Kysymys

liittymänvaihto ja MMS

  • 25 marraskuu 2012
  • 20 kommenttia
  • 2876 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Pitäisiköhän asiakkaita infota,että liittymänvaihdon yhteydessä voi tulla ongelmia MMS:n lähetyksissä. Näin ainakin tekninen tuki selitti minulle. Nooo kai se on mahdollista ja meille se osu viiveellä ja lisäksi yhteen liittymään EI ole edes liittymää vaihdettu 😃  Lakkas tänään kolmen liittymän MMS kulkemasta. Tai en tiedä millon vika on tullut, mutta tänää ei kuitenkaan MMS viestit lähteny. Kaikissa saunan liittymä. Soneran liittymästä lähetetyt viestit tulivat perille, vaan lähetys ei sitten onnistunukkaan. Kaikkiin piti tehdä joku uudelleenohjaus tms. Yksi kerrallaan alkoi toimimaan. Kahteen liittymään sekin piti tehdä kahdesti. Ensin tietysti koitettiin selittää,että asiakas on muutellu täppiä sinne ja tänne. En kyllä tajuu,miks niitä kukaan muuttelis,jos homma on toiminu. Luulen et on helpompi sanoo näin, kun alkaa etsiä vikaa. No tarpeeksi sitkee kun on, eikä ala leikkimään, niin alkaa se tekninen puolikin tekemään sille kuuluvaa hommaa:) Siellähän se vika luurasi. Vaati kuitenkin monta testiä ja kolme puhelua. Nyt toimii, jess!

20 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Täytyy tämä jotenkin saada nyt selvitettyä. Otan sinuun yhteyttä tämän tapauksen tiimoilta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Manipenni kirjoitti:
Nyt sitte tuli vastaus ettei mitään vikaa elisan verkosta löydy,mutta jos ri toimi,niin tee uusi häiriöilmoitus. Täh.... pitäskö näitä läjä tehdä ja saada kopioitu vastaus taas;) omaguruunkin voi ottaa yhteyttä. Heh...maksaa n.30 kymppiä vielä lisää. Vikaahan on jo myönnetty olevan,vaan kukaan ei tiedä/kerro missä se vika on,mitä ei toistenmielestä
olekkaan. Onkos tää joku uus väsytystaktiikka :0
Herranen aika, ei se OmaGuru mikään juorulinja ole. :director:  30 kymppiä = 3 sataa euroa = noin 150 minuuttia. :what:
Käyttäjätaso 3
Ongelma on tällä hetkellä tiedostettu, että joillain tietyillä puhelinmalleilla tuota vikaa voi ilmetä Reilu -liittymiin vaihdettaessa. Ongelman korjauksen suhteen on todettu että puhelimen uudelleen käynnistäminen riittää, mutta mikäli tämä ei vikaa korjaa, niin on se yleensä jostain muusta syystä johtuvaa kuin tästä liittymätyypinvaihdosta, ja vaatii tällöin yhteydenoton häiriöilmoituspalvelumme puolelle. Alkuperäinen syy ongelmalle on kuitenkin vielä selvityksessä, ja korjataan kunhan se selviää.

Ikävää että saamasi palvelu oli kuitenkin näinkin vaikeahakuista, mutta hyvä että sait asian hoidettua 🙂
Käyttäjätaso 3
Tällä hetkellä vika on vielä selvityksessä joten emme listaa puhelinmalleista julkaise, mutta olemme ohjeistaneet asiakaspalvelun kautta asiakkaita käynnistämään puhelimensa uudestaan liittymätyypinvaihtoa seuraavana aamuna, riippumatta puhelinmallista.

Koska kyseessä on toistaiseksi voimassa oleva vikatilanne, jonka pystyy korjaamaan niinkin perustoimenpiteellä kuin puhelimen uudelleen käynnistäminen, emme tästä ainakaan vielä laita tukisivuille artikkelia. Hyvä idea kuitenkin 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Tosta olen kyllä samaamieltä. Juuri sieltä soitettiinkin. En tiedä olitko sinä vai joku muu. No vikailmoitus kai tehtiin. Se mitä siitä on apua,onkin jo toinen juttu,jos ongelmat on ollut olemassa jo puolivuotta,eikä parannusta ole tapahtunut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Manipenni kirjoitti:
Eilen hain taas verkon manuaalisesti ja mobiilisauna lähti toimimaan. Yön aikana (luuri ei ole ollut sammutettuna) on taas jotain tapahtunut, koska aamulla testasin,niin sain taas tutut herjat. Kokeilinpa vaihtaa pelkkään gsm:ään. Rupesi heti toimimaan. Vaihdoin takas 3g, niin herjat ilmesty. Jos käytössä 3 G, niin se pitää aina käydä verkko hakemassa uudestaan ja uudestaan, jolloin sitten toimii jonkun aikaa. Välillä tämäkin pitänyt toistaa kahdesti. Olenko siis ostanut 600 sadan kökköluurin, joka ei ymmärrä saunan verkkoja ja paketteja. Onpas tyhmä luuri :smileycry:

Vositte "palkata" vaikka muutaman asiantuntujan lisää,selvittämään vikaa ja korjaamaan sen pikaisesti, JOOKOS !.

Eikös sinulla ollut vähän vastaava ongelma sillä edellisellä puhelimella? Sehän katosi, kun vaihdoit siihen Äs Kolmoseen. Ehkä vaiva korjaantuu vaihtamalla Note Kakkoseen. :-?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Älä lyö lyötyä;) En jaksa muistaa enää miten aiemman luurin kans. No nyt aamusella taas toimi. En ehkä ihan vielä vaihda. Jospa sauna sais korjattua siellä päässä olevat ongelmat.
Käyttäjätaso 3
Ei mistään salailuista ole kyse, mutta emme haluaisi turhaan julkistella mitään listaa kun emme ole asiaa saaneet selvitettyä kunnolla. 🙂 Tästä nyt kyselin kuitenkin tarkemmin, ja tämän hetkisen tilanteen perusteella vika ei ole meidän verkossa, vaan lähinnä siinä että tietyt puhelin mallit eivät osaa päivittää verkkotietoja sen jälkeen kun liittymätyyppi on vaihtunut. Tähän ongelmaan auttaa tuo laitteen uudelleenkäynnistäminen, ja tästä asiakkaita pyrimme neuvomaan asiakaspalvelussa jo ennen mahdollisen ongelman esiintymistä :)

Kuitenkin saamieni tietojen pohjalta olettaisin että ongelmasi, Manipenni, ei ollut tästä johtuva, vaan jostain muusta. Muutenkin perin kummallista että 3 liittymää, joista yhteen ei ole tehty muutoksia edes, yhtäkkiä lakkaavat osittain toimimasta. Saattoi olla jotain alueellistakin vikaa verkossa. Henkilö häiriöilmoituspalvelun puolella on saattanut ongelmasi sekoittaa tähän mistä nyt olemme keskustelleet, ja sen takia maininnut tästä.
Tästä uudelleenkäynnistyksen tarpeesta voisi tietenkin laittaa tietoa netin tilaus- ja ohjesivuille sopiviin paikkoihin.;)

Eikä siinä tarvita mitään erillistä laitelistaa, vaan ohje sopii kaikille.

Suositellaanhan se liittymätyypin vaihtokin tekemään netissä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Manipenni kirjoitti:
ei tarvi paljo juoruilla ei, vartti ja 30 e.

äh. Nyt meni hyvä vitsi hukkaan, kun sitä joutuu vääntämään rautalangasta..

3 kymppiä on sama kuin 30 euroa. kirjoittamasti 30 kymppiä taas on sama kuin 3 sataa eli 300 euroa.  :hammer:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Nyt sitte tuli vastaus ettei mitään vikaa elisan verkosta löydy,mutta jos ri toimi,niin tee uusi häiriöilmoitus. Täh.... pitäskö näitä läjä tehdä ja saada kopioitu vastaus taas;) omaguruunkin voi ottaa yhteyttä. Heh...maksaa n.30 kymppiä vielä lisää. Vikaahan on jo myönnetty olevan,vaan kukaan ei tiedä/kerro missä se vika on,mitä ei toistenmielestä
olekkaan. Onkos tää joku uus väsytystaktiikka :0
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Johan se hetken toimikin, siis se missä ei mitään vikaa olekkaan, paitsi se mikä on ollu jo puolivuotta. Taas ilmotusta aspan kautta. Jouluntoivotus ollut nyt matkalla puolituntia, ehkäpä se ensi jouluksi... :(

Kai se pitäisi siirtyä takaisin perinteiseen korttiin ja vaihtaa liittymään, mihin ei mms kuulu ollenkaan, kun ei niitä kerran voi lähettää, kun tuurilla silloin tällöin.:smileycry::smileycry:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Onkohan tämän "korjauksessa" tapatunut mitään edistystä, ja jos on nii mitä. Alkaa olla päivittäistä tämä viestien,puheluiden ym. toimimattomuus. Ei kovin monesti jaksaisi käynnistellä päivänmittaan luuria uudelleen tai hakea verkkoa, jolloin kaikki toimii taas kuin unelma. Nyt pitäis saada tietoa kuuluko sgs III joukkoon,joka on epäsopiva megareilun kanssa, vai lähetäänkö luuria heivaamaan takasin kauppaan. Harmittaa muutoin sekin, että mainostin moista liittymää tutuille ja yksi on vielä hommaamassa luuriksi sgs III :sta. Mihinkään kuukausien puhelinhuolto systeemiin en lähde, joten ainoa vaihtoehto on sitten taas liittymänvaihto meillä kaikilla. Sattumaa vai ei, mutta kaikki ongelmat on tullut juurikin liittymänvaihdon jälkeen 😞
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ei halpoja kummatkaan vaihtoehdot. Laitan tähän nyt 30 EUROA, ettei tule epäselvyyttä. Nainen olisi kyllä alkuperäisen version ymmärtäny :smileyazn:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Furiosity kirjoitti:
Kuitenkin saamieni tietojen pohjalta olettaisin että ongelmasi, Manipenni, ei ollut tästä johtuva, vaan jostain muusta. Muutenkin perin kummallista että 3 liittymää, joista yhteen ei ole tehty muutoksia edes, yhtäkkiä lakkaavat osittain toimimasta. Saattoi olla jotain alueellistakin vikaa verkossa. Henkilö häiriöilmoituspalvelun puolella on saattanut ongelmasi sekoittaa tähän mistä nyt olemme keskustelleet, ja sen takia maininnut tästä.

Ei siellä tosiaan myönnetty olevan vikaa, mutta sitä kautta tehtiin kuitenkin tuo "ohjaus" uudelleen. Ei auttanut pelkät sulkemiset tosiaan. Neljä ihmistä siinä sitten keskusteli ja aiheena kai oli toisilla aita j toisilla se seiväs 😃. Outoa oli tosiaan se ettei kaikissa ollut sitä liittymän vaihtoa. Kyseessä siis ainakin sampan luurit ja nämä uudet paketit. Ei aiemmin ole tällasta ollu,vaikka liittymää onkin vaihtanu. Kannattaa tosiaan jonkunlaista infoa laittaa, vaikka luurin merkkiä ei mainittaisikaan. Osaapa ihmiset varautua ja jää ne kiukkuset puhelut ehkä tekemättä. Nyt kuitenkin toimii(kop kop). Sitten alko se omasaunalahti luurissa temppuilla. Eilenhän sen poistin ja asenisin uudelleen, toimi hyvin. Tätä kirjottaessa testasin ja nyt TAAS tulee herja: kirjautuminen epäonnistui. palvelu toimii vain kotimaassa s-lahden verkossa. WIFI yhteys ei saa olla käytössä. Tuliko tästäkin nyt riesa, joka johtuu ehkä liittymän vaihdosta, vai mikä ongelma tähän nyt on pulpahtanut. Kaikki tapahtunut nyt sen vaihdoksen jälkeen. Nyt tutkimaan niitä vikoja siellä päässä kipin kapin...eihän tämmöstä jaksa erkkikään joka päivä. :smileyembarrased:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Alkaa "taas2 verenpaine nousta, eikä taida olla nappejakaan moiseen tututukseen. Koska täällä ei keretä/haluta kertoa, vaan aika menee nyt joulukalenteripuuhasteluun, niin kerronpa sitten itse. Koitin kuvaa lähettää ja 50 min se jurnutti, kunnes tuli ilmoitus,että epäonnistui. Jonotin vikapalveluun(tais siis aspaan 20 min), jonka jälkeen jonotin vikapalveluun tai mikä lie nyt onkaan. Sain langan päähän, lähes yhtä kyllästyneen ihmisen, kun itekkin olen tällä hetkellä. Joka tapauksessa hän sanoin ettei vika ole hinnoitteluliittymässä, vaan samsungin ja saunan yhteensopimattomuudesta. sgs3 on yksi näistä luureista. Vika on ollut tiedossa jo PUOLIVUOTTA, eikä vieläkään tiedetä missä vika. Osa on saanut avun kuulema. jos on sgs3:seen vaihtanut "uusvanhan" sim kortin. Voin kuulema ostaa kyllä uuden luurinkin. Niinpä niin, mähän ostelen 600 eur luureja ihan vaan huvikseni ja testailumielessä, mikä sopisi saunan kanssa yhteen ja toimisi. Kolmesti sammutin luurin ja käynnistin, kerran myös akkukin irti, muutaman kerran manuaalisesti vielä verkon hakua ja teknisen tuen "uudellee asennus",vai mikä se nyt nimeltään oli. Lopputulos että sain itselleni kuvan lähetettyä, mutta kun yritin tai yritän edelleen lähettää sinne minne alunperinkin oli tarkoitus, niin taas viesti kellottaa luurissa, eikä lähde vastaanottajalle. Vieläkö joku kehtaa sanoo, ettei vikaa ole tai se hoituu pelkästään uudelleen käynnistyksellä. Myöskin liittymälaskurista piti tulla tietoa perjantaina, mutta ehkä se tarkotti seuraavaa tai seuraavaa tai seuraava perjantaita. Alunperin oli kyse siis itsenäisyyspäivän jälkeisestä perjantaista. Nooo onhan noita vuodessa monta. Tarpeeksi kauan kun odottaa, niin ehkä joku unohtaa koko asian. Nyt sitten porukalla odottelemaan, josko luukuista tulisi luureja, kunhan ei o samppoja. Ehkä nokialaiset pelaa paremmin saunan kanssa(en tiedä). Josko laskutkin alkais maksamaan euro kerrallaan, sen mukaan miten hommat toimii. Rahalla ja mun lompakolla on aika paha yhteensopivuusongelma ja korttikin taitaa olla väärän värinen.Nyt sitte pitäis jonottaa uudelleen ja tehdä häiriöilmotus. No onhan tässä ilta aikaa ja 5000 min puheaikaa. Viestejä/kuvia ei kyllä tällä vauhdilla saa lähetettyä kun EHKÄ yhden päivässä ja sekin niin että otetaan pari puhelua ensin aspaan ja ties minne. MEGAREILUA! "/¤&)#/=/#=!(#?!`¤?" :smileyangry::smileyangry:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
ei tarvi paljo juoruilla ei, vartti ja 30 e. No jos puheripuli on, ni ehkä kerkee asiansa sanoo, mutta että se tulis korjattua, ni taitaa maksaa liikaa ainakin mulle. Mitäpä ne korjailisi edes, jos vikaa ei ole siellä missä vika on tai jotenkin sillenhän se menee : 0
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Lukeeko Saunalahden sivuilla jossain missä puhelinmalleissa esiintyy ongelmia esim. MMS-viestien kanssa.

Mielestäni tuosta kannattaa tukisivuille tehdä jutska, niin käyttäjät tietäisi onko oma luuri listalla ja jos on, mitä pitää tehdä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Mikä mikä mikä "salaseura" juttu tuo nyt on 🙂 Eikös olisi reilua kertoa merkit ja näillä voisi "ehä" vähentää niitä turhia aspaan soittojakin. No itsellähän ei se luurin sammuttaminen auttanut yhtään mitään, vaan piti tehdä ne uudelleen ohjaukset ja kahteen kertaan. Niin kuin aiemmin mainitsinkin, niin yhteen luureista EI ollut nyt vaihdettu liittymää, eikä kyseessä ole siis reilu liittymä. Ainoa mikä yhdistää kaikkia kolmea luuria, Ne ovat samppoja ja sisällään saunalahden kortti. Ja luurit on kyllä aina käynnistetty uudelleen,jos on liittymään vaihdettu.:smileyrolleyes:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Eilen hain taas verkon manuaalisesti ja mobiilisauna lähti toimimaan. Yön aikana (luuri ei ole ollut sammutettuna) on taas jotain tapahtunut, koska aamulla testasin,niin sain taas tutut herjat. Kokeilinpa vaihtaa pelkkään gsm:ään. Rupesi heti toimimaan. Vaihdoin takas 3g, niin herjat ilmesty. Jos käytössä 3 G, niin se pitää aina käydä verkko hakemassa uudestaan ja uudestaan, jolloin sitten toimii jonkun aikaa. Välillä tämäkin pitänyt toistaa kahdesti. Olenko siis ostanut 600 sadan kökköluurin, joka ei ymmärrä saunan verkkoja ja paketteja. Onpas tyhmä luuri :smileycry:

Vositte "palkata" vaikka muutaman asiantuntujan lisää,selvittämään vikaa ja korjaamaan sen pikaisesti, JOOKOS !.

Osallistu keskusteluun