Kysymys

MMS asetukset hakusessa

  • 27 toukokuu 2017
  • 13 kommenttia
  • 505 katselukerrat

MyPhone Hammer 2 -puhelimeni (muistuttaa CAT-puhelinta) MMS asetuksia ei osattu säätää Elisa-myymälässä enkä lähtenyt maksulliselle langalle roikkumaan, jos toisessa päässä olisi ollut samanlaisia noviiseja. Käyttöjärjestelmää en varmuudella tiedä, ja valmistajalta saan vain mainoksia vastaukseksi tiedusteluihini, joten viesti ei lultavasti mene perille oikealla tavalla. Asetukset ovat enemmän perinteistä mallia kuin mitä älypuhelimissa on.
Olen kokeillut Elisan ns. yleisiä asetuksia säätää käsin, mutta esim. tällainen, onko HTTP- vai WAP-yhteys on jo kysymyksenä liian kiero. Kuka tietää tarkemmin?

13 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuosta luurista ei kyllä löydy netistäkään paljoa tietoja. Tuossa pitäisi varmaan tuo HTTP valita. Pystyisitkö tähän ketjuun kertoa mitä asetuksia sieltä puhelimen MMS-asetuksista ja Yhteysosoite-näkymästä löytyy ja mitä vaihtoehtoja niihin on laitettavissa niin olisi hieman helpompaa neuvoa mitä sinne mahdollisesti tarvitaan? Jos MMS-asetukset on muuten ok muttei toimi, niin joissain puhelimissa pitää viestiasetuksista vielä valita mitä profiilia (yhteysosoitetta) käytetään.

Jos sinun läheltä löytyy Omagurun palvelupiste, niin sieltä löytyisi luultavasti paras apu kun suoraan luurista päästään asetuksia säätämään: https://elisa.fi/omaguru/palvelupisteet/
Tässä varmaan tärkeimmät asetukset, joihin pitäisi saada oikeat parametrit. Mallina on Vodafonen ja parin muun operaattorin asetukset sekä ne Elisan yleiset asetukset, joiden luulisin olevan melkein kohdallaan, mutta käyvätkö ollenkaan, en tiedä.

Menu - Settigs - 5 Network settings

1 SIM 1
1 Network selection
1 New search
2 Select network
3 Selection mode
● Automatic
○ Manual
2 Preferences - EE elisa
1 Add from list
2 New
MCC / MNC
(kirjoita)
Priority
1 - 2 - 3
3 Change priority
1 - 2
4 Delete


Menu - Settings - 7 Connectivity - 2 Data accounts - Elisa MMS - 1 Edit (2 Add PS account, 3 Delete, 4 Set as default)

T-mobile / O2 / Vodafone

1 Account name T-mobile MMS / O2 MMS / Vodafone MMS
2 APN (Access point name) T-mobile.cz / mms / mms
3 Username mms / - / mms
4 Password mms / - / mms
5 Auth. type (Normal / Secure) Normal
6 Advanced settings
1 Homepage -
2 Connection type (HTTP / WAP) HTTP
3 Use proxy (No / Yes) Yes
4 Proxy address 10.000.000.010 / 160.218.160.218 / 010.011.010.111
5 Proxy port 80 / 8080 / 80
6 Proxy user name -
7 Proxy password -
8 Primary DNS 000.000.000.000
9 Secondary DNS 000.000.000.000
10 IP address 000.000.000.000
11 Subnet mask 000.000.000.000


ELISA

1 Account name Elisa MMS
2 APN (Access point name) mms
3 Username -
4 Password -
5 Auth. type (Normal / Secure) Normal
6 Advanced settings
1 Homepage http://mms.elisa.fi
2 Connection type (HTTP / WAP) ?
3 Use proxy (No / Yes) Yes
4 Proxy address 213.161.41.57
5 Proxy port 80
6 Proxy user name -
7 Proxy password -
8 Primary DNS -
9 Secondary DNS -
10 IP address -
11 Subnet mask -


Menu - Messaging - 8 Message settings

1 Text message
∙∙∙
2 Multimedia message
1 Data account
1 Elisa MMS
2 Common settings
1 Compose
1 Slide time
5 ?
2 Creation mode
Free - Warning - Restricted
3 Auto signature
On / Off
4 Signature
1 Select
1 Text
2 Save
2 Sending
1 Delivery report
On / Off
2 Read report
On / Off
3 Priority
Low - Medium - High
4 Delivery time
Immidiate - 1 Hour Later - 12 H. L. - 24 H. L.
5 Send and save
On / Off
3 Retrieval
1 Home network
Immediate - Deferred - Rejective
2 Roaming
Immediate - Deferred - Rejective - As home
3 Filters
1 Select
1 Anonymous
Allow - Reject
2 Advertisement
Allow - Reject
2 Save
4 Read report
On request - Send - Never send
5 Delivery Report
On / Off
4 Preferred storage
○ Phone
● Memory card
5 Memory status
1 Phone
2 Memory card
3 Service message
1 Enable push
● Accept all
○ Disable
2 Service loading
● Prompt
○ Auto launch
○ Disable


Menu - Call center

1 Call history
∙∙∙
2 Call settings
1 SIM 1 call settings
1 Caller ID
● Set by network
○ Hide ID
○ Send ID
2 Call waiting
3 Call divert
4 Call barring
5 Line switching
2 Advanced settings
1 Blacklist
∙∙∙
2 Auto redial
● Off
○ On
3 Call time reminder
● Off
○ Single
○ Periodic
4 Auto quick end
Settings
On / Off
□ Time (1 - 9999 s) (rasti ruudussa)
5 Answer mode
□ Any key
□ Auto answer when headset mode

Pääsisiköhän näillä yhtään eteenpäin?
Edelliseen vielä, sisennykset poistuivat vastausta tallennettaessa, joten päävalinta/alivalinta voi olla hieman koukkuinen hahmotettava, mutta ehkä numerointia seuraamalla pääosin onnistuu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Jos sinun läheltä löytyy Omagurun palvelupiste, niin sieltä löytyisi luultavasti paras apu kun suoraan luurista päästään asetuksia säätämään: https://elisa.fi/omaguru/palvelupisteet/[/quote]

Moi! Kun asiakasta ohjataan mm omagurun juttusille, voisiko tätä selventää, mikä on "pieni korvaus", voitaisiin välttyä ikäviltä ja kiukkuisilta yllätyksiltä. Näitähän on ollut,kun on soiteltu gurulle. Onko käynti samaa "pientä" hintaa vai kenties "pienempää" hintaluokkaa.
(Tule tapaamaan Omagurua! Pientä korvausta vastaan saat apua pienissä ja vähän isommissakin tietotekniikkapulmissa.)
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Jos sinun läheltä löytyy Omagurun palvelupiste, niin sieltä löytyisi luultavasti paras apu kun suoraan luurista päästään asetuksia säätämään: https://elisa.fi/omaguru/palvelupisteet.

Moi! Kun asiakasta ohjataan mm omagurun juttusille, voisiko tätä selventää, mikä on "pieni korvaus", voitaisiin välttyä ikäviltä ja kiukkuisilta yllätyksiltä. Näitähän on ollut,kun on soiteltu gurulle. Onko käynti samaa "pientä" hintaa vai kenties "pienempää" hintaluokkaa.
(Tule tapaamaan Omagurua! Pientä korvausta vastaan saat apua pienissä ja vähän isommissakin tietotekniikkapulmissa.)


Omagurun puhelinpalvelun hinta on tuo sivuillakin mainittu 2,28 eur/min + mpm/pvm. Gurun luona asioinnin tai kotikäynnin hintaa on melko mahdotonta tietää etukäteen, se on hyvin tapauskohtaista ja riippuu pitkälti mm. tehtävän työn kokonaiskestosta ja mahdollisista asennettavista ohjelmistoista jne.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Aikaa ei toki voi tietää,mutta kyllähän tuntihinta tm pitää olla tiedossa,ette ihan "hatusta" vedetä. Onko työajasta hinta, itse asennuksella oma hinta ja kenties matkakulut ym. Asiakas tuskin innostuu jos ei ole mitään hajua mitä maksaa ja soppa on valmis,kun lätkästään "500" euron lasku kouraan.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Suuntaa antava hinta-arvio kerrotaan asiakkaalle ennen työn aloittamista.:)
Ei ole Kouvolan seudulla gurua tarjolla, jouduin jo edellisellä puhelimella, puolison vanhalla omani pesukoneessa uittamisen jälkeen, tulemaan toimeen ilman toimivaa MMS:ää joten yritetään nyt tätä vaikeamman tien tallaamista.
Ja taas heti perään korjaus; Veturissa on omaguru, mutta samassa palvelupisteessä tein ensi yritykseni saattaa MMS-asetukset oikealle tolalle ilman tulosta, joten ymmärtänette skeptisyyteni...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Suuntaa antava hinta-arvio kerrotaan asiakkaalle ennen työn aloittamista.:)
Eihän nyt hatusta voi hintoja vedellä. Vähän ku kampaajalle menis ja ne sanois,et hinta riippuu siit, kauanko menee hommassa. Jos on hidas leikkaaja ja vielä vähän venyttää,ni boi olla kallista. Kyllä selkee hinnasto tuntityöstä tm pitää olla asiakkaan tiedossa,koska sen perusteella moni palvelunsa valitsee.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Omagurun palvelupisteiden ajanvarauksessa: http://elisa.to/2qIBjdH valittuasi ensin palvelupisteen ja sopivan ajan, kerrotaan sitten "Olet ajanvarauksen viimeisessä vaiheessa. Omaguru on palvelukohtaisesti hinnoiteltu tekninen asiantuntijapalvelu. Veloitamme palvelut palveluhinnaston mukaisesti. Hinnat alkaen 35 euroa." 🙂 Siinä on sitten alla valittavana erinäisiä kohtia että mitä asiasi koskee. Näiden valmiiden valintojen lisäksi siinä on sitten valinta Muu 65e (30min). Nämä ovat siis "pohjahinnat" ja tarkemmin hinta arvioidaan sitten ennen työn aloittamista kun tiedetään tarkemmin mistä tilanteesta nyt on kyse.

Asioitko WhatWhat viimeksi siis ihan vain siinä Veturin myymälässä, vai Omagurun pisteellä? Myymälän myyjät neuvovat laitteiden kanssa oman tietotaitonsa rajoissa, ja Omagurut taas ovat erikoistuneet tällaisiin teknisiin juttuihin ja erilaisten asetusten pyörittelyyn eli Omagurun palvelupisteelle suosittelisin kyllä varaamaan aikaa niin nuo asetukset voidaan säätää ihan siinä paikanpäällä kun luuria pääsee näpertämään. Tuossa on niin hirmumonta erilaista asetuskohtaa ja luurista löytyy niin vähän tietoa netin kautta etten minäkään suoraan osaa kyllä arpoa noihin oikeita asetuksia. 😕
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
No nyt on vähän parempaa tekstiä😊 Halpaahan se ei o,mut sentään hintaa tiedossa ja asiakas voi miettä mennäkkö vaiko eikö. Tosin en usko että gurutkaan osaa luuria kuntoon laittaa,jos luurista ei juurikaan tietoa löydy. Ainakaan kovin nopeasti ja kohtuu hintaan. Mutta asiakas tietää ainakin hinnan tarkemmin. Kiva olisi myös tietää,miten käy maksun kanssa,jos asiaa ei saada hoidettua mahd."tuntien" äherryksen jälkeen. Itelle jää ainakin parempi maku suuhun mistä tahansa palvelusta,jos esim.maksaa 100 eur ja asia hoitu yai maksaa 100 eur ja homma ei hoitnu😉
Puutumatta OmaGurun hintapolitiikkaan enempää sain juuri huomata uutta asetusten tallennusta yrittäessäni ettei palstaeditorille sisennyksiin kelpaa sen enempää sarkaimet kuin välilyönnitkään, mikä ehkäisee aika tehokkaasti yritykseni saada asetukset tolkullisessa muodossa näkyviin ja sen kautta apua kenttien täyttämiseen, joten omalta osaltani lakkaan yrittämästä Elisan palstalla.
Kiitoksia kaikille tähän keskusteluun osallistuneille.

Osallistu keskusteluun