Miten saan Reissunetin toimimaan

  • 14 toukokuu 2018
  • 4 kommenttia
  • 1337 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Saavuin juuri Yhdysvaltoihin ja tilasin tekstiviestitse Reissunetin. Sain vastausviestin ja ymmärsin, että netin pitäisi olla nyt käytössä.

Laitoin puhelimen asetuksista dataverkkovierailut sallituiksi. Puhelin kuitenkin väittää, että "ei dataliikennepakettia".

Onko reissunetti nyt siis aktiivinen vai ei? Mistä tiedän että homma pelittää, enkä surffaile tavallisella mobiilidatalla?

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kannattaa tarkistaa vielä OmaElisan kautta, ettei sinulla ole estoja ulkomaankäytölle. Mikäli liittymällä on jotain estoja, saattaa se olla ongelman aiheuttaja.

Prepaid- ja latausliittymissä reissunettiä ei voi hyödyntää lainkaan. Liittymän tulee olla perinteinen laskutusliittymä ja yksityishenkilön omistuksessa.
Kaikkien asetusten pitäisi olla ok!

Sain puhelimen menemään nettiin (silloin kun ei ole wifiä) niin, että mobiilidata on päällä. Mobiilidata-asetukssa kuitenkin lukee, että ei dataliikennepakettia.

Mistä siis tiedän, että reissunetti on kytkeytynyt päälle, enkä surffaa kalliisti "omalla rahalla"?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos sait vastausviestin, että paketti on tilattu on se tällöin ok. 🙂
Ja joo, mobiilidatan pitää tietenkin olla päällä, että se ulkomailla nettiin pääsee (kuten myös sen dataroamingin)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mobiilidata-asetukssa kuitenkin lukee, että ei dataliikennepakettia.

Mistä siis tiedän, että reissunetti on kytkeytynyt päälle, enkä surffaa kalliisti "omalla rahalla"?


Mits tuossa jo kertoikin, että vastausviestin saavuttua, paketti on käytössä ja aktiivinen. Luotetaan siihen.

Puhelin ei ehkä ymmärrä sitä, että käytössä olevalle liittymälle on tilattu erillinen datapaketti ulkomaankäyttöä varten. Tästä syystä se saattaa ilmoittaa, ettei datapakettia ole käytössä / tilattuna.

Näiltä osin kaiken pitäisi siis olla kunnossa. Surffaile siis rauhassa. 😉

Osallistu keskusteluun