Kysymys

Nokia X6 nyt 39,80? kertamaksulla Saunalahdelta 12kk sopimuksella!


😃 Eikun tilaamaan!  ::) http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin.php?id=370&type=handsetmodel

320 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuo muuten kannattaa ostaa maksaen kertamaksulla, vaikkei tarviiskaan:  8)

Voit ostaa laitteen myös kertamaksulla hintaan 39.80 . Tällöin maksat kuukausittain vain liittymän kuukausimaksuosuuden. Kertamaksuvaihtoehdon voit valita tilaussivulla.

Suositushinta: 625
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Veikkaan, että luuria ei kyllä tuohon hintaan saa :(  On niin ilmeinen virhe ilmoituksessa....
Joo virhehän tuo on selkeesti, mutta eikös niiden ole pakko myydä tuolla hinnalla kun kerran ilmottavatkin?
Käyttäjätaso 2

Joo virhehän tuo on selkeesti, mutta eikös niiden ole pakko myydä tuolla hinnalla kun kerran ilmottavatkin?


Eikös se mene niin, että jos virhe on liian selvä, niin voi olla myymättäkin...?
Voi olla noinkin, en tiedä. en kyllä usko että kukaan sitä tuolla hinnalla saa vaikka yrittäiskin 😉
Monessa paikassa saunalahden sivulla lukee, että 39,80e + liittymän kulut. Tilausvahvistuskin asiasta tuli, joten ei tuossa mitään epäselvää etteikö homma olisi näin. Olihan Nokian verkkokaupassakin kampanja viime kuussa, että kun tilasi puhelimen niin sai toisen puhelimen kaupan päälle, esim. E90 kommunikaattorin, N97 tai E75 puhelimen ilmaisena kylkiäisenä. Ihan hyvä diili jos tilaa jonkun 200 euron puhelimen ja saa lisäksi 500 euron puhelimen kaupan päälle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Anteeksi JuhaW, en huomannut lukea tarkkaan tuota otsikkoasi, olihan tuo aiemman viestini sisältö jo valmiiksi siinä.  😞
Eiköhän tuota hehkutettaisi pikkasen enemmän jos tuo pitäisi paikkansa?! Edes lauseen lopussa olisi huutomerkki tai jotain.
Taitaa vaan pilkku olla pykälän liikaa vasemmalla, kuka kesätyöläinen tuonkin on sitten laittanut. Eli oikea hinta on 398
Käyttäjätaso 3
Näyttää tilaussivu vain 477,60 kertamaksua. Tuota alle neljänkympin hintaa en saa kuin mainostekstiin.

Eikun löytyihän se alhaisempikin hinta kun onnistui valitsemaan 12 kk sopimuksen. Taidanpa kuitenkin jättää tilauksen väliin. ???
Mä tilasin ihan mielenkiinnosta, ja varmasti nostan metelin jos sovittuun hintaan en tuota saa 😛
Käyttäjätaso 1
Kyseessä ei voi olla ilmeinen virhe, sillä tuo hinta on mainittu useammassa paikassa. Ensinnäkin se löytyy ko. sivulta melkein ensimmäisenä mainintana. Lisäksi sivun alaosassa luetelluissa hintavaihtoehdoissa on sama hinta ja vielä lisäksi sama hinta löytyy tilausjärjestelmästä sekä tilausvahvistuksesta. Yksi näppäilyvirhe esim. ensimmäisessä kohdassa voisi vielä olla virhe, mutta täsmälleen sama hinta on syötetty myös tilausjärjestelmään.

Myös Maximillian (joka käsittääkseni on Saunalahden edustaja) on pastennut foorumille linkin kyseiseen kampanjaan. Jos pastettaa linkkejä firman edustajana, on todennäköisesti (tai ainakin niin huolellinen työntekijä tekisi) tarkastanut linkin toimivuuden ja sisällön. Linkki on tullut perjantaina.

Tämän lisäksi samasta hinnasta on ollut keskustelua sekä tällä foorumilla että Matkapuhelinfoorumilla. Näistä jälkimmäisellä foorumilla mm. plehti on ollut tänä aamuna ja esittänyt asioita Saunalahden edustajana.

Näistä asioista huolimatta hinta on tuolla nettisivuilla sama ja kukaan Saunalahdelta ei ole muuta edes yrittänyt väittää. Mikäli taas kyseessä olisi virhe, tulisi mielestäni nyt tilatut sopimukset täyttää esitetyn mukaisesti, sillä kyllä myyjänkin on oltava huolellinen. Kaikkea ei voi kipata asiakkaan niskaan. Joka välissä muistetaan mainita, että asiakkaan tulee lukea sopimusehdot jne. ennen sopimuksen allekirjoittamista. Miksei sama huolellisuusvelvoite koskisi toista osapuolta?
Olin jo tilaamassa, kun tultiin vaiheeseen jossa sai valita haluaako maksaa puhelimesta 39,8 vai 477,60 .  😮 Siinä vaiheessa tuli mieleen, että onkohan tässä nyt kaikki ihan oikein. Katsotaan huomenna uudelleen....
Käyttäjätaso 5

😃 Eikun tilaamaan!  ::) http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin.php?id=370&type=handsetmodel


Juu pahoittelumme hinnoitteluvirheestä, perjantai lanseeraus ja läppäri hajosi.
Korjataan virhe tänään.

...perjantai lanseeraus ja läppäri hajosi.

Heh, läppäri hajos. melko hatusta revitty ja kulunut selitys... voi toki olla tottakin, mutta
Koko saunalahti/elisa konsernissa on siis vain yksi läppäri millä voi tehdä töitä...
Käyttäjätaso 1
Läppäri hajosi? Miten se selittää sen, että useampaan paikkaan tulee sama hinta? Ette voi tosissanne väittää, että etusivun tekstin ja tilausjärjestelmän hinta tulee yhdestä ja samasta näpäilystä. Ja miten läppärin hajoaminen muka vaikuttaa siihen, mihin hintaan myytte? Jos lanseeratte tuotteen ja "läppäri hajoaa", toki otatte toisen koneen käyttöön ja tarkastette, menikö lanseeraus nettiin onnistuneesti.

Ei mene läpi tämä selitys, mutta koska nyt julkaisitte tämän selityksenä, niin laitetaan tämä tarvittaessa myös viralliseksi ilmoitukseksenne kun asiaa aletaan selvittelemään.  >:(
Käyttäjätaso 1
Ja todistettavasti Saunalahti on tietoinen asiasta. Silti nettisivuilla on edelleen tälläinen hintavaihtoehto ja tarjous:

Olet ostamassa seuraavat tuotteet:

    * Ykkönen 3G 12kk, 0.66 /kk
    * Toimitusmaksu, 10
    * Nokia X6 Red CWM, kertamaksu 39.8 , 0.00 /kk

Maximillian ei myöskään ole edelleenkään kertonut muuta hintaa ko. paketille!!!
Käyttäjätaso 4
Jos tuo hinta vielä pitkään tuolla keikkuu, on pakko tilata. Eihän noin hyvää tarjousta voi jättää käyttämättä!  ::)

Ja todistettavasti Saunalahti on tietoinen asiasta. Silti nettisivuilla on edelleen tälläinen hintavaihtoehto ja tarjous:


Saunalahden läppäriä viedään todennäköisesti parhaimmillaan huoltoon. Tässä saattaa hetki mennä, sillä asia hoidetaan Elisa Shopitin kautta.

Mitäs muuten nuo laitteet ja liittymät oikeasti maksavat? Vähän hämärän peitossa ainakin itselleni liittymän ja datan normaali hinnoittelu.
Selvennetään hieman, X6-puhelin tuotiin ennakkomyyntiin perjantai-iltapäivänä, jolloin hinnoitteluvirhe pääsi tuotejärjestelmään. Hinnat sivuille tulevat suoraan tuotejärjestelmästä, josta syystä virhe näkyi useassa paikassa. Virhe huomattiin sunnuntaina, mutta muutaman epäonnisen tapahtuman (mm. juurikin sen läppäririkon) takia se päästiin korjaamaan vasta maanantaiaamuna.

Kyseessä oli siis selkeä hinnoitteluvirhe, jos se olisi ollut tarkoituksellinen, niin eiköhän noin hieno tarjous olisi nostettu esiin myös bannereissa ja kampanjasivulla http://saunalahti.fi/musiikilla/ . Selkeässä virhetapauksessa myyjällä on oikeus olla myymättä tavaraa virheelliseen hintaan, ja näin on tässäkin tapauksessa.

Puhelimen virheelliseen hintaan tilanneisiin otetaan yhteyttä ja ilmoitetaan tilanteesta.
Käyttäjätaso 1
Meinaatte ihan tosissanne selitellä, että ensin vahingossa lipsahtaa väärä hintaa kaikkiin paikkoihin??? Tämän jälkeen hinta roikkuu yli kaksi vuorokautta nettisivuillanne ja lopuksi "läppäri menee rikki" ettekä tämän takia saa nettisivua päivitettyä saman vuorokauden aikana.

Seuraavaksi vetoanette siihen, että ei ollut kyseessä ns. toimistoaika. Ennen kuin lauotte sellaisia ilmoituksia niin keksikää ensin myös selitys sille, miksi tuotteiden lanseeraus onnistuu perjantai-iltana, mutta nettisivujen päivitys ei onnistuisi ennen maanantaiaamua klo 10.00. Tietoliikennettä myyvä konserni ei voi väittää, että läppärin hajoaminen estää tuollaisen virheen korjaamisen.
Kyllä nyt kannattaisi Saunalahden vain ottaa vastuu asiasta ja hoitaa kunnialla puhelimet asiakkaille sillä alennushinnalla mitä on ilmoittanut useassa eri paikassa nettisivuilla.

Tilausvahvistuksessa sähköpostilla tullut vahvistus hinnasta ja nettipankkitunnistukset on jo tehty niin kyllä tilaus on sitova tilaus molemmille osapuolille koska selkeää virhettä ei ole tapahtanut. Kyllä kai Saunalahti hoitaa velvoitteensa ja toimittaa puhelimet sovitulla hinnalla, jotta ei tarvitse asioida kuluttajaviranomaisen kanssa parin puhelimen takia.

Kun kuluttaja tilaa jonkun palvelun Saunalahdelta niin hän sitoutuu samalla tavalla hyvässä uskossa palvelun ja sopimukseen, kyllä tämä velvoite pitää toimia molemmin puolin eikä vain vedota johonkin epämääräiseen virheeseen ja hajonneeseen läppäriin. Nokian sivuilla oli vielä muutama päivä sitten, että sai toisen kännykän kaupan päälle (jopa kalliimman kuin alkuperäisen) ja on niitä 1 euron puhelimia määräaikaisilla soppareilla aikaisemmin nähty, joten siihen nähden ei tämä tarjous mitenkään erityisen poikkeuksellinen ole, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää tarjouksen olevan jotenkin virheellinen. Tarjoaahan operaattori ilmaiset puhelutkin (noh, 3000 minuuttia rajana) yli miljoonalle suomalaiselle.
Kyllä heikossa on Saunalahden touhut jos kaikki makaa yhden läppärin varassa.
Menestyvän yrityksen perusteisiin kyllä kuuluun tietty suoraselkäisyys, eikä tälläinen venkoilu jota nyt ilmassa.
Saunalahti on todellakin , kuten jo edellä mainittiin, lähettänyt tilausvahvistukset ym. itsekin otin tämän jopa printille !
SÄhköpostinkin sain..

Jäädään katselemaan miten käy,
Kyseessä oli valitettava inhimillinen virhe, joten reiluuden nimissä olemme päättäneet tarjota X6-puhelimen virheelliseen hintaan tilanneille kaupan päälle laadukkaat Nokia BH-905 Bluetooth-hifikuulokkeet, joiden hinta Nokian verkkokaupassa on 280 euroa (

Puhelimen hinta on siis 477,60, jonka lisäksi saat kyseistä musiikkipuhelinta erinomaisesti täydentävät kuulokkeet kaupan päälle.

Mikäli et halua jatkaa puhelimen ja kuulokkeiden tilausta, voit perua tilauksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai Oma Saunalahden yhteyssivun kautta:
https://oma.saunalahti.fi/settings/CustomerContact

Mitä tulee itse virheeseen, emme vetoa pelkästään "hajonneeseen läppäriin", mihin täällä on kiinnitetty huomiota, vaan se oli vain sivujuonne epäonnisessa tapahtumaketjussa. Lyhyesti sanottuna viikonloppuna tieto ei kulkenut tarpeeksi tehokkaasti oikeille henkilöille, josta syystä tuotejärjestelmään päässyt virhe saatiin korjattua vasta seuraavana päivänä virheen huomaamisesta.
Käyttäjätaso 2

Kyseessä oli valitettava inhimillinen virhe, joten reiluuden nimissä olemme päättäneet tarjota X6-puhelimen virheelliseen hintaan tilanneille kaupan päälle laadukkaat Nokia BH-905 Bluetooth-hifikuulokkeet, joiden hinta Nokian verkkokaupassa on 280 euroa (

Puhelimen hinta on siis 477,60, jonka lisäksi saat kyseistä musiikkipuhelinta erinomaisesti täydentävät kuulokkeet kaupan päälle.

Mikäli et halua jatkaa puhelimen ja kuulokkeiden tilausta, voit perua tilauksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai Oma Saunalahden yhteyssivun kautta:
https://oma.saunalahti.fi/settings/CustomerContact

Mitä tulee itse virheeseen, emme vetoa pelkästään "hajonneeseen läppäriin", mihin täällä on kiinnitetty huomiota, vaan se oli vain sivujuonne epäonnisessa tapahtumaketjussa. Lyhyesti sanottuna viikonloppuna tieto ei kulkenut tarpeeksi tehokkaasti oikeille henkilöille, josta syystä tuotejärjestelmään päässyt virhe saatiin korjattua vasta seuraavana päivänä virheen huomaamisesta.


Ihan tämmöisenä yleisen reiluuden nimissä pitäisi mielestäni noi kuulokkeet saada vaikka tekisi tilauksen tuon ilmoituksen jälkeen. Ei tunnu kivalta kun on toiminut oikein ja jättänyt tilaamatta, niin sitten saakin huonomman paketin kuin nuo "örveltäjät".
HEH !
Älkää nyt hyvät ihmiset menkö itse perumaan sitä mitä Saunalahti on suuressa viisaudessan mennyt tarjoamaan. Sehän olisi todellinen palvelus Saunalahdelle.
Vastuun pakoilua tämä on.
Onneksi otin mustaa valkoiselle, ja onhan minulla myöskin tilausvahvistus sähköpostissa!

Kuluttaja-asiamies saa näemmä hommia !

EDIT: se ei ole minun asiani miettiä mikä olisi sopiva hinta luurille tms kauppatavaralle. Kyllä yrityksissä on sitä varten palkatut henkilöt. Joten turha kenekään rutkuttaa että olis pitäny tajuata ettei 600e luuria saa 40e. Kyllä tälläkin erehdykselle löytyy nimi, henkilö sotkun takana.
maksakoon hän erotukset omasta pussistaan.
Satun tietämään erään valtion yrityksen jossa työntejikä maksaa itse aiheuttamansa vahingot !

Osallistu keskusteluun