihini omaelisassa. Liittymäni on suljettu, maksoin juuri laskut omaelisan kautta. Olisin siis tietoni jo muuttanut mutta en mistään tällähetkellä edes löydä kohtaa missä näkyy tämän hetkisen liittymäni tiedot.
Puhut siis nyt puheliittymästä?

OmaElisan kautta voit vaihtaa liittymätyyppiäsi mielesi mukaan. Sinun tapauksessa kannattaa siis valita liittymätyypiksi Tarkka, joka on käytön mukaan laskutettava. Koska jos et tule käyttämään puhelintasi puheluihin, niin silloin niistä puheluista ei tule kulujakaan.

Kaikkiin Saunalahden liittymiin kuuluu netti, joten valitset nyt sitten vain sen kaikkein pienimmän ja halvimman netin siihen liittymääsi.

EDiT: OmaElisassa valitset ensin vasemmalta sen liittymän, jonka halut vaihtaa ja sitten avaat kohdan 'Sopimus'. Sieltä löydät liittymäsi tämän hetkisen liittymätyypin, ja sen alapuolelta pääset vaihtamaan sen joksikin muuksi. Selvennettäköön vielä, että liittymissä ei nykyään enää ole niinkään mainitsemiasi erilaisia "ominaisuuksia", kuten puhe- ja viestipaketit tai mobiilinetti. On vain erilaisia liittymiä, erilaisilla nettinopeuksilla. Myt sinun pitää siis vaihtaa liittymätyyppiäsi.


Kun ei löydy omaelisasta semmoista kohtaa missä asian voin muuttaa..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos kaikki avoimet laskut on maksettu OmaElisan kautta (ei verkkopankista), niin liittymän tosiaan tulisi aueta siitä n. 15-60min sisään.

En tiedä varmaksi, mutta voi hyvinkin olla mahdollista, että liittymän ollessa vielä väliaikaisessa sulussa, ei silloin myöskään liittymälle pääse tekemään muutoksia.

Kunhan liittymä aukeaa, pääset viimeistään sieltä kyseisen liittymän kohdalta, 'Sopimus'-välilehden alta, muuttamaan liittymätyyppiäsi.

Mikäli tuossa nyt yhä huomenna on jotain ongelmaa, niin laita tänne Palstan profiiliisi asiakasnumerosi sille varattuun kohtaan ja lähetä Palstatiimille asiastasi yksityisviesti, niin he voivat tehdä liittymätyypin muutoksen myös puolestasi. Ainoastaan OmaElisan kautta omatoimisesti tehty muutos on maksuton!

elisa.to/viestipalstatiimille
Edelleenkin liittymä pysyy suljettuna
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Hei!

Onko ongelma vielä ajankohtainen? Piampin neuvoja olit ilmeisesti jo testannut?:)
Puhelin kannattaa myös käynnistää uudelleen tilapäisen sulun jälkeen. Oletko jo tehnyt sen?

Voisit laittaa meille yksityisviestiä tätä kautta: elisa.to/viestipalstatiimille
Kirjoita mukaan kuvaus tilanteesta sekä asiakasnumerosi, jotta voimme ryhtyä selvittelemään asiaa. 🆒

Osallistu keskusteluun