Kysymys

Missä vikaa kun jotkut puhelut ei tule perille eikä soi puhelimessa?

  • 18 elokuu 2009
  • 15 kommenttia
  • 9386 katselukerrat

Eli tuossa nyt ollut viikon sisään täällä satakunnan alueelle ainakin minulla vikaa että jos esim vaimo on yrittänyt soittaa niin hänellä puhelin soi normaalisti, mutta minulla ei puhelin ole pihahtanutkaan ja tänään kun ihmettelin miksi ei yhdestä firmasta oltu soitettu minulle niin kun itse soitin niin siellä sanottiin että olemme yrittäneet tavoittaa teitä mutta ette vastannut.

Vaimolla on saunalahden liittymä ja tämä yritys soitti lankapuhelimesta Helsingistä.

Mistähän moinen voi johtua?

Käytössäni on multisimm palvelu ja nokian n86 puhelin

15 kommenttia

Mulla on tänään esiintynyt sitä, että soittaja saa "verkko varattu" ilmoitusta, ja multisimmi mullakin on. Ja Tampereella olen.
Käyttäjätaso 2
Meikäläisellä on kanssa ollut samanlaisia ongelmia. Iittalan alueella, ja sekä Saunalahti prepaid plussalla, sekä Saunalahden laskutusliittymällä, sekä muutamalla puhelimella... Hiukan inhottava, kun välillä kukaan ei saa kiinni!! Olen oma saunalahden kautta laittanut tietoa asiasta, mutta viestin tila on "odottaa". Mielenkiinnolla odotan jonkinlaista vastausta asiaan.
Käyttäjätaso 2
No nyt täytyy näköjään itse toimia teknisenä tukena, koska kukaan ei missään vaiheessa ole ollut yhteydessä saunalahden asiakas"palvelusta"!!  😠 Eli meikäläisellä 3g-verkon blokkaaminen auttoi, ainakin toistaiseksi. On tää kumma palvelua...
Laitoin jo toiseen aiheeseen samasta asiasta, mutta täälläkin Tampereen alueella ei ole puhelin toiminut, verkkovirhettä
huutaa soittaessa, kukaan ei voi minulle soittaa ja tekstarit tulee pahalla viiveellä perille. Viime keväänä oli ihan sama juttu
ja pari päivää meni, että puhelin alkoi taas toimia.

Olisi kyllä todella kiva, jos Saunalahti saisi asiansa korjattua, ettei tarvi tyhjästä maksaa.
Lappeenrannan alueella sama vika!! Ei tule viestit eikä puhelut aina perille!! Mikä mättää saunalahdella??
Itä-Helsingissä 3G verkkoon eivät puhelut tule perille. Ne menevät suoraan vastaajaan. Ihan kiva, kun vaimolla on Fiksu 3G, niin hän pakottaa puhelimensa 3G tilaan... Soittaminen onnistuu kyllä. Korjatkaa pikaisesti, kiitos.
Sama homma Muuramessa, KeskiSuomessa. 3G maston juurella ei hälytä joka kerta vaan soittajalle ilmoitus milloin mistäkin. Noksu 6210Navi lähti huoltoon tästä ja muista syistä tutkittavaksi. Eihän vika voi olla verkossa kun kerran vikailmoituksiin ei edes vastata. 😶
Otsikko sopi niin hyvin omaan ongelmaani, että ajattelin laittaa viestini tähän ketjuun.

Sijainti on pohjois- Turku, torille 20 km, puhelin nokialainen n86 8mp, Saunalahden kytky-sellainen, jonka kanssa olen naimisissa 10/2011 asti.

Loka-marraskuussa kuuluvuus oli hyvä, joulukuussa heikkeni merkittävästi, jolloin teinkin siitä kuuluvuusilmoituksen ja viime viikolla (vastaus tuli siis alle kolmessa kuukaudessa... :D) sain vastauksena kehotuksen vaihtaa 3G:stä 2G:hen, koska kotimme sijaitsee 3G: reuna-alueella. Vastaus oli siinä mielessä huvittava, että olin tehnyt ilmoituksen sekä 3G:n että 2G:n kuuluvuusongelmasta. Onko jollain muulla ollut kuuluvuusongelmia täälläpäin? Onko mitään parempia vastauksia annettu? Laitoin eilen taas uuden ilmoituksen asiasta, koska mielestäni tälle pitäisi tehdä jotain. Tämä on erityisen ärsyttävää juuri siksi, että sopimus on määräaikainen. Joudunko siis olemaan melkein kaksi vuotta tavoittamattomissa ollessani kotona?  ???
Käyttäjätaso 4
Kyllähän sä voit käyttää liittymääsi missä tahansa GSM -puhelimessa. Vaikka tuskin tuo ongelma itse päätelaitteesta johtuu.
a(a)siakas  !  Sauna lahden määräaikainen sopimus  ON JATKUVA jos et irtisano sitä ennen sopimuksen  loppua ! Irtisanomis ajan näet sopimuksestasi !( 2vko 1kk 4 kk )      t.se
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Laitoin eilen taas uuden ilmoituksen asiasta, koska mielestäni tälle pitäisi tehdä jotain. Tämä on erityisen ärsyttävää juuri siksi, että sopimus on määräaikainen. Joudunko siis olemaan melkein kaksi vuotta tavoittamattomissa ollessani kotona?  ???


Usein verkon ns käyttökelvottomuus normaalilla käyttöpaikalla (esim kotona) on ollut peruste määräaikaisen sopimuksen irtisanomiselle. Eli kantsii varmaan tässä vaiheessa soittaa suoraan häiriöilmoitus Vikapalveluun (09) 4243 0730 (avoinna joka päivä 24 h) ja kertoa tilanne kuuluvuuden suhteen. Samalla sitten asiallisesti vihjaat, että ei ole hirveästi hyötyä enää siitä määräaikaisesta sopimuksesta jos ei tilanne parane.
Nyt on vaivana :puhelut suoraan vastaajaan ei mitään merkkiä puhelimesta ja samat viestit tulevat päivittäin aina uudestaan puhelimeen.

Tätä ennen jo alkanut akun tyhjentyminen vuorokaudessa. Akku uusittiin . Ei auttanut. Kokeilin kortin vaihtoa toiseen puhelimeen. Saunalahden kortin käyttö aiheutti saman ilmiön toisessa puhelimessa, akku tyhjeni vauhdilla.

Tämä tapahtui puhelinten ollessa auki valmiustilassa eikä puhelimiin soitettu eikä niillä soitettu.
Käytettyihin puhelimiin asennettiin Soneran kortti; Akut kestivät niin kuin pitääkin.

Jossain on vikaa. Missä??
Käyttäjätaso 5
No tuon kuvauksesi perusteella SIM-kortissa on jotain mätää, eli sinuna hommaisin kylmästi uuden kortin.

Nyt on vaivana :puhelut suoraan vastaajaan ei mitään merkkiä puhelimesta ja samat viestit tulevat päivittäin aina uudestaan puhelimeen.

Tätä ennen jo alkanut akun tyhjentyminen vuorokaudessa. Akku uusittiin . Ei auttanut. Kokeilin kortin vaihtoa toiseen puhelimeen. Saunalahden kortin käyttö aiheutti saman ilmiön toisessa puhelimessa, akku tyhjeni vauhdilla.

Tämä tapahtui puhelinten ollessa auki valmiustilassa eikä puhelimiin soitettu eikä niillä soitettu.
Käytettyihin puhelimiin asennettiin Soneran kortti; Akut kestivät niin kuin pitääkin.

Jossain on vikaa. Missä??


Hei Marai,

kuten larson sanoikin niin kuulostaa tuo siltä, että sinun SIM-korttisi on viallinen.
Uuden SIM-kortin voit tilata asiakaspalvelusta, jolloin se toimitetaan sinulle postitse tai noutaa lähimmästä ElisaShopit-liikkeestä.
Mikäli SIM-kortin vaihto ei ongelmaa ratkaise kannattaa olla yhteydessä suoraan tekniseen tukeemme vaikka sähköisellä lomakkeella osoitteessa http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/puhegprs.php
Kiitos opastuksesta.
Ongelmani loppuivat Sim-kortin vaihdolla.

Osallistu keskusteluun