Kysymys

Nämä tekee tätä

  • 28 lokakuu 2013
  • 5 kommenttia
  • 2429 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Erehdyin laittamaan vanhaan zte blade puhelimeen valinnan "gsm / wcdma automaattinen". Sain kohta tietoja, ettei puhelimeeni ole saatu yhteyttä. Normaalisti olen lukittautunut 2g käyttöön.

Vieläkös 2g / 3g vaihtelu aiheuttaa ongelmia elisan verkossa, vai onko sopiva syyllinen zte?

e. Ei ihan heti taida syrjäseudulla olla viisasta siirtyä 4g-puhelimen ja -verkon käyttäjäksi: puhelun siirto 4g -> 3g -> 2g verkkojen välillä aiheuttaa taatusti vielä suuremman määrän ongelmia.

5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Ei tuo kyllä mikään yleinen vika ole. Käsittääkseni suurin osa puhelinlaitteista käyttää automaattista verkon valintaa eikä niissä ole ongelmia. Itselläni tällä hetkellä väliaikaisesti käytössä ZTE Blade ja toimii hienosti automaattisella.

Suosittelen puhelimesta tarkistamaan, että mitä verkkoa se käyttää automaattisella ja millaiset kuuluvuustolpat puhelimessa on.

Helppo testi laitevian rajaamiseksi on kokeilla sim-korttia toisessa puhelimessa. Näin saat heti selville onko ongelma puhelimessa vaiko SIM-kortissa tai verkossa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Automaattisen verkonvalinnan toimiminen kunnolla on niin paikasta kiinni kun vaan olla voi. Jos sekä 2G- että 3G-verkko on "sopivan" heikko ja vaihteleva, automaattisella puhelut katkeilee, luuri on välillä kokonaan irti verkosta yms. kivaa. Todettu useammassakin 0-3 tolpan paikassa, että lukitseminen jompaan kumpaan on ainoa järkevä vaihtoehto, jotta puhelut onnistuvat edes jonkinlaisella varmuudella.
Käyttäjätaso 4
Helpoin tapa välttää ongelma on edelleen lukittautua 2g käyttöön. Myös data kulkee, eikä liittymässä olevaan pakkodataan tule hitautta tämän valinnan vuoksi. Vanhassa vara parempi.

Tyhmä kysymys: jos lukitsen puhelimen 3g-verkkoon ja se on heikko ja katkeileva, niin jäävätkö puhelut tällöin tulematta perille?

Mokkulatikkujen kanssa on tullut verkkoa testailtua kyllästymiseen asti. Nyt sama rumba pitäisi aloittaa tavallisten puheluiden vuoksi; alkaa kiinnostus hiipua. Mobiilipalveluiden työllistävä vaikutus on todellakin huima.:) 

Testailu on sinänsä ollut turhaa vanhan vaivaamista. Käyttöpaikassani kulkee data nyt kauniisti: piti vain odottaa operaattorin kehittymistä, ja tikutkin ovat nyt parempia.

Jos nykyisessä ongelmassani rajaan laitevian ja myöhemmin sim-korttivian pois, niin onko jäljelle jäävälle verkkovialle/ominaisuudelle mitään tehtävissä - vikailmoitus?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
vanhavaiva kirjoitti:
...Jos nykyisessä ongelmassani rajaan laitevian ja myöhemmin sim-korttivian pois, niin onko jäljelle jäävälle verkkovialle/ominaisuudelle mitään tehtävissä - vikailmoitus?

Jatkuva "häiriöilmoituspommitus" kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivoen, että operaattori parantaa alueen kuuluvuutta uudella tukiasemalla tai mieluummin useammalla.
Käyttäjätaso 4
KoTe60 kirjoitti:
vanhavaiva kirjoitti:
...Jos nykyisessä ongelmassani rajaan laitevian ja myöhemmin sim-korttivian pois, niin onko jäljelle jäävälle verkkovialle/ominaisuudelle mitään tehtävissä - vikailmoitus?

Jatkuva "häiriöilmoituspommitus" kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivoen, että operaattori parantaa alueen kuuluvuutta uudella tukiasemalla tai mieluummin useammalla.

Mokkuloidessa opin, ettei asiakas paljon voi vaikuttaa. Milloinkaan ei vuosien aikana ongelmat tai häiriöt ole johtuneet suoranaisesti itsestäni tai laitteistani, vaikka niistä aina ensimmäisenä asiakasta tentataan. Ehkä tässäkin tapauksessa vain aika parantaa. Tai vaihtaminen, mutta minkä... :)

Osallistu keskusteluun