Vastattu

Miten kirjaudun OmaElisaan ilman suomalaisia verkkopankkitunnuksia?


Miten kirjaudun OmaElisaan ilman suomalaisen pankin verkkotunnuksia?

Tällä hetkellä en mm. voi

- selata avoimia ja maksettuja laskujani

- ?tarkastella kuluvan kuukauden saldoa ja puheluerittelyä

Kuluneen vuoden aikana olen ottanut yhteyttä ties kuinka moneen paikkaan Elisassa vieläkään tyhjentävää vastausta saamatta.

Asun vakituisesti Espanjassa eikä minulla ole minkäänlaisia suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksia,

joilla kirjautua OmaElisaan.

Miten siis pääsen kirjautumaan OmaElisaan?

Ns kertakäyttösalasanan käyttö ratkaisisi ongelman. Teknisesti se on mahdollista,

jos vain teillä siihen tahtoa ja joustoa erityistapauksissa riittää.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi iltsinen 3 syyskuu 2015, 17:37

Hei

  • ? ja tervetuloa Palstalle!

    Tällä hetkellä tunnukset OmaElisaan saa joko verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai käymällä myymälässämme. Onko sinulla mobiilivarmenne käytössäsi? Mikäli ei, niin silloin ainoa tapa päästä kirjautumaan OmaElisaan on hankkia tunnukset vierailemalla myymälässämme.

    Katso alkuperäinen viesti

  • 7 kommenttia

    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    Hei
  • ? ja tervetuloa Palstalle!

    Tällä hetkellä tunnukset OmaElisaan saa joko verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai käymällä myymälässämme. Onko sinulla mobiilivarmenne käytössäsi? Mikäli ei, niin silloin ainoa tapa päästä kirjautumaan OmaElisaan on hankkia tunnukset vierailemalla myymälässämme.
  • iltsinen kirjoitti:
    Hei @stefano30 ja tervetuloa Palstalle!

    Tällä hetkellä tunnukset OmaElisaan saa joko verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai käymällä myymälässämme. Onko sinulla mobiilivarmenne käytössäsi? Mikäli ei, niin silloin ainoa tapa päästä kirjautumaan OmaElisaan on hankkia tunnukset vierailemalla myymälässämme.

    Kiitos vastauksesta.

    Se on vain aivan samasisältöinen kuin aiemmatkin vastaukset eli ratkaisua ongelmaan ei ole vieläkään löytynyt.

    Minulla ei ole mobiilivarmennetta vanhassa liittymässäni.

    En myöskään aio tehdä matkaa Suomeen vain käydäkseni myymälässänne.

    Ehdotin ns kertakäyttöistä salasanaa, jonka luominen ei Elisassa luulisi olevan mahdotonta.

    Aion kysyä asiaa nyt myös Kuluttajaneuvonnasta.

    Kari Kallioinen
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    OmaElisan kautta on mahdollista tehdä maksullisia muutoksia kaikille nimissäsi oleville Elisan palveluille ja tuotteille, joten tästä syystä meidän on varmistettava OmaElisa- tunnuksia luodessa asiakkaan henkilöllisyys joko henkilöllisyystodistuksesta tai verkkopankkitunnistautumisella.
    Käyttäjätaso 7

    stefano30 kirjoitti:

    Se on vain aivan samasisältöinen kuin aiemmatkin vastaukset eli ratkaisua ongelmaan ei ole vieläkään löytynyt.

    Minulla ei ole mobiilivarmennetta vanhassa liittymässäni.

    En myöskään aio tehdä matkaa Suomeen vain käydäkseni myymälässänne.

    Ehdotin ns kertakäyttöistä salasanaa, jonka luominen ei Elisassa luulisi olevan mahdotonta.

    Aion kysyä asiaa nyt myös Kuluttajaneuvonnasta.

    Ratkaisu on se, että soitat asiakaspalveluun ja hoidat asiat sitä kautta. Tai sitten vaikka noiden palstatiimiläisten kautta.

    Kuluttajaneuvonta tuskin alkaa moittimaan palveluntarjoajaa siitä, että palveluntarjoaja panostaa tietoturvaan.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Tämä on sellainen asia, että tosiaan hoituu vain joko pankkitunnuksilla tai henkkareilla ellei Elisa-tunnusta ole jo luotu. Meillä ei oikein ole välineitä henkilöllisyystodistusten tarkisteluun etänä 🙂
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Mitenkäs, olisiko tämä onnistunut täällä Suomen päässä valtakirjalla? Jonkun luotettavan ystävän toteuttamana.

    Sinäänsä aloittajan mielestäni aika turhaa kitistä tästä, sillä on aika kohtuutonta vaatia suomalaista operaattoria järjestämään toimiva asiakaspalvelu kaikkialla maailmassa. Vai tarkoittaako aloittaja sitä, että vain Espanjaan, ja vain hänelle, pitäisi operaattorin järjestää nyt poikkeustapauksena hänen pyytämänsä palvelu?

    Valtakirja-asiaan palatakseni vielä; olin melko yllättynyt, kun onnistuin valtakirjalla avaamaan äitini nimissä hänelle, että myös itselleni, kaapeliin maksukanavat. Samaisessa Elisan myymälässä myöhemmin hankin valtakirjalla äidilleni uuden puhelimen osamaksulla, ja samalla liittymä päivitettiin uuteen kuosiin. Tapahtuman lopuksi ostin äitini pankkikortilla vielä kännykkään suojakuoret.

    Pari viikkoa myöhemmin kävin samassa liikkeessä kyselemässä äitini puhelimen huollontilaa. Selvisi, että puhelin olikin jo saapunut liikkeeseen ja seuraavaksi se puhelin jo. annettiinkin minulle, kun kerroin äitini (55v.) itsenäisen liikkumisen olevan nykyään vähän heikommalla tolalla.

    Missään em. liikkeessä asioinneissa ei hetkeäkään edes mietitty, onnistuuko asiat hoitaa valtakirjan kanssa. Myyjä vastasi vain, että "Joo, tottakai onnistuu!" Tuossa puhelimen palautumisessa huollosta ilanne oli vielä jopa se, ettei minulla ollut edes valtakirjaa, saati mitään huollon saurantatunnuksia (tmv.). Kerroin äitini nimen ja puhelinnumeron ja niillä sain kuin itselleni.

    Minä olin täysin rehellisin aikein aina liikenteessä, ja äitini kanssa asiat olin aina etukäteen sopinut. Alkuun kuitenkin oli tarkoitus vain yrittää valtakirjalla asiointia, kun Elisan liikkeen ohi olin kuitenkin matkaamassa, mutta emme tosissamme kumpikaan oikein uskoneet sen onnistuvan. Yllätys oli meille positiivinen, mutta jäi mietityttämään, että noin hataralla varmentamisella saattaisi helposti syntyä epämieluisiakin yllätyksiä jollekin epäonniselle..

    Toivottavasti aloittajan onnistuisi nyt kuitenkin saada tästä apu itselleen!
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Valitettavasti ei onnistu valtakirjallakaan, kyseessä on kuitenkin henkilökohtainen tunnus ja salasana 😕

    Osallistu keskusteluun