Minulla on ollut Saunalahdelta ostettu Samsung Galaxy S II jo toukokuusta alkaen. Olin tosin tuolloin vielä Soneran iPhone-kytkyn alaisena, joten käytin puhelimessani Soneran mobiililaajakaistaa. Minulla oli päällä Soneran tarjous, jolla pystyin käyttämään 3G-verkkoa maksiminopeudella vain 10 e/kk. SII:ssa nettiyhteys pyöri kuin unelma ja minulla oli oikeasti käsissäni mielestäni markkinoiden paras älypuhelin.
Kaikki muuttui kun siirryin kokonaan Saunalahden asiakkaaksi. 7.10. siirtyi numeroni Saunalahdelle ja seuraavana päivänä pistin tilauksen Mobiililaajakaista Mini -palvelulle. Viikonlopun yli meni vielä pari päivää, kun palvelu aktivoitui. Mutta hetkinen! Sehän ei toimi puhelimessani sitten pätkääkään!
Ilmoitin asiasta puhelimitse Saunalahden asiakaspalveluun. Sain puhelimen päähän teknisen vastaavan, joka kehotti kahta korjauskeinoa: roamingin asettamisen päälle sekä palveluasetusten tarkistamisen. Minut ohjattiin tälle sivulle tarkistamaan asia: http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/4135.1/palveluasetukset-samsung-android-2-3/
Sanomatta lienee selvää, että kummallakaan korjauskonstilla ei tuntunut olevan vaikutusta. Puhelut ja tekstiviestit toimivat moitteetta, mutta 3G-verkkoon ei vain saada yhteyttä.
Minusta tämä on surkea tilanne. Puhelin ei toimi liittymäntarjoajan, jonka puhelitna käytän, palvelussa. Minulla on täten kädessäni tuote, joka ei toimi kuten sovittu on. Minä en ala tekemään uutta sopimusta Soneralle tai muulle taholle voidakseni käyttää täysivaltaisesti puhelintani. Asiakaspalvelu ei vastaa viikko sitten laittamaani kyselyyn asiasta, jossa kerron nämä samat asiat ja pyydän ratkaisua tilanteeseen. Jos tämä vielä viikon jatkuu, niin perun kaupat, vaikka kytky on päällä. Uskon, että kuluttaja-asiamies on puolellani, kun käytössäni on tuote, joka ei toimi markkinoidulla tavalla.
Edit: Ai niin. Saunalahden tarjoamat Android 2.3:n palveluasetuksissa on yksi puute. Puhelimeni ei nimittäin kohdassa APN-tyyppi tarjoa Saunalahden esittämää vaihtoehtoa "default,supl", vaan vaihtoehdot ovat Internet, MMS tai Internet + MMS. Tiedä onko tällä merkitystä, mutta se on ainoa asia, jolle en voi tehdä mitään puhelimeni suhteen. Olen kerran jopa alustanut puhelimeni asetukset mutta turhaan.
------------------------
Ketjussa moni on valitellut sitä, että palvelu toimii vain väliaikaisesti tai pätkittäin - minullapa ei lainkaan! Minulla on asiakaspalvelun nettipalvelun kautta viesti odottamassa vastausta jo kahdeksatta päivää, mutta mitään ei ole kuulunut. Toivottavasti täällä joku aktiivisempi nettimoderaattori seuraa tilannetta.
Edit: Käytän puhelintani pääasiassa Tampereen seudulla eikä minulla ole ollut mahdollisuutta kokeilla sitä muualla.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru
Minulla on Mini ja hyvin toimii Tampereella.
Olethan varma, että liittymässä ei ole datasiirron estoa, tarkista Oma Saunalahdessa.
Tarkista, että puhelimessa on datapaketti aktivoitu.
Yritä käynnistää puhelin uusiksi.
Toimiiko data jollain toisella puhelimella.
Auttaako joku näistä?
Katso alkuperäinen viesti
Olethan varma, että liittymässä ei ole datasiirron estoa, tarkista Oma Saunalahdessa.
Tarkista, että puhelimessa on datapaketti aktivoitu.
Yritä käynnistää puhelin uusiksi.
Toimiiko data jollain toisella puhelimella.
Auttaako joku näistä?