Palautetta palveluista

  • 19 marraskuu 2016
  • 30 kommenttia
  • 3071 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Sain puhelinlaskun, jonka loppusumma oli 102 euroa. Siinä oli van yksi puhelu Omaguruun, 75 minuuttia.
Minusta on törkeää Elisalta kerätä rahaa siten, että omaguru-puhelun aikana puhelinta on pidettävä päällä eikä voi jutella chatissa nettiruudun kautta, kuten muissa online-palveluissa. Omaguru ei saanut tietokonettani kuntoon. Olipa viimeinen kerta, kun soitan sinne! Olisi erittäin ystävällistä ja asiakkaista kiinnipitämistä, että Omaguru vaihtaisi online-jutut todella tietokoneen ruudulla näkyvään valikkoon, jossa kirjoitettaisiin viestejä - kuten on tässä Elisassa muuten. VAROKAA OMAGURUA! Siis kaksi vikaa:
1. Maksaa maltaita! 2. Eivät saaneet konetta kuntoon. Olisi minun pitänyt älytä lopettaa puhelu itse.

Huoleton 4G:
Pitäisi kissan kokoisilla lihavoiduilla kirjaimilla mainostaa, että tietyn alkuisiin puhelinnumeroihin soitetut puhelut eivät siis kuulu HUOLETTOMUUTEEN. Miksi ihmeessä liittymän nimi on huoleton, kun se on kaikkea muuta kuin huoleton? Onhan toki liittymän esitteessä mainittu (sekin piti etsiä!), että palvelunumeroihin soitot ovat maksullisia. Huolettomassa pitäisi ilmoittaa KAIKKI ne numerot, joihin soitto ei kuulu liittymän maksuun kuukaudessa.
Taidanpa vaihtaa DNA:han!

30 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Rajatumpi valikoima liittymien osalta on loppujen lopuksi kaikille selkeämpi, sen vuoksi kaikkia välimallisia liittymiä ei voida pitää tarjolla vaan koitetaan hakea tuolta ne mille löytyy eniten kysyntää ja käyttöä. Toki aina joukosta tällöin jää ulkopuolelle joitain kohderyhmiä joilla on spesifimmät tarpeet 😕 Ja noista hinnoista sen verran että eipä tuo sinunkaan hintasi kilpailijalla sivuilta löydy vaan asiakaspalvelun kautta 😉

Kiitos liittymäuudistuksesta. Valitsin aikoinaan Tarkka-liittymän juuri siksi, ettei tarvitse maksaa palveluista joita ei käytä. Esim kuluvana vuonna tekstareita olen lähettänyt alle 10 kpl, koska WhatsApp ja Messenger hoitavat asian. Valtaosa puheluista suuntautuu yritysnumeroihin, jotka eivät kuulu paketteihin. Liittymässä tärkein on data ja dataliikennrttä on sitäkin vain vähän eli 1 - 15 Gt/kk ja 100 Mbit/s nopeus on ihan riittävä.

Olen siis vähäiseen marginaaliin kuuluva asiakas, josta Elisa haluaa päästä eroon. Jäänkin mielenkiinnolla odottamaan “tarjousta”  huolettomaan liittymään jossa saan maksaa palveluista joita en tarvitse enkä käytä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Palautetta Elisan palveluista.

Kai laitat tasapuolisuuden vuoksi romaanis myös Telia Yhteisöön.

Vielä sitä ei siellä näkynyt.

edit: unohdin, Nyt ei soi mikään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Palautetta Elisan palveluista.

Meillä oli kolmen liittymän hinnat nousseet kilpailijalla D. Parin euron korotus tuntui huokealta, mutta ajateltiin maksaa 2 kk ajan, kun luultiin että ei mitään sen halvempaa tule. Maksettiin siis 6,90 aiemman 0.25M etanadatan sijasta. Palaute onkin siinä, että Elisa ei ole parilla eri pisteellä käytyämme halunnut edes neuvotella koko asiasta. Kolme liittymää teille tuntui olevan sellainen asia, että elkää häiritsekö… mieluummin otetaan paketilliset ostajat ensin.

Elisan myyjä kysyi ensin iloisesti, että totta kai otamme kolme liittymää meille. Hän alkoi puhumaan kovaan ääneen siitä, että HUOLETON 10M kaikkiin kolmeen liittymään 14,90 kk normaalisti 26,90 euroa. Kun me kerrottiin, että kipurajamme on n. 5 euroa ja nykyinen liittymämme oli 6,90 parin euron hinnankorotuksen takia, myyjä ei ollutkaan enää niin hyväntuulinen. “Meillä ei ole muuta kuin paketteja, jos ette niitä halua, niin ei sitten”.

Miksi ottaisimme yli kaksi kertaa kalliimman liittymän, kuului kysymys. Myyjänne sanoi heti, että no sitten meidän halvin liittymä on tämä 7,90 maksava perusliittymä. Kysyin, onko siinä 0.5M netti, 2.5 Gt EU ja muu jämptisti käytön mukaan. Itse asiassa se on vain simmi, ei nettiä… Me kysyimme älypuhelimeen ja olet tosissasi? Voidaan kyllä hinnasta neuvotella… jos kolme liittymää siirrätte… siis tänne meille Elisalle. Halvemmalla. Minä sanoin heti.

Neuvotelkaa myös netistä, EU-datasta ja 4G:stä. Toisella Elisan tiskillä palvelu oli hieman parempaa, ehdotettiin latausliittymää. 4,94 eurolla ja siinä oli tämä 0.5 Mbps rajaton. Mobiililaajakaista Mini. Kysyin heti onko 4G:ssä, toimiiko EU:ssa 2.5 Gt kk ja onko yhtä kattava toimivuus ulkomailla kuin laskuttavilla? Pitkän ympäripyöreän jargonin jälkeen hän suostui sanomaan, että on vain 3G, ei EU-dataa ja toimivuus ei ole kovin hyvä ulkomailla.

Mentiin seuraavaksi Telialle, siellä myyntitykki oli asiallinen, mutta koomikkomainen. Hän ehdotti suoraan että meidän halvin liittymä on 7.90 etanadatalla eikä lähtenyt neuvottelemaan muista liittymistä. Hänen mukaansa D:n liittymämme normaalihintaan, joita kolme kappaletta taloudessa, euroa halvemmalla oli LIIAN HALPA. Minä kysyin, liian halpa? Käytätkö, tai oletko tottunut käyttämään LIIAN KALLIITA liittymiä? Telian ständillä oli ainoa myyntitykki, joka kyseli voisiko myydä jotain muuta esim. Sport-paketteja, ja onko muut nettiasiat kunnossa. Lähdin.

Lähdin kun kuulin, että “€0 50 megan kiinteä on mnun vaikea halventaa, päivänjatkoa”.

Hän vielä sanoi, että “sait sen alle viis euro vuodeksi, ei varmaan myydä kaikki kolme liittymä, ei myydä meilläkää nuin halvalla ja mitkä ne alle euron päivät, ei semmosii oo meilläkään”.

Siis ainoa tapa oli tämä D-operaattori, joka laski 6,90 hinnan parilla eurolla, ominaisuudet huiput ja 4 snt halvempi kuin latausliittymä vastaavalla nopeudella, mutta huonommalla toimivuudella/sisällöllä. Palaute Elisalle, lakatkaa hinaamasta liittymiä ylöspäin. Mielestäni kolmen liittymän mahdollisuus annettiin teille hoitoon, mutta teillä oltiin valmiita neuvottelemaan netittömästä liittymästä älypuhelimeen että painuisi alle vitosen. Kun me saatiin Chatilla painumaan netillisen liittymän alle vitosen, kaikki kolme sisältävät myös alle euron päivät ilmaiseksi, EU 2.5 Gt, 4G 0.5M… Siis ei ollut järjen hiventäkään vaihtaa!

Käynnistä Telian ja Elisan KAHDELLA tiskillä sai mielikuvan, että Elisa ja Teliakaan ei oikein asiakkaita halua… vaan neuvotellaan mieluummin sellaisten kanssa, jotka on valmiita maksamaan paketeista turhaa. Valitettavasti operaattoreiden uusmyynnissä valikoima siirtyy yhä enemmän ja enemmän pakettihinnoiteltuihin laskutusliittymiin , jossa hinta on sama käytöstä riippumatta. Sellaisella ei voi säästää itse mitään vähentämällä esim. tekstiviestien määrää tai keskittämällä puhelut viikonlopuille. No onneksi vielä on muutama käytön mukaan laskutettava liittymäkin jäljellä ja sitten on niitä prepaideja, joita ei laskuteta ollenkaan, vaan asiakas lataa vain niihin saldoa tai paketteja. Tällainen liittymä voi sopia toisille.

Ikävintä on se, että Elisa ei halua meitä käytön mukaan meneviä asiakkaita asiakkaiksi.

Palveleeko Elisa vain osakkeenomistajia? Kun oli varaa kolme liittymää käännyttää pois.

“Jos et osta pakettiliittymiä, niin ei meillä tarjouksia oo, pahoittelen kovasti”.

Hetkeen ei tarvitse onneksi käydä Elisan myymälöissä, kun liittymäasiat ovat nyt kunnossa.

Nyt soi E-Force - Beware (Radio Edit).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Maksat investointeja, mutta siinäpähän maksat. Niin pitääkin.

Saunalahti Tarkka Perus on KALLIS. Siis KALLIS, KALLIS!!!
DNA tarjoaa saman 6,90 eurolla kk. Onneksi on datakatto. Kilpailijalla.


Tottakai maksan, itsehä olen liitymämme valinnut.
Datarohmu, n, 30-50 Gt/kk ei tosiaankaan ole rohmuamista, se nopeus vaan nyt sopii meille.
Sun kannatta jäädäkkin sinne DNAlle, halvalla kun saat.

Nyt EI soi mikään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

MIksei siis tarjoilla jokaiselle jotakin, eli olisi mistä valita.Siksi, että se olisi mahdotonta tarjota jokaiselle oma räätälöity liittymä. Hetkenpäästä huomasit, etteä ei tämä olekaan hyvä, eikuin räätälöimään uudestaan.



hpguru kirjoitti:5G-liittymiä on tullut paljon, mutta samalla alhaisemmasta päästä hävisi. Tämä nostaa hintatasoa. Datarajoilla voisi laskea hintatasoa, jotka käyttävät paljon, maksavat myös investoinnit.
Meinaatko, etten maksa jo nyt niitä investointeja, perheessä on 2 puheliittymää (Huoleton 4G 50M ja Huoleton Premium+ 300M) 38,46‬ €/kk



hpguru kirjoitti:He, jotka eivät kuluta verkkoa reilulla kädellä, palkitkaa porkkanalla. Halvemmalla hinnalla.
Saunalahti Tarkka Perus: 1Mbit/s 12,90 €/kk siinä sulle porkanaa.



hpguru kirjoitti: Ratkaisu on helppo. Datakatto.
Onneksi ei ole datakattoa.


Maksat investointeja, mutta siinäpähän maksat. Niin pitääkin.

Jotka emme käytä 1 000 Gt/kk, kuten monet, maksamme samat liittymät halutessamme nopeutta. 1 Mbps ei ole optimaalinen. Rajaton, kyllä. Mutta eikö peruskäyttäjillä ole oikeutta parempaan netin nopeuteen? Saunalahti Tarkka Perus on KALLIS. Siis KALLIS, KALLIS!!!

DNA tarjoaa saman 6,90 eurolla kk. Onneksi on datakatto. Kilpailijalla.

Elisa menettää vähän verkkoa käyttävät asiakkaat, lopulta Elisan verkkoon jäävät datarohmut, jotka sitten maksavatkin kaikki rajattomuudet ja hinnat vaan nousevat. Ehkä heräätte sitten, kun peruskäyttäjät eivät enää subventoi teidän rajattomia iloja... No, tulevaisuus toden sanoo.

Nyt soi Cryex - Guns Up (Radio Edit).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
MIksei siis tarjoilla jokaiselle jotakin, eli olisi mistä valita.

Siksi, että se olisi mahdotonta tarjota jokaiselle oma räätälöity liittymä. Hetkenpäästä huomasit, etteä ei tämä olekaan hyvä, eikuin räätälöimään uudestaan.

hpguru kirjoitti:5G-liittymiä on tullut paljon, mutta samalla alhaisemmasta päästä hävisi. Tämä nostaa hintatasoa. Datarajoilla voisi laskea hintatasoa, jotka käyttävät paljon, maksavat myös investoinnit.


Meinaatko, etten maksa jo nyt niitä investointeja, perheessä on 2 puheliittymää (Huoleton 4G 50M ja Huoleton Premium+ 300M) 38,46‬ €/kk

hpguru kirjoitti:
He, jotka eivät kuluta verkkoa reilulla kädellä, palkitkaa porkkanalla. Halvemmalla hinnalla.


Saunalahti Tarkka Perus: 1Mbit/s 12,90 €/kk siinä sulle porkanaa.

hpguru kirjoitti:
Ratkaisu on helppo. Datakatto.


Onneksi ei ole datakattoa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Suomessa on vain kolme suurta operaattoria muutaman pienen ohella ja se valitettavasti nostaa kaiken aikaa liittymien hintoja, kun mitään todellista kilpailua operaattorien, varsinkaan näiden kolmen suuren välillä, ei enää ole. Operaattorien olisi syytä ryhdistäytyä ja tarjota kuluttajille varteenotettavia liittymävaihtoehtoja myös hinnoitteluasteikon alapäästä, sillä puhelinliittymä on Suomessa edelleen peruspalvelu ja sitä tarvitaan myös viranomaisten kanssa asiointiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
MIksei siis tarjoilla jokaiselle jotakin, eli olisi mistä valita.

Oletetaan, puhuu vähän, viestii vähän. Tarkka on hyvä, mutta sitten joutuu tyytymään hitaisiin nopeuksiin? Tarkka 1M:ään joutuisi lisäämään nolla perään tuolla hinnalla!!!

5G-liittymiä on tullut paljon, mutta samalla alhaisemmasta päästä hävisi. Tämä nostaa hintatasoa. Datarajoilla voisi laskea hintatasoa, jotka käyttävät paljon, maksavat myös investoinnit. Niitä Elisalle aiheutuu jatkuvasti, kun on datarohmuja verkossa.

He, jotka eivät kuluta verkkoa reilulla kädellä, palkitkaa porkkanalla. Halvemmalla hinnalla.

Ratkaisu on helppo. Datakatto.

Nyt soi Deluzion - Bass Goes Boom (Edit).
Käyttäjätaso 2
Lisää liittymän tee se itse.

Omaguru on kyllä kallis ja jos tulisin joskus tarvitsemaan on aika myydä laitteet ja ostaa radio. Tulee kaikin puolin halvemmaksi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jos järkeä käyttää niin, valikoiman ei tarvitse muuttua mitenkään epäselvemmäksi vaikka asiakkaille tarjoiltaisiin kustomointimahdollisuus. Huomaamaton pieni painike vaikka valitun liittymän alakulmassa "Muokkaa liittymääsi" avaisi erillisen näkymän jossa haluamansa muutokset voi tehdä.

Tosin järjenkäytöstähän tämä ei ole kiinni, eikä liioin tuosta selkeydestäkään kuten kaikki tietävät.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Rajatumpi valikoima liittymien osalta on loppujen lopuksi kaikille selkeämpi, sen vuoksi kaikkia välimallisia liittymiä ei voida pitää tarjolla vaan koitetaan hakea tuolta ne mille löytyy eniten kysyntää ja käyttöä. Toki aina joukosta tällöin jää ulkopuolelle joitain kohderyhmiä joilla on spesifimmät tarpeet 😕 Ja noista hinnoista sen verran että eipä tuo sinunkaan hintasi kilpailijalla sivuilta löydy vaan asiakaspalvelun kautta ;)Ainakin tässä on se hyvä puoli, että tulee suunta entistä selvemmäksi. Vuosia sitten jossain suljetussa asiakasraadissa haastateltiin ihmisiä liittymistä ja sivujen ulkoasusta ja siellä oli aika paljon toivetta laajemmista vaihtoehdoista tänne liittymävalikoimaan kun vertailtiin ulkomaisiin operaattoreihin ja heidän valikoimaan. Täälläkin Yhteisössä on viime aikoina keskusteltu ja tasaisesti muulloinkin keskusteltu liittymävalikoimasta ja sen laajentamisesta kattamaan asiakasryhmiä muullakin kuin "kaikki tai ei mitään" taktiikalla.

Lopputulos? Vaihtoehdot vähenee entisestään tekosyynä jälleen kerran selkeytys. Numeroina siis vaikutusyritysten tulos on negatiivinen. Eli eiköhän se homma ole siis taputeltu.

Äh, ikävä kuulla että noin paljon näemmä sitten mennyt sivuun tuon kyselyn osalta nykyinen linja 😕 Itsekin tuon suhteen oon kahden vaiheilla, toisaalta kivempi kun on selkeämpi ja siistimpi valikoima mutta toisaalta kun tykkään taas räätälöidä kaiken mahdollisimman spesifisti niin aika paljon vähempi tarjonta rajoittaa sitä mahdollisuutta välillä. Puolensa ja puolensa molemmissa vaihtoehdoissa 🤷
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Rajatumpi valikoima liittymien osalta on loppujen lopuksi kaikille selkeämpi, sen vuoksi kaikkia välimallisia liittymiä ei voida pitää tarjolla vaan koitetaan hakea tuolta ne mille löytyy eniten kysyntää ja käyttöä. Toki aina joukosta tällöin jää ulkopuolelle joitain kohderyhmiä joilla on spesifimmät tarpeet 😕 Ja noista hinnoista sen verran että eipä tuo sinunkaan hintasi kilpailijalla sivuilta löydy vaan asiakaspalvelun kautta ;)
Ainakin tässä on se hyvä puoli, että tulee suunta entistä selvemmäksi. Vuosia sitten jossain suljetussa asiakasraadissa haastateltiin ihmisiä liittymistä ja sivujen ulkoasusta ja siellä oli aika paljon toivetta laajemmista vaihtoehdoista tänne liittymävalikoimaan kun vertailtiin ulkomaisiin operaattoreihin ja heidän valikoimaan. Täälläkin Yhteisössä on viime aikoina keskusteltu ja tasaisesti muulloinkin keskusteltu liittymävalikoimasta ja sen laajentamisesta kattamaan asiakasryhmiä muullakin kuin "kaikki tai ei mitään" taktiikalla.

Lopputulos? Vaihtoehdot vähenee entisestään tekosyynä jälleen kerran selkeytys. Numeroina siis vaikutusyritysten tulos on negatiivinen. Eli eiköhän se homma ole siis taputeltu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Rajatumpi valikoima liittymien osalta on loppujen lopuksi kaikille selkeämpi, sen vuoksi kaikkia välimallisia liittymiä ei voida pitää tarjolla vaan koitetaan hakea tuolta ne mille löytyy eniten kysyntää ja käyttöä. Toki aina joukosta tällöin jää ulkopuolelle joitain kohderyhmiä joilla on spesifimmät tarpeet 😕 Ja noista hinnoista sen verran että eipä tuo sinunkaan hintasi kilpailijalla sivuilta löydy vaan asiakaspalvelun kautta ;)
Ei löydy ei, ja tuo hinta siis tuli numeronsiirron kautta, Elisalle siirsin ja Elisa myi samaa liittymää puoleksi vuodeksi 8,90 eurolla. Siksi jäi viime vuonna numero siirtymättä teille 😉 DNA:lla puhelinmyyjä sanoi suoraan, että noin huonoa tarjousta et hyväksy -- paitsi tämän 6,90 eurolla kk vuodeksi. Oli pakko toimia puhelinmyyjän ehdoin, sillä säästi eniten. Elisa ei tullut "kilpailuun" tuon hinnan jälkeen. Tuo Huoleton 10M on hyvä 14,90 euron hinnalla, jollaiselle siirtämässä olen, mutta sekin on "yläkanttiin" peruskäyttäjälle, joka haluaa vaan muutaman Gt:n ja kohtuullisesti vielä muuta. Kaikki eivät Netflixaa 24/7 puhelimella.

Ensi vuoden siirto Elisalle riippuu siitä, antaako DNA jatkaa samaan hintaan, jos hinta nousee 12,90 euroon, sitten siirrän toki Elisalle 14,90 euroon vuodeksi. Mahdollisesti siellä sitten 4 Gt -pakettiin. Mutta tosiaan riippuu operaattorista aina mihin siirtyy tai minne jää.

Minusta 6,90 euron hinta on passeli liittymästä, jota ei juurikaan käytä, mutta olisi hyvä jos tarvittaessa voisi pitää yhteyttä ja aikataulut tutkia yms. Olen kyllä itsekin selkeyden kannalla.

En kuitenkaan kannata sellaista selkeyttä, jossa koko lista on 5G-liittymiä täynnä.

Kalliisti. Nyt on niin, vain Elisalla.

Toki myönnän, että myös Telian ja DNA:n hinnastot kalliita minulle.

Nyt soi MYST - Before You Go (High Voltage Remix).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Rajatumpi valikoima liittymien osalta on loppujen lopuksi kaikille selkeämpi, sen vuoksi kaikkia välimallisia liittymiä ei voida pitää tarjolla vaan koitetaan hakea tuolta ne mille löytyy eniten kysyntää ja käyttöä. Toki aina joukosta tällöin jää ulkopuolelle joitain kohderyhmiä joilla on spesifimmät tarpeet 😕 Ja noista hinnoista sen verran että eipä tuo sinunkaan hintasi kilpailijalla sivuilta löydy vaan asiakaspalvelun kautta 😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Antaisin mielipiteeni Elisan liittymäuudistuksesta.

Tarkasta poistui juuri 100M Tarkka, joka oli 25,90 euroa. Tämä olikin kallis investointi. Eikö Elisalla ole "tarkoille asiakkaille" enää oikeutta nopeampaan kuin 1 Mb/s -nettiin? Alempi taso on vieläpä 0.256 Mbps, joka on 7,90 eurolla todella ylihinnoiteltu. Kilpailijalta kolme liittymää 6,90 euroa, jossa 2.5 GT EU ja ennen kaikkea käytön mukaan, netti 0.512 Mbps.

Se on jo tasokkaampi, ja ennen kaikkea halvemmalla.

Huoleton 50M korvautui Huoleton 10M:llä. Se maksaa 26,90 euroa, ja tarjouksesta 24,90. Mielestäni palvelun hinta normaalisti olisi maksimissaan 24,90 euroa. Kyseessä kuitenkin 10 Mbps -netti. Itse sain 14,90 eurolla vuodeksi ja €30 S-lahjakortti, silti kalliihko vähäiseen käyttööni. Mietin vakavasti olisiko eräs toinen 4 Gt kk operaattori parempi minulle.

Datarajoitettuja liittymiä ei edelleenkään ole, eli peruspertti maksaa edelleen liikaa, kun käyttö todellisesti vaikkapa 1,3 Gt kk, 10 minuuttia puhetta ja 5 tekstiviestiä. Parannuksia?

Tarkka 1M, 12,90 euroa, ei edes tarjousta enää??? Tuohan on sikakallis normaalihinnaltaan, itse saan DNA-operaattorilta €6,90 kk tuon 12 kk sopimuksella. Ei kukaan oikeasti maksa 12,90 euroa tuollaisesta mopoliittymästä, pistäkää kunnon tarjoukseen jatkuvasti.

En minä suostunut tuota hintaa DNA:llekaan maksamaan, niin joutuivat laskemaan.

Nyt soi Mia Julia - Oh Baby (Comeea & DJ Restlezz Remix Edit).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kauhulla odotan seuraavaa puhelinlaskua. Olin tilannut Elisalta F-Secure-tietoturvan, se on toiminut ihan hyvin, mutta yksi päivä sitä palkkia ei ilmestynytkään, kun menin pankkiin, enkä löytänyt sitä mistään ja hätäännyksissäni menin Elisan sivuille ja löysin sieltä Omaguru-täpän. En todellakaan etsinyt hintoja tms., koska ajattelin, että sieltä saa avun normaalilla puh.maksulla niin kuin esim. DNA:lla on. Yli puoli tuntia meni, kun koneeltani ensin poistettiin ja sitten uudelleenasennettiin tuo F-Secure-tietoturva. Kun kerroin tuttavalleni tästä Omaguruun soitosta, hän sanoi, että tiedätkö mitä se puhelu tuli maksamaan? No enhän minä tiennyt, mutta kun menin katsomaan/tutkimaan asiaa, niin leuat loksahti auki. Ei voi olla totta, yli viikon ruokarahat eläkeläisen tuloista, ei jumankauta. Dna:lla on ns. Seniorilinja, jonne voi soittaa ja josta saa avun ja se maksaa vain normaali puheluhinnan. Vaihdoin joku aika sitten DNA:lta Elisalle, mutta se taisi olla vikatikki. Nyt täytyy alkaa todella miettimään ja vertaamaan palvelujen hintoja yms. MIKSI ELISALLA EI OLE VASTAAVANLAISTA SENIORILINJAA??????????

Minusta Elisan sivuilla kerrotaan hyvin selkeästi, paljonko OmaGurulle soittaminen maksaa. Hintatieto löytyy jokaiselta sivulta, jolta löytyy myös numero OmaGuru -palveluun. Tuon perusteella puhelun hinnan ei pitäisi tulla kenellekään täytenä yllätyksenä. OmaGurulle soittaminen voi maksaa maltaita, varsinkin, jos linja on auki koko operaation ajan. Sovelluksen poisto ja asennus uudelleen saattaa kestää linjasta ja koneesta riippuen jokusesta minuutista jopa puoleen tuntiin, huonolla tuurilla jopa vielä pidempään.

Itse en ole koskaan OmaGurulle soittanut, enkä soita. Eivät kuitenkaan voi auttaa sen enempää kuin tuo tavallinen asiakaspalvelu. En siis myöskään osaa sanoa, pyöriikö puhelun alussa nauha, jossa vielä erikseen kerrottaisiin puhelun hinta. Jos tällaista automaattinauhaa ei pyöri, pitäisi sellainen ehkä olla olemassa.

Pitäisikö Elisalla olla tällainen "seniorilinja", joka olisi tarkoitettu ikäihmisille ja maksaisi sen mpm/pvm hinnan, kuten tavalliseen asiakaspalveluun soittaminen? Ehkäpä. Tästä kannattaa toki tehdä aloite Ideapajaan. Jos tuo idea kerää riittävästi kannatusta, saattaa se ehkä joku kaunis päivä jopa toteutua.
Kauhulla odotan seuraavaa puhelinlaskua. Olin tilannut Elisalta F-Secure-tietoturvan, se on toiminut ihan hyvin, mutta yksi päivä sitä palkkia ei ilmestynytkään, kun menin pankkiin, enkä löytänyt sitä mistään ja hätäännyksissäni menin Elisan sivuille ja löysin sieltä Omaguru-täpän. En todellakaan etsinyt hintoja tms., koska ajattelin, että sieltä saa avun normaalilla puh.maksulla niin kuin esim. DNA:lla on. Yli puoli tuntia meni, kun koneeltani ensin poistettiin ja sitten uudelleenasennettiin tuo F-Secure-tietoturva. Kun kerroin tuttavalleni tästä Omaguruun soitosta, hän sanoi, että tiedätkö mitä se puhelu tuli maksamaan? No enhän minä tiennyt, mutta kun menin katsomaan/tutkimaan asiaa, niin leuat loksahti auki. Ei voi olla totta, yli viikon ruokarahat eläkeläisen tuloista, ei jumankauta. Dna:lla on ns. Seniorilinja, jonne voi soittaa ja josta saa avun ja se maksaa vain normaali puheluhinnan. Vaihdoin joku aika sitten DNA:lta Elisalle, mutta se taisi olla vikatikki. Nyt täytyy alkaa todella miettimään ja vertaamaan palvelujen hintoja yms. MIKSI ELISALLA EI OLE VASTAAVANLAISTA SENIORILINJAA??????????
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ihan noin naisimmeisenä on pakko sanoa, että soitto tosiaan on vapaaehtoista. Mutta jos "guru" auttaa ja korjaa ns .lupausten mukaan ja homma ei toimi, niin moinen veloitus on mielestäni aiheeton. Eri asia on jos osaavat auttaa ja asia saadaan hoidettua/korjattua. Kokemusta on itselläkin ja ihan vapaaehtoisesti soitin aikanaan. Kyseinen keskustelu kesti n.15 min ja makso n. 30 eur. Olisin sen maksanutkin, jos olisivat osanneet jt tehdä. Myönsivät itse kokeilujen ja ehdotusten jälkeen etteivät osaa auttaa ja tästä sain tosiaan hyvityksen. Sen koomin en ole soitellut, koska jäi mielikuva, ettei sielläkään mitään mestareita olla puhelimien kanssa, puhumattakaan jst muusta. Tai ehkä osaavat monimutkaisia asioita, mutta sähköpostiin liittyvät asiat eivät olleet niitä. No voihan sielläkin olla porukka vaihtunut. Tämä siis ihan vaan oma mielipiteeni ko palvelusta. Sopiikyllä muihinkin vastaaviin palveluihin. Jos vien koneeni korjattavaksi, niin odotan että se on korjattu, jos siitä laskutetaan. Chatti olisi kyllä parempi palvelu lisänä vielä. Vähän kun Gigantilla huoltopalvelu.
Käyttäjätaso 3
SE ON IHAN RYÖSTÖ HINTASTA JA KAIKEN LISÄKS NE EI SAA MITÄÄ SIE KORJATTUA KOKEMUSTA ON ÄLKÄÄ MISSÄÄ NIMESSÄ SOITTAKO
Käyttäjätaso 7
Vastauksesi oli töykeä!
Ehkä. Mutta täysivaltaisten ihmisten oletetaan osaavan lukea ja ymmärtävän lukemaansa. Sinä olet tilauksen tehdessäsi kuitannut lukeneesi & ymmärtäneesi liittymän ehdot. Ja Omagurun hintakin on varsin selvästi ilmoitettu.

Jos on vaikeuksia noiden asioiden ymmärtämisessä, voi olla syytä pohtia edunvalvojan hankkimista...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Asiakastyytyväisyys korreloi aika vahvasti tuottavuuden kanssa ja harvempi yrittäjä on niin tyhmä, että ylläpitää tuottamatonta/tappiollista palvelua. Tästä voidaan päätellä, että asiakastyytyväisyys Omagurun kohdalla on niin korkea, että sitä kannattaa ylläpitää.

https://elisa.fi/omaguru/mika_omaguru/ osoitteesta voi lukea, että asiakastyytyväisyys on aika korkealla tasolla.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tuollaisen epäonnistuneen maksupuhelinpalvelun muistaa asiakas koko ikänsä. Minulla ei ole omagurusta kokemuksia, mutta jos olisi huonoja, niin mitään muuta vaihtoehtoa ei kai olisi kuin vaihtaa operaattoria.

Se on vaan niin ratkaisevaa että elisankin kannattaisi tuosta omagurusta asiakastyytyväisyyden vuoksi luopua. Mikään minuuttipohjainen asiantuntijapalvelu ilman mitään takuuta probleeman ratkaisusta ei vain yksinkertaisesti ole toimiva ratkaisu, rahastus sellainen se toki on.
sitä juuri tarkoitan että ainakin minulla on tosi iso merkitys sillä minkälaista palvelua saan eli asiakaspalvelu kokemuksella
nykyään ei paljoo välitetä siittä mitä mieltä asiakas on asioista kunhan vaan osakkeen omistajille tulee rahaa
jossain vaiheessa se rahan tulo loppuu ihan varmasti jos palvelu ei parane varsinkin tämmösinä huonoina aikoina taloudessa nykyään kukaan ei halua tehdä mitään ilman että saadaan rahaa siittä ei ajatella nokkaa eteenpäin mitä palvelu vois tuoda jatkossa jos on palveltu hyvin
ollaan liian lyhyt näkösiä
turhaa tätä on täällä sanoo mutta kirjotin nyt kuitenkin jos joskus vielä asiat muutuis ja alettais kuunteleen asiakkaita
jotka loppujebn lopuksi maksaa myyjien palkatkin
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Se on vaan niin ratkaisevaa että elisankin kannattaisi tuosta omagurusta asiakastyytyväisyyden vuoksi luopua. Mikään minuuttipohjainen asiantuntijapalvelu ilman mitään takuuta probleeman ratkaisusta ei vain yksinkertaisesti ole toimiva ratkaisu, rahastus sellainen se toki on.

Mihinkäs tämä johtopäätös asiakastyytyväisyydestä perustuu? Asiakastyytyväisyys korreloi aika vahvasti tuottavuuden kanssa ja harvempi yrittäjä on niin tyhmä, että ylläpitää tuottamatonta/tappiollista palvelua. Tästä voidaan päätellä, että asiakastyytyväisyys Omagurun kohdalla on niin korkea, että sitä kannattaa ylläpitää.

Kourallista palveluun tyytymättömiä ihmisiä kohden löytynee moninkertainen määrä tyytyväisiä ihmisiä. Tämän palstan otannalla tyytymättömyytensä ilmaisee yhden käden sormilla laskettava määrä ihmisiä kuukaudessa. Omaguruun saapuvat puhelut kuukauden aikana laskettaneen kuitenkin tuhansissa.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Tuollaisen epäonnistuneen maksupuhelinpalvelun muistaa asiakas koko ikänsä. Minulla ei ole omagurusta kokemuksia, mutta jos olisi huonoja, niin mitään muuta vaihtoehtoa ei kai olisi kuin vaihtaa operaattoria.

Se on vaan niin ratkaisevaa että elisankin kannattaisi tuosta omagurusta asiakastyytyväisyyden vuoksi luopua. Mikään minuuttipohjainen asiantuntijapalvelu ilman mitään takuuta probleeman ratkaisusta ei vain yksinkertaisesti ole toimiva ratkaisu, rahastus sellainen se toki on.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Asiakaspalvelu voi toki ehdottaa Omagurua, koska jos vika on asiakkaan laitteissa, se ei kuulu tekniseen asiakaspalveluun. Omagurulle soittaminen ei ole pakollista. Avun voi hakea myös muualta itse, vaikkapa naapurin tietokoneasiantuntijalta. Viat asiakkaan tietokoneessa tai puhelimessa eivät kuulu muuallakaan teknisen asiakaspalvelun työhön vaan sielläkin ohjataan vastaavaan maksulliseen palvelunumeroon.

Toki mielestäni hinta on näissä palveluissa kova eikä soittaminen välttämättä päädy tulokseen. Kuulemani mukaan pyydettäessä puhelusta saa hyvitystä tuollaisessa tilanteessa.

Itselläni ei ole kokemusta tuosta palvelusta.

Osallistu keskusteluun