Ongelmia Hämeenlinnassa 4g:n kanssa

  • 19 tammikuu 2018
  • 8 kommenttia
  • 691 katselukerrat

Minulla on ollut jo lähestulkoon 8 viikkoa ongelmia Hämeenlinnassa Myllymäen alueella. Syynä on kuulemma joku kattoremontti joka vaikuttaa tukiaseman toimintaan ja näyttävästi vaikuttaa melkoisesti koska minä en ole yhtäkään puhelua pystynyt soittamaan tämän parin kuukauden aikana kotoa. Jos ja kun on täytynyt soittaa puheluita minun on täytynyt lähteä jollekin kaverilleni toiseen kaupunginosaan soittelemaan ja se jos jokin on ollut aivan naurettavaa! Myös 100mbps nettiyhteys toimii tällä hetkellä aivan luokattoman huonosti, downstream ehkä säkällä 10mbps ja upstream pyöreä nolla tai joskus ehkä säkällä joku 0.20mbps. Eniten tässä asiassa kismittää se että teiltä Elisalta päin ei tullut missään vaiheessa minkäänlaista infoa että jotain tällaista isompaa on tekeillä vaan itse sain lähteä tätäkin selvittämään... eli vastaisuudessa toivoisinkin että kun tällaisia suurempia huoltotöitä tulee niin asiakkaille tulisi näistä ilmoittaa hyvissä ajoin ja selvästi (enkä nyt puhu tuosta, noh kehnohkosta vikakartastanne koska se ei kerro lähellekään kaikkea). Niin ja jos tätä vikaa ei saada tämän kuun aikana korjattua niin sitten harkitsen vakavasti sopimukseni purkamista ja operaattorin vaihtamista 😠

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Itse olisin vaihtanut operaattoria viikon jälkeen. Tosin numeronsiirroissa kestää nykyään aika pitkään, mutta voihan sitä hakea prepaidin toiselta operaattorilta ja siirtää puhelut siihen, kunnes numeronsiirto on valmis.
Taidankin ottaa ja kipaista hakemaan tuon DNA-prepaidin tänään koska nyt alkaa uskollisuus tätä firmaa kohtaan todellakin hiipumaan. Se pieni hyvitys jonka tästä sain ei todellakaan korvaa kaikkea harmia jota tästä on aiheutunut ja nyt päälle täytyy maksaa toisesta liittymästä. Tuleepahan myös melkoinen rumba kun täytyy monelle viralliselle taholle ja kavereille nyt tuon prepaidin numerokin ilmoittaa ellen sitten vaihda siihen liittymään samantien lopullisesti, äh kun turhauttaa tällainen. Elisalle päin pientä vinkkiä: Lisätkää tukiasemien määrää, ei se vain voi mennä niin että kun yksi tukiasema kyykkää niin peruspalvelut kuten puhelujen soittaminen tahi netin selaaminen toimivat joko minimaalisesti tai eivät ollenkaan!
Tataa! Tänään tuli tasan 2 kuukautta täyteen tämän kanssa eikä vikaa ole vieläkään korjattu. Minulle ilmoitettu korjausaika on jo ylittynyt parilla viikolla jotenka kysytäänpäs nyt suoraan: Osataanko teillä siellä Elisalla nyt sanoa tähän yhtään mitään? Tänne avautuminenkaan ei ole tuottanut toivottua tulosta vaan tuntuu henkilökuntakin olevan aivan kuutamolla tämän suhteen. Tässä epäluulossa on veemäistä elää jotenka teillä on reilu viikko aikaa pitää tämä pitkäaikainen asiakas tallissanne, kuten jo aiemmin sanoin niin aion odotella tämän kuun loppuun ja sitten minun uskollisuudestani raukeaa takuu ja operaattorin vaihto on edessä
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Hei Bipolar Bear ja tervetuloa Palstalle!

Olen vilpittömästi pahoillani tilanteesta. Ymmärrän täysin, että asia ärsyttää. Yleensä mobiilitukiasemissa olevat viat korjataan 24 tunnin kuluessa, mutta joskus harvinaisemmissa tilanteissa korjaus voi viivästyä. Jos kyseessä on kattoremontti, on tukiasema todennäköisesti jouduttu ottamaan kokonaan pois käytöstä remontin johdosta. Tällaisissa pitkäkestoisemmissa ongelmatilanteissa pyritään etsimään tilapäisratkaisu, mutta aina se ei ole mahdollista. Uusien tukiasemien käyttöönotto kun on jo pelkkien lupaprosessien vuoksi usein aikaa vievää. :(

Vikatilanteista informoimme häiriökartalla https://elisa.fi/kartat/#mobile ja tiedotteet -sivuillamme https://elisa.fi/asiakastiedotteet/ . Mahdollisia katkoksia aiheuttavista huoltotöistä informoimme myös asiakkaitamme henkilökohtaisilla viesteillä, esimerkkinä kaapelitelevisio -verkossa tehtävät huoltotyöt. Mobiililiittymien osalta tilanne tiedottamisen osalta on vähän haastavampi kuin kiinteiden liittymien osalta. Hyvin usein tilanne on se, että sopimuksen omistaa eri osoitteessa asuva henkilö tai perheenjäsen, kuin missä liittymän käyttäjä asuu. Usein liittymä voi olla myös yrityksen nimissä. Pyrimme tietenkin jatkuvasti kehittymään myös tiedottamisen osalta. Kiitokset siis palautteestasi tältä osin. :)

Tarkastelisin mieluusti, mikä tilanne on tällä hetkellä korjauksen suhteen. Laittaisitko asiakasnumerosi profiilisi tietoihin, niin pääsen näkemään asiaa tarkemmin? Asiakasnumero näkyy vain meille moderaattoreille. Huikkaa vielä täällä, kun olet lisännyt asiakasnumerosi, niin tiedän lähteä tutkimaan. 🙂
Hei Bipolar Bear ja tervetuloa Palstalle!

Olen vilpittömästi pahoillani tilanteesta. Ymmärrän täysin, että asia ärsyttää. Yleensä mobiilitukiasemissa olevat viat korjataan 24 tunnin kuluessa, mutta joskus harvinaisemmissa tilanteissa korjaus voi viivästyä. Jos kyseessä on kattoremontti, on tukiasema todennäköisesti jouduttu ottamaan kokonaan pois käytöstä remontin johdosta. Tällaisissa pitkäkestoisemmissa ongelmatilanteissa pyritään etsimään tilapäisratkaisu, mutta aina se ei ole mahdollista. Uusien tukiasemien käyttöönotto kun on jo pelkkien lupaprosessien vuoksi usein aikaa vievää. :(

Vikatilanteista informoimme häiriökartalla https://elisa.fi/kartat/#mobile ja tiedotteet -sivuillamme https://elisa.fi/asiakastiedotteet/ . Mahdollisia katkoksia aiheuttavista huoltotöistä informoimme myös asiakkaitamme henkilökohtaisilla viesteillä, esimerkkinä kaapelitelevisio -verkossa tehtävät huoltotyöt. Mobiililiittymien osalta tilanne tiedottamisen osalta on vähän haastavampi kuin kiinteiden liittymien osalta. Hyvin usein tilanne on se, että sopimuksen omistaa eri osoitteessa asuva henkilö tai perheenjäsen, kuin missä liittymän käyttäjä asuu. Usein liittymä voi olla myös yrityksen nimissä. Pyrimme tietenkin jatkuvasti kehittymään myös tiedottamisen osalta. Kiitokset siis palautteestasi tältä osin. :)

Tarkastelisin mieluusti, mikä tilanne on tällä hetkellä korjauksen suhteen. Laittaisitko asiakasnumerosi profiilisi tietoihin, niin pääsen näkemään asiaa tarkemmin? Asiakasnumero näkyy vain meille moderaattoreille. Huikkaa vielä täällä, kun olet lisännyt asiakasnumerosi, niin tiedän lähteä tutkimaan. :)


Hei ja kiitos vastauksesta, joku täällä sentään on hereillä! Lisäsin nyt asiakasnumeroni tuonne, hupsista kun tuota ei ollut aikaisemmin tajunnut edes katsastaakaan. Anteeksi ehkä hieman painava sävyni teksteissäni mutta kuten totesitkin niin tämänkaltainen pitkäaikainen homma on todellakin alkanut ärsyttämään, varsinkin kun kyseessä on kaksi tärkeää asiaa eli netti ja puhelin jotka kummatkin toimivat todella kehnosti. Kunpa tämä ongelma nyt vain saataisiin selätettyä nopeasti, kun on niin kauan jo kestänyt :8
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tarkistin tuota tilannetta nyt asiakasnumeron antamilla tiedoilla ja siellä tosiaan tuo kattoremontti vieläkin valitettavasti vaivaa 😞 Saamiemme tietojen mukaan tuo alkaisi olemaan loppusuoralla, mutta tarkempaa valmistumisajankohtaa ei vielä valitettavasti ole tiedossa. Tällä hetkellä ei vielä voi muuta, kuin malttaa odotella vielä hetki 😞 Olemme oikeasti pahoillamme tilanteen aiheuttamasta harmista! Kattoremontit tuppaavat viemään valitettavan pitkiä aikoja välillä ja työntekijöiden turvallisuuden vuoksi joudutaan katolla sijaitseva tukiasema ottamaan pois käytöstä töiden ajaksi.
Joopati joo! Yli kaksi viikkoa jo kulunut siitä kun kerrottiin että homma on loppusuoralla mutta kuinkas ollakaan täällä sitä vieläkin huidotaan menemään tuhnuisilla liittymillä joista täytyisi täyttä hintaa maksaa, se 40 euron hyvitys jonka viime laskuuni sain ei nyt oikein tässä vaiheessa lohduta. Puheluita kun täytyisi kotoa pystyä tekemään ilman tuota hirvittävää pätkimistä ja mitään varaliittymää en oikein mielelläni ota koska tulee kauhea rumba ilmoittaa moneen paikkaan varaliittymän numero ja sitten jos/kun tämä "vika" saataisiin korjattua niin sama rumba uudestaan eli täytyisi ilmoittaa että vanha numero on käytössä. Tämän vuoksi helpoin vaihtoehto onkin irtisanominen, vaikka määräaikainen sopimus onkin niin tässä on enemmän kuin tarpeeksi syytä saada sekin purettua, harmittaa vietävästi mutta eipä tässä muukaan auta...hermot kun ovat menneet niin ne myös ovat menneet!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Valitettavasti vieläkään ei olla saatu tarkempaa tietoa tuosta urakan valmistumisesta 😞 Tämä ongelma on tuolla aktiivisessa käsittelyssä ja toimivuus pyritään saamaan normaaliksi mahdollisimman pian. Olemme pahoillamme häiriöstä! 😞

Osallistu keskusteluun