Vastattu

Norppa+ ja puhelimen vaihto (osaisiko joku tulkita sopimusta?)

  • 25 toukokuu 2012
  • 30 kommenttia
  • 4326 katselukerrat

Minulla on käytössäni Norppa+ Kampanja liittymä (Saunalahti Norppa+, Mobiililaajakaista Nopsa & ZTE Blade)

Kaikki tämä vain 6,90 €/kk.

Määräaikainen liittymäsopimus 24 kk, liittymän hinta sopimuskauden jälkeen 14,56 €/kk

Minulla tämä määräaikaisuus päättyy 08.01.2013.

Oma Saunalahti -> Puhelimenvaihto -sivustolla lukee;

Kun uusi päätelaite on toimitettu, palvelupakettisopimuksesi 24 kk sopimuskausi alkaa alusta uuden päätelaitteen mukaisella kuukausimaksulla.

Eli jos vaihdan tähän nyt Samsung Galaxy S3:n, niin onko uusi 24 kk sopimukseni puhelimen hinta + 2.0 €/ kk tuosta Norppa+ ja  Mobiililaajakaista Nopsa liittymästä. Eikös se tuon halvan hinnan mukaan mene, kerta tuolla on teksti:

"palvelupakettisopimuksesi 24 kk sopimuskausi alkaa alusta uuden päätelaitteen mukaisella kuukausimaksulla."





icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ilana 29 toukokuu 2012, 08:01

Huomenta kaikki!

Norppa+ Kampanja -liittymän hinta on voimassa 24 kuukautta, eli alkuperäisen sopimuksen mukaan. Hintaedun

jatkumiseen ei vaikuta, mikäli ottaa uuden sopimuspuhelimen, vaan liittymän kuukausimaksut tulevat nousemaan

24 kuukauden sopimuskauden jälkeen joka tapauksessa.

Pahoittelen, että asiasta on annettu asiakaspalvelustamme väärää informaatiota :smileyembarrased:  Normaalisti liittymätyyppi säilyy nimittäin ennallaan, mikäli puhelinvaihdon pystyy tekemään nykyiseen liittymään, tämä Norppa+ Kampanja -liittymä on poikkeus sen osalta.

Olen välittänyt asiakaspalveluun muistutusta asiassa, jotta jatkossa annettava info asiasta on oikein.
Katso alkuperäinen viesti

30 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tuossahan kysyttiin ihan samaa asiaa: https:///t5/Puheliittym%C3%A4t/Norppa-kampanja-ja-uusi-puhelin/td-p/153627/page/4

"Mikäli kyseessä on Saunalahti Norppa+, Mobiililaajakaista Nopsa -kampanjaliittymä, jonka kuukausimaksu on ollut 2 euroa, tulee liittymän hinta olemaan  24 kuukauden sopimuskauden jälkeen 14,56 euroa/kk.

Liittymän kuukausimaksu tulee siis muuttumaan täysihintaiseksi, sama kummalla tavalla sopimusta jatkaa."

Eli vaikka päivität liittymällesi uuden puhelimen, jolloin alkaa uusi 24 kuukauden määräaikainen sopimus, päättyy kampanja, kun Norppa+, Mobiililaajakaista Nopsa -kampanjaliittymä alkuperäisestä avaamisesta on kulunut 24 kuukautta.
Toinen moderaattori myös sanoi;

"Varmistin vielä asian ja selvisi, että mikäli Norppa+ Kampanja -liittymälle tilaa uuden puhelimen OmaSaunalahden kautta puhelimen vaihtona, säilyy liittymätyyppi ennallaan."

Eli voiko tuo olla ihan asiakaspalvelijasta kiinni, että millaisen vastauksen saa?

Laitoin Oma Saunalahden kautta vielä viestiä asiakaspalveluun, niin saan ainakin kirjallisen todisteen, jos mulle sattuisi vastaamaan että hinta pysyy samana. Ja tuon Puhelimen vaihto sivun tekstin mukaan hinta myös pysyy samana, kerta siellä sanotaaa, että sopimuskausi alkaa alusta, jolloin tuo aiemman sopimuksen väite ei ilmeisesti päde.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tuo kopioimani vastaus oli sivulta 4, eli vähän ristiriitaistenkin vastausten viimeinen versio. Kysyä tietenkin kannattaa aina.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jabran kirjoitti:
Eli voiko tuo olla ihan asiakaspalvelijasta kiinni, että millaisen vastauksen saa?

Voi. Saunalahden kohdalla tämä on aivan normaalia.
Kysyin asiaa asiakaspalvelusta ja pyysin selkeää vastausta. Sain vastauksen että sopimus alkaa alusta ja liittymä maksaa 2 euroa koko uuden sopimuskauden. Vaihdoin pari päivää sitten uuden puhelimen ja sopimukseni päättyy nyt 20.5.2014.

"Eli jos vaihdan tähän nyt Samsung Galaxy S3:n, niin onko uusi 24 kk sopimukseni puhelimen hinta + 2.0 €/ kk tuosta Norppa+ ja  Mobiililaajakaista Nopsa liittymästä."

Kyllä. Näin minulle vastattiin. Sama edullinen hinta koko uuden 24 kuukauden jakson. Minulta löytyy mustaa valkoisella jos käyvät muuttamaan ehtojaan.
Minäkin sain juuri vastauksen:

Liittymän kuukausimaksu pysyy samana, kuin tähänkin asti, eli siihen ei tule muutoksia.

Määräaikaisuus alkaa tosiaan alusta puhelimenvaihdon yhteydessä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tässäkin yhteydessä korostan sitä että vastaavissa tapauksissa kannattaa ja pitää ehdottomasti pyytää omasaunalahden kautta selkeä ja yksilöity vastaus.

Täällä on monenlaista arpakuution heittelijää ja asiakaspalvelijoilta puhelimessa usein saa mitä erinäisimpiä tulkintoja riippuen siitä onko hän oikeasti ymmärtänyt soittajan ehkä puutteellisen tai epämääräisen kysymyksen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Arpakuutiolla näyttää asiakaspalvelukin tähän kysymykseen vastaavan, vaikka kysymys olisi ihan kirjoitettuna esitetty. :smileyrolleyes:
Käyttäjätaso 4
Tätä on tarkisteltu jo useampaan kertaan tuossa toisessa ketjussa. Norppa+ kampanjan hinta nousee, kun alkuperäisen sopimuksen määräaika päättyy, vaikka liittymälle tilataan uusi puhelin. Hinta on määräajan jälkeen 14,56 euroa. Pahoittelen, mikäli tästä on annettu edelleen virheellistä tietoa!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Kysyin asiasta Oman Saunalahden kautta ja asiakaspalvelija kertoi että liittymä säilyy samanlaisena myös hinnan osalta eli ko. palvelupaketin liittymäosuus ei nouse kahdesta eurosta mihinkään.
mrl586 kirjoitti:
Kysyin asiasta Oman Saunalahden kautta ja asiakaspalvelija kertoi että liittymä säilyy samanlaisena myös hinnan osalta eli ko. palvelupaketin liittymäosuus ei nouse kahdesta eurosta mihinkään.


Noin vastattiin minullekin jonka takia tilasin uuden puhelimen. En aio maksaa liittymästäni 14,56 kuussa sen takia että asiakaspalvelu valehtelee. Uskon tällä hetkellä kyllä ennemmin henkilökohtaiseen kysymykseeni vastannutta asiakaspalvelua kuin Maiccia.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
OtsoHoo kirjoitti:
mrl586 kirjoitti:
Kysyin asiasta Oman Saunalahden kautta ja asiakaspalvelija kertoi että liittymä säilyy samanlaisena myös hinnan osalta eli ko. palvelupaketin liittymäosuus ei nouse kahdesta eurosta mihinkään.


Noin vastattiin minullekin jonka takia tilasin uuden puhelimen. En aio maksaa liittymästäni 14,56 kuussa sen takia että asiakaspalvelu valehtelee. Uskon tällä hetkellä kyllä ennemmin henkilökohtaiseen kysymykseeni vastannutta asiakaspalvelua kuin Maiccia.

:)

Toivottavasti säilytitte vastauksen, sekä ko. asikaspalvelijan tiedot ja mahdollisesti myös ne itsellenne tulostitte, että on selkeä dokumentti asiasta.

:smileyundecided:
Määräaikaisuus alkaa alusta puhelimenvaihdon yhteydessä, eikä tuolla alkuperäisen sopimuksen määräajalla ole tällöin enää mitään merkitystä, jos nyt oikein ymmärsin asiakaspalvelijaa.

Lisäksi luotan ennemmin Oma Saunalahden kautta yhteyden ottaneeseen asiakaspalvelijaan kuin foorumilla 2kk ollutta moderaattoria. Kunhan vain muistaa vaikkapa tulostaa tuon asiakaspalvelijan viestin talteen.
Käyttäjätaso 2
Itse ainakin vaihdan operaattoria, jos hinta nouseekin. Kunnon tarjouksia/kampanjoita ei ole.

Mulla siis blade ja mlk mini 5.9 €/kk
Käyttäjätaso 5
Kyllä Saunalahti saa yksinkertaisesta asiasta monimutkaisen.
Minullekkin valehdeltiin. Kampanja ei jatku. Oma saunalahden kautta kun katsoo niin kampanjan päättymispäivämäärä on edelleen se alkuperäinen.
Mikä tilanne on asiakkaan kannalta, jos asiakaspalvelija onkin väärässä tuon hinnan suhteen ?

Myyvätkö sitten asiakaspalvelijan lupaamaan hintaan, vai eivät ?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ainakin minä voisin kuvitella, että tarjotaan sopuratkaisua eli välimuotoa. Eli esim annetaan hyvitystä muutama kuukausi.

Tässä kannattaa asiakkaankin muistaa tehneensä kirjallinen sopimuksen, jonka mukaan se matalampi hinta ei jatku. Suullinen sopimus on kyllä yhtä pätevä kuin kirjallinen, mutta aina kannattaa ottaa huomioon se, että sopimuksessa toinen voi/saattaa tehdä virheen ja mikäli virhe on kohtuuton, sopimus ei ehkä olekaan pätevä.

Tuosta on tietoa myös Kuluttajaneuvonnan sivuilla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Huomenta kaikki!

Norppa+ Kampanja -liittymän hinta on voimassa 24 kuukautta, eli alkuperäisen sopimuksen mukaan. Hintaedun

jatkumiseen ei vaikuta, mikäli ottaa uuden sopimuspuhelimen, vaan liittymän kuukausimaksut tulevat nousemaan

24 kuukauden sopimuskauden jälkeen joka tapauksessa.

Pahoittelen, että asiasta on annettu asiakaspalvelustamme väärää informaatiota :smileyembarrased:  Normaalisti liittymätyyppi säilyy nimittäin ennallaan, mikäli puhelinvaihdon pystyy tekemään nykyiseen liittymään, tämä Norppa+ Kampanja -liittymä on poikkeus sen osalta.

Olen välittänyt asiakaspalveluun muistutusta asiassa, jotta jatkossa annettava info asiasta on oikein.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Eipä ole mennyt perills sun info asiakaspalveluun.

Kyllähä tuo hinnan muutos 24kk jälkeen on ollut omassa tiedossa alusta lähtien, kunhan vaan kysyin asiakaspalvelusta, jotta minkälaisen vastauksen mulle sieltä antavat.

Tässä viest jonka just sain kyselyyn Norppa+ Kampanja -liittymän hintaan 24kk umpeuduttua.

Asiakaspalvelu 29.5.2012 09:03:00 Hei Pxxxx,

kiitos yhteydenotostasi.

Saunalahti Norppa+ Kampanjalle ei tule hinnanmuutosta puhelinlaitteen päivityksen myötä. Kuukausihinta on edelleen 2 euroa/kk + puhelinlaitteen erä/hinta.

Tällä hetkellä meillä ei ole tiedossa, että Norppa+ kampanjalle olisi tulossa hinnanmuutoksia määräaikaisten sopimusten päätyttyä. Mikäli hinnanmuutos sopimuksellesi kuitenkin tulevaisuudessa tulee, ilmoitamme siitä asiakkaalle hyvissä ajoin kirjeitse.

Mikäli sinulle jäi lisäkysyttävää, vastaan mielelläni.

Aurinkoista ja mukavaa kevättä!

Ystävällisin terveisin

Mxx Mxxxxxxxx
Saunalahti Asiakaspalvelu
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Hei Huopa,

kaikkia ei tieto ole varmasti tavoittanut vielä :smileyembarrased: Kiitos tästä esimerkistä, välitin tämän eteenpäin jotta asia saadaan nostettua pinnalle tarpeeksi näkyvästi ja mahdollisimman pikaisella aikataululla!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
PasiS kirjoitti:
Arpakuutiolla näyttää asiakaspalvelukin tähän kysymykseen vastaavan, vaikka kysymys olisi ihan kirjoitettuna esitetty. :smileyrolleyes:

Edelleen siis arpakuutiolla... :smileylipsrsealed:
Ilana kirjoitti:
Hei Huopa,

kaikkia ei tieto ole varmasti tavoittanut vielä :smileyembarrased: Kiitos tästä esimerkistä, välitin tämän eteenpäin jotta asia saadaan nostettua pinnalle tarpeeksi näkyvästi ja mahdollisimman pikaisella aikataululla!

Hei Ilana tai muu moderaattori,

Otin uuden puhelimen ja 24kk liittymän koska asiakaspalvelusta tuli vastaus ettei 2 euron hinta muutu jos niin tekee.

Onnistuuko nopeuden lasku mobiililaajakaista miniksi silti heti kun 2 euron hinta nousee? Tämä olisi vähintä mitä odotan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
OtsoHoo kirjoitti:
Ilana kirjoitti:
Hei Huopa,

kaikkia ei tieto ole varmasti tavoittanut vielä :smileyembarrased: Kiitos tästä esimerkistä, välitin tämän eteenpäin jotta asia saadaan nostettua pinnalle tarpeeksi näkyvästi ja mahdollisimman pikaisella aikataululla!

Hei Ilana tai muu moderaattori,

Otin uuden puhelimen ja 24kk liittymän koska asiakaspalvelusta tuli vastaus ettei 2 euron hinta muutu jos niin tekee.

Onnistuuko nopeuden lasku mobiililaajakaista miniksi silti heti kun 2 euron hinta nousee? Tämä olisi vähintä mitä odotan.

Juu ja tietysti ilman mitään toimenpidemaksuja hö ja fiksu operaattori hyvittäisi muutenkin pitkäaikaista asiakasta sekavasta tiedotuksestaan ja oudoista asiakaspalvelijoiden ristiriitaisuuksista tässä.

Itellä päättyy ko. Blade + nopsa kytky Joulukuun 21 pv ja todella katson nyt tarkkaan tämän episodin ja harkitsen sitten marraskuulla miten toimin..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
OtsoHoo kirjoitti:

Ilana kirjoitti:

Hei Huopa,

kaikkia ei tieto ole varmasti tavoittanut vielä :smileyembarrased: Kiitos tästä esimerkistä, välitin tämän eteenpäin jotta asia saadaan nostettua pinnalle tarpeeksi näkyvästi ja mahdollisimman pikaisella aikataululla!



Hei Ilana tai muu moderaattori,

Otin uuden puhelimen ja 24kk liittymän koska asiakaspalvelusta tuli vastaus ettei 2 euron hinta muutu jos niin tekee.

Onnistuuko nopeuden lasku mobiililaajakaista miniksi silti heti kun 2 euron hinta nousee? Tämä olisi vähintä mitä odotan.


Hei OtsoHoo,

toki 24 kuukauden alkuperäisen sopimuskauden jälkeen liittymän muutos normaaliksi Norppa+ -liittymäksi Mobiililaajakaista Minin kanssa onnistuu. Muutos onnistuu joko Oma Saunalahti -palvelun kautta tai olemalla asiakaspalveluun yhteydessä.

Osallistu keskusteluun