Vastattu

Mobiilivarmenne ei toimi

  • 16 heinäkuu 2016
  • 6 kommenttia
  • 1020 katselukerrat

Mobiilivarmenne toimii satunnaisesti. Kirjautumista saa yrittää kymmeniä kertoja, ja silloin saattaa yksi onnistua. TIetokoneen näytölle tulee ilmoitus, että "saat kohta puhelimeesi...". Tuota saakin sitten odotella. Muutaman tunniin päästä puhelimeen saattaa tulla kymmenen tunnistuspyyntöä.

Vanhaan Saunalahden aikaan mobiilivarmenne toim aina.
Puhelin ei ole virransäästötilassa, näyttö on auki ja näppäimet eivät ole lukossa. Puhelin on viime vuoden mallia, ja sim-kortti on jo yhtä vanha.

Käyttöjärjestelmä on Android 6.0 ja kaikki päivitykset on asennettu.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Vesajohannes 21 heinäkuu 2016, 19:30

Käytin kortin ulkona. Mobiilivarmenne toimi ainakin kaksi kertaa. Viimeksi kortin vaihdon jälkeen se toimi jonkin kerran. Seuraan tilannetta. Puhelimen vaihto on varmaan loppuvuodesta ajankohtainen, niin ehkä ongelma jää sitten lopullisesti historiaan. Hyvää kesän jatkoa!
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ajoittain laitteissa saattaa jäädä STK (SIM Toolkit) jumiin ja siksi tunnistuspyynnöt eivät tule läpi. Yleensä tähän auttaa puhelimen uudelleenkäynnistys ja tarvittaessa SIM-kortin käyttäminen pois laitteesta hetkeksi, kannattaa kokeilla jos et ole vielä testannut. 🙂

Jos ei auta, niin tuleeko sulle puhelimessa jotain vikakoodia tilanteesta vai eikö nuo tunnistuspyynnöt vaan tule perille? Mikä puhelinmalli on kyseessä? Mitä tapahtuu tietokoneella, kun yrität kirjautumista mutta se ei onnistu, tuleeko siinä jotakin virheilmoitusta tms?
Käynnistän puhelimen pari kertaa viikossa. SIM-kortin käytin ulkona joskus keväällä. Puhelin on HTC m8.
Tietokoneella kaikki näyttää olevan ok. Voiko jokin virransäästöasetus kuitenkin pitää STK:n lepotilassa tai jotain? Puhelin on pääasiassa 2G-verkossa, koska meillä ei Elisan 3G- saatikka 4G näy.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kannattaa kokeilla vielä nyt uudemman kerran käyttää simmiä ulkona. 🙂 Lisäisitkö asiakasnumerosi (tai puhelinnumeron) profiiliisi sille varattun kenttään, niin päästään tarvittaessa tietoihisi käsiksi. Tuleeko siinä puhelimen ruudulla mitään virhekoodia missään vaiheessa? Vai onko ongelmana "vain" se, että nuo tunnistuspyynnöt eivät tule reaaliajassa perille vaan joko jättävät tulematta tai tulevat pahalla viiveellä?
Lisäsin tiedot. Puhelimeen ei tule mitään virhekoodia, eikä myöskään tietokoneelle. Ongelman ydin on se, että tunnistuspyynnöt eivät tule perille. Joskus harvoin pitkällä viiveellä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ainakin kaikki näyttää normaalilta liittymän ja mobiilivarmenteen suhteen. Oisko sun mahdollista kokeilla sim-korttiasi sekä tätä tunnistuspyyntöä toisessa puhelimessa? Näin saataisiin yksinkertaisimmin rajattua onko ongelma palvelussa vai laitteessa. 🙂
Käytin kortin ulkona. Mobiilivarmenne toimi ainakin kaksi kertaa. Viimeksi kortin vaihdon jälkeen se toimi jonkin kerran. Seuraan tilannetta. Puhelimen vaihto on varmaan loppuvuodesta ajankohtainen, niin ehkä ongelma jää sitten lopullisesti historiaan. Hyvää kesän jatkoa!

Osallistu keskusteluun