Liittymien yhdistäminen

  • 21 kesäkuu 2018
  • 5 kommenttia
  • 383 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 10 kommenttia
Minulle on kertynyt syystä tai toisesta kaksi asiakastunnusta, siis kaksi laskuakin. Kävin Elisa-liikkeessä yhdistääkseni ne yhdeksi tiliksi/laskuksi. Asiakaspalvelija ilmoitti ettei onnistu ilman sopimuksiin liittyvän kännykkänumeron vaihtumista. Jos siis haluaa yhdistää Elisan asiakastilit ja säilyttää sopimuksesta toiseen siirtyvän kännykkänumeronsa, se onnistuu siirtymällä ensin kilpailijan asiakkaaksi ja sitten mahdollisesti takaisin, jos vielä kiinnostaa. On kyllä aikamoinen ”näin meidän järjestelmät toimii” kukkanen, asiakaslähtöistä ajattelua ei ainakaan.

5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Pitkän linjan Saunalahden asiakkaana tuntuu että hallintasivustojen yhdistämisen myötä Elisa on ottanut sitten aimo harppauksen kivikauteen. Aiemmin hallintasivuilla oli jopa erillinen osa asiakkuuksien yhdistämiseen. Tämä kuitenkin vaatii seen että molemmille asiakasnumeroille on aluksi luotu oma tunnus, sitten muistaakseni kirjaudutaan tulevalla päätunnuksella sisään ja lisätään tähän aiempi tunnus. Sivuille oleva prosessi pitäisi selventää että missä vaiheessa yhdistäminen on ja miten se etenee.

Valitettava fakta on edelleen se, että Saunalahden liittymät, Kirja ja Viihde laskutetaan omina laskuina ja tunnuksina. Ainoastaan matkapuhelinliittymät voidaan yhdistää samaan asiakasnumeroon. Alustavasti siis vaikuttaisi että prosessia ei ole pystytty edistämään juurikaan viimeiseen kahdeksaan vuoteen. Ainoa edistys on se, että mainitut tuotteet ja laskut näkvät saman Elisa-tunnuksen alla.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Asiakaspalvelun kautta kyllä voidaan tehdä jos jonkinlaisia temppuja asiakasnumeroiden yhdistämiseksi ja onnistuupa se myös OmaElisassa sopijan vaihto työkalulla. Teet vain sopijan vaihdon itseltäsi itsellesi, mutta eri asiakasnumerolle. Ihan kaikkia sopimuksia ei voida siirtää, mutta valtaosa kyllä onnistuu! Esimerkiksi mainitsemasi Viihteen ja puhelinliittymien asiakasnumeroiden yhdistäminen on kyllä täysin mahdollista tehdä. 🙂
Sehän hyvä, jos vaihto onnistuu. Liikkeessä kyllä on kerrottu toisin. "Sopimuksen vaihto" kohdassa ei kyllä nähdäkseni voi millään kertoa mille asiakasnumerolle siirto tapahtuu. Sinne voi vain syöttää osoitetiedot, jotka ovat täysin samat kuin nykyisessä asiakasnumerossa. Koko pointtihan oli noiden sopimusten liittäminen samaan yhteen asiakasnumeroon.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Siirtoa hyväksyttäessä sivusto kysyy, että mille numerolle sopimuksen haluaa siirtää. 🙂
No nyt kun oikein huolella luin Oma Elisan ohjeet sopimusvaihdosta, niin totta tosiaan sen onnistuukin. En ollut päätynyt Tilaukset -välilehdelle ja siellä tosiaan tuo valintaruutu tulee. Hiukan hassua silti mielestäni on, että tuolla Sopimukset -välilehdellä saa sen kuvan, että siirto vahvistettu eikä minnekään Tilaukset -sivulle tarvitse mennä.
Kiitos ohjeesta!

Osallistu keskusteluun