Vastattu

Mikä mobiilidataa vaivaa?

  • 11 elokuu 2019
  • 3 kommenttia
  • 229 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
  • Vakituinen vieras
  • 63 kommenttia
Miksi nykyään melko usein elisan liittymän mobiilidata antaa alle viittä megaa? Aika usein saan nykyään moisia lukemia vaikka pitäisi olla 50 megan yhteys. Tiedän, että harvemmin maksimeja saa mutta alta 5 megan ja tosi usein nykyään. Käytän liittymää varsinais-suomessa turun seudulla.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 12 elokuu 2019, 12:52

Terve @Rokha! Yleensä ottaen nopeuksiin vaikuttaa tukiaseman ja sinun välisten etäisyyksien lisäksi esimerkiksi ruuhkaisuus, kuten @lasselusse tuossa kirjoittelikin. Jos toimivuus huononee erityisesti iltaa kohden, on todennäköisesti kyse juuri tuosta ruuhkaisuudesta. Voit myös halutessasi laittaa esimerkkiosoitteita @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle yksityisviestillä, niin voidaan tarkistaa alueiden tilanteet tarkemmin läpi 🙂
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
turun seutu viittaa että käyttelet useamassa mastossa jolloin tuo voisi olla laite vikaakin. roikkuuko laite umts-verkossa (3g)? toista laitetta kannattaa kokeilla.

yleensä näissä on että masto on ruuhkautunut ja kannattaa kokeilla mittauksia eri kellon aikaan ja eri mastoissa. vika-ilmoitusta voi pistää mutta tuskin lupaa pikaista korjausta ja kilpailijoita kannattaa ruveta harkitsemaan jos niillä on kapasitettia mitä jakaa, varo kuitenkin sitovia määräaikaisia.
Käyttäjätaso 1
Tässä 20km säteellä saa noita alta 5megaa melko usein. Muuten en tietäis, mutta äänikirjat valuu melko usein niin hiljaa luurille, että tulee linjaa seurattua. Nyt varsinkin kun kiinteä meni nurin niin tarttis koneessa kanssa nettiä. Toivottavasti saavat kiinteän kohta kuntoon. Juu ja illalla katsottiin toisella luurilla ja liittymällä niin alta 5megaa sai silläkin kotosalla.
Käyttäjätaso 3
Terve @Rokha! Yleensä ottaen nopeuksiin vaikuttaa tukiaseman ja sinun välisten etäisyyksien lisäksi esimerkiksi ruuhkaisuus, kuten @lasselusse tuossa kirjoittelikin. Jos toimivuus huononee erityisesti iltaa kohden, on todennäköisesti kyse juuri tuosta ruuhkaisuudesta. Voit myös halutessasi laittaa esimerkkiosoitteita @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle yksityisviestillä, niin voidaan tarkistaa alueiden tilanteet tarkemmin läpi 🙂

Osallistu keskusteluun