Vastattu

Multimediaviestit ei toimi 4G -liittymällä

  • 16 marraskuu 2017
  • 8 kommenttia
  • 1018 katselukerrat

4G verkossa ei multimediaviestit kulje. Ei toimi ollenkaan. 3G verkossa toimii. Hankittu uusi sim-kortti. Silti ei toimi 4G MMS.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Prinsessaponi 21 marraskuu 2017, 12:48

Tosi harmi kuulla että niiden kanssa on ongelmaa.
Voitko lisätä profiilisi tietoihin asiakasnumeron niin voimme tarkistaa liittymäsi asetukset?

Suosittelen samalla tarkistamaan että puhelimen mms- asetukset ovat siellä kunnossa. Tarkemmat ohjeet tietyn laitteen asetuksiin löytyy täältä: http://elisa.to/2c43FYu
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Tosi harmi kuulla että niiden kanssa on ongelmaa.
Voitko lisätä profiilisi tietoihin asiakasnumeron niin voimme tarkistaa liittymäsi asetukset?

Suosittelen samalla tarkistamaan että puhelimen mms- asetukset ovat siellä kunnossa. Tarkemmat ohjeet tietyn laitteen asetuksiin löytyy täältä: http://elisa.to/2c43FYu
Tilasin jo uuden sim-kortin. Jospa sillä toimis sitten ku se kortti tulee... Ja päivitin asiakasnumeroni...
Ei toimi uudella simkortilla 4g verkossa multimedian lähetys ja vastaanotto. Pitääköhän sitä vaihtaa operaattoria.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tarkistitko jo puhelimen MMS-asetukset, kuten @Prinsessaponi ehdotti?

Vanhoilla Saunalahden sim-korteilla käytettiin omia asetuksiaan. Uusilla sim-korteilla käytetään samoja asetuksia sekä Elisa- että Saunalahti-liittymien kanssa. Mikäli sinulla oli alunperin riittävän vanha sim-kortti, asetukset tulee vaihtaa kortin myötä.

Jos ongelma ei ratkennut asetusten muuttamisellakaan, tee vikailmoitus.
Mulla sama tilanne. Jos LTE-verkko käytössä niin ei toimi. Kun valitsen 3G-verkon niin sitten toimii. Asetukset on tarkistettu. Puhelin on Honor 8 lite ja sim-kortti on pari vuotta vanha.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mulla sama tilanne. Jos LTE-verkko käytössä niin ei toimi. Kun valitsen 3G-verkon niin sitten toimii. Asetukset on tarkistettu. Puhelin on Honor 8 lite ja sim-kortti on pari vuotta vanha.

Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa SIM -kortista, millä numerolla kortin numerosarja alkaa. Tämän jälkeen tuota Prinsessaponin laittamasta linkistä tarkistat asetusten oikeellisuuden, tallennat asetukset ja käynnistät puhelimen uudelleen. Jos ei ala toimimaan, saattaa SIM -kortin vaihto auttaa. Tällöin sinun tulee kuitenkin määrittää nuo MMS -asetukset uudelleen.

Lisäksi asiakasnumero tai puhelinnumero omiin tietoihin täällä Palstalla niin Palstatiimi pääsee tutkailemaan tuota liittymääsi tarkemmin. Asiakas- tai puhelinnumeron lisääminen onnistuu klikkaamalla omaa nimimerkkiä sivun oikeasta yläkulmasta ja valitsemalla "Asetukset".
Tarkistin, että SIM-kortin numerosarja alkaa 170422... ja se on uusittu samaan aikaan puhelimen (Honor8 lite) kanssa elokuussa 2017. Liittymä on (Saunalahti) Reilu 4G. Elisan ohjeiden mukaan "Honor 8 määrittää MMS-asetukset automaattisesti SIM-korttisi avulla tai verkon kautta." Puhelinkohtaiset asetukset on varmistettu Prinsessaponin linkistä, mutta Jostakin syystä ei vaan toimi LTE:llä, mutta 3G:llä toimii. Itse en käytä MMS:ää, mutta satunnaisesti jonkun muun minulle lähettämä kuvaviesti ei aukea LTE-yhteydellä vaan se pitää ladata 3G:llä. En ala kuitenkaan tämän vuoksi vaihtamaan ja testaamaan uutta SIM-korttia ja/tai puhelinta. Lisäsin asiakasnumeron profiiliini, jos sen avulla selviää jotakin.

Kiinnostaisi myös tietää onko vastaava Gouneesz-käyttäjän raportoima ongelma korjaantunut jotenkin.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Kiitokset. Tarkistin liittymäsi asetukset täältä meidän päästä eikä niissä ollut silmiinpistävää, joka voisi aiheuttaa ongelmaa MMS -viestien kanssa.

Mieleeni tuli vielä, että onhan Honorin puhelimessa kaikki uusimmat ohjelmistopäivitykset? Mikäli näin ei ole, niin se aiheuttaa hyvin todennäköisesti ongelman MMS -viestien kanssa.
Mikäli tästä ei ole apuja, niin liittymän nollaus voisi auttaa. Nollaus ei vaadi uutta sim-korttia. Nollauksen ajankohdasta olisi hyvä sopia tarkemmin yksityisviesteissä, sillä puhelin hävittää toimenpiteen jälkeen kentät ja vaatii uudelleenkäynnistyksen. Voit laittaa meille yksityisviestiä Palstatiimin profiilin kautta: http://elisa.fi/palstatiimi

Osallistu keskusteluun