Nyt se saapui, mutta liian myöhään...

  • 5 heinäkuu 2016
  • 6 kommenttia
  • 383 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
  • Tiedonjyvä
  • 874 kommenttia
Vuosian asiakkuuden jälkeen sain vihdoin ELISAlta tekstiviestitarjouksen, jossa pyydettiin soittamaan, jotta he voisivat tehdä minulle entistä paremman tarjouksen. 45min edellisen jälkeen sain uuden tekstiviestin, jossa olisi enää tarvinnut vastat viestiin, niin minulle olisi soitettu, ja tehty entistä parempi tarjous. Varmaan arvaattekin miksi nämä viestit sain...

Olen tehnyt matkapuhelinliittymälleni siirron toiselle operaattorille, ja tietenkin tässä vaiheessa vanha operaattori, joka ei liittymäasioissa ole näiden vuosien aikana ollut missään yhteydessä, aktivoitui.

Mikähän se "parempi tarjous" oikein olisi ollut, kun vaihdon syynä on palvelun huono laatu, eli puhelin ei pysy 3G verkossa kotona 6km päässä Tampereen keskustasta ja joskus putoaa kokonaan verkosta. Samoin kesämökilläni Ruovedellä, jossa ELSAn verkko pitäisi kuuluvuuskartan mukaan olla ihan hyvä, on vaikeuksia löytää 4G verkkoa, eikä 3G verkkokaan ole laadultaan mitenkään käytettävä. "Parempi tarjous" olisi siis tarkoittanut uuden infran rakentamista tukiasemineen, eikä se tähän mennessä ole muutenkaan kuulunut operaattorin suunnitelmiin. Itse asiassa koko operaattorin vaihto on seurausta ELISAn asiakaspalvelun suosituksesta. Kun olen varmistunut uuden operaattorin toiminnasta, vaihdan loputkin talouden liittymät pois ELISAlta.

Tällaisesta tarjouksen tekemisestä tilanteessa, jossa operaattorin vaihto on jo pyydetty (ja varsinkin kun operaattori ei ole vuosiin mitään tarjousta tehnyt), on ihan turhaa. Vanha kansa sen jo kiteytti "Se on turha rypistellä, kun on löysät housuissa".

6 kommenttia

Kunniamerkki +3
Pahoitteluni kokemastasi liittymäsi suhteen. Nuo viestit ovat tosiaan jokaisella operaattorilla automaattinen käytäntö, kun numerosta on saapunut siirtoilmoitus numeronsiirtoja hallinnoivaan työkaluun. Mikäli kuuluvuutta ei ole vikailmoituksista huolimatta saatu parannettua, ymmärrän ihan hyvin sen, että tulee halu kokeilla toista verkkoa ja sen toimivuutta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ei se ELISAn robotti usko, että aion siirtyä toiselle operaattorille. Tänään tuli taas viesti, että soittamalla saat uuden tarjouksen. Ilmeisesti taas 45min kuluttua tulee uusi viesti...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Viestejä tulee siirron edetessä muutama, mutta niihin ei tarvitse reagoida jos tarjous ei kiinnosta. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Juu..., en minä niihin aio reagoida, ja kyllä, se toinenkin viesti tuli sen kolmen vartin päästä...

Nähtäväksi jää, kuinka se robotti toimii, jos siirrän perheen muita liittymiä. Kenelle se niitä viestejään lähettelee, kun itse olen haltija, mutta käyttäjä on joku muu...? Erityisen mielenkiintoiseksi asia menee, kun noissa liittymissä on sellaisia, joissa on markkinointikielto, ELISAlle ilmoitettu ettei haluta markkinointiviestejä, ja kaiken lisäksi niistä on maksettu se 1€ enemmän mainosten estämiseksi. Saas nähdä kuinka ELISAn prosessit toimivat?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Markkinontiesto ei estä noita saamiasi viestejä 🙂
Kannattaa olla tosiaan vain reagoimatta jos ei jääminen asiakkaaksi ole vaihtoehto.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Palasin ennen joulua ELISAn asiakkaaksi, koska halusin kokeilla Suomen parasta liittymä..., Vitsi, vitsi! Ei tasan näin!! Palasin ELISAlle, koska sain ennen joulua 50€:n alennuksen GIgantista, kun vaihdoin Saunalahden liittymään. Kauhea hinku asiakkaista...

Nyt olen sitten taas vaihtamassa takaisin Soneralle, kun ei tämä ELISAn liittymä vieläkään toimi kunnolla puheluissa 6km etäisyydellä Tampereen keskustasta. Ja taas on ELISAn robotti innostunut roskatekstiviestittämään, kuinka auliisti ELISA olisi valmis minua tulemaan vastaan, jos taas harkitsisin jäämistä ELISAlle. Yhdessäkään viestissä ei kuitenkaan luvata sen ongelman korjausta, joka minut vie pois, eli uuden tukiaseman rakentamista, jolla liittymä toimisi kunnolla. Pelkkiä ehdotuksia hintatarjouksista. Kun sen hintatarjouksen tulisi olla sellainen, että ELISA maksaisi minulle asiakkuudesta sen saman mitä minulle maksaa toimivan liittymän hankinta, niin sitten voisin harkita. Ei varmaan kannata pidätellä hengitystä tällaista tarjousta odotellessa, vai...?

Siinä hintasaarnaajamainoksessa on se robotti saatu puhumaan ja ymmärtämään espanjaa. Kauanko kestää, että tämä teidän tarjousrobottinne saadaan ymmärtämään, että useiden turhien tarjousten lähettäminen tekstiviesteillä jäisi pois?

Osallistu keskusteluun