Operaattorin vaihto Elisan liittymään.

  • 26 heinäkuu 2019
  • 31 kommenttia
  • 1468 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Sain hyvän tarjouksen Saunalahti Huoleton Premium 12 kk. Nyt tuntuu että tämä liittymä on paljon huonompi kuin liittymä mistä siirryin. Nopeudet on tosi alhaisia. Yritin katsoa YLE Arenassa olevaa ohjelmaa ja pätki pahaasti (klo 10:02, edellisen päivän ohjelma). Kaveri katsoi samaa ja hänellä toimi hyvin. Eri operaattori.

Nopeutta mittaillessani niin nopeus heittelee minun mielestä liikaa. (kolmea eri mittausta tarjoavaa linkkiä kokeilin).
Kun mittailin 07:00 ja 15:45 välillä tunnin välein, niin nopeus vihteli 0.2 - 33.00 Mbps.

Kun käynnisti mittauksen, näytti todella huonoa arvoa. Kolmas mittaus nosti nopeuden jo lähelle siedettävää, Yle areenan vaatimaa tasoa. Upload oli 0.3 - 6.7 Mbps välillä ja josku pelkkää nollaa. Kekiarvo oli 4 ja 7 välillä Näitä arvoja on saatu töissä. Kotona mitatessa nyt (22:57) 56.0/11.8. Kodin ja työpakan väli on yli 15km.

Tiedän että 5Mbps on alaraja ja kaikki muu on plussaa. Siltikin markkinointia pitäisi muokata lähemmäs totuutta. Ja tottakai halauaisin tämän liittymän toimivan "lupausten mukaisesti" Onneksi voin vaihtaa liittymää, Enkä ole sidoksissa parin vuoden pakkoliittoon.

Anteeksi tämä purkaus. :)

T:Veikko

31 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Hei Weexxi ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Harmi kuulla, ettei 4G ole toiminut toivotulla tavalla. Joskus vain valitettavasti mobiiliverkossa käy niin, että jokin paikka jossa yhteyksiä käytät on verkon katve- tai ruuhka-alueella. On kuitenkin tärkeää, että saamme tietoa näistä haasteellisista paikoista verkonsuunnittelua varten. Siksi suosittelen ehdottomasti varaamaan soittoajan mobiiliverkon vikailmoituksiin, tai vaikkapa laittamaan yksityisviestiä tarkempien tietojen kera OmaYhteisö-tiimille.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tässä voi myös olla sellainen tilanne, että Elisan tukiasema on kauempana kuin aiemman operaattorin tai kaverisi operaattorin tukiasemat. Toinen vaihtoehto on se, että alueellesi osuvat taajuudet ovat alhaisempia kuin kilpailevilla operaattoreilla tai sitten olet vain yksinkertaisesti liian kaukana tukiasemasta, jolloin nämä suurimmat (ja samalla parhainta nopeutta tarjoavat) taajuudet ovat ulottumattomissa.

Tukiasemien sijaintia oman ja kilpailevien operaattoreiden osalta voit tutkailla Cellmapperista. Tuolta näkee myös, minkälaisia taajuuksia millekin alueelle miltäkin operaattorilta on saatavilla. Tässä kannattaa kuitenkin huomioida se, että Cellmapperin data perustuu täysin käyttäjien mittauksiin. Cellmapperin antama data on siis vain viitteellistä ja on täysin mahdollista, että esim. tukiasemien sijainnit eivät ole täysin oikeita.

@roopeg tuossa jo mainitsi mahdollisuudet katealueeseen tai ruuhkaan tukiasemalla. Nämä ovat myös täysin mahdollisia tekijöitä, joilla on suora vaikutus yhteyden laatuun, toimivuuteen ja nopeuteen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Se on ihan paikkakohtaista...

Tutuilla Telian KUITUMYYJÄ lähti asunnosta VIHAISENA kun sanottiin, että ei oteta kuitua €1000 liittymismaksu ja €40 kk 100M/100M. Kävi 6 (kuusi) kertaa ja joka kerta kuuli EI. Viimeisellä kerralla minä näytin kuinka Elisan 4G 50M pärjää tilanteessa, jossa KAKSI Android-TV:tä 4K-paneelilla toistavat kahta YouTube 4K -lähetystä ONGELMITTA ja samaan aikaan.

Telian kuitumyyjä lähti ja kiukutteli, "Ei varmasti toimi enää siinä vaiheessa kun kinkku on pöydällä. Kuinka sitten edetään?". Ei kaupan kassakaan suutu, jos et osta tarjouskahvia.

Juuri tänään testasin, hyvin toimii kaksin kappalein 4G+alueella 4K-lähetys, ja mihin hintaan - €9,90 kk. Ei mikään kuitu pysty tarjoamaan nettiä tuohon 9,90 euron hintaan. Sitten taas toisella alueella tilanne voi ollakin sellainen, että edes SD-video ei toistu... silloin on etsittävä muita tarjoajia. On niitä muitakin kuin Elisa. DNA ja Telia tulee mieleen.

Jos Telian kuitumyyjän käytös on tällaista, niin en sieltä hankkisi mitään.

Nyt soi D-Block & S-te-Fan & Sub Zero Project - Darkest Hour (The Clock) (Radio Edit).
Käyttäjätaso 3
Myyjien lupausten ja kehujen perusteella ei kannata hankkia mitään. Itse testasin aikoinani hankkimalla prepaidit kolmelta operaattorilta ja testailin niiden perusteella toimivimman palveluntarjoajan. Saman suositellut muutamalle tutulle jotka miettineet mikä operaattori toimisi parhaiten paikassa X. Pieni hinta siitä että saa toimivat yhteydet.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Elisan ei ole pakko toimittaa kuin 5 Mbps ko. liittymillä.

Liittymää voidaan jopa hidastaa keinotekoisesti, mutta vain juuri niin hitaaksi että 5 Mbps ylittyisi karvan verran, niin Elisa pesee kätensä. Älkää nyt hyvät ihmiset ostako mobiilissa yli 50 Mbps -nopeuksia. Elisalta saa Huoleton 10M, 14,90 eurolla vuodeksi, kaikki rajatonta. 30 euron S-ryhmän lahjakortti kaupan päälle. Tilasin kuitenkin Amazon.DE:stä muistikortin 64 Gt kympillä. Aion ladata kaikki Google Musiikin listat Offline-tilaan ilmaisella Elisan kotikuidulla.

Minulle tuli yllätyksenä kuinka vähän dataa käytän. Jos ei Online-suoratoistoa laske mukaan. Tässä kuussa tähän asti siirtoa mobiilisti 20 Gt, mistä 17 Gt Google Musiikkia. Surffailen luurilla päivittäin mobiilisti Paunun ja TKL:n busseissa. Käytän karttoja. Luen sähköpostit. Kaikki muu data on n. 2,5 Gt. Eräs Elisan kilpailija tarjoaa KUUDELLA eurolla 100 Mbps 4G:n. Kyllä kiinnostaa, mutta alkuun voisi tietysti pysytellä Elisan asiakkaana. Katsokaa kulutustanne, voi yllättää.

Miksi maksaisit enemmän?

Nyt soi Audiotricz & E-life - Supersonic (Radio Edit).
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Pakko kysyä, @hpguru , että vietätkö varta vasten puhelimella surffailua varten aikaa busseissa vai oletko tuolloin matkalla johonkin? Kaikilla ei muuten ole mahdollisuutta ilmaiseen kotikuituun taikka Paunun tai muun firman busseihin. 😕
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Pakko kysyä, @hpguru , että vietätkö varta vasten puhelimella surffailua varten aikaa busseissa vai oletko tuolloin matkalla johonkin? Kaikilla ei muuten ole mahdollisuutta ilmaiseen kotikuituun taikka Paunun tai muun firman busseihin. 😕
Kiitos kysymästä.

Minä kuljen töihin busseilla ja töistä, kauppaan, huviajeluille... ja ihan paikallisbusseista puhutaan. €31 kuukaudessa Rajattomasti bussimatkoja (vuositilaus), joihin kuuluu esim. Valkeakosken liikenne, TKL, Väinö Paunu, Länsilinjat, Pirkanmaan tilausliikenne yms. Ei ole Wifiä näissä busseissa, eli mobiilidataa käytän. Siksi ihmettelen miten vähän dataa käytän, vaikka käytän mielestäni dataa runsaasti surffailuun. Jos luen tilastoista pois Google Musiikin ja yrittäisin Offlinettaa musiikin - niin mullahan dataa kuukaudessa enää 2,5 Gt. Kaikille se ei riitä, mutta moni maksaa liikaa. Ko. operaattorilla (tervehdyssana) liittymä on alk. 6€ 4 Gt 100M -datalla ja lukittuu käytön mukaisena 14 euroon, jos viestejä ja puhetta on niin paljon, jolloin siitä tulee rajoittamaton. Mielestäni markkinoiden halvin paketti. Liittymäni vaihtuu tammikuussa Elisaan 14,90 euron Huoleton 10M 12 kk ajaksi, kannattaako tuolla käytöllä? Siirrynkö Elisalta tarjouskaudesta tuohon HEI operaattoriin? Datankäyttöä on trimmattu.

Nimenomaan kuukaudessa 2,5 Gt mobiilidataa ilman suoratoistoa. Niin miten 4 Gt kuukaudessa ei olisi riittävä? Moni maksaa tosiaan liikaa palveluistaan, minäkin.

Saati noita tarjoushintoja listalta, minä sain Elisalta "tiskin alta" tuon Huoleton 10M:n. Voisihan sitä vuoden ajan käyttää, mutta 26,90 normaalisti on hyvin kallis elämys.

Silloin viimeistään katson toisaalle. Vaihtoehtoja on aina.

Nyt soi NDS vs. Tom-E feat. Ella - Stronger (Justin Corza Meets Phillerz Remix Edit).
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Elisalta on hankala saada kunnon tarjousta ilman numeronsiirron vireillepanoa, joten laitoinpa itse sellaisen myös vireille, ettei liittymän hinta (nykyisin Elisa Tarkka 4G 50M, 10 €/kk) kallistu ensi kuun alussa turhan paljon.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Elisalta on hankala saada kunnon tarjousta ilman numeronsiirron vireillepanoa, joten laitoinpa itse sellaisen myös vireille, ettei liittymän hinta (nykyisin Elisa Tarkka 4G 50M, 10 €/kk) kallistu ensi kuun alussa turhan paljon.
Hyvää keskipäivää.

Sama tilanne teleoperaattorilla DNA.

Piti panna numeronsiirtoa vetämään, koska €6,90 Etudiili-sopimus olisi päättymässä tammikuun alussa, juurikin Elisalle. 14,90 euron soppariin, Huoleton 10M, koska nousisi DNA:n normaalihinnasta vain parin euron kolikolla. No lauantaina sanoin DNA sähköpostiin, että kaduttaa Elisalle siirto, pitäkää mut asiakkaana! Myyntitykki soitti heti ja jatkoi Etudiiliä myös vuodelle 2020, ja tammikuussa 2021 sitten uudet jatkot numeronsiirrolla.

Minulla on Telian Huoleton 10M, työn kautta, niin en tarvitse toista vastaavaa. Elisalle siirto puhtaasti alennuksen takia, ja noinhan se menee Elisankin tapauksessa. Ilman siirtoa ei tarjousta heru. Noin nykyään saa myös sähkön myyntiyhtiöltä winback-tarjouksia, kannattaa kokeilla.

Oma sähkösopimus KSS Energialta marraskuusta, säästöä Vattenfallin jatkoon nähden ainakin 20 euroa vuodessa. Jokaisen euron poistan laskutuksesta, senttejäkin pois.

Eilen kehuin, että Elisan lähettämä simmi suoraan roskakoriin.

Noin sitä pitää, koska noin saa tarjouksen mrl586. Olisiko parempi, ettei näitä simmejä heitettäisi roskiin. Miksi alennuksen saa vasta numeronsiirrolla. Katsokaa operaattorit peiliin :)

Olen ollut tyytyväinen, joten on luonnollista jatkaa samalla polulla.

Nyt soi Case & Point - Error Code (Radio Edit).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@hpguru eiköhän tätäkin mainostusta ole nyt näkynyt jo riittämiin 🙂 Varmasti kaikki ovat lukeneet kuinka olet saanut lauantaina eli ihan viikonloppuna jatkotarjouksen kilpailijalta liittymällesi, jos eivät niin hakutoiminteella löytää kyllä tiedot jo monestakin langasta jos pinkin kilpailijan hintoja ja etuja kaipaa. Pidetään nyt muistissa kuitenkin että ollaan sinisen operaattorin keskustelufoorumilla eikä lähdetä kauppaamaan tai mainostamaan omia tai muiden tuotteita etenkään jos meiltä löytyy vastaavaa tuotetta myynnistä.

Ihan vaikka esimerkin valossa mikä on OK:
Käyttäjä A: Tarvisin kuorimaveitsen, onko kellään suositella hyvää?
Käyttäjä B: Joo, Elisalla ei näemmä ole mutta itse ostin kaupasta X tämän ja hyvä on ollut

Sitten jos Elisalle sattuisi tulemaan kuorimaveitsiä valikoimiin niin vastaavassa tilanteessa vertailun vuoksi voi tottakai muutakin mainita, mutta jatkuva paasaaminen siitä miksi kaupan X kuorimaveitsi on parempi kuin Elisan myymä joka maksaakin myös euron enemmän tulkitaan jo mainostamiseksi. Tästä olen jo aiemmin kertaalleen huomauttanut, tällä kertaa jo varoitan että jatkuva mainostaminen ei ole OK.
Käyttäjätaso 7
No minä en mainosta , mutta löyhästi liittyen ketjun otsakkeeseen , niin olisiko @Patomiäs jotakin muuta tapaa myös vanhoille asiakkaille saada liittymätarjous kuin käynnistämällä operaattorin vaihto????

Uusille asiakkaille niitä on pilvin pimein , mutta ei vanhoille. Pitkästä asiakkuudesta ei Elisalla palkita , jos ei kyllä muillakaan operaattoreilla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Niinpä, sekin on varmaan teidän silmissä mainostamista, jos käyttää H&M:n farkkuja? Ihan tervettä keskustelua se on, että kertoo liittymien kilpailutuksista. Liian moni maksaa teillekin hunajaa noista, niin kuin kilpailijoillekin, joten valistus on aina paikallaan. Pitääkö näillä foorumeilla siis olla aina tyytyväinen Elisaan, kehua Elisaa ja heidän hintoja, markkinoida Elisan Omaguruja? Käytännössä voi siis kuorimaveitsistä jutella täällä, ja vertailla niiden hintoja, mutta ei sitten operaattoreiden alennushinnoista saa puhua? Laskemalla niitä hintoja itse, olisitte voineet minuakin houkutella teille, ihan siirron loppuvaiheelle asti. Yritetäänkö täältä viedä ihmisten tietoisuus hinnoista operaattorikentällä? Parantamisen varaa. No niitä parannus kohteita on Elisassa laajemminkin. Olen sitä paitsi kertonut DNA-foorumilla avoimesti että olemme löytäneet Elisalta paremman tarjouksen ja mihin hintaan. Jos hinta on sopiva, asiakkaita tulee sekä ovista että ikkunoista. Siinä kaikille operaattorille vinkkiä, ilman numeronsiirtoa.

Kovasti siinä muoviakin säästyisi, kun ei tarvitsisi turhia simmejä tilailla. Vaan hinta olisi kaikille asiakkaille aidosti halpa. Asiakkaat tasavertaisessa asemassa tässä suhteessa.

Ei vaan ikä, mutta myös hinta, on vain numeroita. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Nyt soi Giorno - I Clear the Area (Original Mix).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
No minä en mainosta , mutta löyhästi liittyen ketjun otsakkeeseen , niin olisiko jotakin muuta tapaa myös vanhoille asiakkaille saada liittymätarjous kuin käynnistämällä operaattorin vaihto????

Uusille asiakkaille niitä on pilvin pimein , mutta ei vanhoille. Pitkästä asiakkuudesta ei Elisalla palkita , jos ei kyllä muillakaan opraattoreilla.

On noita muitakin vaihtoehtoja kuin pelkkä winback 🙂 Ihan jo meidän sivuilla pyörii välillä tarjouksia ja etuuksia mitä voi itselleen lunastaa, sen lisäksi myös asiakaspalvelusta tarkistetaan toki tilannetta pyydettäessä ja koitetaan myös muistaa kohdennetuilla viesteillä asiakkaita etuuksista mikäli näitä ei ole estänyt itseltään 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Niinpä, sekin on varmaan teidän silmissä mainostamista, jos käyttää H&M:n farkkuja? Ihan tervettä keskustelua se on, että kertoo liittymien kilpailutuksista. Liian moni maksaa teillekin hunajaa noista, niin kuin kilpailijoillekin, joten valistus on aina paikallaan. Pitääkö näillä foorumeilla siis olla aina tyytyväinen Elisaan, kehua Elisaa ja heidän hintoja, markkinoida Elisan Omaguruja?

Käytännössä voi siis kuorimaveitsistä jutella täällä, ja vertailla niiden hintoja, mutta ei sitten operaattoreiden alennushinnoista saa puhua? Laskemalla niitä hintoja itse, olisitte voineet minuakin houkutella teille, ihan siirron loppuvaiheelle asti. Eli ymmärsinkö oikein, mitä Elisalla ei ole myynnissä, niin sen hinnoista saa puhua? Yritetäänkö täältä viedä ihmisten tietoisuus hinnoista operaattorikentällä? Parantamisen varaa. No niitä parannuskohteita on Elisassa laajemminkin.

Nyt soi Giorno - I Clear the Area (Original Mix).

Vertailu ei ole kiellettyä, mutta jatkuva mainostaminen on. Ei meilläkään ole ketään palkattua henkilöä kilpailijoiden foorumeilla jatkuvasti rummuttamassa meidän liittymien erinomaisuudesta ja kuinka hinnat on sitä ja tätä verrattuna muihin. Sen sijaan että ensimmäisenä oot aina ohjaamassa keskustelun toisen operaattorin tuotevalikoiman puolelle, voisit myös harkita vaihtoehtoa että kartoitat viestin kirjoittajan tilanteesta oisko meidän valikoimissa jotain liittymää mahdollisesti mikä hänelle sopisi yhtä hyvin? Ihan vain ajatuksena 🙂

Ongelma ei siis ole vertailussa tai missään keskustelussa, vaan siinä että keskustelut sivu-uritetaan toistuvasti kilpailijan mainoksilla jatkuvasti pois alkuperäisestä aiheesta. Arvostamme kyllä apua mitä tarjoat täällä ihmisille, mutta jos me voitaisiin myös koittaa tehdä työmme välillä ja korjata niitä liittymiä ennen kuin lähdetään kauppaamaan kilpailijan tuotteita ainoana ratkaisuna kaikkeen? 🙂
Käyttäjätaso 7
On noita muitakin vaihtoehtoja kuin pelkkä winback 🙂 Ihan jo meidän sivuilla pyörii välillä tarjouksia ja etuuksia mitä voi itselleen lunastaa, sen lisäksi myös asiakaspalvelusta tarkistetaan toki tilannetta pyydettäessä ja koitetaan myös muistaa kohdennetuilla viesteillä asiakkaita etuuksista mikäli näitä ei ole estänyt itseltään :)
Jaa'a

No ne kohdennetut viestit ja muun tuputuksen olen kyllä sulkenut. Oma Elisan tai Verkkokaupan kautta kirjautuen kun menee katsomaan päivitystarjouksia olemassa oleviin liittymiin , niin ei siellä ole ollut yhtään mitään ainakaan pariin vuoteen. Sen sijaan jos katsoo tarjouksia anonyymisti , niin siellä vilahtelee kaikenlaista.

No tällä hetkellä minulla on liittymäasiat kunnossa , mutta on tässä kyllä Elisalla politiikan tarkistuksen paikka. Vai ettekö halua pitkäaikaisia asiakkaita?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Niinpä, sekin on varmaan teidän silmissä mainostamista, jos käyttää H&M:n farkkuja? Ihan tervettä keskustelua se on, että kertoo liittymien kilpailutuksista. Liian moni maksaa teillekin hunajaa noista, niin kuin kilpailijoillekin, joten valistus on aina paikallaan. Pitääkö näillä foorumeilla siis olla aina tyytyväinen Elisaan, kehua Elisaa ja heidän hintoja, markkinoida Elisan Omaguruja?

Käytännössä voi siis kuorimaveitsistä jutella täällä, ja vertailla niiden hintoja, mutta ei sitten operaattoreiden alennushinnoista saa puhua? Laskemalla niitä hintoja itse, olisitte voineet minuakin houkutella teille, ihan siirron loppuvaiheelle asti. Eli ymmärsinkö oikein, mitä Elisalla ei ole myynnissä, niin sen hinnoista saa puhua? Yritetäänkö täältä viedä ihmisten tietoisuus hinnoista operaattorikentällä? Parantamisen varaa. No niitä parannuskohteita on Elisassa laajemminkin.

Nyt soi Giorno - I Clear the Area (Original Mix).
Vertailu ei ole kiellettyä, mutta jatkuva mainostaminen on. Ei meilläkään ole ketään palkattua henkilöä kilpailijoiden foorumeilla jatkuvasti rummuttamassa meidän liittymien erinomaisuudesta ja kuinka hinnat on sitä ja tätä verrattuna muihin. Sen sijaan että ensimmäisenä oot aina ohjaamassa keskustelun toisen operaattorin tuotevalikoiman puolelle, voisit myös harkita vaihtoehtoa että kartoitat viestin kirjoittajan tilanteesta oisko meidän valikoimissa jotain liittymää mahdollisesti mikä hänelle sopisi yhtä hyvin? Ihan vain ajatuksena :)

Ongelma ei siis ole vertailussa tai missään keskustelussa, vaan siinä että keskustelut sivu-uritetaan toistuvasti kilpailijan mainoksilla jatkuvasti pois alkuperäisestä aiheesta. Arvostamme kyllä apua mitä tarjoat täällä ihmisille, mutta jos me voitaisiin myös koittaa tehdä työmme välillä ja korjata niitä liittymiä ennen kuin lähdetään kauppaamaan kilpailijan tuotteita ainoana ratkaisuna kaikkeen? :)

Ihan eri firman palkkalistoilla olen.

Minä teidänkin firman tuotteita "mainostan", koska käytän myös niitä, juuri teille tuli 50 megan laajakaistasta tilaus sisään kauttani. Sattui vieläpä ennen olemaan siellä "toisaalla". Teidän hinnat valitettavasti on aika hintavat nykyään, mutta niin tilanne myös DNA ja Telia. Kohta ei ole varaa esitellä mitään puheliittymää, koska ei ole ihmisillä enää maksukykyä esim. €50 Huolettomiin. Hintataso on vain noussut valitettavasti. Siksi noita tiskinalusia kannattaa hyödyntää. Oli siirtymässä mistä tahansa minne tahansa, niin aina saa paremman tarjouksen. Toimii myös teidän asiakkaille. Minulla ei ole mitään sääntöjä vastaan, mutta liian kireät säännöt ovat minusta tarpeettomia. Asiakas lopulta valitsee itse millaisia sääntöjä noudattaa, joku maksaa operaattoreille hintaa kuin hintaa vuosia "koska on tyytyväinen". Kai heilläkin siihen mahdollisuus on, vaikka onkin tylsää. Olisin lopettanut puheliittymäni, jos en olisi saanut kamppista jatkettua, koska niin kalliita vaihtoehdot ovat kaikilla.

Harmi ettei minusta tullut sellaista, koska teidän vastaus ei ollut tarpeeksi alhainen. Teillä taas voitettiin oman tilanteen laajakaistakilpailutus, sillä kukaan muu ei tarjoa €0 laajakaistaa.

Nyt soi The Real Booty Babes - I Kissed A Girl (Club Mix).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

On noita muitakin vaihtoehtoja kuin pelkkä winback 🙂 Ihan jo meidän sivuilla pyörii välillä tarjouksia ja etuuksia mitä voi itselleen lunastaa, sen lisäksi myös asiakaspalvelusta tarkistetaan toki tilannetta pyydettäessä ja koitetaan myös muistaa kohdennetuilla viesteillä asiakkaita etuuksista mikäli näitä ei ole estänyt itseltään :)Jaa'a

No ne kohdennetut viestit ja muun tuputuksen olen kyllä sulkenut. Oma Elisan tai Verkkokaupan kautta kirjautuen kun menee katsomaan päivitystarjouksia olemassa oleviin liittymiin , niin ei siellä ole ollut yhtään mitään ainakaan pariin vuoteen. Sen sijaan jos katsoo tarjouksia anonyymisti , niin siellä vilahtelee kaikenlaista.

No tällä hetkellä minulla on liittymäasiat kunnossa , mutta on tässä kyllä Elisalla politiikan tarkistuksen paikka. Vai ettekö halua pitkäaikaisia asiakkaita?

Noissa käsittääkseni toimii myös ihan logiikkaa taustalla, eli jos liittymä ja käyttö näyttää robotin ehdoissa kohtaavan hyvin niin ei se lähde väkisinkään mitään tarpeetonta tarjoamaan. Ainakin tuota tuntuisi viitoittavan se että sanot liittymäasioidesi olevan kunnossa? 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5


On noita muitakin vaihtoehtoja kuin pelkkä winback 🙂 Ihan jo meidän sivuilla pyörii välillä tarjouksia ja etuuksia mitä voi itselleen lunastaa, sen lisäksi myös asiakaspalvelusta tarkistetaan toki tilannetta pyydettäessä ja koitetaan myös muistaa kohdennetuilla viesteillä asiakkaita etuuksista mikäli näitä ei ole estänyt itseltään :)Jaa'a

No ne kohdennetut viestit ja muun tuputuksen olen kyllä sulkenut. Oma Elisan tai Verkkokaupan kautta kirjautuen kun menee katsomaan päivitystarjouksia olemassa oleviin liittymiin , niin ei siellä ole ollut yhtään mitään ainakaan pariin vuoteen. Sen sijaan jos katsoo tarjouksia anonyymisti , niin siellä vilahtelee kaikenlaista.

No tällä hetkellä minulla on liittymäasiat kunnossa , mutta on tässä kyllä Elisalla politiikan tarkistuksen paikka. Vai ettekö halua pitkäaikaisia asiakkaita?
Noissa käsittääkseni toimii myös ihan logiikkaa taustalla, eli jos liittymä ja käyttö näyttää robotin ehdoissa kohtaavan hyvin niin ei se lähde väkisinkään mitään tarpeetonta tarjoamaan. Ainakin tuota tuntuisi viitoittavan se että sanot liittymäasioidesi olevan kunnossa? :)

OmaElisassa minulle näkyy €19,90 Huoleton 4G, norm. yli €30. Se on kieltämättä yli 10 euron alennus 24 kk ajaksi, mutta kun en tarvitse. Minua nuo kohdennetut mainokset eivät ainakaan yritä kosia jos ovat kolme kertaa kalliimpia. Toki nopeus voi sitten parhaimmillaan olla 150 kertaa nopeampi. Siis voi olla. Pikkaisen nauratti kun kirjauduin OmaElisaan, kun "liittymätilaus" poistui järjestelmistä, niin yritetään markkinoida sitäkin kalliimpaa. Noh, eiköhän tämä on tullut selväksi, että operaattoreiden listahinnat ovat kalleita ja niistä ei pidä maksaa, jos ei halukkuutta ole. Suomi on vapaa maa valita, ja Pohjois-Korean malli on vielä meistä kaukana.

Nyt soi Ole Van Dansk - I Wrote A Hymn For You (Trance Anthem Mix).
Käyttäjätaso 7
Noissa käsittääkseni toimii myös ihan logiikkaa taustalla, eli jos liittymä ja käyttö näyttää robotin ehdoissa kohtaavan hyvin niin ei se lähde väkisinkään mitään tarpeetonta tarjoamaan. Ainakin tuota tuntuisi viitoittavan se että sanot liittymäasioidesi olevan kunnossa? :)
Joo siis ne liittymäasiat ovat kunnossa lähinnä oma-aloitteisuuteni vuoksi ja hyvä niin. En halua mitään mainostusrumbaa.

Itse asiassa on hyvä , että mikään robotti ei minulle tyrkytä tarpeetonta , mutta ajatuksena olikin lähinnä , että voisitte joskus myös verkkokaupassa tarjota hinnanalennusta olemassa oleviin liittymiin eikä vain uusiin.

No kuten sanottu , tällä hetkellä en kaipaa mitään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Noissa käsittääkseni toimii myös ihan logiikkaa taustalla, eli jos liittymä ja käyttö näyttää robotin ehdoissa kohtaavan hyvin niin ei se lähde väkisinkään mitään tarpeetonta tarjoamaan. Ainakin tuota tuntuisi viitoittavan se että sanot liittymäasioidesi olevan kunnossa? :)Joo siis ne liittymäasiat ovat kunnossa lähinnä oma-aloitteisuuteni vuoksi ja hyvä niin. En halua mitään mainostusrumbaa.

Itse asiassa on hyvä , että mikään robotti ei minulle tyrkytä tarpeetonta , mutta ajatuksena olikin lähinnä , että voisitte joskus myös verkkokaupassa tarjota hinnanalennusta olemassa oleviin liittymiin eikä vain uusiin.

No kuten sanottu , tällä hetkellä en kaipaa mitään.

Operaattoreille turhaa työtä, kontaktoida jokaista, ja ehdotella parempaa tarjousta. Nykyinenkin tilanne toimii, aivan liian moni maksaa joko listahintoja tai listatarjouksia. Kokeneemmat kilpailuttavat oikealla tavalla ja heille hinta lasketaan jopa 10-20 euroa liittymistä.

Tai jospa puhutaan samoista liittymistä "puoleen hintaan".

Liittymissä on aika paljon ilmaa, jos on varaa laskea yli 50 prosenttia.

Jos asiakas ei ilmaise tyytymättömyyttä, niin operaattori valitettavasti olettaa että hinta on hyväksytty, eikä siksi vaivaudu kontaktoimaan. Jopa asiakkaan kontakti ei automaattisesti laske hintaa, tai laskee sitä hyvin vähän, vasta oikea siirtoyritys antaa alennuksen.

Nyt soi Basslovers United - Basket Case (Extended Mix).
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kyllähän Elisa vanhoillekin asiakkaille tarjoaa extraa kaikenlaisen hauskan muodossa: Sain aamulla Elisalta viestin, joka alkoi: "Hyviä uutisia, yrittäjä!" (Korostus minun). Ja tämä statukseni oli saatu viestin mukaan oikein Elisan markkinointirekisteristä.

Kiinnostaisi kovasti tietää, minkä alan yrittäjä olen. Itse kun olen koko työikäni ollut palkollinen. Alkaen 1950-luvulla sokerijuurikkaan perkaajana koulujen lomien aikana kesäisin ja päättyen 2000-luvun alkupuolella atk-hommiin pankissa. Ja monenmoista palkkatyötä sillä välillä.

Että simmottos, nyt sitten ollaan yrittäjä 😋 😎
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Saunalahti Huoleton Premium 100M -liittymää ehdotetaan winbackina hintaan 16,90 €/kk/12kk. Tuleeko Elisalta myöhemmin parempia tarjouksia vai pitäisikö minun hyväksyä tämä tarjous?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@hpguru on ollut jo vuosikymmenen sangen innostunut puhelinliittymistään. Kumma kyllä, silloin kun hänellä oli vielä Saunalahden matkapuhelinliittymä, syytöksiä mainostamisesta ei näkynyt, vaikka liittymillä tykittäminen oli aivan samankaltaista kuin nytkin. Nyt, kun operaattori on vaihtunut, samasta innostuksesta syytetäänkin mainostamisena.

Elisan ei ehkä kannattaisi käyttää niin paljon energiaansa sen pohtimiseen, miksi @hpguru kertoo innostuneesti liittymistään, vaan siirtyä pohtimaan, miksi @hpguru on vaihtanut liittymänsä pois Saunalahdelta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
@hpguru on ollut jo vuosikymmenen sangen innostunut puhelinliittymistään. Kumma kyllä, silloin kun hänellä oli vielä Saunalahden matkapuhelinliittymä, syytöksiä mainostamisesta ei näkynyt, vaikka liittymillä tykittäminen oli aivan samankaltaista kuin nytkin. Nyt, kun operaattori on vaihtunut, samasta innostuksesta syytetäänkin mainostamisena.

Elisan ei ehkä kannattaisi käyttää niin paljon energiaansa sen pohtimiseen, miksi @hpguru kertoo innostuneesti liittymistään, vaan siirtyä pohtimaan, miksi @hpguru on vaihtanut liittymänsä pois Saunalahdelta.

Nimenomaan saahan sitä liittymäänsä rakastaa, jos se on rakastettava. Toki ymmärrän että hintakysymys ei ole Elisan mieleen, koska heidän tykit eivät samaan hintaan voineet sitä tarjota. Toki edelleen pakko sanoa, että olen 2020 määräaikaisessa sopparissa, koska hinta on kova. Ehkä määräajat Elisallekin sopisi, jos sillä hinnalla saisi oikeasti asiakasta tyydyttävän hinnan, huippuhinnan. Elisalla on monia kommunikaatio-ongelmia asiakkaisiin päin ja mm. lukuisia epäkohtia miten eri asiakkaita kohdellaan Elisan asiakasryhmissä. Jotkut on saaneet teiltä jopa €2,90 tarkkoja 50 megan nopeudella, kun toiset asiakkaat eivät saa niitä.

Millä perusteella Elisalla kovia tarjouksia jaellaan ?

Voin kyllä sanoa suoraan että kaikkien operaattoreiden hinnat ovat nousseet ja se on harmi. Elisa voi suuttua siitä, jos kertoo ettei vaihtanut Elisalle lopultakaan, koska toisaalla haluttiin pitää asiakkaasta vuodesta 2016. Elisa olisi yhtä hyvin voinut sanoa saman, tervetuloa meille €6,90 hintaan. Paras tarjous oli tuo €9,90 kk tuosta "tarkasta megasta". Lisäksi minulla on keskimäärin enemmän "huonoja muistoja" Elisan tarjoamista kokemuksista, mutta €0 kotikuitu on saanut kuvani Elisasta muuttumaan positiivisemmaksi. Olen sitä Elisan palvelua kyllä kehunut, vaikka tuleekin "väärältä operaattorilta", ihan tyytyväinen.

Ei ole optimaalista, että vain mieluisista asioista saisi puhua foorumeilla.

Kyllä kritiikkiä saa esittää ja se oli hyvä huomio, että sen sijaan kun Elisa keskittyy liikaa siihen mihin hintaan mä sain muualta ja jäin asiakkaaksi, niin voisivat keskittyä miettimään miksi eivät itse ole reagoineet asiaan antamalla esim. vielä paremman tarjouksen. Olen kyllä myös sitä mieltä, että Elisa ei jotenkaan pidä ajatuksesta, jollainen ei vain minulla, vaan muillakin - datakatot tai edullisemmat megan rajattomat liittymät tarjoukseen. €9,90 on perustarjous, siihen hintaan ei kauppaa tehdä. Tämän luulisi ymmärtävän pienempikin ihminen.

Kuten totesin, ei olla Pohjois-Koreassa, ja mielipiteitä saa olla asiallisesti.

Nyt soi Unsenses - Soldier (Radio Edit).
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
OT: Ihan lisähuomiona edelliseen viestiin, ettei se ellun kotikuitukaan ilmainen ole. Kyllä taloyhtiö siitä maksaa vastikkeena ja asukas vuokrassaan osan. Nettiliittymä saattaa yhtiökohtaisesti solmittuna olla hieman edullisempi kuin jokaisen asukkaan itsesolmimana, mutten sitä silti ilmaiseksi kutsuisi.

Itsekin maksan (pimeästi) vuokrassani ellun satamegaista VDSL2:sta.

Osallistu keskusteluun