Vastattu

Liittymätyypin vaihto-ongelma

  • 7 joulukuu 2014
  • 7 kommenttia
  • 3551 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Onko tietoa, miksi netissä tehtävä liittymätyypin vaihto herjaa, että nykyistä numeroa ei voi siirtää? Kyse on siis Saunalahden asiakas, joka yrittää päivittää vanhaa liittymäänsä vähän uudempaan.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 20 tammikuu 2015, 18:01

Hei.

Ikävä kyllä Saunalahden puhelinnumeroa ei voi siirtää Latausliittymä-tuoteperheeseen tällä hetkellä. Onnistuu kuitenkin loikaten toisen operaattorin kautta joka voi olla tosin ajanhukkaa.

Onko joku asia, johon et ole erityisen tyytyväinen nykyliittymässäsi?

Normaalisti liittymätyyppiä vaihdetaan Oma Saunalahdesta. Siihen kirjaudutaan Oma Elisasta tällä hetkellä. Toki liittymä vaihtuu asiakaspalvelunkin kautta, mutta se maksaa 10 eur. Oma Elisan palveluista vaihto on tietyin väliajoin ilmaista.

Tästä artikkeli siitä kuinka liittymä tulisi vaihtaa: http://asiakastuki.saunalahti.fi/ohje/328/

Ei ole tarvetta ottaa uutta liittymää numeronsiirrolla 😉
Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Silloin yritetään vaihtaa liittymätyyppiä väärää kautta. Pitää kirjautua oma.elisaan, klikata numeroa ja sieltä liittymätyypin vaihto. Jos tuo herja tulee, ollaan uuden liittymän tilauksessa.
Käyttäjätaso 5
[*] Myöskään, jos liittymässä on määräaikaisuus, liittymätyyppi ei ole vaihdettavissa itsepalvelukanavan kautta. Jos et saa vaihdettua, niin voidaan tarkistaa vielä meidän puolesta tuo sinun liittymäsi. Laita  yksityisviestillä numerosi tarvittaessa. 🙂
Käyttäjätaso 1
Sinänsä omituista, että vanhaa numeroa kysytään, jos sitä ei kuitenkaan voi säilyttää. Luulisi Elisa/Saunalahden tunnistavan, että ko. numerolla on heidän liittymänsä. Antaisi sitten herjan, että kirjaudu sinne omaan ja vaihda sieltä. Mutta eipä anna.

Mutta tämä on ihan normaalia tämän puljun asiakas"palvelua". Minä olen sen jättänyt jo aikaa sitten. Kyse on vaimon liittymästä.
Mulla sama ongelma. Koitin vaihtaa mutta herjaa just tota numero asiaa. Mistä kauttaa siis pitää mennä? Neuvokaa nyt ihmeessä?!?!?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Ikävä kyllä Saunalahden puhelinnumeroa ei voi siirtää Latausliittymä-tuoteperheeseen tällä hetkellä. Onnistuu kuitenkin loikaten toisen operaattorin kautta joka voi olla tosin ajanhukkaa.

Onko joku asia, johon et ole erityisen tyytyväinen nykyliittymässäsi?

Normaalisti liittymätyyppiä vaihdetaan Oma Saunalahdesta. Siihen kirjaudutaan Oma Elisasta tällä hetkellä. Toki liittymä vaihtuu asiakaspalvelunkin kautta, mutta se maksaa 10 eur. Oma Elisan palveluista vaihto on tietyin väliajoin ilmaista.

Tästä artikkeli siitä kuinka liittymä tulisi vaihtaa: http://asiakastuki.saunalahti.fi/ohje/328/

Ei ole tarvetta ottaa uutta liittymää numeronsiirrolla 😉
Käyttäjätaso 3
Yritin vaihtaa liittymätyyppiä liittymälleni, missä on Multi-SIM palvelu. Huomasin, että jos yritän vaihtaa uudeksi liittymätyypiksi jonkin Tarkka liittymistä, niin menetän Multi-SIM palvelun. Jos taas uusi liittymätyyppi on joku Huoleton liittymistä, niin Multi-SIM säilyy. Miksi näin?
Käyttäjätaso 6
miklex kirjoitti:

Yritin vaihtaa liittymätyyppiä liittymälleni, missä on Multi-SIM palvelu. Huomasin, että jos yritän vaihtaa uudeksi liittymätyypiksi jonkin Tarkka liittymistä, niin menetän Multi-SIM palvelun. Jos taas uusi liittymätyyppi on joku Huoleton liittymistä, niin Multi-SIM säilyy. Miksi näin?


Multi-simin ei pitäisi säilyä missään vaihdoksessa. Tämän ei pitäisi olla mahdollista edes huolettoman kohdalla. 

Osallistu keskusteluun