Vastattu

Numeronsiirto

  • 11 joulukuu 2013
  • 11 kommenttia
  • 2696 katselukerrat

Elikkäs tilasin uuden liittymän (Reilu) vanhan Saunalahden prepaid-liittymän tilalle. Otin numeronsiirron, koska halusin pitää vanhan numeroni. Tänään tuli postissa uusi sim-kortti ja lappu, jossa sanottiin että numeronsiirto kestää noin 5 arkipäivää.

Kysymykseni onkin, onko mitenkään mahdollista saada tuota uutta liittymää nopeammin käyttöön, sillä uusi puhelin odottaa tuossa pöydällä eikä millään jaksaisi viikkoa odottaa sen käyttöönottoa? Vai onko se numeronsiirto todellakin 5 arkipäivän homma?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kukkatippa 12 joulukuu 2013, 08:42

Tilausvaiheessa emme pääse tarkastamaan, onko numero siirrettävissä vai ei. Numeronsiirrettävyys selviää siinä vaiheessa, kun pyydämme numeroa siirrettäväksi Saunalahdelle.

Sinun tapauksessa kannattaa tehdä kokonaan uusi sopimus uudella 045-alkuisella numerolla. Nyt tehty sopimus ei astu voimaan, joten siitä ei veloiteta kuukausimaksuja.
Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Hei AlluKai,

ja tervetuloa Palstalle! Saunalahden Prepaid-numeroa ei ole mahdollista siirtää Reilu-liittymään. Prepaid-numeroille ei voi tehdä numeronsiirtoa, koska niille ei ole voimassa sopimusta.

Numeronsiirron nopeuttaminen on sinänsä mahdollista toiselta operaattorilta tullessa. Siitä kannattaa ilmoittaa asiakaspalveluun.
Miten on sitten mahdollista, että kun syötin numeroni Saunalahden sivulle tilausta tehdessäni numeronsiirto-kohtaan ei tullut mitään virheilmoitusta vaan tuli vihreä "hyväksyntä"?
Mitäs tässä nyt pitää tehdä? Onko tilaamaani sim-korttiin mahdollista saada uutta numeroa vai menikö koko homma nyt reisille??
Ilmeisesti järkevin vaihtoehto on irtisanoa liittymä ja tilata uusi ilman tuota numeronvaihtoa. Voinko jo nyt tilata uuden liittymän, vaikka edellistä ei ole irtisanottu saamatta lisäkuluja (2 liittymän kk-maksua jne)? Tätä tänään saamaani liittymäähän ei voi ottaa lainkaan käyttöön tuon virheellisen puhelinnumeron takia?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
AlluKai kirjoitti:
Ilmeisesti järkevin vaihtoehto on irtisanoa liittymä ja tilata uusi ilman tuota numeronvaihtoa. Voinko jo nyt tilata uuden liittymän, vaikka edellistä ei ole irtisanottu saamatta lisäkuluja (2 liittymän kk-maksua jne)? Tätä tänään saamaani liittymäähän ei voi ottaa lainkaan käyttöön tuon virheellisen puhelinnumeron takia?
Mitä, jos soittaisit asiakaspalveluun.
Täytyyhän sitä huomenna soittaa. V*tuttaa tällaset omasta tyhmyydestä johtuvat turhat takaiskut. 😕
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tilausvaiheessa emme pääse tarkastamaan, onko numero siirrettävissä vai ei. Numeronsiirrettävyys selviää siinä vaiheessa, kun pyydämme numeroa siirrettäväksi Saunalahdelle.

Sinun tapauksessa kannattaa tehdä kokonaan uusi sopimus uudella 045-alkuisella numerolla. Nyt tehty sopimus ei astu voimaan, joten siitä ei veloiteta kuukausimaksuja.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
kukkatippa kirjoitti:
Tilausvaiheessa emme pääse tarkastamaan, onko numero siirrettävissä vai ei. Numeronsiirrettävyys selviää siinä vaiheessa, kun pyydämme numeroa siirrettäväksi Saunalahdelle.

Sinun tapauksessa kannattaa tehdä kokonaan uusi sopimus uudella 045-alkuisella numerolla. Nyt tehty sopimus ei astu voimaan, joten siitä ei veloiteta kuukausimaksuja.

Luulisi, että järjestelmä sentään tarkastaisi selvät tapaukset, kuten prepaidit. Ihmisillä näköjään on selvästi vieläkin epäselvyyksiä numeronsiirrosta. Eikö systeemi edes kysy operaattoria vai miten Saunalahden liittymää voisi edes tarjota.  Jos järjestelmä hyväksyy esimerkiksi siirron latausliittymästä laskuliittymäksi voi tämän katsoa olevan Saunalahtea sitova sopimus, koska sen toteutumattomuus ei riipu mistään kolmannesta osapuolesta. Saunalahti ei voi vedota siihen ettei Saunalahti salli siirtoa. 
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tilauksen teon yhteydessä ei tehdä tarkastuksia numerolle, joka aiotaan siirtää. Tarkastukset kokonaisuudessaan numeron siirtokelpoisuudelle tehdään siinä vaiheessa, kun siirtopyyntö lähetetään. Operaattoria ei tilausvaiheessa kysytä asiakkaalta.

Kuten jo mainittu, Prepaideja ei voida siirtää laskutusliittymiksi, koska Prepaideja ei ole rekisteröity kenellekään tietylle henkilölle vaan kyseessä on itsepalveluliittymä. Latausliittymä on rekisteröity käyttöön tietylle henkilölle, joten tästä johtuen kyseisiä liittymiä voidaan siirtää laskutusliittymiksi.
Kiitos vastauksista! Saunalahdelta soitettiinkin jo ja nyt on uusi liittymä tilattu ja tällä kertaa IHAN UUDELLA numerolla 🙂
kukkatippa kirjoitti:
 Latausliittymä on rekisteröity käyttöön tietylle henkilölle, joten tästä johtuen kyseisiä liittymiä voidaan siirtää laskutusliittymiksi.

Koskas tämä siirto on tullut mahdolliseksi? :smileyhuh:

"Saunalahti Latausliittymästä ei voi vaihtaa Saunalahden normaaliin laskutusliittymään liittymänumeron säilyttäen."

 


Vai tarkoititko toiselle operaattorille siirtoa? 😉

Osallistu keskusteluun