Vastattu

Mobiilidata pätkii

  • 15 syyskuu 2017
  • 1 kommentti
  • 384 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Mikä vikana kun netti pätkii koko ajan paikasta rippumatta? Voiko kortti olla rikki vai liittymässä vika?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 15 syyskuu 2017, 13:09

Millä laitteella käytät mobiilidataa ja mikä liittymä on kyseessä?

Vika voi olla SIM -kortissa tai sitten laitteessa, jolla mobiilidataa käytät. Verkkovika tuskin on kyseessä, jos ongelmaa ilmenee laajemmalla alueella. Alueesta riippuen, tukiasemien ruuhkaisuus voi olla yksi ongelman aiheuttajista tai ainakin osasyyllinen ongelmaan.

Jotta vian aiheuttaja olisi helpommin paikannettavissa, suosittelen testaamaan SIM -korttia toisessa laitteessa. Mikäli ongelmat jatkuvat, vika ei ole laitekohtainen. Tällöin kannattaa kokeilla vaihtaa SIM -kortti uuteen. Mikäli ongelmat jatkuvat edelleen (eri laitteilla testattuna) voi vika olla myös liittymässä. Tällöin liittymän ns. uudelleen luonti voi auttaa ratkaisemaan ongelman.
Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Millä laitteella käytät mobiilidataa ja mikä liittymä on kyseessä?

Vika voi olla SIM -kortissa tai sitten laitteessa, jolla mobiilidataa käytät. Verkkovika tuskin on kyseessä, jos ongelmaa ilmenee laajemmalla alueella. Alueesta riippuen, tukiasemien ruuhkaisuus voi olla yksi ongelman aiheuttajista tai ainakin osasyyllinen ongelmaan.

Jotta vian aiheuttaja olisi helpommin paikannettavissa, suosittelen testaamaan SIM -korttia toisessa laitteessa. Mikäli ongelmat jatkuvat, vika ei ole laitekohtainen. Tällöin kannattaa kokeilla vaihtaa SIM -kortti uuteen. Mikäli ongelmat jatkuvat edelleen (eri laitteilla testattuna) voi vika olla myös liittymässä. Tällöin liittymän ns. uudelleen luonti voi auttaa ratkaisemaan ongelman.

Osallistu keskusteluun