Vastattu

Norppa latausliittymien toimitusaika

  • 22 heinäkuu 2016
  • 2 kommenttia
  • 299 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Tietääkö kukaan mikä on Norppa-latausliittymien todellinen toimitusaika tällä hetkellä, tilasin liittymän 4.7 ja nettisivujen mukaan SIM-kortin toimitusaika tuolloin oli enintään viikko elisan nettisivujen mukaan. Edelleenkään SIM-korttia ei ole tullut. Kauppakeskuksen asiakaspalvelun mukaan "Toimituksessa on ehkä joku moka" kun tilauksessa ei näkynyt muita tapahtumia kun tilaaminen itsessään.

Muilta keskustelupalstoilta olen lukenut että Saunalahdella 6-7 viikkoa on normaali liittymän toimitusaika ja numeron siirtyminen kestää tämän jälkeen vielä 2-3 viikkoa. Onko liittymien normaali toimitusaika siis 6-7 päivää vai 6-7 viikkoa + 2-3 viikkoa?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 22 heinäkuu 2016, 21:34

Hei, kiitos kun tulit palstalle.

Liittymän toimituksen ei pitäisi kestää viikkoa enempää. Numeronsiirtokin etenee yleensä 2 viikossa ja sen voi mahdollisesti nopeuttaa, jos ilmoittaa asiakaspalveluun - tällöin lainmukainen palautusoikeus peruuntuu myös toki.

Luultavasti liittymän toimittaminen estyy jostain syystä, Syitä voivat olla esim. puutteelliset tiedot, määräaikainen sopimus toiselle operaattorille (siirto estyy) tai jokin muu asia.

Helpoiten varmaan selviää kun laitat Palstatiimi-nimimerkille viestiä Palstan kautta. He ovat elisalaisia.
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei, kiitos kun tulit palstalle.

Liittymän toimituksen ei pitäisi kestää viikkoa enempää. Numeronsiirtokin etenee yleensä 2 viikossa ja sen voi mahdollisesti nopeuttaa, jos ilmoittaa asiakaspalveluun - tällöin lainmukainen palautusoikeus peruuntuu myös toki.

Luultavasti liittymän toimittaminen estyy jostain syystä, Syitä voivat olla esim. puutteelliset tiedot, määräaikainen sopimus toiselle operaattorille (siirto estyy) tai jokin muu asia.

Helpoiten varmaan selviää kun laitat Palstatiimi-nimimerkille viestiä Palstan kautta. He ovat elisalaisia.
Niinpä niin. Tein sopimuksen Norppa-latausliittymästä Elisan pop up -standilla kauppakeskuksessa. Myyjä lupasi, että liittymä on käytössä viikossa. Hän antoi käteeni sim-kortin. Viikon kuluttua tuli postin ilmoitus. Hain uuden sim-kortin. Kysyin Elisa/Saunalahden asiakaspalvelusta, että kumpi on oikea. Ensin tyttörukka vastasi, että myyjän antama. Sitten hän kuulemma kuitenkin kysyi "viisaammalta", ja sanoi, että eikun se postista haettu on sittenkin oikea. Puolitoista viikkoa on kulunut. Kysyin uudelleen asiakaspalvelusta, että milloin liittymä avautuu. No, sovittua numeronsiirtoa ei ollut edes aloitettu. Homma vie kuulemma vielä viikon. Saan tekstiviestin, kun siirto on ok. Sanoin, että muuten ok, mutta kun sim-kortti tulee mökin lämmitysjärjestelmän ohjaukseen, niin en voi sillä laitteella lukea tekstiviestejä. Pyysin ilmoituksen varsinaiseen puhelinnumerooni. Asiakaspalvelijatyttörukka ei ollut kuullutkaan, että liittymiä ja sim-kortteja voisi käyttää muissakin laitteissa kuin kännyköissä. Joo. Saa nähdä, avautuuko liittymä lainkaan ja saanko lainkaan ilmoitustekstaria siitä. Ainakin opin, ettei myyjän lupauksiin kannata välttämättä aina luottaa, ja että liittymän avaus saattaa tosiaankin kestää viikkokaupalla. PS. Olen kyllä viestittänyt tätä tragikoomista asiakaskokemusta Elisa/Saunalahden palautejärjestelmään. Toivottavasti joku sen lukee.

Osallistu keskusteluun