Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Prinsessaponi
Katso alkuperäinen viestiMultimediaviestit ei toimi 4G -liittymällä
4G verkossa ei multimediaviestit kulje. Ei toimi ollenkaan. 3G verkossa toimii. Hankittu uusi sim-kortti. Silti ei toimi 4G MMS.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Tosi harmi kuulla että niiden kanssa on ongelmaa.
Voitko lisätä profiilisi tietoihin asiakasnumeron niin voimme tarkistaa liittymäsi asetukset?
Suosittelen samalla tarkistamaan että puhelimen mms- asetukset ovat siellä kunnossa. Tarkemmat ohjeet tietyn laitteen asetuksiin löytyy täältä: http://elisa.to/2c43FYu
Voitko lisätä profiilisi tietoihin asiakasnumeron niin voimme tarkistaa liittymäsi asetukset?
Suosittelen samalla tarkistamaan että puhelimen mms- asetukset ovat siellä kunnossa. Tarkemmat ohjeet tietyn laitteen asetuksiin löytyy täältä: http://elisa.to/2c43FYu
Tilasin jo uuden sim-kortin. Jospa sillä toimis sitten ku se kortti tulee... Ja päivitin asiakasnumeroni...
Ei toimi uudella simkortilla 4g verkossa multimedian lähetys ja vastaanotto. Pitääköhän sitä vaihtaa operaattoria.
Tarkistitko jo puhelimen MMS-asetukset, kuten @Prinsessaponi ehdotti?
Vanhoilla Saunalahden sim-korteilla käytettiin omia asetuksiaan. Uusilla sim-korteilla käytetään samoja asetuksia sekä Elisa- että Saunalahti-liittymien kanssa. Mikäli sinulla oli alunperin riittävän vanha sim-kortti, asetukset tulee vaihtaa kortin myötä.
Jos ongelma ei ratkennut asetusten muuttamisellakaan, tee vikailmoitus.
Vanhoilla Saunalahden sim-korteilla käytettiin omia asetuksiaan. Uusilla sim-korteilla käytetään samoja asetuksia sekä Elisa- että Saunalahti-liittymien kanssa. Mikäli sinulla oli alunperin riittävän vanha sim-kortti, asetukset tulee vaihtaa kortin myötä.
Jos ongelma ei ratkennut asetusten muuttamisellakaan, tee vikailmoitus.
Mulla sama tilanne. Jos LTE-verkko käytössä niin ei toimi. Kun valitsen 3G-verkon niin sitten toimii. Asetukset on tarkistettu. Puhelin on Honor 8 lite ja sim-kortti on pari vuotta vanha.
Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa SIM -kortista, millä numerolla kortin numerosarja alkaa. Tämän jälkeen tuota Prinsessaponin laittamasta linkistä tarkistat asetusten oikeellisuuden, tallennat asetukset ja käynnistät puhelimen uudelleen. Jos ei ala toimimaan, saattaa SIM -kortin vaihto auttaa. Tällöin sinun tulee kuitenkin määrittää nuo MMS -asetukset uudelleen.
Lisäksi asiakasnumero tai puhelinnumero omiin tietoihin täällä Palstalla niin Palstatiimi pääsee tutkailemaan tuota liittymääsi tarkemmin. Asiakas- tai puhelinnumeron lisääminen onnistuu klikkaamalla omaa nimimerkkiä sivun oikeasta yläkulmasta ja valitsemalla "Asetukset".
Tarkistin, että SIM-kortin numerosarja alkaa 170422... ja se on uusittu samaan aikaan puhelimen (Honor8 lite) kanssa elokuussa 2017. Liittymä on (Saunalahti) Reilu 4G. Elisan ohjeiden mukaan "Honor 8 määrittää MMS-asetukset automaattisesti SIM-korttisi avulla tai verkon kautta." Puhelinkohtaiset asetukset on varmistettu Prinsessaponin linkistä, mutta Jostakin syystä ei vaan toimi LTE:llä, mutta 3G:llä toimii. Itse en käytä MMS:ää, mutta satunnaisesti jonkun muun minulle lähettämä kuvaviesti ei aukea LTE-yhteydellä vaan se pitää ladata 3G:llä. En ala kuitenkaan tämän vuoksi vaihtamaan ja testaamaan uutta SIM-korttia ja/tai puhelinta. Lisäsin asiakasnumeron profiiliini, jos sen avulla selviää jotakin.
Kiinnostaisi myös tietää onko vastaava Gouneesz-käyttäjän raportoima ongelma korjaantunut jotenkin.
Kiinnostaisi myös tietää onko vastaava Gouneesz-käyttäjän raportoima ongelma korjaantunut jotenkin.
Kiitokset. Tarkistin liittymäsi asetukset täältä meidän päästä eikä niissä ollut silmiinpistävää, joka voisi aiheuttaa ongelmaa MMS -viestien kanssa.
Mieleeni tuli vielä, että onhan Honorin puhelimessa kaikki uusimmat ohjelmistopäivitykset? Mikäli näin ei ole, niin se aiheuttaa hyvin todennäköisesti ongelman MMS -viestien kanssa.
Mikäli tästä ei ole apuja, niin liittymän nollaus voisi auttaa. Nollaus ei vaadi uutta sim-korttia. Nollauksen ajankohdasta olisi hyvä sopia tarkemmin yksityisviesteissä, sillä puhelin hävittää toimenpiteen jälkeen kentät ja vaatii uudelleenkäynnistyksen. Voit laittaa meille yksityisviestiä Palstatiimin profiilin kautta: http://elisa.fi/palstatiimi
Mieleeni tuli vielä, että onhan Honorin puhelimessa kaikki uusimmat ohjelmistopäivitykset? Mikäli näin ei ole, niin se aiheuttaa hyvin todennäköisesti ongelman MMS -viestien kanssa.
Mikäli tästä ei ole apuja, niin liittymän nollaus voisi auttaa. Nollaus ei vaadi uutta sim-korttia. Nollauksen ajankohdasta olisi hyvä sopia tarkemmin yksityisviesteissä, sillä puhelin hävittää toimenpiteen jälkeen kentät ja vaatii uudelleenkäynnistyksen. Voit laittaa meille yksityisviestiä Palstatiimin profiilin kautta: http://elisa.fi/palstatiimi
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi