Kysymys

N97 ja TotaaliMAX



Näytä ensimmäinen kirjoitus

452 kommenttia

en voi vaihtaa liittymääni Totaalimaxiin?
Miten tämä menee vai meneekö laisinkaan:

Minulla on eliitti+ 3G ja otin siihen juuri toukokuun alussa mobiililaajakaista+ -lisäpalvelun, sen määräaikaisen siis tikkuineen ja releineen.
Vanhasta kytkypuhelimestani on jäljellä maksuja helmikuun 2010 saakka, mutta voisin maksaa loppuerät pois N97:n tieltä.

Olenko naimisissa tuon plus-palvelun kanssa sopparin loppuun asti vai onko päivitys mahdollinen? Joudunko maksamaan kahdesta datasta päällekkäin (onko se ylipäätänsä mahdollista, ja jos on niin mitä multisimilleni käy)?
Harmittaa vain pirusti kun menin ottamaan sen juuri toukokuussa enkä olisi näin tehnyt jos totaalimax olisi ollut jo tarjolla.

Onko vaihdos mahdollinen edes sillä tavalla että ottaa Totaalimaxin ja jättää mobiililaajakaista+: n voimaan maksujen kera.
Kumman liittymän dataa multisim tässä tapauksessa käyttäisi? +:n vai Maxin?

Kiitoksia etukäteen infosta
T: Liittymällänsä supertunaroinut Tunari, AAAARRRRRGH!
Niin olikos siitä mitään infoa jotta milloinkas voisi ruveta odottelemaan uuden karheeta N97:aa postiluukkuun kolahtavaksi?

Niin olikos siitä mitään infoa jotta milloinkas voisi ruveta odottelemaan uuden karheeta N97:aa postiluukkuun kolahtavaksi?


Nokian omista lippulaivaliikkeistä alkaa saamaan Nokia N97 02.07.2009 ja Nokian jälleenmyyjät saavat Nokialaiset 09.07.2009 puhelimet myyntiin ja tuolloin myös Saunalahden ensimmäiset toimituksetkin luultavammin alkavat kotipostia kohden. 🙂

Nokian omista lippulaivaliikkeistä alkaa saamaan Nokia N97 02.07.2009 ja Nokian jälleenmyyjät saavat Nokialaiset 09.07.2009 puhelimet myyntiin ja tuolloin myös Saunalahden ensimmäiset toimituksetkin luultavammin alkavat kotipostia kohden. :)


Oolrait, mennee siis viikolle 29 ainakin. Mistähän stetsonista noi päivämäärät muuten on vedetty?
Tiedonjyvästen lähteenä käytin NOKIAN SUOMEN Lippulaivaliikkeen Nokia N97 omaa asiantuntijaa kun kävin tutustumassa puhelimeen sen esittelytilaisuudessa :)

PS. N97 julkaisupäivänä tulee tasan viisi vuotta täyteen SAUNALAHDEN asiakkaana putkeen. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


PS. N97 julkaisupäivänä tulee tasan viisi vuotta täyteen SAUNALAHDEN asiakkaana putkeen. :)


Mistä tuon tiedon muuten löytää, tekis mieli itekin omat alkuhetket saada selville Nettilinjan ajalta. Milloin Saunalahden Serveri Oy muuten perustettiin, muistatko kun en minä ainakaan muista.



PS. N97 julkaisupäivänä tulee tasan viisi vuotta täyteen SAUNALAHDEN asiakkaana putkeen. :)


Mistä tuon tiedon muuten löytää, tekis mieli itekin omat alkuhetket saada selville Nettilinjan ajalta. Milloin Saunalahden Serveri Oy muuten perustettiin, muistatko kun en minä ainakaan muista.


Sivuten aihetta, niin Saunalahden Serveri Oy perustettii vuonna 1996 🙂 Varmaan ei sitä sopimusta löydy nyky Sauniksesta, jossa sun asiakkuuspäivämäärä on tallennettuna 😛 Mut varmasti vanhimpia asiakkaita firmassa oot 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3




PS. N97 julkaisupäivänä tulee tasan viisi vuotta täyteen SAUNALAHDEN asiakkaana putkeen. :)


Mistä tuon tiedon muuten löytää, tekis mieli itekin omat alkuhetket saada selville Nettilinjan ajalta. Milloin Saunalahden Serveri Oy muuten perustettiin, muistatko kun en minä ainakaan muista.


Sivuten aihetta, niin Saunalahden Serveri Oy perustettii vuonna 1996 🙂 Varmaan ei sitä sopimusta löydy nyky Sauniksesta, jossa sun asiakkuuspäivämäärä on tallennettuna 😛 Mut varmasti vanhimpia asiakkaita firmassa oot :D


Ainakin matkapuhelinnumeron varasin heti kun niitä alettiin jakamaan ennenkuin liittymät tulivat käyttöön. Silloin alussa ennen Saunalahtea muuten Asiakaspalveluun soittaessa riitti, kun esitteli itsensä etunimellä ja paikkakunnalla.....  😉 Että kuka vielä väittää, että asiakaspalvelijoiden määrä ei olisi lisääntynyt.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Niin olikos siitä mitään infoa jotta milloinkas voisi ruveta odottelemaan uuden karheeta N97:aa postiluukkuun kolahtavaksi?


Tosiaan N97 virallinen myynninaloituspäivä on 09.07.2009 (9.7 = N97)
Saunalahti pakkailee ennakkotilauksia ja postittaa ne 08.07.2009 joten pitäisi olla postin seurantakoodilla noudettavissa 09.07.2009.

Tosiaan N97 virallinen myynninaloituspäivä on 09.07.2009 (9.7 = N97)
Saunalahti pakkailee ennakkotilauksia ja postittaa ne 08.07.2009 joten pitäisi olla postin seurantakoodilla noudettavissa 09.07.2009.



Ja luureja riittää kaikille ennakkotilanneille? Jos näin on, että kahden viikon päästä torstaina on jo luuri hyppysissä niin rokrok!
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1


Tosiaan N97 virallinen myynninaloituspäivä on 09.07.2009 (9.7 = N97)
Saunalahti pakkailee ennakkotilauksia ja postittaa ne 08.07.2009 joten pitäisi olla postin seurantakoodilla noudettavissa 09.07.2009.



Ja luureja riittää kaikille ennakkotilanneille? Jos näin on, että kahden viikon päästä torstaina on jo luuri hyppysissä niin rokrok!


Luureja on tilattu isosti ja mitään allokaatioita Nokian suunnalta ei ole tullut joten hyvältä näyttää saatavuuden puolesta.



Tosiaan N97 virallinen myynninaloituspäivä on 09.07.2009 (9.7 = N97)
Saunalahti pakkailee ennakkotilauksia ja postittaa ne 08.07.2009 joten pitäisi olla postin seurantakoodilla noudettavissa 09.07.2009.



Ja luureja riittää kaikille ennakkotilanneille? Jos näin on, että kahden viikon päästä torstaina on jo luuri hyppysissä niin rokrok!


Luureja on tilattu isosti ja mitään allokaatioita Nokian suunnalta ei ole tullut joten hyvältä näyttää saatavuuden puolesta.


Kait muuten Saunalahden luurien mukana tulee jotain saunalahti extraa, jotta vois kehuu Soneralta ja DNA:lta ostaneille, kun menivät sieltä ostaan. 😉

Kait muuten Saunalahden luurien mukana tulee jotain saunalahti extraa, jotta vois kehuu Soneralta ja DNA:lta ostaneille, kun menivät sieltä ostaan. ;)


Toivossa on hyvä elää 🙂
Tilasin maanantai päivällä 22.6.2009 tämän Saunalahden N97 + TotaaliMAX paketin netin kautta. Täytän 20 vuotta heinäkuussa ja jatko-opiskelujeni kunniaksi isäni lupasi toimia maksumiehenä, jos tilaan itselleni yllä mainitun paketin syntymäpäivälahjaksi, joten itse toimisin vain käyttäjänä liittymässä ja tekisin itse tilauksen netin kautta isäni tiedoilla mm. henkilötunnuksella.

Ennen tilaustani soittelin saunalahden asiakaspalveluun, jossa kyselin tiettyjä teknisiä kysymyksiä liittyen puhelimeen ja toimitusaikoja ja tapoja. Minulle kerrottiin asiakaspalvelussa, että kun olin valinnut tunnistautumis vaihtoehdoksi kirjatun kirjeen ( en ala tekemään tunnistautumista isäni verkkopankilla ja pankkitiedoilla ) niin liittymä eli sim-kortti toimitetaan viikon sisällä tilauksesta kirjattuna kirjeenä isäni ( liittymän maksajan ) tiedoilla lähimpään postiin, mistä hän voi lunastaa sen henkilöllisyystodistusta vastaan, tämän toimiessa myös tunnistautumisena.

N97 puhelin toimitetaan sitten erikseen suoraan kotiin sen tultua myyntiin, ja toimitusajaksi ilmoitettiin enintään 3 viikkoa siitä päivästä jolloin puhelin tulee myyntiin. Näin minulle kerrottiin siis maanantai päivällä.

Tämän jälkeen sitten tein tilauksen isäni ja omilla tiedoillani netin kautta, tilauksen jälkeen kirjauduin silmäilemään oma saunalahti sivuja, jonne sain tunnukset tilauksen teon yhteydessä.

Seuraavana päivänä tiistaina 23.6.2009 aloin sitten selvittelemään että mitä teen nykyiselle puhelimelleni nokian 5800 xm:lle sitten heinäkuun puolella saatuani uuden N97. Ystäväni tarjoutui ostamaan sitä, mutta tarvitse nopeasti varmaa tietoa että voin myydä sen sitten hänelle ensi kuun puolella varmasti, sen sijaan että ostaisi jo nyt uuden, kärsimätön kuluttaja siis... Kävin katsomassa oma saunalahti sivuilta tietoja tekemästäni tilauksesta tilauksen seurannasta, siellä ilmoitettiin puhelimen kohdalla odottaa lisätarkastusta ja liittymän kohdalla odottaa tarkastusta. Sanoin ystävälleni etten voi luvata varmana mitään, ennen kuin saan Saunalahdelta varmaa tietoa että saan puhelimen.

Tämän takia soitin siis uudestaan Saunalahden asiakaspalveluun vielä samana päivänä eli tiistaina. Kerrottua lyhyesti asiani minulle sanottiin, että minut yhdistetään asiantuntijalle. Noin 11 min odottelun jälkeen pääsin läpi, minulta kysyttiin uudestaan asiakastunnus, jonka olin jo kyllä antanut ennen yhdistämistäkin, ja kyselin lisätietoja siitä että mikä tuon tilauksen status on nyt tällä hetkellä. Tämä asiantuntija kaivoi tietoja hetken, ja kertoi että tilaus on edennyt luotonvalvonnan tarkitettavaksi, ja että siinä menee 1-2 päivää. Hän vielä kertasi saman prosessin minulle tilauksen etenemisestä, joka minulle oli kerrottu jo maanantaina. En voinut siis muuta kuin odottaa.

Tarkistin oma saunalahden tilauksen seurannasta statuksen taas tänään keskiviikkona 24.6.2009 ja näytti samaa kuin tiistaina, eli odottaa tarkistusta. Malttamaton mutta potenttiaallinen asiakas ystäväni painosti minut soittamaan taas saunalahden asiakaspalveluun, että saisi lisää tietoa siitä myynkö entisen puhelimeni hänelle ensi kuun alussa vai en.

Soitin siis juuri äsken saunalahden asiakaspalveluun noin 7 minuutin odottelun jälkeen pääsin läpi, kerroin asiani lyhyesti ja annoin asiakastunnuksen, minulle kerrottiin että minut yhdistetään taas eteenpäin asiantuntijalle. Noin 10 minuutin odottelun jälkeen pääsin taas läpi, ja keskustelemaan asiasta tämän asiantuntijan kanssa. Aloin kertomaan hänelle tietoja tilauksestani, ja kun hänelle selvisi etten ole tilauksen maksaja vaan käyttäjäni, hän pyysi isäni henkilötunnusta. Kerroin hänelle että jos hän odottaa, löydän sen papereista pienellä etsinnällä. Hän vastasi että pyydä saman tien isäsi puhelimeen. Kerroin hänelle sen olevan huomattavan vaikeaa, koska isäni asuu ja hänen fyysinen sijaintinsa on yli 400 km päässä minusta tällä hetkellä. Tämä asiantuntija ilmoitti sitten minulle, ettei hän voi antaa mitään tietoja koskien liittymää, koska en ole maksaja/asiakas.

Kerroin hänelle että soitin samassa asiassa eilenkin, ja sain tiedot pelkästään sillä että minulta kysyttiin asiakasnumeroa. Hän kertoi minulle ettei se ole mahdollista. Kerroin hänelle sitten uudelleen miten sain tietoja eilen, kunnes hän keskeytti puheeni sanomalla ettei voi antaa mitään tietoja. En ole perehtynyt lainsäädäntöön sen tarkemmin tässä asiassa, mutta voisin olettaa että jokin laki estää häntä antamasta tietoja, mikä sinänsä on ihan ymmärrettävää. En jokatapauksessa tiedä, että oliko hänen järkevä vihjata minun valehtelevan hänellä. Kerroin hänellä että pääsen kyllä käsiksi liittymän tietoihin oma saunalahdesta, ja minun täytyy ilmeisesti seurata itse tilannetta sieltä. Hän vastasi minulle "no sitten seuraat sieltä, mutta en voi antaa tähän asiaan muita tietoja."

Tämän jälkeen yritin selventää tilannettani hänelle, että haluan vain yksinkertaisesti saada mahdollisimman nopeasti varmistuksen siihen, että varmasti saan sitten puhelimen heinäkuun alussa, ja että tiedän miten toimin entisen puhelimen myynnin suhteen. Pian sen jälkeen kun aloitin, niin tämä asiantuntija alkoi puhumaan nopeaan tahtiin päälleni. Tässä vaiheessa keskustelua en saanut sanaakaan selvää mitä hän puhuu, ja kun päälle puhuminen ei loppunut niin ajattelin, että viisaampi väistää ja lopetin puheeni. Hän kerkesin mutista loppuun jotain minkä asiayhteydestä minulla ei ollut tietoakaan. Kysyin häneltä, että teemmekö sellaisen sopimuksen, että minä puhun ensin kysymykseni loppuun, ja vasta sitten sinä vastaat siihen? Tämä naishenkilö vastasi tähän naureskelemalla kevyesti luurin toisessa päässä.

Ymmärrän kyllä että kyseisessä työssä voi olla melko kiire, ja työntekijät on koulutettu hyvinkin tuottaviksi ( käsittelemään useampia puheluita työpäivässä ), mutta pitääkö niin toimia sillä kustannuksella, että käyttäytyy hyvin epäkohteliaasti ja jopa loukkaavasti potenttiaallista asiakasta kohtaan?

Joka tapauksessa yritin jatkaa keskustelua, kunnes asiantuntija alkoi luettelemaan puheeni päälle miten prosessi siis etenee tästä. Luottotiedot tarkistetaan etc etc kunnes pääsi siihen kohtaan, jossa kertoi että liittymä (sim-kortti) ja puhelin postitetaan sitten kun puhelin tulee myyntiin samassa paketissa kirjattuna kirjeenä. Kerroin hänellä että olen kahdesti soittanut aikaisemmin muutaman päivän sisään, ja että kahdesti olen keskustellut tästä samasta asiasta, jolloin kaksi eri henkilö ovat kertoneet minulle että liittymä postitetaan viikon sisään tilauksesta kirjattuna kirjeenä joka toimii tunnistautumisena, ja tämän jälkeen itse N97 puhelin voidaan sitten postitta suoraan kotiin.

Asiantuntija vastasi tähän jälleen niin, että on mahdotonta että kukaan olisi voinut kertoa minulle tuollaisesta prosessista, heitä ei ole kuulema informoitu noin. Kerroin hänelle että oli mahdotonta tai ei, niin näin minulle on kahdesti kerrottu, ja kysyin häneltä että ketä tässä sitten nyt pitäisi kuunnella? Useempi liittymä on tullut hankittua, ja aina on saanut sim-kortin käteen ja varman tiedon että liittymä aukeaa parin tunnin päästä, viimeistään päivässä. En ymmärrä miten vaikea voi olla saada tietoa siitä että millainen toimitusprosessi tilaamassani paketissa on, tai saanko sitä ylipäätään edes.

Joka tapauksessa, tuossa vaiheessa kerroin asiantuntijalle, että tulen harkitsemaan tilauksen peruuttamista. Päätin kuitenkin vielä antaa Saunalahdelle mahdollisuuden, ja tulla kertomaan tarinani tänne palstalle. Toivon että henkilökunta voisi vastata niihin kysymyksiin mihin ylipäätään on mahdollista vastata noilla tiedoilla, edes 99% varmasti, esim liittyen toimitusprosessiin. Mitä tulee itse tilauksen etenemiseen odottaa tarkistusta vaiheesta, niin en ilmeisesti voi kuin odottaa...

Toivon et joku staffista jakso ees lukee tän, nyt ois yks potenttiaallinen asiakas pelastettavissa.
"Loistavaa" toimintaa Saunalahden puolelta! 😮
Lyhyesti... TotaaliMaX liittymä N97 puhelimen kanssa pakataan ennakkotilanneille jo aikasintaan ensikuun alussa. Liittymä ja puhelinpaketti lähtenee yhdessä kirjattuna kirjeenä Saunalahden aikasemmin mainitsemana 8.7.09 postiin (oletin, että olet sen verran aikasin tilannut, että ehtii samaan erään sinunkin paketti). Puhelin ja liittymä on uskoakseni yhtäaikaa postissa 9. tai 10.7 🙂 Eli ei mitään hätää. Sano kaverillesi, että hän saa puhelimen aikaisintaan 9. päivä tai sitten arvioit ajan hänelle viimeistään 15. päivä. Aikaisemmin se ei kuitenkaan sulle tule se on selvää. 🙂 Tässä oma käsitykseni asiaan ja toivottavasti saat sitten vahvistuksen SL Henkilökunnalta 🙂
Siis kyllähän luuri tulee mulle 2.7 jos faija kävelee Nokian lippulaiva liikkeeseen Helsingissä ja latoo seteliä tiskiin, jonka jälkeen dna:lle hakemaan liittymän. Olisi vain kiinnostunut tämä Saunalahden tarjous mm. tuon 5 megan netin takia, vaikka N97 onkin HSDPA 6 kategorian laite jonka max tiedonsiirto 3,6 Mbit/s.

Jos tilanne on vielä perjantainakin sama, että tilaus seurannassa lukee odottaa tarkistusta, niin menee ennakkotilaus peruutukseen. Kaikki tiedot nettitilauksessa ovat kunnossa kuin myöskin liittymän maksajan luottotiedot. Jos tuotteen tilaa ja 4-5 päivää menee tietojen tarkastamiseen, niin saa jäädä kaupat tekemättä. On kumma kun tälläisinä aikoina ei raha kelpaa?
Tuossa sepinskin tapauksessa tulee jälleen kerran esille Saunalahden asiakaspalvelun tapa toimia, itsekin olen törmännyt tähän samaan ilmiöön, eli vastaus samaan kysymykseen vaihtelee asiakaspalvelijan mukaan, asiakkaan siis pitää itse koittaa arpoa se oikea tieto monien vaihtoehtojen lomasta. Lisäksi tämä epäkohteliaisuus, ja jopa asiakkaan mollaaminen, on valitettavasti tuttua kauraa Sauniksen aspan kanssa asioidessa.

Nykyään otankin aina heti puhelun alussa asiakaspalvelijan nimen ylös (sekä tallennan puhelun) niin on helpompi tarvittaessa selvitellä jälkikäteen, että mitä oikein tapahtuikaan :)

Edellisellä kerralla kun jouduin ongelmatilanteessa soittamaan (vikapäivystykseen) niin sain varsin asiallista palvelua, ja vika, josta ensimmäisen kerran olin ilmoittanut jo viime, vai oliko peräti edellisenä kesänä, korjattiin alle viikossa tällä kertaa. Samasta ongelmasta oli myös pikkuveljeni ilmoittanut useita kertoja, tuloksetta... Oli siis kuuluvuus-aiheinen asia kyseessä kotopuolessa.

Mutta siis, toivoisin, että asiaan saataisiin kehitystä pikkuhiljaa paremman koulutuksen ja tiedottamisen muodossa aspan päässäkin.
Tähän sepinskin tapaukseen olisi kiva saada saunalahden edustajilta kommentteja... ovat olleet kaikki hyvin hiljaisia,... 😮 😎
Käyttäjätaso 2

Tähän sepinskin tapaukseen olisi kiva saada saunalahden edustajilta kommentteja... ovat olleet kaikki hyvin hiljaisia,... 😮 8)


Eiköhän tuo viimeinen asiantuntija ole ollut oikeassa. Saahan sen liittymän niinkin, että tulee itse "omistajaksi" ja laskut maksaa toinen. Mitä näistä puhelimista riehaantumaan. Se on totta, että aspassa olisi paljon parantamisen varaa. Toisaalta siellä saattaa olla aika kova vaihtuvuus, mieti nyt millaista duunia se on.
Tilasin maanantai päivällä 22.6.2009 tämän Saunalahden N97 + TotaaliMAX paketin netin kautta. Täytän 20 vuotta heinäkuussa ja jatko-opiskelujeni kunniaksi isäni lupasi toimia maksumiehenä, jos tilaan itselleni yllä mainitun paketin syntymäpäivälahjaksi, joten itse toimisin vain käyttäjänä liittymässä ja tekisin itse tilauksen netin kautta isäni tiedoilla mm. henkilötunnuksella.


Olisiko mahdollista, että isäsi soittaisi / olisi jotenkin muuten yhteydessä asiakaspalveluumme.

/ Panu.


Olisiko mahdollista, että isäsi soittaisi / olisi jotenkin muuten yhteydessä asiakaspalveluumme?

/ Panu.


Lisäsin tuohon lainaukseen kysymysmerkin puolestasi. Vai oliko kysymyksesi relatiivinen? Jos tuosta vastauksestasi pitäisi jotakin päätellä, niin ensinmäisenä tulisi mieleen se, että lainasit viestistäni niin paljon kuin luitkin. Mutta vastaan toki sinulle, syy miksi itse tein paketin tilauksen netistä hänen henkilötiedoillaan ja henkilötunnuksillaan, oli alunperinkin se, että hän haluaisi mahdollisimman vähän hoitaa asioita puolestani enään kun olen jo aikuinen mies, paitsi maksaa nämä laskut koska se on minulle syntymäpäivälahja ja motivaatiota ekonomin opintojani varten.

Olisi ollut toki hienoa, jos olisit myös voinut vastata minunkin kysymykseeni koskien puhelimen toimitusprosessia, pyysin viestissäni edes 99% varmaa vastausta, jätin prosentin tilaa inhimilliselle erehdyksellä. Kiitän tämän palstan muita käyttäjiä vastauksistaan, uskoisin että tuo heidän kertomansa toimitusprosessi on sitten oikea, tosin oisin toivonut saunalahden edustajilta edes vahvistusta siihen, kun joku muu hoitaa työsi puolestasi ei kai olisi ollut paljoa pyydetty vastata, että juuri noin se toimii? Salli minun sinutella sinua Panu, vaikka emme ole sinunkauppoja tehneetkään, en usko että sinun tapauksesi suhteen kysymys on suinkaan asiantuntemuksen puutteesta koskien tätä asiaa tai "informaatio katkoksesta", vaan mistä sitten?

Kysymys ei ylipäätään ollut siitä että tuo toimitusprosessi olisi ollut jotenkin kelpaamaton itselleni, käy se kyllä noinkin vaikka olisi ollut mieluumpaa päästä käyttämään uutta liittymää nopealla netillä jo ennen kun saisin itse puhelimen, kuten aluksi olikin puhetta. Vaan siitä että kyllä kuluttajan pitäisi saada selkeää ja eksaktia tietoa siitä miten toimitusprosessi etenee ja miten hän saa tuotteen, eikä useampia eri vaihtoehtoja josta pitäisi sitten arpoa yksi. Tämä olisi ihan hyödyllistä omien suunnitelmien tekemiseksi tämän hankinnan johdosta, joista mainittakoon entisen puhelimen myyminen ja entisen liittymän irtisanominen.

Mistä näitä senttejä oikein tulee?? Ei ainakaan isäni lompakosta. Palataan asiaan, tarkistin juuri tilauksen statuksen Saunalahden omien sivujen tilausten seurannasta, vieläkin lukee että odottaa tarkistusta. Kuten aikaisemmin lupasin, niin ellei tuo asia tuosta etene huomiseen iltapäivään mennässä, niin tulen peruuttamaan ennakkotilauksen. Kyllä 5 työpäivää on se maksimi aika minkä voin suoda siihen, että noi tiedot tarkitetaan, varsinkin kuin niissä ei ole epäselvyyksiä. Jos teillä Saunalahdella ei tätä ymmärretä, niin sitten olen ilmeisesti tyhmä ja kärsimätön kuluttaja, ja en ansaitse kuulua asiakkaaksenne.
Otin eilen netin kautta yhteyttä nettilomakkeella Saunalahteen saman asian merkeissä mistä olen aiemminkin puhunut viime viesteissänä tässä threadissä. Lomakkeen lähetettyäni sähköpostiini ei ole edes tullut vahvistusta että lomake olisi vastaanotettu, lähettämisestä on kulunut sellainen 19 tuntia...

Isäni, joka siis toimii liittymän maksajana, soitti sitten tänään itse Saunalahden asiakaspalveluun. Koskien liittymän tilauksen statusta, asiantuntija kertoi hänelle, että tämän hetkinen odottaa tarkistusta status, ei etene sen takia kun puhelinta ei ole vielä saatavissa. Eli kun puhelin tulee ulos, niin tilauksentiedot mm. luottotiedot menevät tarkistukseen. Kuulosti jotenkin ihmeelliseltä.

Puhelimen saatavuuteen kommentoitiin näin, että aikaisemmin annettu tieto on ollut virheellistä. Kun hän tiedusteli, että mitä aikaisemmin annettua tietoa tarkoitetaan, kun asiasta on kuultu erillaisia versioita riippuen lähteestä Saunalahden sisältä, niin ei osattua sanoa muuta että kun puhelin ei siis tule lähipäivinä postiin kuten joillekkin oli aiemmin luvattu. Kerroin sitten isälleni että Nokian julkaisupäivä puhelimelle on kyllä 9.7.2009 ja tästä asiasta on Saunalahden edustajilta tullut erittäin optimistia lausuntoja, mm. tältäkin palstalta. Asiantuntija kommentoi, että tuo ei ole varmaa vielä.

Koskien puhelimen toimitusprosessi, isäni tiedusteli vielä, että mikä vaihtoehto useammista esitetyistä pitää paikkaansa, että toimitetaanko sim-kortti aikaisemmin ja puhelin myöhemmin, vai molemmat yhdessä. Asiantuntija lupasi selvittää asiaan varman vastauksen, ja 5 minuutin linjalle odottelun jälkeen vastaus kuului "molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia". Kumpaakin on asiantuntijan mukaan sovellettu, sitä ei osattu sanoa että kumpaa sovelletaan tässä tapauksessa.

Eli taas meni tämä baletti uusiksi... Laskin puhelutiedoista monta minuuttia tämän viikon aikana on kertynyt, kun on koeteltu selvittää asioita Saunalahden maksullisesta asiakaspalvelusta. Lopputulokseksi tuli n. 189 min minun ja isäni puhelimista. Säästöä joka minuutti? Tähän mennässä ei ole saatu järkevää vastausta siitä, miksi tilauksenkäsittely ei ole vieläkään mennyt edes luottotietojen tarkistukseen, tai mikä on paketin toimitusprosessi meidän tapauksessamme. Soneran laskutuskausi katkolla, niin olisi ollut ihan hyödyllistä tietoa...

Voisin sanoa sanan tai pari rakentavaa kritiikkiä, mutta kun kerta nytten seuraavaksi peruutan ennakkotilauksen, niin jääköön sanomatta. Toisaalta vaatimatonta konsultointipalkkiota vastaan, jos vähintään tuo summa joka tulee Soneran puhelinlaskuun siitä että saanut soitella asiakaspalveluunne, voin antaa palautetta jonka pohjalta lähdette rakentamaan asiakkaidenne palvelua parempaan suuntaan. Jos olette kiinnostuneita, niin yhteys ja tilitietoni saa tiedusteltua yksityisviestillä!

Mitä tulee itse puhelimen ja liittymän hankinnan suhteen, minut löytää 2.7 Nokian flagship storesta ja sen jälkeen lähimmästä dna-myymälästä.
Käyttäjätaso 2
Mitä tulee itse puhelimen ja liittymän hankinnan suhteen, minut löytää 2.7 Nokian flagship storesta ja sen jälkeen lähimmästä dna-myymälästä.


Hieno homma! Olet tehnyt tästä asiasta jotenkin käsittämättömän vaikean. Onko jokainen asia jota hoidat yhtä hankalaa!
Hieno homma! Olet tehnyt tästä asiasta jotenkin käsittämättömän vaikean. Onko jokainen asia jota hoidat yhtä hankalaa!


Aika mielenkiintoinen kommentti, miten asiakas on tämän vaikeaksi tehnyt? Kyllä mun mielestä ainakin Saunalahti tässä tapauksessa tekee asiasta kohtuuttoman vaikean, varsinkin kun eivät edes itse osaa aspassa vastata asiakkaan kysymyksiin kun eivät tiedä vastauksia.

Vai menikö multa nyt jotain ohitse?

Osallistu keskusteluun