Vastattu

Mistä löydän mobiiliturvan tilauskoodin?

  • 1 helmikuu 2015
  • 6 kommenttia
  • 2518 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Hei.

Minulla on ollut käytössä mobiiliturva

mutta kun päivitin puhelimen niin nyt se pyytää tialuskoodia

enkä löydä sitä mistään.

Aisha
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ammattimies 2 helmikuu 2015, 18:14

  • Voit ottaa vanhan laitteen pois käytöstä OmaElisasta. Sieltä löydät myös koodinkin 🙂 Vois myös uudelleenlähettää turvapaketin latauslinkin sitä kautta.
  • Katso alkuperäinen viesti

    6 kommenttia

    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Voit ottaa vanhan laitteen pois käytöstä OmaElisasta. Sieltä löydät myös koodinkin 🙂 Vois myös uudelleenlähettää turvapaketin latauslinkin sitä kautta.
  • Hei, kiitos vastauksesta. Löysin sieltä kyllä koodin mutta koodi oli liian pitkä eikä sitä voi käyttää.
    Hei, löytyikö tähän ongelmaan ratkaisua? Nimittäin sama ongelma täällä. OmaElisan Turvapakettilehdellä kohdasta Asenna uudelleen pääsee näkemään jonkin koodin, mutta selvästikään se ei ole sama koodi, jonka kännykkääni asennettu Elisan mobiiliturva haluaa. Löydetty koodi on 21 merkkiä + väliviivat pitkä, Mobiiliturvan "Anna tilauskoodi"-kohta antaa syöttää vain 14 merkkiä ja vain ja ainoastaan 12. merkin kohdalla "OK"-nappula on painettavissa.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Tervetuloa Palstalle
  • !

    Oletko kokeillut Mobiiliturvan asennusta uudestaan niin, että poistat vanhan sovelluksen puhelimestasi ja lataat sovelluksen takaisin laitteeseesi?
  • Neuvo muille saman aiheen kanssa taisteleville:

    Jos OmaElisan Koodi ei kelpaa Mobiiliturvallesi, tarkista, onko sinulla sopimuksia useammalle Mobiiliturvalle erikseen. Jokaisella sopimuksella on oma koodi, joka kelpaa vain ja ainoastaan tuon sopimuksen kautta ladattuun ja asennettuun tietoturvaohjelmistoon.

    Olin mielestäni ollut tarkkana - nimennyt erillisissä sopimuksissa käytettävät laitteet ja ladannut ja asentanut vain kyseiselle laitteelle tarkoitetun ohjelmiston ja yritin käyttää samalle laitteelle tarkoitettua koodia. Ilmeisesti jossain kohtaa on kuitenkin tapahtunut erehdys, ja yritin sittenkin syöttää sovellukselle väärän sopimuksen koodia.

    Tämä paljon etsitty koodi tosiaankin löytyy OmaElisasta, kohdasta Turvapaketti -> Asenna uudelleen.

    Mielestäni Elisalla olisi vielä huikeasti parannettavaa Mobiiliturvan käyttöön ottoon liittyvissä toimenpiteissä ja ohjeissa. Esimerkiksi: Miksi tämä Mobiiliturvan vaatima Tilauskoodi, ei ole OmaElisassa nimellä Tilauskoodi, jotta käyttäjä voisi olla varma, että puhutaan samasta koodista? Miksi ohjelmistoa ensi kertaa asentaessa, täytyy asennus tehdä "Asenna uudelleen" -kohdan kautta?
    Mobiiliturvan Tilauskoodi on aina 12 merkkiä pitkä. Jos jossain tapahtunut jokin mystinen bugi ja OmaElisa tarjoaa sinulle pidempää kuin 12:n merkin koodia, poista vanha asennus laitteestasi ja tilaa uusi asennuslinkki. Tämän seurauksena OmaElisan Koodin pitäisi vaihtua ja jos onnetar suo, on se tällä kertaa 12-merkkinen.

    Jos ei tunnu onnistuvan, laita viestiä asiakaspalvelulle osoitteessa http://asiakastuki.elisa.fi/yhteystiedot/

    Asiakasnumeron kerrottuasi asiakaspalvelija pystyy hoitamaan tämän vanhan poistamisen ja asennuslinkin lähettämisen puolestasi. Näin pääsin itse eroon mystisestä 21 merkin Tilauskoodistani....

    (Ylemmässä viestissäni myös ohje sille, mistä tämä Tilauskoodi löytyy.)

    Osallistu keskusteluun