Kysymys

Liittymätyypin vaihto Totaali 3G -> Fiksu3G

  • 1 elokuu 2008
  • 16 kommenttia
  • 8765 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Yritin eilen vaihtaa oma.saunalahdesta totaali3g liittymäni fiksu3g liittymään tuloksetta. Syy oli se, että fiksu3g kohdalla on samassa valintakohdassa ekasaunalahti3g jonka vuoksi todennäköisesti liittymätyyppiä ei pystynyt vaihtamaan. Totaali3g jonka olisin vaihtanut on ilman luuria, mutta Fiksu3g on ilman luuria joten vaihdon pitäisi onnistua. Ekasaunalahti3g on tungettu samaan valintasarakkeeseen kuin fiksu3g ja siksi ilmeisesti ei vahto onnistunut vaikka olisi pitänyt onnistua.

No soitin eilen aspaan asiasta ja siellä luvattiin korjata tuo liittymätyyppi ja, että vuorokauden vaihteessa se olisi muutettu. Halusin vaihtaa ajoissa, ettei uutta 39,95e laskua tulisi vaan fiksu3g olisi 1.8 alkaen. No tänään sitten ei tuo liittymätyyppi ollutkaan vaihtunut vaan totaali3g edelleen ja laskuun tulee tuo 39,95 vaikka nimenomaan olin vaihtanut liittymätyypin ajoissa. Aspa siis mokasi asian.

No soitin tänään aspaan ja valitsin 2 jolla pääsee liittymätyypin vaihtoon- puhelu meni myyntiin! Siellä asiakaspalvelija ei päässytkään järjestelmään sisään ja lupasi soittaa kun on asian selvittänyt. Soitti hetken päästä takaisin, että minun pitäisi ITSE soittaa laskutukseen jotta virheellinen 39,95e lasku saadaan korjattua.
Liittymätyypin hän voisi siis vaihtaa, mutta ASIAKAS joutuu itse soittamaan laskutukseen jotta virheellinen 39,95 saadaan korjattua.
Kysyin eikö hän voi sitä korjata itse soittamalla laskutukseen, ei kuulemma onnistu!
No sanoin, että vaihtakoon nyt sen liittymätyypin totaalista3g fiksuun. Vaihto tulee voimaan vuorokauden vaihteessa.
Mutta asiakaspalvelija EI PYSTY itse soittamaan lainkaan laskutukseen vaan minun pitää itse soitella työaikana sinne ja jonotella taas 20min! Käsittämätöntä toimintaa ettei aspa voi korjata laskutusta itse vaan asiakas laitetaan töihin!
No liittymä tyyppi kai vaihtuu nyt yöllä fiksuun3- jos muuttuu sillä en luota mihinkään enää sillä aiempi aspan tekemä moka teki aspan toiminnasta naurettavan varsinkin se, ettei tämän päivän asiakaspalvelija pysty soittamaan laskutukseen vaan minun pitää itse soittaa sinne.

No nyt venailen aspaan- en tosin tiedä meneekö puhelu myyntiin,laskutukseen vai mihin sillä valintanumeroita ei kerrottu!

Joka tapauksessa kerron PLehdelle seuraavan: Mulla on kotitotaali, 3 aktiivikäytössä olevaa liittymää Saunalahdella. No suurin osahan on määräaikaisia, mutta turha luulo etten pääse niistä irti jos niin haluaisin. Tämä on viimeinen pisara tässä firmassa jos asiaa ei korjata pikaisesti kuntoon. Ja se, että turhaan soittelen työaikana aspaan joka ei osaa hoitaa tehtäviään on aivan uskomatonta ASIAKASPALVELUA! Jollei saunalahti osaa hyvittää omatoimisesti mitään tästä niin laitan asian kuluttajaviranomaisille ja lisäksi järkkään itseni irti näistä kytkyistä se on varma. Syitä määräaikaisten palvelujen purkuun löytyy jo montakin. Näyttökysymys ongelmaa mulla ei ole sillä eilinen ja tämän päiväinen puhelu on nauhoitettu myös minun puolelta.

Edit: Otsikko vaihdettu siten, että siitä ilmenee mitä asia koskee ja viesti siirretty oikeaan keskusteluryhmään

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

16 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Tänään sitten yritin loppupäivän saada laskutuspuolta kiinni-turhaan. 38min pätkissä soittelin ja ei vastausta. Laitoin palaute kaavakkeella laskutukseen tiedon siitä, että saavat poistaa 39,95e totaali3g veloituksen ajalta 1.8-1.9

Saa nähdä mitä vastataan sieltä asiaan. Ei todellakaan ole asiakkaan vika jos aspa ryssii liittymätyypin vaihdon. Äärimmäisen vaikeaksi on tehty asioiden reklamonti muutenkin koko firmassa. Ja asiakaspalvelu ei pysty yhtä laskutus asiaa itse selvittämään vaan laitetaan asiakas töihin- uskomatonta mutta totta!

Ja olisi kiva kuulla vaikka Panu Lehdeltä itseltään mikäs virhe taas on sattunut käymään saunalahdella.

Yritin eilen vaihtaa oma.saunalahdesta totaali3g liittymäni fiksu3g liittymään tuloksetta. Syy oli se, että fiksu3g kohdalla on samassa valintakohdassa ekasaunalahti3g jonka vuoksi todennäköisesti liittymätyyppiä ei pystynyt vaihtamaan. Totaali3g jonka olisin vaihtanut on ilman luuria, mutta Fiksu3g on ilman luuria joten vaihdon pitäisi onnistua. Ekasaunalahti3g on tungettu samaan valintasarakkeeseen kuin fiksu3g ja siksi ilmeisesti ei vahto onnistunut vaikka olisi pitänyt onnistua.

No soitin eilen aspaan asiasta ja siellä luvattiin korjata tuo liittymätyyppi ja, että vuorokauden vaihteessa se olisi muutettu. Halusin vaihtaa ajoissa, ettei uutta 39,95e laskua tulisi vaan fiksu3g olisi 1.8 alkaen. No tänään sitten ei tuo liittymätyyppi ollutkaan vaihtunut vaan totaali3g edelleen ja laskuun tulee tuo 39,95 vaikka nimenomaan olin vaihtanut liittymätyypin ajoissa. Aspa siis mokasi asian.

No soitin tänään aspaan ja valitsin 2 jolla pääsee liittymätyypin vaihtoon- puhelu meni myyntiin! Siellä asiakaspalvelija ei päässytkään järjestelmään sisään ja lupasi soittaa kun on asian selvittänyt. Soitti hetken päästä takaisin, että minun pitäisi ITSE soittaa laskutukseen jotta virheellinen 39,95e lasku saadaan korjattua.
Liittymätyypin hän voisi siis vaihtaa, mutta ASIAKAS joutuu itse soittamaan laskutukseen jotta virheellinen 39,95 saadaan korjattua.
Kysyin eikö hän voi sitä korjata itse soittamalla laskutukseen, ei kuulemma onnistu!
No sanoin, että vaihtakoon nyt sen liittymätyypin totaalista3g fiksuun. Vaihto tulee voimaan vuorokauden vaihteessa.
Mutta asiakaspalvelija EI PYSTY itse soittamaan lainkaan laskutukseen vaan minun pitää itse soitella työaikana sinne ja jonotella taas 20min! Käsittämätöntä toimintaa ettei aspa voi korjata laskutusta itse vaan asiakas laitetaan töihin!
No liittymä tyyppi kai vaihtuu nyt yöllä fiksuun3- jos muuttuu sillä en luota mihinkään enää sillä aiempi aspan tekemä moka teki aspan toiminnasta naurettavan varsinkin se, ettei tämän päivän asiakaspalvelija pysty soittamaan laskutukseen vaan minun pitää itse soittaa sinne.

No nyt venailen aspaan- en tosin tiedä meneekö puhelu myyntiin,laskutukseen vai mihin sillä valintanumeroita ei kerrottu!

Joka tapauksessa kerron PLehdelle seuraavan: Mulla on kotitotaali, 3 aktiivikäytössä olevaa liittymää Saunalahdella. No suurin osahan on määräaikaisia, mutta turha luulo etten pääse niistä irti jos niin haluaisin. Tämä on viimeinen pisara tässä firmassa jos asiaa ei korjata pikaisesti kuntoon. Ja se, että turhaan soittelen työaikana aspaan joka ei osaa hoitaa tehtäviään on aivan uskomatonta ASIAKASPALVELUA! Jollei saunalahti osaa hyvittää omatoimisesti mitään tästä niin laitan asian kuluttajaviranomaisille ja lisäksi järkkään itseni irti näistä kytkyistä se on varma. Syitä määräaikaisten palvelujen purkuun löytyy jo montakin. Näyttökysymys ongelmaa mulla ei ole sillä eilinen ja tämän päiväinen puhelu on nauhoitettu myös minun puolelta.



Mikäli oma.saunalahden liittymähallinnassa on ollut kuvaamasi virhe korjaamme sen ja teemme pyytämäsi liittymätyypin vaihdon. Samassa yhteydessä varmistamme, että kuun alusta lähtien liittymätyyppisi laskutus tapahtuu oikein. Tämän tyyppisissä tilanteissa tehokkain tapa olla yhteydessä asiakaspalveluumme on asiakaspalvelun yhteyssivusto, jolloin asia hoituu täysin jonottamatta.

/ Panu.

P.s. Puheluiden nauhoittaminen edellyttää aina lupaa toiselta osapuolelta, kuten varmaan tiedätkin. Meitä asia ei haittaa, mutta joissakin muissa tilanteissa toinen osapuoli saattaa olla toista mieltä...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Kiitoksia vastauksestanne ja toivottavasti asia korjataan mahdollisimman pian.

Puheluiden nauhoittaminen silloin kun nauhoittaja on yksi osapuoli jota nauhoitetaan ei vaadi minkäänlaista lupaa toiselta osapuolelta. Julkaiseminen ja itse nauhoitus on kaksi eri asiaa Panu. Kuten esimerkiksi kuvaaminen yleisellä paikalla on sallittu ilman lupaa, kuvien julkaiseminen on taas aivan eri asia kuin kuvan ottaminen.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Tuossa vielä linkki liittyen asiaan Panu

http://www.tietosuoja.fi/29001.htm

"Sellaiset puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana, saa nauhoittaa. Oman viestinnän taltioiminen on mahdollista Suomen perustuslain mukaan, eikä sitä ole kriminalisoitu myöskään viestinnän suojaa koskevissa rikoslain säännöksissä."

Joten otetaanhan selvää jatkossa ennekuin aletaan vihjailla asiakkaan syyllistyneen rikokseen.
Käyttäjätaso 2

Tuossa vielä linkki liittyen asiaan Panu

http://www.tietosuoja.fi/29001.htm

"Sellaiset puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana, saa nauhoittaa. Oman viestinnän taltioiminen on mahdollista Suomen perustuslain mukaan, eikä sitä ole kriminalisoitu myöskään viestinnän suojaa koskevissa rikoslain säännöksissä."

Joten otetaanhan selvää jatkossa ennekuin aletaan vihjailla asiakkaan syyllistyneen rikokseen.



Näinhän se minunkin mielestäni menee. Itse pidän yllätyksenä sitä ettei Saunalahti nauhoita asiakaspalveluun tulevia puheluita. Esimerkiksi Sonera näin tekee ja ymmärtääkseni myös useat muut yritykset, joilla on suuret asiakasmassat (esim. suuret sähköyhtiöt).
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Saunalahti nauhoittaa varmasti asiakaspalvelun puhelut muttei kerro siitä puheluiden alussa mitään koska minkäänlaista pakkoa ei ole siihen, että puhelun alussa on mainittava asiasta. Jotkut kertovat puheluiden nauhoittamisesta vaikkei sitä ole pakko ja sehän on korrekti tapa.

Sen vuoksi olen erittäin hämmästynyt siitä, että Saunalahden palvelujohtaja viittaa asiakkaan syyllistyneen rikokseen kuten aiemmasta viesteistä voi todeta.

Jos tehdään virhe ja se myönnetään (kuten Lehti kertoikin näin käyneen) on se hieno asia ja osoittaa suoraselkäisyyttä. Mutta vihjailu maksavan asiakkaan tekemästä rikoksesta joka ei pidä paikkaansa on erittäin pöyristyttävää.
Käyttäjätaso 2
Tarkistinpa vielä asiaa sauniksen nettisivuilta...

http://saunalahti.fi/rekisteri.php ' TARGET='_blank

Katsokaapa kohtaa 6: "- Asiakaspalveluyhteydenottojen yhteydessä nauhoitetut puhelut."

Niinpä. Kysytäänkö asiakkailta lupa nauhoittamiseen?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Katsoin juuri itsekkin saman sillä se, ettei Saunalahti nauhoittaisi puheluitaan asiakaspalvelussa olisi outoa.

Nauhoittaminen on siis edelleen sallittua jos itse on keskustelussa mukana. Minkäälaista lupaa se ei vaadi eikä siitä ole pakko kertoa toiselle osapuolelle kuten ei Saunalahtikaan ilmoita puhelun alussa. Kertovat kyllä internet sivuillaan asiasta, mutta sielläkään sitä ei ole pakko kertoa.
Katsoin juuri itsekkin saman sillä se, ettei Saunalahti nauhoittaisi puheluitaan asiakaspalvelussa olisi outoa.


Saunalahti ei nauhoita kuin erityistapauksissa asiakaspalvelupuheluita esim. asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi taikka sisäiseen koulutuskäyttöön. Puheluiden nauhoituksesta kertominen on kaikissa tapauksissa kohteliasta toiselle osapuolelle. En ottanut kantaa siihen onko se laillista vai ei.

/ Panu.

En ottanut kantaa siihen onko se laillista vai ei.

/ Panu.
et ottanut kantaa? Mitä sitten tarkoitit sillä että "edellyttää aina lupaa toiselta osapuolelta" ? Mihin väitteesi perustuu ellei "kuviteltuun lakiin" ?

Onko Saunalahdella jokin oma "sääntö" jonka mukaan asiakkaan pitää ilmoittaa jos nauhoittaa puhelua? Sääntö joka menee Suomen lainasäädännön ohi? Voidaanko alkaa puhumaan perustuslaeista ja sananvapaudesta kiitos. Se olisi taas metkaa aikaisemman lapsiporno -jutun jälkeen... 😃
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
No niin, liittymätyyppi oli sitten vaihtunut eilen Fiksuun3g ja vaihdokset ei ilmeisesti toimi lainkaan viikonloppuisin sillä perjantaina jo asiakaspalvelija lupasi vaihdon tehdä eli pe ja la välisenä yönä liittymätyyppi vaihtuisi. No nyt on oikea liittymätyyppi ja se on pääasia. Kunhan vielä väärä laskutus saadaan korjattua 1.8-3.8 niin sitten alkaa homma olemaan valmis.

Ja nyt uskon, etten joudu aspaan enää soittelemaan sillä kaikki mahdollinen tämän hetkinet muutokset on tehty ja voin keskittyä puhumiseen ja laskun maksamiseen  😛
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Ja taas jatkuu tämä Saunalahden laskutussekoilu. Sain vastauksen lomakkeella lähetettyyn kysymykseen siitä, että korjaavat 1.8 alkaen laskua siten ettei 3GTotaalin 39,95e veloitusta tule ajalle 1.8-1.9 vaan Fiksu3g sillä en todellakaan jaksa soitella laskuista silloin uudelleen kun lasku tulee ja jos siinä on veloitettu päin seiniä. No aspahan vastasi, että liittymätyyppi on vaihdettu Fiksuun3g eikä Totaali3G ole enää voimassa ajalla 1.8-1.9. No sen huomasin kyllä, että olivat muuttaneet.

Mutta edellä olevasta huolimatta kyseisen liittymän puheluerittelystä selviää, että Saunalahti on veloittanut liittymästä soitettuja puheluita osan normaalitaksan mukaan ei Fiksu3g mukaan. Esim. lankanumeroon soitettu puhelu on veloitettu normaalitaksalla sekä useita gsm numeroihin soitettuja puheluita on veloitettu normaalitaksan mukaan vaikka Fiksu3G hinnoittelua pitäisi noudattaa kun soitetaan noihin edellä mainittuihin numeroihin. Osa puheluista on kyllä veloitettu tuon Fiksu3G 0,069e per puhelu mukaan. Ja 3G verkon pakotus on ollut päällä varmasti.

Noista erikseen veloitetuista puheluista tulee joitakin kymmeniä senttejä euroon asti- tähän päivämäärään asti.

Voisiko nyt joku Saunalahden henkilökunnasta vastata: Onko Fiksu3G hinnoittelu 0,069e per puhelu AINA VOIMASSA KUN SOITETAAN 3G ALUEELTA KOTIMAAN NORMAALEIHIN LANKANUMEROIHIN SEKÄ GSM NUMEROIHIN. Vai onko tässä joku pieni asia jätetty kertomatta(piilotettu soppariin) esim. se, että prepaid liittymiin soitettaessa ei Fiksu3G hinnoittelu ole voimassa.

Tähän asti nuo väärin veloitetut puhelut ovat kymmenistä sentistä euron hujakoille, mutta kuitenkin siis väärin veloitettu. Jos laskuun kirjataan veloitettavaksi nuo väärin veloitettavat summat niin luonnollisesti en ole niitä maksamassa vaan vähennän ne suoraan oikeasta laskun loppusummasta ja näin ollen laskua "jää" maksamatta n.1e.

Kertoisiko joku Saunalahdella mitä tapahtunee kun jätän "maksamatta" nuo väärin veloitetut summat? Tuleeko maksumuistutusta,perintää vai meneekö jopa puhelin kiinni "maksamattomien laskujen vuoksi niinkuin täällä yhdelle asiakkaalle on jo käymässä?

Koska minun tehtävä asiakkaana on maksaa oikein laskutettu summa laskusta aioin tehdä toki sen mutta laskutusreskontrapalveluja en ala Saunalahdelle tekemään ilmaiseksi. Joten en aio ilmoittaa laskun virheellisyydestä enää kertaakaan aspaan sillä siitä ei ole mitään hyötyä joka on jo nähty. Joten maksan oikean summan laskusta ja jätän nuo virheelliset maksamatta.

Asiakkaan tehtävä ei ole soitella pitkin päiviä operaattorille ja korjata heidän virheitään-varsinkaan ilmaiseksi. Todennäköisesti laskussa tullee näkymään nuo väärät veloitukset joita en siis tietenkään maksa enkä aio enää aspaan asiasta soitella. Vaan jään mielenkiinnolla odottamaan mitä Saunalahti tekee koska "en ole maksanut" laskuja. Sitten siinä vaiheessa voidaan katsoa kuka tekee mitäkin jos esim. liittymäni katkaistaan turhaan.

Olen lopullisesti kyllästynyt Saunalahden laskutukseen ja sen aspaan sillä mitään muutoksia ja korjauksia ei tule vaikka luvataan. Siksi en enää ilmoita miksi en maksa jonkin laskun loppusummaa vaan annan Saunalahden itse joko havaita virheensä tavalla tai toisella. En siis huvin vuoksi tee kiusaa siinä, etten ilmoita vaan ensinnäkään mulla ei ole aikaa ja toisekseen minun ei tarvitse korjata firman virheitä jossa olen maksavana asiakkaana.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Mutta edellä olevasta huolimatta kyseisen liittymän puheluerittelystä selviää, että Saunalahti on veloittanut liittymästä soitettuja puheluita osan normaalitaksan mukaan ei Fiksu3g mukaan.


Ihan omien kokemusten sekä aiempien Saunalahden vastausten mukaan:
Puheluerittely ei ole sama kuin tuleva lasku. Eli vaikka kirjoitat tuossa Saunalahti on veloittanut, tarkoittanet kuitenkin tällä hetkellä muodostuvaa laskua elokuun ajalta? Mikäli ymmärsin väärin ja kyseessä on jo laskutettu lasku, ymmärsin väärin ja pyydän anteeksi asiaan puuttumista.

Itselläni oli ammoisina aikoina Pikku Kolmonen 3G ja sen aikana puheluerittelyyn tuli puheluiden hinnaksi mitä sattuu. Asia kuitenkin korjaantui poikkeuksetta ennen laskun lopullista muodostumista.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Ymmärsit oikein kyllä ja selventääkseni niin Saunalahti ei ole veloittanut vielä mitään vaan erittelyssä tuo vasta näkyy. Olen lukenut noita asioita, että erittely on väärin ja laskun tullessa on korjattu. No tietenkin näin toivon käyvän, ikävä kyllä luottamusta aspan viimeaikainen sähellys ei kuitenkaan minuun tuota lainkaan.

Mutta kuten sanoit, toivon mukaan laskutus on sitten oikein kun se sieltä ilmestyy..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Mutta kuten sanoit, toivon mukaan laskutus on sitten oikein kun se sieltä ilmestyy..


En ole varma oletko huomannut/tietoinen: Lasku ilmestyy oma.saunalahteen näkyville jopa viikkoa ennen kuin kolahtaa postiluukusta. Eli kannattaa seurata ajoissa sieltä niin voi tehdä mahdollisen reklamaation pikimmiten. Ja siitä vielä lisäksi, laskuja koskevat viestit näköjään käsitellään palautteiden mukaan etusijalla eli ennen eräpäivää.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Olivat korjanneet laskua ja poistaneet asianmukaisesti Totaali3G laskutuksen, hyvä näin..

Odottelen nyt uutta laskua ilmestyvän omille sivuille niin näen onko nuo minuutiveloitukset olleet ainoastaan virheellisesti erittelyssä vaiko seuraako ne sinnekkin. Kieltämättä laskua koskevia asioita hoidetaan nopeasti kuntoon ja hyvä näin..