Vastattu

Palvelua ei ole aktivoitu verkossa. - MMS viestit

  • 30 October 2016
  • 3 kommenttia
  • 2683 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Elikkäs, hankin uuden dual-sim puhelimen (Huawei Honor 7 lite) ja otin samalla kaksi nano-sim korttia kun vanhan puhelimen sim kortit olivat micro-simmejä eikä niitä saanut pienemmäksi. Aktivoin molemmat sim-kortit onnistuneesti OmaElisassa. Voin selata internettiä ja soitella ja lähetellä tekstiviestejä.

Käytössäni olevat simit ovat
- Ykkönen 3G
- Mobiililaajakaista 4G. (myyjä sai myytyä minulle tämän liittymän erillisenä - tajusin vasta myöhemmässä vaiheessa ettei sopimuksia voi yhdistellä - päivitän tuon Ykkönen 3G:n 4G liittymäksi kunhan tuo mobiililaajakaista 4G määräaikaisuus päättyy).

Eli Ongelma:

MMS viestit eivät toimi kummassakaan. Esim Ykkönen 3G:ssä Puhelin ilmoittaa "Palvelua ei ole aktivoitu verkossa". En löydä OmaElisassa miten voisin aktivoida MMS palvelun(?)



Enkä pysty vastaanottamaan MMS viestejä. Ilmoittaa että "Lataaminen epäonnistui".



OmaElisassa minulla on käytön estoja päällä, mutta tietääkseni näiden ei pitäisi vaikuttaa kotimaassa lähetettyihin ja vastaanotettuihin MMS -viestehin.



Olen lisännyt näiden ohjeiden mukaisesti APN:t:
http://yritysten-asiakastuki.elisa.fi/ohje/196/?otsikko=palveluasetukset-android-puhelimet/

Ja nimenomaan tuolle Ykkönen 3G simille:



Oletusasetuksilla ei toiminut ja syy miksi tein APN määritykset käsin on tämä:




Mitä minun pitää tehdä, jotta saisin MMS -viestejä lähetettyä? Asiakasnumeroni on liitetty profiiliini.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi nukkesoturi 31 October 2016, 15:28

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Käyttäjätaso 2
PS. Foorumi bugaa: aina kun editoin viestiä niin viestin liitteenä olevat kuvat duplicoituu.
Käyttäjätaso 2
Ongelma ratkaistu.

Kävin Elisa Shopitissa ja myyjä tarkisti sim kortin firman puhelimella. Selvä vika liittymässä ja ohjasi ottamaan yhteyttä tekniseen tukeen / vikailmotuksiin.

Tekninen tuki rakensi liittymän uusiksi ja nyt toimii puhelin ja yhteys niin kuin pitää ja MMS:t lähtee simin oletusasetuksilla.
Kiitos tästä! Itsellä oli ihan sama ongelma, ja vain ja ainoastaan tekninen tuki onnistui ratkaisemaan asian. Omista säädöistä, MMS-asetusten tilaamisista, resetoinneista, puhelimen uudelleenkäynnistyksistä ja Omagurusta ei mitään hyötyä.