Kysymys

Mobiililaajakaistan päivitys

  • 26 kesäkuu 2008
  • 5 kommenttia
  • 1730 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 1 kommentti
Päivitin 384 Mobiililaajakaistani Mobiililaijakaista+ -tuotteeksi samalla nopeudella ilmaisen tuplasimin ja nettitikun houkuttamana. Nyt sain uusimman laskun ja siinä ko. tuotteita on laskutettu päällekkäin ajalla 7.6. - 30.6.

Kuuluuko asian tosiaan olla näin? Päivitysehdoista en löytänyt selitystä tälle. Mikäli Mobiililaajakaista tosiaan täytyy maksaa täysissä kuukausissa, niin olisiko itse pitänyt ajoittaa päivitys kauden vaihtumisajankohtaan? Miksei tarjota vaihtoehtoa, jossa päivityksen voisi tilata ennakkoon tapahtuvaksi kauden päättyessä? Hämärää on myös se että tuo uuden palvelun laskutus alkoi heti tilauspäivästä, mutta toisen sim-kortin saapumiseen meni lähes 2 viikkoa, ja nettitikun saapumiseen yli 2 viikkoa. Harmittaa maksaa palvelusta vieläpä tuplana, varsinkin ajalta 7.-25.6., kun en pystynyt tuota toista sim-korttia edes käyttämään missään.

Olen koittanut muutaman kerran soittaa asiakaspalveluun ja valinnut "laskutus"-vaihtoehdon, mutta pari 45min odotusta ilman vastausta riitti mulle. Tiedä sitten mistä nuo "asiakaspalvelun tasossa" mainittavat 10min ajat on revitty. Ei luurinkaan akku oikeen enää jaksa noin pitkää jonoilua muun käytön lisäksi ja laturin perässä on turhan rajoittavaa roikkua. Laitoin pari päivää sitten myös viestin asiakaspalveluun saunalahden sivujen kautta, mutta ei siihenkään mitään vastausta ole tullut.

Eli josko tätä kautta sitten joku vastaisi.

Päivitys:

Sain vihdoin tänään 46 minuutin jonotuksen jälkeen laskutuksesta asiakaspalveluhenkilön kiinni ja asia on nyt hoidettu. Suoraa vastausta siihen, onko päällekkäislaskutus virhe vai normaali käytäntö, en kuitenkaan saanut. Henkilö sanoi vain, että voi hyvittää tuon päällekkäislaskutuksen minulle.

Asia on siis osaltani loppuunkäsitelty, mutta mahdolliset seuraavat päivitykset tuonee mukanaan uudet päällekkäislaskutukset.

5 kommenttia

Itsekin kävin saman tapahtumaketjun läpi, odotin 4pv vastausta sähköpostilla lähettämääni (laskutus)asiakaspalvelupyyntöön ja tänään lopulta kyllästyin odottamiseen eräpäivän lähestyessä ja päätin soittaa puhelinpalveluun. Yllättäen vastoin automaattisia pahoitteluja ja omia odotuksiani, puheluun vastattiinkin alle minuutissa. Siinähän pelästyi pahemman kerran, olin jo lähdössä kaffeeta keittelemään :P

Asian selvittyä hyvitys päällekkäisestä Mobiililaajakaistasta järjestyi hetkessä asiakaspalvelijan aloitteesta, aivan kuin kyseessä olisi jo rutiinijuttu heille. Puhuin asiasta myöskin virheenä ja sitä ei varsinaisesti myönnetty, vaan otettiin esiin juuri tämä voimassaoloaika kuun loppuun asti. Olin kyllä itsekin hieman tokkuraisena, joten osa asiasta meni hieman ohi enkä sen enempää tuota selvitellyt saatuani hyvityksen ja toivottavasti oikeaoppiset laskut jatkossa.

Voihan tätä asiaa tietysti Saunalahden puolelta selittää monellakin eri tapaa, mutta loogisesti ajateltuna asiakkaan näkökulmasta maksat vain päällekkäin kahta eri Mobiililaajakaistaa, etkä edes pysty sitä toista käyttämään varsinkaan toisen SIM-kortin ja Nettitikun saapuessa vasta viikkojen kuluttua, kuten zman jo mainitsikin. Muutenkin Mobiililaajakaista Plus:an ideana oli juuri yhtäaikainen käyttö sekä puhelimella että Nettitikulla, jos oikein ymmärsin.
Päällekkäin oli minullakin, mutta mukisematta korjasivat.
Ehkäpä laskutusohjelma ei ymmärrä, että on samasta tuotteesta kyse vaikka nimi vaihtuukin.
Ei laskuja kummiskaan ihmisvoimin tehdä.
Käyttäjätaso 1
Sama vika täällä.. Pahoittelut ja ilmoitus hyvityksestä tuli netin kautta vajaan kahden viikon odottelun jälkeen.
Käyttäjätaso 2
Oliko se jopa niin, että jos päivittää eri nopeuteen, niin nopeuksia laskutetaan päällekkäin, paitsi jos tekee päivityksen kuukauden viimeisenä päivänä?

Pitääpä tuosta Plus-päivityksestä minunkin periä sitten laskutuspuolelta 5,37 euron kalavelat, kun kerran muutkin...
No jopas.. itselläni oli sama homma, jotain 7e ja rapiat tarvii sit vissiin karhuta takas 🙂

Osallistu keskusteluun