Vastattu

Liittymät ja markkinointilupa



Näytä ensimmäinen kirjoitus

114 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Asiaan on saatu selvyys.

Pahoittelemme kovasti inhimillistä sekaannusta, joka on käynyt kirjeitä suunnitellessa. Kirjeitä suunnitellessa on mennyt sekaisin niin markkinointiluvat kuin liittymien hinnatkin.

Ei tosiaan ole tarkoitus että liittymään, jossa ei ole aiemmin ollut markkinointilupaa, lisätään tuotelopetuksen yhteydessä automaattisesti markkinointilupa. Kuten keskustelussa on todettu, markkinointiluvan voi lisätä liittymälle vain erillisellä suostumuksella. 

Liittymä vaihtuu siis joko Oivaksi / MegaReiluksi kuten aiemmin on jo tiedotettu, mutta liittymään ei tule markkinointilupaa. Koska liittymälle ei lisätä markkinointilupaa, ei liittymälle tule myöskään markkinointiluvan tuomaa hintaetua, ja liittymän kuukausimaksu on tällöin euron korkeampi.

Markkinointiluvan voi lisätä liittymälle OmaSaunalahdessa, jolloin myös hintaedun saa käyttöönsä. Lähetämme uudet, korjatut kirjeet niille asiakkaille, joita tämä tuotelopetus koskee. 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Rapsi kirjoitti:
Asiaan on saatu selvyys.

Pahoittelemme kovasti inhimillistä sekaannusta, joka on käynyt kirjeitä suunnitellessa. Kirjeitä suunnitellessa on mennyt sekaisin niin markkinointiluvat kuin liittymien hinnatkin.

Ei tosiaan ole tarkoitus että liittymään, jossa ei ole aiemmin ollut markkinointilupaa, lisätään tuotelopetuksen yhteydessä automaattisesti markkinointilupa. Kuten keskustelussa on todettu, markkinointiluvan voi lisätä liittymälle vain erillisellä suostumuksella. 

Liittymä vaihtuu siis joko Oivaksi / MegaReiluksi kuten aiemmin on jo tiedotettu, mutta liittymään ei tule markkinointilupaa. Koska liittymälle ei lisätä markkinointilupaa, ei liittymälle tule myöskään markkinointiluvan tuomaa hintaetua, ja liittymän kuukausimaksu on tällöin euron korkeampi.

Markkinointiluvan voi lisätä liittymälle OmaSaunalahdessa, jolloin myös hintaedun saa käyttöönsä. Lähetämme uudet, korjatut kirjeet niille asiakkaille, joita tämä tuotelopetus koskee. 

Kiitos tästä huumoripläjäyksestä. Suosittelen lämpimästi standupkomiikkaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Joskus heikoilta jäiltä kannattaa peruuttaa pois...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Rapsi kirjoitti:
Asiaan on saatu selvyys.

Pahoittelemme kovasti inhimillistä sekaannusta, joka on käynyt kirjeitä suunnitellessa. Kirjeitä suunnitellessa on mennyt sekaisin niin markkinointiluvat kuin liittymien hinnatkin.

Ei tosiaan ole tarkoitus että liittymään, jossa ei ole aiemmin ollut markkinointilupaa, lisätään tuotelopetuksen yhteydessä automaattisesti markkinointilupa. Kuten keskustelussa on todettu, markkinointiluvan voi lisätä liittymälle vain erillisellä suostumuksella. 

Liittymä vaihtuu siis joko Oivaksi / MegaReiluksi kuten aiemmin on jo tiedotettu, mutta liittymään ei tule markkinointilupaa. Koska liittymälle ei lisätä markkinointilupaa, ei liittymälle tule myöskään markkinointiluvan tuomaa hintaetua, ja liittymän kuukausimaksu on tällöin euron korkeampi.

Markkinointiluvan voi lisätä liittymälle OmaSaunalahdessa, jolloin myös hintaedun saa käyttöönsä. Lähetämme uudet, korjatut kirjeet niille asiakkaille, joita tämä tuotelopetus koskee. 

Ootte te kyllä yks iso pellekerho...ei voi muuta kuin nauraa 😃
Moi!

Olen vasta siirtymässä Saunalahden käyttäjäksi 24.1.2014. ja siirrätän myös numeron mukana.

Mutta silti minulle tulee jo nyt noita markkinointiviestejä sekä sähköpostiin että puhelimeen, vaikka puhelimessa on vielä eri operaattorin SIM-kortti.

Elisan aspa ei osannut sanoa mitään, muuta kuin voivat ottaa sen markkinointi hässäkän pois, mutta kuukausihinta nousee myös vastaavaksi.

Ihmettelen, että miten voidaan jo nyt alkaa spämmäämään vaikka Saunalahden liittymää ei ole vielä edes aktivoitu (uusi SIM-kortti on kyllä tullu). MIelestäni asiakassuhde alkaa vasta 24.1.2014 eikä jo pari viikkoa sitten.

Sähköposteistä noi spämmit on helppo suodattaa pois, mutta ne tekstarit tulee kuitenkin läpi.

Jos tosta tulee liian häiritsevää, on edessä operaattorin vaihto.
Onneksi ei tuleva liittymä ole määräaikainen!

-HanskiX
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Moro HanskiX,

Mennään siinä rajoilla taas. Olet vasta siirtymässä operaattorin asiakkaaksi, joten voinet kieltää Elisan ja sen tytäryhtiöiden suoramarkkinoinnin numeroosi 24.1. 2014 saakka ottamalla yhteyttä aspaan tai täyttämällä seuraavat tiedot: 

https://oma.saunalahti.fi/settings/TelemarketDenial

Jos liittymäsi on luonnollisen henkilön käytössä edellä mainitun pitäisi tepsiä. Juridinen henkilö (yritys) ei voi yhtä helposti kieltää operaattorin lähestymisiä.

Niin, vielä lisäyksenä tuohon edelliseen. Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa vaihtamassa Elisa konsernin tuotteisiin esimerkiksi paremman sisäkuuluvuuden vuoksi, en edes harkitsisi muuta kuin Saunalahti Norppa- latauslittymää, johon ei ainakaan vielä toistaiseksi liity ns. "etuja". Latausliittymän käyttö ulkomailla lienee toki rajoitetumpaa, eikä siihen saa puhepaketteja. Mielestäni suoramarkkinointi televiestinnän välityksellä on /seestä, ellei sitä itse nimenomaisesti ole halunnut. Euron etu kuukausimaksusta ei ole riittävä summa korvaamaan tunnetta yksityiselle alueelle tunkeutumisesta.
Käyttäjätaso 5
Hei HanskiX,

Kysellään tarkemmin, kuinka tuo markkinointi virallisesti menee. Palaillaan asiaan!
Käyttäjätaso 4
Moi, jos tilauksen ja varsinaisen numeronsiirron välillä on pidempi aika, voi markkinointiviestejä lähteä jo ennen kuin numeronsiirto on tapahtunut. Tästä siis johtuu, että olet jo saanut noita viestejä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Susutin kirjoitti:
Moi, jos tilauksen ja varsinaisen numeronsiirron välillä on pidempi aika, voi markkinointiviestejä lähteä jo ennen kuin numeronsiirto on tapahtunut. Tästä siis johtuu, että olet jo saanut noita viestejä.

Ei taida olla kyse siitä miksi markkinointiviestejä on tullut, vaan nyt pitäisi olla selvityksessä että saisiko viestejä ylipäätänsä tulla ennen kuin liittymä otetaan käyttöön.
Käyttäjätaso 4
hvihavai kirjoitti:

Susutin kirjoitti:

Moi, jos tilauksen ja varsinaisen numeronsiirron välillä on pidempi aika, voi markkinointiviestejä lähteä jo ennen kuin numeronsiirto on tapahtunut. Tästä siis johtuu, että olet jo saanut noita viestejä.


Ei taida olla kyse siitä miksi markkinointiviestejä on tullut, vaan nyt pitäisi olla selvityksessä että saisiko viestejä ylipäätänsä tulla ennen kuin liittymä otetaan käyttöön.


Hyvä kysymys! Selvitän tätä vielä ja vastaan kunhan saan tarkempaa tietoa.
Käyttäjätaso 4
hvihavai kirjoitti:

Susutin kirjoitti:

Moi, jos tilauksen ja varsinaisen numeronsiirron välillä on pidempi aika, voi markkinointiviestejä lähteä jo ennen kuin numeronsiirto on tapahtunut. Tästä siis johtuu, että olet jo saanut noita viestejä.


Ei taida olla kyse siitä miksi markkinointiviestejä on tullut, vaan nyt pitäisi olla selvityksessä että saisiko viestejä ylipäätänsä tulla ennen kuin liittymä otetaan käyttöön.


Kyselin asiasta ja selvitämme paraikaa, kuinka viestien lähteminen estetään, kun numeronsiirto on käynnissä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Onkohan tässä selvityksessä tapahtunut mitään edistystä? Taikka kerrotavaa näin asiakkaillekin...
Käyttäjätaso 4
hvihavai kirjoitti:

Onkohan tässä selvityksessä tapahtunut mitään edistystä? Taikka kerrotavaa näin asiakkaillekin...


Ei ole valitettavasti vielä mitään uutta kerrottavaa tällä hetkellä. Elikkä edelleenkin selvitetään numeronsiirtojen osalta, kuinka markkinointiviestit saadaan estettyä, ennen kuin numeronsiirto on valmistunut. Tiedotamme kyllä heti tähän kun olemme saaneet vastauksia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Sanaseppä kirjoitti:
hvihavai kirjoitti:
Onkohan tässä selvityksessä tapahtunut mitään edistystä? Taikka kerrotavaa näin asiakkaillekin...

Ei ole valitettavasti vielä mitään uutta kerrottavaa tällä hetkellä. Elikkä edelleenkin selvitetään numeronsiirtojen osalta, kuinka markkinointiviestit saadaan estettyä, ennen kuin numeronsiirto on valmistunut. Tiedotamme kyllä heti tähän kun olemme saaneet vastauksia.

Helppo ratkaisu. Spämmiohjelmaan viivettä 2 viikkoa tilauksesta ja vasta viiveajan jälkeen spämmit lähtevät toimitukseen.

Etsittekö jotain parempaa ratkaisua ettei vahingossakaan olisi surkea ja jonninjoutava markkinointispämmi jäänyt saapumatta koska liittymä aukesikin odotettua aiemmin?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Kuukausi taas pyörähtänyt...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Voisin kuvitella, että operaattorin olisi helpoin toteuttaa tuo markkinointiesto lisäämällä markkinointikielto liittymän todelliseen avautumiseen saakka (ilman asiakkaan pyyntöä), samaan tapaan kuin määräaikaiset alennuksetkin näkyvät sopimuksina oma.saunalahden sopimuslistalla. Ja toisaalta pidättäytymällä ylimääräisestä euron kuukausimaksusta ensimmäinen laskutuskauden ajan.

 

Tässä viimeisessä keississä (viestinro: 55, HanskiX) asiakas oli tilannut jo joulukuun alussa siirron toiselta operaattorilta, vaikka itse liittymä avautuisi vasta tammikuun lopulla. SPAM alkoi juosta siirtyvään numeroon heti sopimuksen allekirjoituksen jälkeen. Aspa oli hänelle todennut voivansa kytkeä päälle kuukausimaksullisen markkinointieston. Mielestäni tässä menetellään väärin.

 

 

 

 

 
Käyttäjätaso 7
LeonM kirjoitti:
Voisin kuvitella, että operaattorin olisi helpoin toteuttaa tuo markkinointiesto lisäämällä markkinointikielto liittymän todelliseen avautumiseen saakka (ilman asiakkaan pyyntöä), samaan tapaan kuin määräaikaiset alennuksetkin näkyvät sopimuksina oma.saunalahden sopimuslistalla. Ja toisaalta pidättäytymällä ylimääräisestä euron kuukausimaksusta ensimmäinen laskutuskauden ajan.

 

Niinhän sitä voisi kuvitella. Mutta kun on jonkin aikaa seurannut Saunalahden järjestelmäsekamelskaa ja palkattujen / ostettujen nörttien tuotoksia, niin taidamme kuvitella ihan liikoja.
Käyttäjätaso 4
Yritän saada tähän markkinointiviestintä numeronsiirron yhteydessä-caseen jotakin näkökulmaa. Pahoittelut, että tähän ei ole saatu ratkaisua.

Erikseen tilattu markkinointiluvan peruutus tosiaan vie noin viikon verran, jotta astuu voimaan. OmaSaunalahden kautta on nähtävissä, että kyseinen palvelu on liittymälle lisättynä.
Käyttäjätaso 4
Tänään saimme tiedon, että numeronsiirron yhteydessä markkinointia ja mainontaa ei lähde ennen kuin liittymä todella aukeaa. Eli tämä ongelma on nyt kuitattu ratkaistuksi.

Pahoitteluni tietenkin heille, jotka tämän asian kanssa ovat joutuneet painimaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Susutin, sano mistä Saunalahdelta saa puhelinmyyntikiellon? Ainakaan OmaSaunalahden puhelinmyyntikielto (maksuton) ei tunnu toimivan.

Profiilissani on määritelty että puhelinmyyntiä ei saa laittaa numerooni. Silti viimeksi tänään joku Eniasta yritti tavoitella. Minä en halua Enian myyntipuheluita, sillä minä en halua ostaa enää mitään, olen tyytyväinen nykyisiin Elisan ja Saunalahden palveluihin, kiitos.

Miksi Saunalahden maksuton Enia-puhelinmyyntikielto ei toimi? Pitääkö ottaa yhteys Kuningaskuluttaja-ohjelmaan?

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan jos tällainen puhelinmyyntiesto on olemassa Saunalahden asiakkaille ja Enian puheluille, tulee sen myös toimia. KKV eli Kilpailu- ja kuluttajavirasto on siis myös kiinnostunut asian selvittämisestä.
Eihän vain Viihteen tilauksen yhteydessä olisi tullut mahdollisuus markkinointipuheluihin?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ei, ei ole sielläkään Oma Elisassa valittu markkinointia. Ja vaikka tulisikin, niin ei minulle ei ainakaan tilaushetkellä kerrottu mainonnasta Viihteessä. Täyttäisi ainakin sopimuspurunperusteet. Luulen, että Saunalahden esto ei toimi.

Enia soittelee kielloista huolimatta :(

Tutulla sama tilanne, kielloista huolimatta Enia soittelee ja yrittää myydä 4G-liittymiä ja -laitteita. Vaikea sanoa mistä näitä tulee, kun sekä Elisassa että Saunalahdessa on mahdollinen markkinointi estetty. Saunalahdella tulee vain sms- ja sähköpostimarkkinointia halvemman liittymän takia.
Puheluja ei tässä Viihteen erityisehtojen kohdassa mainita, mutta muuta kyllä:;)

Palveluun sisältyy automaattisesti tiedotepalvelu, jolla asiakas saa säännöllisesti
ajankohtaista tietoa Elisan, Saunalahden, ja niiden yhteistyökumppaneiden tai
muiden Elisan valitsemien tahojen tuotteista, asiakaseduista ja tarjouksista.
Tehdessään palvelusopimuksen asiakas saa automaattisesti tiedotteita ja
markkinointiviestejä myös sähköisesti, esimerkiksi tekstiviestillä, multimediaviestillä
tai sähköpostilla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
antero kirjoitti:
Puheluja ei tässä Viihteen erityisehtojen kohdassa mainita, mutta muuta kyllä:;)

Palveluun sisältyy automaattisesti tiedotepalvelu, jolla asiakas saa säännöllisesti
ajankohtaista tietoa Elisan, Saunalahden, ja niiden yhteistyökumppaneiden tai
muiden Elisan valitsemien tahojen tuotteista, asiakaseduista ja tarjouksista.
Tehdessään palvelusopimuksen asiakas saa automaattisesti tiedotteita ja
markkinointiviestejä myös sähköisesti, esimerkiksi tekstiviestillä, multimediaviestillä
tai sähköpostilla.

Joo no eipä ole kerrottu mainoksista mitään :smileyangry:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
hpguru kirjoitti:
Ei, ei ole sielläkään Oma Elisassa valittu markkinointia. Ja vaikka tulisikin, niin ei minulle ei ainakaan tilaushetkellä kerrottu mainonnasta Viihteessä. Täyttäisi ainakin sopimuspurunperusteet. Luulen, että Saunalahden esto ei toimi.

Enia soittelee kielloista huolimatta :(

Tutulla sama tilanne, kielloista huolimatta Enia soittelee ja yrittää myydä 4G-liittymiä ja -laitteita. Vaikea sanoa mistä näitä tulee, kun sekä Elisassa että Saunalahdessa on mahdollinen markkinointi estetty. Saunalahdella tulee vain sms- ja sähköpostimarkkinointia halvemman liittymän takia.

Siellä Enialla voi olla oma markkinointikieltorekisteri. Voisit seuraavalla kerralla sanoa siinä puhelun yhteydessä, että sinulle ei saa niitä markkinointipuheluja enää soittaa.

Osallistu keskusteluun