Vastattu

Miksi maksan ylimääräisiä euroja kuukaudessa vaikka sopimus oli että puhelut on ilmaisia?


Moikkulimoi! Tässä mun palaute

Mielestäni asioiden hoitaminen chatin kautta on vaivalloista. Asiakkaalla pitäisi olla mahdollisuus saada puhelinpalvelua ilman että se maksaisi niin törkyisen paljon kun se esim. Oma guru palvelussa maksaa. En ymmärrä kuinka voitte väittää yrityskertomuksessanne palvelutarjoomanne perustuvan asiakkaiden tarpeisiin. Teille ei voi edes soittaa asiakaspalveluun menemättä itse ihan konkurssiin. Lisäksi mainostatte rajatonta mobiilinkäyttöä tärkeänä osana toimintaanne. Huhuh. Minäkin luulin että sopimuksemme oli sellainen jossa minä maksan 24.90e/kk Huoleton liittymästä ja saan rajattomat kaikki. Noh, selvisikin että jos haluan asioitani hoitaa niin yllättävän monet palveluntarjoajat veloittavat soitoista. Näin ollen minä maksan 24,90e/kk + monta kymmentä euroa palvelumaksuja millon minnekkin yritykseen, myös valtakunnallisiin. Ja se on selvää kun nakkimakkara nakkikeitossa että te otatte näistä tarjoamistanne yrityspalveluista oman siivunne. Eli toisin sanoen maksan kiertoteitse myös teille näistä palvelupuheluista. Joka toisin väittää se valehtelee. Potuttaa maksella 50e/kk teille puhelinlaskuja kun sopimus oli 24,90e/kk. Lisäksi pyöritätte useiden yritysten kanssa tätä rahan nyhtö konetta millä kääritte palveluista isot tukut rahaa ja asiakas laitetaan maksumieheksi. Monella nykypäivänä niin kiire ettei ennätä näitä asioita jäädä pohtimaan, moni ei huomaa miten tällä ihanan rajattoman rajattomalla littymällä ne rahat tehdään. Että oikeus ja kohtuus teidän firmassa toteutuisi niin puhelinlasku olis joka kuukausi se mikä kuuluukin kun tiedän kanssa on sovittu eli 24,90e/kk. Ja teille voisi asiakas oikeasti soittaa ilman että sitä vaikeutetaan vetämällä hinnat pilviin. Ja sitten toi yritysten kanssa rahan nyhtäminen asiakkailta loppuis. Siinä on kerranki reheellinen palaute teille. Ette varmaan pysty tätä ottamaan tosisanne ettekä mitään tuu muuttamaan, siitä aika varma voi olla. Mutta ihan vaan tiedoksi sinne yläkertaan että kyllä me tavalliset maanmatoset nää teidän järjestelyt tajutaan. Että pitäiskö sieltä yrityskertomuksesta poistaa se emävale että asiakkaiden tarpeet teitä liikuttais.

EDIT/ Siistitty viestiä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 24 April 2018, 14:23

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moi ja kiitos palautteestasi 🙂

Asiakaspalvelun meiltä tavoittaa numerosta 010190240 matkapuhelinmaksun hinnalla (n. 9snt/min), Omagurua ei tällaiseen tarvitse käyttää.

Yritykset hinnoittelevat itse numeronsa, eikä minkään operaattorin paketteihin kuulu yritys- ja palvelunumerosoitot. Niistä veloitetaan aina erikseen. Harmi, että tässä on ollut epäselvyyksiä.
Kuukausihinta pitääkin siis sisällään kaiken normaalihintaisen kotimaan käytön.

Ei myöskään kiroilla täällä Palstalla, kiitos. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Elisan asiakaspalvelun tavoittaa numerosta 010 190 240 (mpm/pvm). Tuossa suluissa on mpm/pvm, eli se veloitetaan sinulta kun soitat asiakaspalveluun. Matkapuhelinmaksu (mpm) on Huoleton -liittymissä 0,09€/min, joten siitä tuskin kukaan menee konkurssiin. OmaGuru onkin sitten asia erikseen.

Huolenton -liittymän lisätiedoissakin on seuraavat maininnat:
- Liittymä sisältää rajattomasti puhetta (myös videopuhelut) sekä teksti- ja multimediaviestejä normaalihintaisiin kotimaan lanka- ja matkapuhelinliittymiin.
- Liittymän kuukausimaksuun ei sisälly puhelut palvelu-, yritys- ja muihin erillishinnoiteltuihin numeroihin eikä puhelut Suomesta ulkomaille.
- Huoleton-liittymän matkapuhelumaksu (mpm) on pakettiin sisältymättömissä tapahtumissa 0,09 e/min ja viestien maksu 0,09 e/kpl.


Palvelu- ja yritysnumerot ovat käsittääkseni sellaisia, jotka ko. yritys/palvelua tuottava taho hinnoittelevat itse. Tällaisiin numeroihin soittaminen ei kuulu millään operaattorilla "rajattoman" puhepaketin sisältöön.

Edit: Mits ehti ensin.
Käyttäjätaso 3
Dj.God: "Palvelu- ja yritysnumerot ovat käsittääkseni sellaisia, jotka ko. yritys/palvelua tuottava taho hinnoittelevat itse. Tällaisiin numeroihin soittaminen ei kuulu millään operaattorilla "rajattoman" puhepaketin sisältöön."

Lainaus verohallinnon sivuilta:

"Puhelujen hinnat

Kun soitat Verohallinnon 0294 tai 0295-alkuiseen numeroon matkapuhelimesta, puhelun hinta on matkapuhelinmaksu (mpm.) Kun soitat kiinteästä verkosta, puhelun hinta on paikallisverkkomaksu (pvm.) Ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen puhelinoperaattori.

Maksut määräytyvät soittajan operaattorin hinnaston mukaan. Jos käytät puhepakettia, sinun kannattaa tarkistaa operaattoriltasi, sisältyvätkö 029-alkuiset puhelut siihen.

Operaattorin veloitus alkaa siitä, kun yhteys aukeaa, eli maksat myös jonotusajasta operaattorille. Verohallinnon palvelunumeroissa jonotusaika on rajattu 10 minuuttiin. Tämän jälkeen kuulet niin sanotun katkaisutiedotteen ja puhelu päättyy automaattisesti. Pitkän jonottamisen sijasta suosittelemme, että soitat jonkin ajan kuluttua uudelleen."

Kuka siis päättää verohallinnon palvelunumeroihin soittamisen hinnat, verohallinto vai operaattori?
Käyttäjätaso 7
Dj.God: "Palvelu- ja yritysnumerot ovat käsittääkseni sellaisia, jotka ko. yritys/palvelua tuottava taho hinnoittelevat itse.
...
Kuka siis päättää verohallinnon palvelunumeroihin soittamisen hinnat, verohallinto vai operaattori?


Operaattori määrittelee sen, mitä maksaa mpm eli matkapuhelinmaksu. Yritys määrittelee sen, paljonko ne haluavat veloittaa mpm:n päälle.
Valtiolla taitaa olla ihan lakisääteistä, että sinne pitää pystyä soittamaan ilman lisämaksuja.

Kyse on siis siitä, tuleeko mpm:n tai ppm:n päälle jotain lisämaksua. Siinä ei huomioida mahdollisten (ja nykyään varsin yleisten) puhepakettien vaikutusta asiaan. Operaattori tietysti määrittelee myös sen, mitä kuuluu pakettiin ja mitä ei.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Dj.God: "Palvelu- ja yritysnumerot ovat käsittääkseni sellaisia, jotka ko. yritys/palvelua tuottava taho hinnoittelevat itse. Tällaisiin numeroihin soittaminen ei kuulu millään operaattorilla "rajattoman" puhepaketin sisältöön."

Lainaus verohallinnon sivuilta:

"Puhelujen hinnat

Kun soitat Verohallinnon 0294 tai 0295-alkuiseen numeroon matkapuhelimesta, puhelun hinta on matkapuhelinmaksu (mpm.) Kun soitat kiinteästä verkosta, puhelun hinta on paikallisverkkomaksu (pvm.) Ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen puhelinoperaattori.

Maksut määräytyvät soittajan operaattorin hinnaston mukaan. Jos käytät puhepakettia, sinun kannattaa tarkistaa operaattoriltasi, sisältyvätkö 029-alkuiset puhelut siihen.

Operaattorin veloitus alkaa siitä, kun yhteys aukeaa, eli maksat myös jonotusajasta operaattorille. Verohallinnon palvelunumeroissa jonotusaika on rajattu 10 minuuttiin. Tämän jälkeen kuulet niin sanotun katkaisutiedotteen ja puhelu päättyy automaattisesti. Pitkän jonottamisen sijasta suosittelemme, että soitat jonkin ajan kuluttua uudelleen."

Kuka siis päättää verohallinnon palvelunumeroihin soittamisen hinnat, verohallinto vai operaattori?


Verohallinto (todennäköisesti) päättää itse, paljonko heille soittaminen maksaa.

Operaattori voi kuitenkin rajata mm. Verohallinnon palvelunumerot puhepakettien ulkopuolelle, jolloin soittaminen ko. palvelun numeroon maksaa soittajalle. Verohallinnon tapauksessa veloitus on mpm, joka on Elisan Huoleton -liittymissä tuo 0,09€/min.

Jos Verohallinnon palvelunumerot eivät kuulu puhepakettiin ja esim. Elisan Huoleton -liittymästä soitetaan Verohallinnon 0294 tai 0295-alkuiseen numeroon vaikkapa 20min kestävä puhelu, tulee tästä soittajalle 1,80€ veloitus.
Käyttäjätaso 3
"Maksut määräytyvät soittajan operaattorin hinnaston mukaan. Jos käytät puhepakettia, sinun kannattaa tarkistaa operaattoriltasi, sisältyvätkö 029-alkuiset puhelut siihen."

"Operaattori voi kuitenkin rajata mm. Verohallinnon palvelunumerot puhepakettien ulkopuolelle, jolloin soittaminen ko. palvelun numeroon maksaa soittajalle. Verohallinnon tapauksessa veloitus on mpm, joka on Elisan Huoleton -liittymissä tuo 0,09€/min.

Jos Verohallinnon palvelunumerot eivät kuulu puhepakettiin ja esim. Elisan Huoleton -liittymästä soitetaan Verohallinnon 0294 tai 0295-alkuiseen numeroon vaikkapa 20min kestävä puhelu, tulee tästä soittajalle 1,80€ veloitus."

Eli onko kysymys yksinkertaisesti siitä, että operaattorit omasta halustaan rajaavat palvelunumeroihin soittamisen puhepakettien ulkopuolelle, riippumatta siitä, millaisesta palvelunumerosta on kysymys ja myös siitä, tilittääkö operaattori näistä palvelupuheluista jotakin palvelun tarjoajalle vai ei?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
Kuka siis päättää verohallinnon palvelunumeroihin soittamisen hinnat, verohallinto vai operaattori?

Operaattori.

Valtiolla taitaa olla ihan lakisääteistä, että sinne pitää pystyä soittamaan ilman lisämaksuja.

Näin pitäisi olla, mutta siitä huolimatta valtionhallinnossa pyörii epänormaaleja puhelinnumeroita, joihin ei voi soittaa ilman lisämaksuja.

Koko numeroteatteri on operaattoreilta törkeää valehtelua ja virkamiesten harhaanjohtamista. Milloinkohan valtionhallinnossa vihdoin herättäisiin ja operaattorit haastettaisiin oikeuteen törkeästä petoksesta?
Käyttäjätaso 7
Eli onko kysymys yksinkertaisesti siitä, että operaattorit omasta halustaan rajaavat palvelunumeroihin soittamisen puhepakettien ulkopuolelle, riippumatta siitä, millaisesta palvelunumerosta on kysymys ja myös siitä, tilittääkö operaattori näistä palvelupuheluista jotakin palvelun tarjoajalle vai ei?

Mpm ja ppm ja niiden käsittely ovat oletettavasti puhtaasti operaattorin asia. Tietenkin meidän on mahdoton tietää, millaiset sopimukset operaattorilla on isojen asiakkaidensa kanssa, ja miten niissä on eri osa-alueet hinnoiteltu, mutta todennäköisesti laskukaava menee niin päin, että iso yritysnumeroita käyttävä asiakas saa omat puhelinliittymänsä vähän halvemmalla sen vuoksi, että operaattori pystyy ottamaan välistä mpm/ppm-veloitukset.
Käyttäjätaso 7
Valtiolla taitaa olla ihan lakisääteistä, että sinne pitää pystyä soittamaan ilman lisämaksuja.

Näin pitäisi olla, mutta siitä huolimatta valtionhallinnossa pyörii epänormaaleja puhelinnumeroita, joihin ei voi soittaa ilman lisämaksuja.


Taitaa olla aika vähissä nykyisin ne valtion numerot, joissa veloitus on mpm+jotain. Jossain vaiheessa aiemmin niitä oli enemmän, mutta sitten aiheesta tuli sanomista.


- Nämä säännöt ja käytännöt pitää ajatella niin päin, että puhepaketti on "poikkeus", ja normaalitilanne on minuuttiveloitteinen hinnoittelu. Mahdollisia lisämaksullisia hintoja verrataan normaaliin minuuttitaksaan.
Käytäntöä voi tietysti pitää hieman vanhentuneena aikakaudella, jolloin suuressa osassa liittymistä on jonkinlaisia puhepaketteja olemassa. Ehkä käytäntöä päivitetään joskus...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
Nämä säännöt ja käytännöt pitää ajatella niin päin, että puhepaketti on "poikkeus", ja normaalitilanne on minuuttiveloitteinen hinnoittelu.

Puhepaketit sisältävät nimenomaisesti normaalihintaisia kotimaan puheluita kotimaan matkaviestin- ja kiinteän verkkojen liittymäsuuntiin.

Mikäli kyseessä on puhepaketti, paketti on ehdottomasti se "normaali" ja minuuttihintainen viranomaispuhelu "epänormaali".
Käyttäjätaso 3
"Operaattori määrittelee sen, mitä maksaa mpm eli matkapuhelinmaksu. Yritys määrittelee sen, paljonko ne haluavat veloittaa mpm:n päälle.
Valtiolla taitaa olla ihan lakisääteistä, että sinne pitää pystyä soittamaan ilman lisämaksuja."

Ilman lisämaksuja vähintäänkin. Mutta kun asiakkaalla on puhepaketti, kaikki sen hinnan yli menevät maksut ovat lisämaksuja, ainakin minun logiikkani mukaan. Eikä puhepakettia voine nykyään pitää minään "poikkeuksena".