Vastattu

Norppa Latausliittymät

  • 28 toukokuu 2016
  • 23 kommenttia
  • 1228 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 12 kommenttia
Hei,

saako Norpasta ilmoituksen e-mailiin, kun saldo alkaa olla lopillaan?

SMS:ä ei voi kukaan lukea, kun kortti on modemissa ja sähkökaapissa...;)

Onko mahdollista?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus 29 toukokuu 2016, 11:19

Tekstiviestit voi välittää edelleen, mikäli reitittimesi tukee tätä. Ominaisuus löytyy esimerkiksi Dovadolta. SMS Forwarding – Why you’d want it.

Mikään hirvittävän yleinen ominaisuus tämä ei taida olla. Ainakaan Option GlobeSurfer III ja Teltonika RUT550 eivät välitä tekstiviestejä, vaikka ne voikin käydä lukemassa laitteen web-hallinnasta.
Katso alkuperäinen viesti

23 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Eipä tuosta taida saada, pitäisi virittää jokin forwardi laitteesta sähköpostiin 🙂 Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Onko tuon "Forfardin" virittäminen mahdollista siis täällä käyttäjäpäässä?
Olisiko jotain ohjetta, jolla pääsisi eteenpäin?
Tai jotain tietoa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tekstiviestit voi välittää edelleen, mikäli reitittimesi tukee tätä. Ominaisuus löytyy esimerkiksi Dovadolta. SMS Forwarding – Why you’d want it.

Mikään hirvittävän yleinen ominaisuus tämä ei taida olla. Ainakaan Option GlobeSurfer III ja Teltonika RUT550 eivät välitä tekstiviestejä, vaikka ne voikin käydä lukemassa laitteen web-hallinnasta.
No nyt ei aukea ollenkaan, miten ne SMS viestit sinne reitittimelle päätyisi ?
Kas kun ne tulee vaikkapa metsäkoneessa olevaan GSM modemiin.....?
Ja siitä sitten se "Forfard" -> E-Mail mulle...?
Selitäppä lisää rautalankaa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Eihän se toki automaattisesti tulevaa muistutusta vastaa, mutta OmaSaunalahdesta pystyt kuitenkin seuraamaan liittymän saldon tilannetta. Ä

Kai jonkinlainen käsitys kuitenkin siitä liittymän kulutuksesta on, että tietää kannattaako saldoa tarkistella viikoittain, kuukausittain vai vuosittain.
Pääseekö OmaElisasta jotenkin näkemään Norppa latausliittymän saldon? En löydä sivustolta Saldoa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Latausliittymän saldo ei taida vielä kuulua Oma Elisan palveluihin. Saldo löytyy kuitenkin Oma Saunalahden etusivulta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pääseekö OmaElisasta jotenkin näkemään Norppa latausliittymän saldon? En löydä sivustolta Saldoa.

Pääset katsomaan Latausliittymäsi saldon siirtymällä sieltä ohjeiden mukaisesti OmaSaunalahteen.
Pääseekö OmaElisasta jotenkin näkemään Norppa latausliittymän saldon? En löydä sivustolta Saldoa.

Pääset katsomaan Latausliittymäsi saldon siirtymällä sieltä ohjeiden mukaisesti OmaSaunalahteen.


Niin, kannattaa _AINA_ ENSIN_ itse varmistaa, ennenkuin neuvoo! EI nimittäin ole saldotietoja tasan sitten missään asiakkaan nähtävissä!

Eikä saa mokomia aukikaan, kuin 3 vrk kuluttua.
Siirsin kaikkiin 4;n sen 5e, koska muuten niitä ei saa auki.
Rahat meni, mutta ei liittymille. AsPa käski muuttaa liittymätyypin Norppa+ -> Norppa.
Ei tosin kertonut, että se kestää 2 vrk.
******* mitä kädettömyyttä taas jälleen saunalahdelta!
Kerran jo vannoin, että en koske tähän ******* pitkällä tikullakaan, mutta kun Norppa latausliittymä on tällähetkellä halvin, niin taas lankesin.
Nyt sittenSaunalahden töpeksinnän takia ollaan ilman noita 3;a puhelinta vielä tämä päivä.
Terveisiä vaan ******** sinne päin!

Kaikki 4 eri asiakasnumeron takana= EI voi siirtää samalle numerolle.
Siis ei kannata lässyttää, että voi, ei voi !

Saldoa ei näe = Ei kannata lässyttää että näkee, EI näe !

Miksi Norppa+ ei käy, koska sen kerran pystyy avaamaan?

Odotan AsPan vastauksia tähän!

As.numerot tuossa;
xxx
xxx
xxx
xxx

Avatkaa heti.
Saldot heti näkyviin.
Kaikki samalle as.numerolle heti.

On se käsittämätöntä, että teillä ei koskaan pelaa mikään asia niin kuin te ilmoitatte!
Saatanallinen mainostus on päällä koko ajan, mutta kaikki menee aina päin persettä!

R**** S*****
Salo



EDIT: POISTETTU KIROSANAT JA YHTEYSTIEDOT /Mits
Eihän se toki automaattisesti tulevaa muistutusta vastaa, mutta OmaSaunalahdesta pystyt kuitenkin seuraamaan liittymän saldon tilannetta. Ä

Kai jonkinlainen käsitys kuitenkin siitä liittymän kulutuksesta on, että tietää kannattaako saldoa tarkistella viikoittain, kuukausittain vai vuosittain.


Ei pysty, se on Saunalahden tapaan ikuisesti rikki !
Latausliittymän saldo ei taida vielä kuulua Oma Elisan palveluihin. Saldo löytyy kuitenkin Oma Saunalahden etusivulta.

Ei pysty, se on rikki
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moikka,

OmaSaunalahdesta (ei siis OmaElisan) kohdasta "etusivu" näkee kyllä liittymän saldotilanteen. Se ei ole rikki. 🙂 OmaSaunalahden puolelle pääset kirjauduttuasi sisään ensin OmaElisaan ja valitsemalla etusivulta "OMASAUNALAHTI". Kokeilin kirjautumista ja saldot näkyivät normaalisti.
Jos sinulla herjaa jotain ongelmaa niin suosittelen kokeilemaan toista selainta OmaElisan/OmaSaunalahden käyttöön.

Ethän julkaise asiakastietojasi Palstalla, etteivät ne joudu vääriin käsiin. Pidetään myös kielenkäyttö asiallisena niin kaikilla on vähän mukavempi palstailla! :8
Moikka,

OmaSaunalahdesta (ei siis OmaElisan) kohdasta "etusivu" näkee kyllä liittymän saldotilanteen. Se ei ole rikki. 🙂 OmaSaunalahden puolelle pääset kirjauduttuasi sisään ensin OmaElisaan ja valitsemalla etusivulta "OMASAUNALAHTI". Kokeilin kirjautumista ja saldot näkyivät normaalisti.
Jos sinulla herjaa jotain ongelmaa niin suosittelen kokeilemaan toista selainta OmaElisan/OmaSaunalahden käyttöön.

Ethän julkaise asiakastietojasi Palstalla, etteivät ne joudu vääriin käsiin. Pidetään myös kielenkäyttö asiallisena niin kaikilla on vähän mukavempi palstailla! :8



EI NÄY:
EN kokeile internet exploderia, korjatkaa systeeminne niin, että valtaselimella näkyy,
firefox on se jota käytetään.
Kokeile sinä firefoxilla ensin, ja tule sitten vasta selittämään p****** tänne !

Koska asiat ei mene myymäkässä kuntoon, eikä aspassa, niin kielenkäyttö kyllä muuttuu *** noustessa.

Opetelkaa edes tuotteenne, niissä myymälöissä, saati sitten että niissä edes myytäisiin ko. tuotetta.

Katsotaan nyt saatteko te liittymät auki edes tämän 3:n päivän aikana....epäilen sitä suuresti tässä vaiheessa vielä...!
En julkaissut asiakastietoja, noilla as.numeroilla ei kukaan tee yhtikäs mitään!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vikailmoitusta onkin näköjään jo liittymäsi toimivuuden osalta tehty, joten asiaa taitaa olla turha täällä jatkaa. Saat kuittauksen kun vikailmoitus on ratkaistu. 🙂

Asiakasnumeroita tai nimitietoja ei saa julkaista Palstalla.
Niimpä. Mutta kannattaa ottaa huomioon, että kaiken tekstini voin julkaista sitten esim. HESARISSA, jos homma vielä kusee Teillä !

Teillä on enää hyvin vähän aikaa jäljellä asian ratkaisemiseksi.

Liittymät on olleet kohta 3 vrk käyttökelvottomia Teidän töpeksinnän takia!

Odotan edelleen vastausta, koska liittymät toimii, TÄNÄÄN ?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
En valitettavasti osaa sanoa aikataulua, mutta melko nopeasti noiden latausliittymien vikailmoitukset yleensä käsitellään. Saat kyllä ilmoituksen, kun se on ratkaistu. Varmasti ihan riippuu siitä, missä ongelma on että kuinka nopeasti se ratkeaa.
OK.

Teidän maineennehan tässä on kyseessä, kun ei sopimuksia pystytä Teillä pitämään, eikä Teidän ATK-järjestelmät toimi niin että ei ette tarvitsisi manuaalista työtä liittymän avaamiseksi, joka on suunniteltu avattavaksi "käsin koskematta" asiakastyönä 100%.

XXX XXX
Salo

EDIT: Poistettu nimitiedot
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kävinpä nyt juuri vielä tarkastamassa, ja kyllä minä ainakin näen sekä Firefoxilla että Operalla kaikkien nimissäni olevien latausliittymien saldotilanteen OmaSaunalahdesta. Ihan juuri niin, kuten aiemmin tuossa jo neuvoinkin.

Ja aika tiuhaan tahtiin toisinaan olen noita liittymiä ja liittymätyyppejä vaihdellutkin, ja aina on sovitusti mennyt hommat. Liittymätyypin vaihtohan astuu voimaan aina seuraavana keskiyönä. Tosin rehellisyyden nimissä kerrottakoon, että pari muutoskertaa sitten oli liittymänpäivityksessä pieni ongelmia, kun muutos tulikin voimaan vasta seuraavana aamuna tuon keskiyön sijasta.

Voisikohan olla nyt käynyt ihan vain niin, että kun asioita koettaa katsoa, selvittää ja hoitaa aina raivonpunaiset lasit silmillään, ei siitä hommasta sitten oikein mitään tahdo tullakaan. Aina menee jokin pieleen, ja ainahan se syykin on vielä muiden. Ainakin tänne Palstalle kirjoitetuista viesteistä on jo huomattavissa, ettei ole viitsitty edes Palstan sääntöihin ja ohjeisiin perehtyä ennen omien viestien lähettämistä..

Josko vetää kerran tai kaksi henkeä ennen kuin tekee mitään, niin asiat saattavat lutviutua yllättävänkin iisisti. Ja jos vielä sittenkin jää jokin asia mietityttämään ja päättää siihen kysyä Palstalta neuvoja, niin silloinkin kannattaa se vähintään pari kertaa vetää ensin syvään henkeä, jotta saa kirjoituksensa siihen muotoon, että tavan ihmisillä olisi edes jokseenkin mahdollisuuksia pysyä kärryillä siinä kirjoituksessasi. Nyt se ei ainakaan tainnut ihan onnistua..

Ja toki vielä se, että perehdy vähintään Palstan ohjeisiin, jottei nyt ihan hirveästi enää tulisi niitä sääntöjenvastaisia sanoja ja tietoja siihen viestiinsä kirjoitettua, joita sitten muut joutuu aina sinun puolestasi korjaamaan. Ties vaikka ne liittymäasiatkin yht'äkkiä järkkääntyisi, kun ensin selvittää mitä edes itse pitää tehdä..
Niimpä.
Eipä ole neuvoista hyötyä, kun neuvojakaan ei usko, että ei ko. toimintaa asiakas pääse tekemään.
Olisiko niin, että jos olet henkilökuntaa, koita minun liittymäni tietoja katsoa Firefoxilla ja kerro mitä näet. Jos voisi, laittaisin kuvan, jotta uskottaisiin. Mutta asiakashan on aina väärässä...;)

Palstalle en edes halua kirjoittaa, koska on vain noin promille ihmisiä, jotka osaa auttaa, asioissa joihin apua tarvin, koska ne on yleensä niin specifisiä juttuja.

Mutta koska www sivuillnne on haluttu tarkoituksella kätkeä AsPan numero piiloon, niin pakko jotain yrittää.

Liittymät vaihtuu tiuhaan, kustannusrakenteen takia.
Tuskin nämäkään "lähes ilmaiset" liittymätyypit Teillä enää kauaa on olemassa.
Ja operaattorillehan on sallittua yksipuolinen sopimusrikkomus, korttaa ilmoitusluoteisesti hintaa vaikkapa 450%, kuten nyt on edelliset operaattorit tehnee, ja poistaneet halvat liittymät.
Te olette ehkä seuraava joka poistaa halpuutuksen....;)
Niin, tuli vaan mieleen, että voihan sen kuvan kiertää näinkin;

=======================================
help
olet tässä: Oma Saunalahti
Tervetuloa OmaSaunalahteen!
Asiakkuustietosi:
Laskujen selaus ja maksaminen Laskujen selaus ja maksaminen
Tilausten seuranta Tilausten seuranta
Sähköpostilaatikot ja -osoitteet Sähköpostilaatikot ja -osoitteet
Nettiviestit Nettiviestit
Salasanan vaihto Salasanan vaihto
Tilaa matkapuhelinliittymä Tilaa matkapuhelinliittymä
Tilaa laajakaistaliittymä Tilaa laajakaistaliittymä
Asiakasnumero 232xxxx
Muut voimassa olevat Saunalahden asiakasnumerosi
›› 232xxxxx
›› 232xxxxx
›› 232xxxxx
Kuinka voin yhdistää asiakasnumeroni?
Katuosoite
Saarela Raimo
Haxxxxxxatu xxxxx
24100 SALO
›› Päivitä tietojasi
Laskun toimitustapa
Sähköpostilasku + PDF-liite
›› Laskun toimitustapa
Laskutusosoite
rsaxxxxxla@xx.com
GSM-Latausliittymät:
Numero Saldo Käyttäjä PUK-koodi
Saldotietoja ei saatavilla, pahoittelemme häiriötä
›› 04xxxxx745
Vaihda liittymätyyppiä ›› EUR Lataa Raimo Saarela 620xxxx
=====================================

Kerro, missä tuossa on se saldotieto?
Kun minä en näy siinä sitä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ja ongelmasi oltiin kirjailtu kyllä vikailmoitukselle. Niinkun kerroin, saat kuittauksen kun se on ratkaistu. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Josko nyt vain koetat olla enää jakamatta niitä henkilötietojasi kerta toisensa jälkeen, vaikka erikseen montaa kertaa kehoitettu jo sitä välttämään.

Mene OmaSaunalahti - Valitse asiakasnumero jonka tietoja haluat katsoa - Tämän jälkeen näet tuon liittymän saldotilanteen.
Samasta kohdasta pääset esim. vaihtamaan liittymätyyppiäsi.

En tosiaan ole Elisan edustaja. Senkin kyllä tietäisit, kun olisit edes puolittain lukenut Palstan ohjeet ja säännöt ennen tänne kirjoittamista. Ja koska en Elisaa edusta, niin nytpä uskallankin sanoa tämänkin suoraan; jospa nyt koetat vähän korjata alkuun tuota asennettasi ennen seuraavaa kertaa, kun tänne kirjoitat tai OmaElisaan kirjaudut saldotietoja etsimään, niin ties vaikka sitten sinäkin lakkaisit sen jälkeen enää olemasta se-yksi-ja-ainoa-kaikista-Elisan-asiakasta, joilla OmaElisa ja -Saunalahti käyttäytyy täysin erilailla kuin muilla, joiden liittymätiedot löytyy eripaikoista kuin muilta, jonka liittymien muutokset tapahtuu erilailla ja eri ajassa kuin muilla ja joka kokee olevansa aina väärässä, mitä tulee kanssakäymiseen Elisan kanssa..

Peace 🙂
Josko nyt vain koetat olla enää jakamatta niitä henkilötietojasi kerta toisensa jälkeen, vaikka erikseen montaa kertaa kehoitettu jo sitä välttämään.

Mene OmaSaunalahti - Valitse asiakasnumero jonka tietoja haluat katsoa - Tämän jälkeen näet tuon liittymän saldotilanteen.
Samasta kohdasta pääset esim. vaihtamaan liittymätyyppiäsi.

En tosiaan ole Elisan edustaja. Senkin kyllä tietäisit, kun olisit edes puolittain lukenut Palstan ohjeet ja säännöt ennen tänne kirjoittamista. Ja koska en Elisaa edusta, niin nytpä uskallankin sanoa tämänkin suoraan; jospa nyt koetat vähän korjata alkuun tuota asennettasi ennen seuraavaa kertaa, kun tänne kirjoitat tai OmaElisaan kirjaudut saldotietoja etsimään, niin ties vaikka sitten sinäkin lakkaisit sen jälkeen enää olemasta se-yksi-ja-ainoa-kaikista-Elisan-asiakasta, joilla OmaElisa ja -Saunalahti käyttäytyy täysin erilailla kuin muilla, joiden liittymätiedot löytyy eripaikoista kuin muilta, jonka liittymien muutokset tapahtuu erilailla ja eri ajassa kuin muilla ja joka kokee olevansa aina väärässä, mitä tulee kanssakäymiseen Elisan kanssa..

Peace :)


Ei ole jaettu, enää. Tuosta olin peittänyt kriittiset, ja se riittää minulle, sen on riitettävä myös teille.
Tuo on kopio ruudulta, ja siinä ei saldoa ole. Jos siinä näkee saldon, niin on silmässä joku vika!

Nyt homma toimii, kun saunalahti korjasi asian. Tosin sitä ei lupauksesta huolimatta kerrottu minulle, esim. sms, soitto, tms. mutta vika oli siis olemassa ja ehkä on edellenkin. Se on helppo testata, jos viitsisin, avaamalla vielä yksi siirtoliittymä. Ei jaksa.

Nyt kun homma saunalla on korjattu, saldo näkyy.

Eli SE asia EI OLLUT KENELLLÄKÄÄN asiaan sotkeutuneella tiedossa, mutta siitä huolimatta oli PAKKO jakaa VÄÄRÄÄ tietoa asiasta asiakkaille! Miettii sitä!


KIITO S SAUNALAHDEN SE ASIAKASPALVELUN NAINEN, JOKA OTTI KAIKKI TIEDOT YLÖS JA ILM. HOITI HOMMAN KUNTOON !!!

Muista asiaan sotkeutuneista ei ollut kuin harmia, koska tiedot ei asiasta olleet ollenkaan ajan tasalla.

Osallistu keskusteluun