Vastattu

numeron siirto toisesta Saunalahden liittymästä toiseen

  • 10 tammikuu 2015
  • 4 kommenttia
  • 1494 katselukerrat

Saunalahden asiakastuen ohje 244 kertoo numeronsiirrosta toiselta operaattorilta olemassa olevaan Saunalahti-liittymään. Onko tällainen siirto mahdollista tehdä myös Saunalahden sisällä, jos haluaa lopettaa toisen kahdesta liittymästään, mutta pitää lopetettavan liittymän numeron ja käyttää sitä jäljelle jäävässä liittymässä, joka ei enää ole myynnissä? Vai onko ainoa mahdollisuus siirtää numero ensin toiselle operaattorille ja vasta sieltä siihen haluamaansa liittymään? Selvennykseksi vielä: kumpikaan ei ole prepaid-liittymä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jarbaello 11 helmikuu 2015, 17:20

riitta1a kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Tuo HALUTTOMUUS taitaakin olla ylivoimainen este. Selvittelen tätä asiaa toisen henkilön puolesta. Hän teki jo suosituksestani sopimuksen numeronsiirrosta toiselle operaattorille, mutta ennen siirron voimaan astumista Elisalle tuli tietenkin hätä asiakkaan menettämisestä ja he tekivät kilpailevan liittymätarjouksen ilmaisine puheaikoineen. Asiakas sanoi suoraan, miksi halusi vaihtaa operaattoria, ja silloin asiakaspalvelussa väitettiin, ettei numeroa ole mahdollista myöhemmin siirtää toiseltakaan operaattorilta siihen myynnistä poistuneeseen liittymään. Siis mitä ihmettä? Tuossa aiemmin mainitsemassani asiakastuen nettiohjeessa nro 244 ei kyllä puhuta halaistua sanaa siitä, että numeron voisi siirtää ainoastaan uusmyynnissä olevaan liittymätyyppiin. Eihän siinä olisi mitään järkeä, koska silloin kyseessä olisi käytännössä uusi liittymä + toisen vanhan lopetus eikä suinkaan olemassa olevaan liittymään siirtyminen. Valehdeltiinko asiakaspalvelussa vai onko jossain kohti tapahtunut pahemman laatuinen väärinymmärrys?


Nyt on
  • saanut kyllä virhellistä tietoa numeron päällesiirron suhteen. Se on mahdollista OmaSaunalahdesta tehtynä, silloin jos siirrettävä numero on toisella operaattorilla. Vanha liittymätyyppi ei ole este tälle siirrolle, vaan sen voi kyllä tehdä myynnistä poistuneenkin liittymän päälle. Tässä on mahdollisesti tapahtunut väärinkäsitys, mutta joka tapauksessa tuo on mahdollista, kunhan kumpikin liittymistä on aktiivisia.

  • Katso alkuperäinen viesti

    4 kommenttia

    Käyttäjätaso 4
    Ainoa mahdollisuus on kierrättää toisen operaattorin kautta. Moneen kertaan yritetty, mutta ei onnistu Saunalahden sisällä.
    raastupa kirjoitti:
    Ainoa mahdollisuus on kierrättää toisen operaattorin kautta. Moneen kertaan yritetty, mutta ei onnistu Saunalahden sisällä.

    Siis haluttomuutta, teknistä estettä ei luulisi olevan ainakaan, jos kierrättäisi numeron  Elisan liittymässä.
    Kiitos vastauksista. Tuo HALUTTOMUUS taitaakin olla ylivoimainen este. Selvittelen tätä asiaa toisen henkilön puolesta. Hän teki jo suosituksestani sopimuksen numeronsiirrosta toiselle operaattorille, mutta ennen siirron voimaan astumista Elisalle tuli tietenkin hätä asiakkaan menettämisestä ja he tekivät kilpailevan liittymätarjouksen ilmaisine puheaikoineen. Asiakas sanoi suoraan, miksi halusi vaihtaa operaattoria, ja silloin asiakaspalvelussa väitettiin, ettei numeroa ole mahdollista myöhemmin siirtää toiseltakaan operaattorilta siihen myynnistä poistuneeseen liittymään. Siis mitä ihmettä? Tuossa aiemmin mainitsemassani asiakastuen nettiohjeessa nro 244 ei kyllä puhuta halaistua sanaa siitä, että numeron voisi siirtää ainoastaan uusmyynnissä olevaan liittymätyyppiin. Eihän siinä olisi mitään järkeä, koska silloin kyseessä olisi käytännössä uusi liittymä + toisen vanhan lopetus eikä suinkaan olemassa olevaan liittymään siirtyminen. Valehdeltiinko asiakaspalvelussa vai onko jossain kohti tapahtunut pahemman laatuinen väärinymmärrys?
    Käyttäjätaso 4
    Kunniamerkki
    riitta1a kirjoitti:

    Kiitos vastauksista. Tuo HALUTTOMUUS taitaakin olla ylivoimainen este. Selvittelen tätä asiaa toisen henkilön puolesta. Hän teki jo suosituksestani sopimuksen numeronsiirrosta toiselle operaattorille, mutta ennen siirron voimaan astumista Elisalle tuli tietenkin hätä asiakkaan menettämisestä ja he tekivät kilpailevan liittymätarjouksen ilmaisine puheaikoineen. Asiakas sanoi suoraan, miksi halusi vaihtaa operaattoria, ja silloin asiakaspalvelussa väitettiin, ettei numeroa ole mahdollista myöhemmin siirtää toiseltakaan operaattorilta siihen myynnistä poistuneeseen liittymään. Siis mitä ihmettä? Tuossa aiemmin mainitsemassani asiakastuen nettiohjeessa nro 244 ei kyllä puhuta halaistua sanaa siitä, että numeron voisi siirtää ainoastaan uusmyynnissä olevaan liittymätyyppiin. Eihän siinä olisi mitään järkeä, koska silloin kyseessä olisi käytännössä uusi liittymä + toisen vanhan lopetus eikä suinkaan olemassa olevaan liittymään siirtyminen. Valehdeltiinko asiakaspalvelussa vai onko jossain kohti tapahtunut pahemman laatuinen väärinymmärrys?


    Nyt on
  • saanut kyllä virhellistä tietoa numeron päällesiirron suhteen. Se on mahdollista OmaSaunalahdesta tehtynä, silloin jos siirrettävä numero on toisella operaattorilla. Vanha liittymätyyppi ei ole este tälle siirrolle, vaan sen voi kyllä tehdä myynnistä poistuneenkin liittymän päälle. Tässä on mahdollisesti tapahtunut väärinkäsitys, mutta joka tapauksessa tuo on mahdollista, kunhan kumpikin liittymistä on aktiivisia.
  • Osallistu keskusteluun