Vastattu

Liittymät ja markkinointilupa


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Onko tosiaan niin, että jos haluan liittymän ILMAN mitään mainossontaa (aka markkinointilupa), Kelpo (ilman plussaa) on ainut vaihtoehto?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ilana 1 maaliskuu 2013, 10:09

Markkinointiviestintää ei tule tosiaan tuohon Kelpo -liittymään. Lisäksi Latausliittymistä Norppa-, Tikka- sekä Joutsen -liittymät eivät sisällä kyseistä markkinointiviestintää.

Katso alkuperäinen viesti

114 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tämän viestin sisältö ei koske yhtäkään tuoretta asiakasta, joka on jo liittymäsopimuksen allekirjoituksen yhteydessä hyväksynyt markkinointiominaisuuden liittymässään. Joo, koskee netissä avattua liittymäsopimusta yhtälailla.

Pientä tilannepäivitystä muille, joita asia kiinnostaa (siis minua). Tiedustelin tietosuojavaltuutetun toimistolta, onko syytä epäillä, että  tapauksessani syntyisi palveluntarjoajalle laiton henkilörekisteri, jos operaattori ilman asiakkaan erityistä, etukäteistä suostumusta yhdistää asiakkaan tunnistetietoja rekisteriin, jota esimerkiksi Elisan tytäryhtiö Enia käyttäisi myöhemmin markkinointinsa tietolähteenä.

Tietosuojavaltuutetun toimistossa pidettiin tapausta erittäin ajankohtaisena sekä yksityisyyden- ja kuluttajansuojaa koskevana. Menettely otettanee pyynnöstäni viranomaiskäsittelyyn, jos tapauksesta tulee aktiivinen toisin sanoen operaattori toteuttaa liittymämuutoksen kuvailemallaan tavalla.

Heille edellisessä viestissä kuvailemani tapaus (reklamaatio) oli uusi ja täysin eri näkökulmasta, sillä operaattori on yhteistyössä viranomaisten kanssa sorvannut liittymäsopimusten erityisehdot näihin suoramarkkinointiluvan automaattisesti sisältäviin liittymätyyppeihin. Kuluttajaviranomaiset ovat tällöin hyväksyneet toimintatavan, jossa asiakas voi maksua vastaan poistaa markkinointilupansa.

Edellinen kappale koskee siis uudehkoa liittymäsopimusasiakasta tai vanhaa asiakasta, joka vaihtaa liittymätyyppiään markkinointiluvalliseen omatoimisesti, jolloin uudet ehdot astuvat toki voimaan. Vuoropuhelussa operaattorin ja viranomaisten välillä ei ole aiemmin keskusteltu vanhojen liittymäsopimusten haltijoista, jotka ovat kieltäneet ennalta markkinointiviestinnän.

Lainsäädäntö: 

 Sähköisen viestinnän tietosuojalaki (516/2004)

 Henkilötietolaki (523/1999)

 Kuluttajansuojalaki 2 luku, markkinoinnin sääntely
AIkamoista h*********a koko päivitys taas. Ensin 0/kk maksaneeseen liittymääni pakkosyötettiin 1,99€/kk hintaan täysin tarpeeton 256k nettiliittymä ja nyt liittymä vaihdetaan väkisin vieäkin kalliimpaan ja samalla pakotetaan ottamaan mainokset.

edit: siistitty kielenkäyttöä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ilana kirjoitti:
Markkinointiviestintää ei tule tosiaan tuohon Kelpo -liittymään. Lisäksi Latausliittymistä Norppa-, Tikka- sekä Joutsen -liittymät eivät sisällä kyseistä markkinointiviestintää.

Niinhän sen sopimusehtojen mukaan pitäisi olla. Vaihdoin noin kolme viikkoa sitten liittymäni Kelpoon ja silloin minulle vakuutettiin , että Saunalahden markkinointipuhelut ja -viestit loppuvat viimeistään parin viikon kuluttua liittymämuutoksesta. No eivät ole loppuneet. Edelleen tulee puheluita Saunalahdelta , joissa tyrkytetään milloin mitäkin. Kaiken lisäksi markkinointi on törkeän agressiivista. Tänäänkin minulle tyrkytettiin 4G mobiililiittymää ja kun ilmoitin ettei osoitteessani ole edes 4G-verkkoa ja minulla jo on toisenlainen halvempi mobiililiittymä , niin myyjästä ei tahtonut millään päästä eroon , vaan hänen mielestään minun kannattaisi hankkia uusi kalliimpi liittymä , kun sen saisi puoleen hintaan riippumatta siitä tarvitsenko sitä liittymää tai sitten en. Järjen köyhyyttä sellainen , minun mielestäni.

Olen Oma Saunalahdessa asiakasviestintätiedoissa kieltänyt kaiken mainonnan puheluina , tekstiviesteinä ja sähköpostilla.

Lisäksi laiton markkinointieston tämän linkin kautta  https://oma.saunalahti.fi/settings/TelemarketDenial

Ei vaan tunnu viestini menevän perille. Mielestäni Saunalahti syyllistyy sopimusrikkomukseen harjoittaessaan mainontaa liittymään , jonka ehdoissa se nimenomaan on kielletty.

Pitänee varmaan vaihtaa operaattoria ja hankkia salainen numero. Vai mitä tässä oikein pitäisi tehdä? Onkos Saunalahdella jotakin sanottavaa asiaan vai polkaisenko operaattorin vaihdon liikkeelle?
Odottelepas vain rauhassa vastausta.

Et ole ainoa Saunalahden asiakas etkä ainoa Palstalle kirjoittava.;)
Käyttäjätaso 5
Ei vastaus varsinaiseen asiaan mutta miksi et lyö luuria kiinni heti kun kuulet mistä puhelu on, miksi sen myyjän kanssa pitää puhua väkisin?
papparainen kirjoitti:
Furiosity kirjoitti:
papparainen kirjoitti:
Furiosity kirjoitti:
Kyllä noilla keinoilla olisi tuon markkinoinnin pitänyt jo poistua, paitsi jos sinulla on esimerkiksi toinen liittymä/palvelu johon nuo markkinointiluvat kuuluisi, ja siellä yhteyspuhelinnumerona tuo sinun liittymäsi.
Ei minulla ole kuin yksi puhelinliittymä ja se on Kelpo.

Muistetaan kuitenkin että Saunalahti on osa Elisaa, niin tämä kattaa myös Elisan palvelut.

Minä kyllä tulkitsen asiaa niin , että sanottiinpa muissa Elisan palvelujen sopimusehdoissa mitä tahansa , niin sellaiseen puhelinliittymään , missä on markkinointikielto  EI SAA tulla markkinointipuheluja tai -viestejä eli se esto ajaa muiden asioiden ohi. Sähköposti lienee eri asia ja siellä minä kyllä voin ne turhat viestit suodattaa , mutta puheluita tai tekstiviestejä en enää hyväksy.

Ilmeisesti Elisa tulkitsee tuota markkinointikieltoa toisin ja vetoaa tähän Viihteen ehtokohtaan:

"Palveluun sisältyy automaattisesti tiedotepalvelu, jolla asiakas saa säännöllisesti
ajankohtaista tietoa Elisan, Saunalahden, ja niiden yhteistyökumppaneiden tai
muiden Elisan valitsemien tahojen tuotteista, asiakaseduista ja tarjouksista.
Tehdessään palvelusopimuksen asiakas saa automaattisesti tiedotteita ja
markkinointiviestejä myös sähköisesti, esimerkiksi tekstiviestillä, multimediaviestillä
tai sähköpostilla."
Käyttäjätaso 5
Asiaan on saatu selvyys.

Pahoittelemme kovasti inhimillistä sekaannusta, joka on käynyt kirjeitä suunnitellessa. Kirjeitä suunnitellessa on mennyt sekaisin niin markkinointiluvat kuin liittymien hinnatkin.

Ei tosiaan ole tarkoitus että liittymään, jossa ei ole aiemmin ollut markkinointilupaa, lisätään tuotelopetuksen yhteydessä automaattisesti markkinointilupa. Kuten keskustelussa on todettu, markkinointiluvan voi lisätä liittymälle vain erillisellä suostumuksella. 

Liittymä vaihtuu siis joko Oivaksi / MegaReiluksi kuten aiemmin on jo tiedotettu, mutta liittymään ei tule markkinointilupaa. Koska liittymälle ei lisätä markkinointilupaa, ei liittymälle tule myöskään markkinointiluvan tuomaa hintaetua, ja liittymän kuukausimaksu on tällöin euron korkeampi.

Markkinointiluvan voi lisätä liittymälle OmaSaunalahdessa, jolloin myös hintaedun saa käyttöönsä. Lähetämme uudet, korjatut kirjeet niille asiakkaille, joita tämä tuotelopetus koskee. 
Puheluja ei tässä Viihteen erityisehtojen kohdassa mainita, mutta muuta kyllä:;)

Palveluun sisältyy automaattisesti tiedotepalvelu, jolla asiakas saa säännöllisesti
ajankohtaista tietoa Elisan, Saunalahden, ja niiden yhteistyökumppaneiden tai
muiden Elisan valitsemien tahojen tuotteista, asiakaseduista ja tarjouksista.
Tehdessään palvelusopimuksen asiakas saa automaattisesti tiedotteita ja
markkinointiviestejä myös sähköisesti, esimerkiksi tekstiviestillä, multimediaviestillä
tai sähköpostilla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Jarbaello kirjoitti:
Hei LeonM,

kaikkiin Saunalahden puheliittymiin sisältyy nykyään markkinointiominaisuus. Mikäli haluat luopua tästä ominaisuudesta ja siten hieman edullisemmasta kuukausimaksusta, voit luopua markkinointioikeudesta OmaSaunalahdessa euron kuukausimaksulla.

Tällöin liittymä nousee taas eurolla 3,90 euroon? Olenko oikeassa? Eikö Elisalla enää keksitä parempaa keinoa rahastaa?

Myykää vaikka vanhoja SIM-korttejanne 10 € hintaan SIM-korttien keräilijöille.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Kiitos jarbaello ja kumppanit kommentoinneistanne. Näen tässä ristiriitana sen, etten ole koskaan allekirjoittanut ja siten hyväksynyt sellaisia liittymäehtoja, jotka sisältäisivät markkinointia. Asiakkuuteni Saunalahdella on alkanut ennen ko. liittymätyyppien tuloa.

Saunalahdella on edelleen mahdollisuus kytkeä tuo markkinointiviestintä pois tulevasta Oiva-liittymätyypistäni, jolloin se vastannee aiempaa sopimustani. Odotan vastausta oma.saunalahdessa ennen kuin vien asian kuluttajaviranomaisille.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Sopimusehtojemme mukaan Saunalahdella on oikeus muuttaa liittymiä ja niiden ehtoja. Jos ehdot muuttuvat kuluttajan kannalta huonompaan suuntaan, kuluttajalla on oikeus irtisanoa liittymä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Kiitos Jarkko selvennyksestä, samoin Katjalle oma.saunalahden aspaan. Viestittely selvensi sen, että Enian puhelinmarkkinoinnin voi sentään kieltää, joilloin markkinoinnin terävin kärki kohdistuu tekstiviestein ja sähköpostitse tapahtuvaan kontaktointiin.

Onneksi voin jatkossa hyvillä mielin tilata kuukausittain täydellisen puheluerittelyn maksutta postitse kotiini. Pelkkää säästöä. Mistä niitä senttejä oikein ropisee? :)

Hyvää viikonloppua!!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
hpguru kirjoitti:
Ei, ei ole sielläkään Oma Elisassa valittu markkinointia. Ja vaikka tulisikin, niin ei minulle ei ainakaan tilaushetkellä kerrottu mainonnasta Viihteessä. Täyttäisi ainakin sopimuspurunperusteet. Luulen, että Saunalahden esto ei toimi.

Enia soittelee kielloista huolimatta :(

Tutulla sama tilanne, kielloista huolimatta Enia soittelee ja yrittää myydä 4G-liittymiä ja -laitteita. Vaikea sanoa mistä näitä tulee, kun sekä Elisassa että Saunalahdessa on mahdollinen markkinointi estetty. Saunalahdella tulee vain sms- ja sähköpostimarkkinointia halvemman liittymän takia.

Siellä Enialla voi olla oma markkinointikieltorekisteri. Voisit seuraavalla kerralla sanoa siinä puhelun yhteydessä, että sinulle ei saa niitä markkinointipuheluja enää soittaa.
hpguru kirjoitti:
antero kirjoitti:
Puheluja ei tässä Viihteen erityisehtojen kohdassa mainita, mutta muuta kyllä:;)

Palveluun sisältyy automaattisesti tiedotepalvelu, jolla asiakas saa säännöllisesti
ajankohtaista tietoa Elisan, Saunalahden, ja niiden yhteistyökumppaneiden tai
muiden Elisan valitsemien tahojen tuotteista, asiakaseduista ja tarjouksista.
Tehdessään palvelusopimuksen asiakas saa automaattisesti tiedotteita ja
markkinointiviestejä myös sähköisesti, esimerkiksi tekstiviestillä, multimediaviestillä
tai sähköpostilla.

Joo no eipä ole kerrottu mainoksista mitään :smileyangry:

Eikös sopimusehdot ole tarkoitettu luettaviksi.

Olethan sinäkin ollut täällä Palstalla aktiivisesti niin pitkään, että tämäkin asia kyllä olisi pitänyt olla hyvin tiedossa.;)
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Manipenni kirjoitti:

Jarbaello kirjoitti:

Sopimusehtojemme mukaan Saunalahdella on oikeus muuttaa liittymiä ja niiden ehtoja. Jos ehdot muuttuvat kuluttajan kannalta huonompaan suuntaan, kuluttajalla on oikeus irtisanoa liittymä.


Tota tota, tarkottaako tuo oikeus muuttaa liittymiä nyt sitä, että kaikki myynnistä poistuneet liittymät halutaan myös pois käytöstä asiakkailta ja operaattori sitten vaihtelee niitä mieleisekseen tyyliin ota tai jätä ? Siltä nimittäin vaikutti tuo kysyjän teksti, että koko liittymätyyppi on vaihdettu/vaihdetaan operaattorin toimesta.

VAI onko kyse siitä, että vanhojen myynnistä poistuneiden,mutta käytössä olevien liittymien sisältöä muutetaan(nostetaan hintaa)?

Olen jossain mielestäni lukenut, että vanhat liittymät olisivat käytössä jatkossakin, vaikka ne ei enää myynnissä olekkaan,


Tässä on siis kyseessä seitsemän liittymätyypin tuotelopetus. Lopetettavat liittymät ovat sangen erikoisia ja vanhoja, ja erinäisistä syistä näitä tuotteita ei enää pidetä olemassa.
Ajoittainhan noita vanhoja tuotteita lopetetaan, tällä kertaa näin.
Eliitit ja Tikat ja Norpat ja Joutsenet ja muut vanhat tutut ovat vielä turvassa, oletettavasti hyvänkin aikaa.
Suurin osa noista nyt lopetettavista liittymistä on kaikenlisäksi huomattavasti kalliimpia kuin nykyiset liittymät, eli tappiolle näissäkään ei asiakas kyllä jää.
Räikeimpänä esimerkkinä voitaisiin mainita Saunalahti Superpaketti, jonka kk-hinta on ollut 38.37e/kk. Sisältänyt 256kbit-netin ja 1000min puheluita. Viestit 0.091e/kpl. Nämä vaihdetaan automaattisesti MegaReiluihin, 24.90e/kk, 5000 min puheluita ja 5000 tekstiviestiä, sekä 2Mbit-netti.
Tai Pointer/Tracker -liittymät, kuukausimaksu tippuu 10.08e/kk -> 2.90e/kk, sekä puhelut ja viestit 0.101e/min ja 0.092e/kpl -> 0.069e/min ja kpl.

Vaikka noista liittymistä peruisikin sen Markkinointiluvan, ja kuukausimaksu nousee eurolla, melkolailla todennäköisesti niistä jää siltikin voitolle. Poikkeuksena tietysti tilanne jossa liittymää ei käytetä lainkaan. Tosin silloin ei välttämättä markkinointiluvastakaan kovin paljoa haittaa ole.
Löysin  Oma Saunalahdesta:

Etusivun keskellä osotetietojen vieressä  > Päivitä tietojasi > Päivitä asiaksviestintätietosi täällä
Käyttäjätaso 7
Olisiko Lottis mitenkään mahdollista, että jauhaisit tuota asiaasi vain yhdessä ketjussa? Ymmärrän kyllä, että harmittaa, mutta asian edistämiseen ei yhtään auta se, että hajotat sanomasi moneen paikkaan niin että se muistuttaa jo roskapostitusta.

Lisäksi suosittelen, että opettelet käyttämään palstan lainaustoimintoa. Se helpottaa viestiesi lukemista, kun näkee selvästi mitä olet lainannut toisten viesteistä. Tai käytä edes lainausmerkkejä lainaamasi tekstin ympärillä.
Käyttäjätaso 1
samaa mieltä kv36 kanssa. sä lottis olet nyt spämmääjä.
Käyttäjätaso 4
hpguru kirjoitti:Vastasin eilen kyllä puheluun, mutta se katkesi jostain syystä.

Tosiaan. Siihen vanhaan dna-numeroon tulee välillä hyvin lyhyitä soittoja. Jos ehtii vastaa, niin katkaistaan heti. Sitten josain vaiheessa numero paljastui Saunalahti yms. numeroksi. Hyvin erikoinen tapa pirautella! Mitä tähän sanoo Saunalahti?
Minulla on Elisan puhelinliittymä ja Oma Elisassa olin jo aikoja sitten valinnut: "En kiitos halua markkinointi- ja myyntipuheluja"

Oma Saunalahdessa oli tuo Elisan numero ilman ruksia, joten lisäsin ruksin sinnekin.

Mitä eroa tällä Oma Saunalahden "En kiitos halua markkinointi- ja myyntipuheluja" -tiedolla on Oma Elisan vastavaan tietoon?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tänään Enia soitti uudelleen ja nainen sanoi Elisalta/Saunalahdelta päivää. Teillähän on siellä Elisa Viihde ja se varmasti onkin hyvä yhteys, mutta minulla olisi tähän nettiin vielä päivitys. Me tehdään siis päivitystä, jossa nettiin pääsee muuallakin kuin kotona. Me laitetaan nettitikku teille ja pääsette kodin ulkopuolella nettiin myöskin. Jos nettitikulle ei ole tarvetta, me voidaan toimittaa sim-kortti tabletilla. (jatkuu)

Kun sain vihdoin puheenvuoron, sain kerrottua, että hei minulla onkin MegaReilu 3G 15 € tarjous vuodeksi ja siinä on tuo Dual Carrier jopa 21 Mbps 4G-älypuhelimessa joka on minulle riittänyt. Nopea netti puhelimessa jota kehtaa myös läppärillekin jakaa kodin ulkopuolella. Hän silti halusi tyrkyttää mokkulaa 6,45 € kk jatkuvana hintana. Ymmärrän, että se on halpa normaalihintaan nähden, mutta jos minulla on MegaReilu 3G jopa 21 Mbps 15 € kk kaikella mahdollisella käytöllä, en varmastikaan ole edelleenkään siitä sim-kortista kiinnostunut!

Kysyin miksi saan myyntipuheluja vaikka on puhelinmyyntiesto. Sanoi lyhkäisesti, että ei tiedä miksei esto toimi. Ja alkoi tyrkyttämään tablettia väkisin vaikka kerroin ottavani mieluummin läppärini (15 tuumaa) mukaan koska se on tehokkaampi käytössä, suurempi näyttö ja paljon monipuolisempi. Kerroin, että tabletille ei ole tarvetta. Myyjä alkoi tyrkyttämään, että tabletiin voisin laittaa sen 6,45 € simkortin.

Mielestäni tuo on pakkomyyntiä ja törkeää sellaista. En halua jatkossa myyntipuheluita. Esto on olemassa, mutta ei toimi. Kyllä se on Saunalahden ja Enian yhteistyön haluttomuus jos ei saada markkinointipuheluita loppumaan. Vaikka ymmärrän, että se on jonkun työ ja en ollut sille nuorelle naiselle törkeä, mutta mielestäni koin silti myyntitapaa törkeäksi ja pakottavaksi. Myyjä oli jo valmiina lähettämään pakettia vaikka en sanonut edes mielipidettäni. Alkupuheessa esim. teemme päivityksiä liittymääsi.

Voitko Susutin tehdä asialle jotain, vaikka näitä törkypuheluita tulee satunnaisesti, minulla on Saunalahden ilmainen esto käytössä Enian myyntitykeille, miksi tällainen esto ei toimi? Jos jokin päivitys ei ole ajettu Enian järjestelmiin, kysyn miksi? Eikö se ole Saunalahden(Elisan tehtävä patistaa Eniaa pitämään listaa ajan tasalla jolloin meille "totaalikieltäytyjille" ei tehtäisi myyntipuheluita vastoin tahtoamme.

Myyjä lisäksi mielestäni aliarvioi asiakasta, koska hän sanoi, että jos et ymmärrä tableteista mitään niin mä voin kyllä kertoa niistä ja kyllä tarpeetonkin laite tarpeelliseksi tulee kunhan sen hyödyt oivaltaa. Puhelinmyyjä siis piti minua suorastaan tyhmänä, koska satuin kieltäytymään hänen tarjouksesta. Mielestäni sellainen myyntitapa ei ole rehellinen. Tein asiasta Kuningaskuluttaja-ohjelmaan juttuvinkin. Seuraavasta Enian myyntitykin soitosta lähtee ilmoitus Kilpailu- ja kuluttajavirastoon.
Myös jippiin ajoilta oleva GSM+ pakkovaihdatetaan Oivaan.

GSM+ _OLI_ vielä alkuvuodesta voimassa olevan Saunalahden nettiliittymän kyljessä hankittuna täysin kuukausimaksuton liittymä joka allekirjoittaneen tapaisille alle 10e/kk puhe-laskuja tuottavalle sopi kuin nenä päähän. Piti sekin mennä operaattorin yksipuolisilla sopimuksilla ryssimään ("Ap joors, Saunalahti"). Minua ei voisi vähempää kiinnostaa onko tekstiviestit ja puhelut näillä käyttömäärillä 10, 5 tai 7  senttiä minuutilta ja kappaleelta, mutta roskapostia ja mainoksia en tule sietämään yhtään.

Osoittaa tämä(kin) muutos taas kerran kuinka paljon Saunalahtea kiinnostaa ylipäätänsä pitkä-aikaisten asiakkuuksien vaaliminen ja käsittely silkkihansikkain. Vaihdoin aivan ensimmäisten joukossa aikoinaan Soneran puhelinliittymäni jippiihin vuosituhannen vaihteen nurkilla (Siihen aikaan oli ihmeellistä saada valita netistä oma tuleva puhelinnumeronsa) ja asiakkuus on voimassa edelleen (ainakin vielä toistaiseksi...). Tätä ennen olin jo DLC:n asiakkaana modeemiyhteyden kanssa. 

Kunhan tuo ADSL on katkolla pian ensi vuoden puolella, niin taitaa olla aika nostaa kytkintä ja haistattaa pitkä suolentuotteet (joko tämä on tarpeeksi sievistelevää ja kaunopuheista *****aa operaattoria nuoleskelevalle moderoinnille?) saunalahden suuntaan eikä katsoa enää ikinä takaisin.

Nimimerkillä periaatteen mies.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
antero kirjoitti:
papparainen kirjoitti:
Furiosity kirjoitti:
papparainen kirjoitti:
Furiosity kirjoitti:
Kyllä noilla keinoilla olisi tuon markkinoinnin pitänyt jo poistua, paitsi jos sinulla on esimerkiksi toinen liittymä/palvelu johon nuo markkinointiluvat kuuluisi, ja siellä yhteyspuhelinnumerona tuo sinun liittymäsi.
Ei minulla ole kuin yksi puhelinliittymä ja se on Kelpo.

Muistetaan kuitenkin että Saunalahti on osa Elisaa, niin tämä kattaa myös Elisan palvelut.

Minä kyllä tulkitsen asiaa niin , että sanottiinpa muissa Elisan palvelujen sopimusehdoissa mitä tahansa , niin sellaiseen puhelinliittymään , missä on markkinointikielto  EI SAA tulla markkinointipuheluja tai -viestejä eli se esto ajaa muiden asioiden ohi. Sähköposti lienee eri asia ja siellä minä kyllä voin ne turhat viestit suodattaa , mutta puheluita tai tekstiviestejä en enää hyväksy.

Ilmeisesti Elisa tulkitsee tuota markkinointikieltoa toisin ja vetoaa tähän Viihteen ehtokohtaan:

"Palveluun sisältyy automaattisesti tiedotepalvelu, jolla asiakas saa säännöllisesti
ajankohtaista tietoa Elisan, Saunalahden, ja niiden yhteistyökumppaneiden tai
muiden Elisan valitsemien tahojen tuotteista, asiakaseduista ja tarjouksista.
Tehdessään palvelusopimuksen asiakas saa automaattisesti tiedotteita ja
markkinointiviestejä myös sähköisesti, esimerkiksi tekstiviestillä, multimediaviestillä
tai sähköpostilla."

No näin asia näyttää olevan. Allekirjoittaneen osalta asia on jo Furiosityn kanssa hoidettu ja tilanne tarkistetaan pyhien jälkeen uudelleen. Tiedoksi vain kaikille , että pelkkä mainokseton Saunalahden puhelinliittymä ei takaa mainoksettomuutta , vaan kaikki Elisan/Saunalahden palvelut vaikuttavat.

Jos muu ei auta , niin Viihde saa mennä ja puhelinliittymäkin vaihtaa operaattoria  :smileygrin:
Käyttäjätaso 4
No niin nyt on tietoa markkinointipuheluiden kieltämisestä. Asiakas pystyy itse kieltämään puhelinmarkkinoinnin suoraan OmaSaunalahdesta tai OmaElisasta tai vastaavasti ilmoittamalla numeronsa Robinson-rekisteriin.

Tehdessään ilmoituksen markkinointipuheluiden kieltämisestä OmaSaunalahden kautta, kielto astuu voimaan seuraavien kohderyhmien osalta: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/markkinointi-ja-mainonta/suoramarkkinointi/. Näihin sisältyy myös Enian puhelut.

Tässä hpgurun tapauksessa tuli todettua se, että jokaiselta asiakkaan asiakkuudelta kielto tulee tehdä erikseen. Jos siis on useampi eri asiakasnumero meille, tulee niiltä kaikilta erikseen tämä kielto tehdä. Tässä hpgurun tapauksessa toisella asiakkuudella kielto oli ja toisella vastaavasti lupa markkinointiin. Ongelmaa ryhdytään nyt selvittämään, jotta jatkossa yksi kielto riittäisi. Näillä asiakasnumerokohtaisilla kielloilla mennään siihen saakka.
Käyttäjätaso 4
hvihavai kirjoitti:

Susutin kirjoitti:

Moi, jos tilauksen ja varsinaisen numeronsiirron välillä on pidempi aika, voi markkinointiviestejä lähteä jo ennen kuin numeronsiirto on tapahtunut. Tästä siis johtuu, että olet jo saanut noita viestejä.


Ei taida olla kyse siitä miksi markkinointiviestejä on tullut, vaan nyt pitäisi olla selvityksessä että saisiko viestejä ylipäätänsä tulla ennen kuin liittymä otetaan käyttöön.


Kyselin asiasta ja selvitämme paraikaa, kuinka viestien lähteminen estetään, kun numeronsiirto on käynnissä.

Osallistu keskusteluun