Vastattu

Prepaid-liittymä ei yhdistä


Hei

Prepaid-liittymäni ei yhdistä 0200- ja 0295 alkuisiin palvelunumeroihin, jotka ovat normihintaisia pallleunumeroita. Lisäksi puhelut ovat eilisestä alkaen katkenneet poikieni Sonera-liittymiin. Mistä vika mahtaa johtua?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jusvuori 13 March 2016, 16:23

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

20 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Pystyykö sillä soittamaan minnekään? Mietin vaan sitä, että jos siitä on rahat loppu.

Liittymän saldon näet lähettämällä viestin TILI numeroon 18258.
Jatkona edelliseen viestiini. Myös Elisan omat palvelunumero 010190262 katkeaa eli en pysty puhelimitse tavoittamaan ketään Elisan huoltopalvelusta.
Toissa päivänä juuri ostin uuden kuukauden kestänä puhepaketin eli rahasta ei ole kyse.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
HeKa1 kirjoitti:
Toissa päivänä juuri ostin uuden kuukauden kestänä puhepaketin eli rahasta ei ole kyse.

Yksi vaihtoehto voisi olla, että sinulla on vielä edellinen paketti voimassa. Tuo uusi paketti astuu voimaan vasta kun vanha paketti on päättynyt.

Paketin tilanteen näki muistaakseni viestillä STATUS numeroon 15020.
Tekstiviestin mukaan käytössäni on veloituksettomat puhelut Eliisan mobiiliverkossa Suomessa 11.4.2016 asti.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Laita nämä lisäykset mieluummin sinne alkuperäiseen viestiketjuun niin pysyy koko tarina samassa paikassa.

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Puheliittymät/Prepaid-liittymä-ei-yhdistä/m-p/498074
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Eihän käytössä ole 6,90 euroa maksava puhepaketti, jolla voi soittaa vain Elisan, Kolumbuksen ja Saunalahden matkapuhelinliittymiin?

Se voisi selittää, miksi kiinteisiin numeroihin tai Soneran liittymiin ei voi soittaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
HeKa1 kirjoitti:

Prepaid-liittymäni ei yhdistä 0200- ja 0295 alkuisiin palvelunumeroihin, jotka ovat normihintaisia palvelunumeroita. 

Vaikka nuo mainitsemasi 0200- ja 0295-alkuiset numerot ovatkin normaalihintaisia numeroita, niin ne eivät kuitenkaan sisälly mihinkään puhepakettiin. Niihin soittaakseen täytyy liittymällä olla saldoa.

 Katkeilevat puhelut ei uskoakseni liity mitenkään tuohon yllämainittuun asiaan, joten olisiko siinä kyse sitten vain huonosta kuuluvuudesta tmv.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuosta ensimmäisestä viestistä ei aivan yksikäsitteisesti pysty sanomaan, tarkoittaako puheluiden katkeaminen poikien Soneran liittymiin sitä, että puhelu katkeaa kesken puhelun vaiko sitä, että soittaminen Soneran liittymään ei onnistu lainkaan.

:)

Jos tilaa pelkän puhepaketin (esim lähettämällä viestin PUHE numeroon 15020), tällä paketille ei käsitykseni mukaan voi soittaa lainkaan Soneran liittymiin. Ainakin tällaisen kuvan saan paketin kuvauksesta Elisan webbisivulta. Muiden operaattoreiden liittymiin soittamiseen tarvitaan rajoitukseton 3G tai rajoitukseton 4G paketti.
Kyllä sen nyt viimeksi latasin. No hyvä kun selvisi. Mutta miten niiden palvelunumeroiden kanssa sitten on? EIkö prepaidista myös tulisi päästä 0200- ja 0295 -alkuisiin valtakunnallisiin palvelunumeroihin, jotka ovat normihinnoiteltuja? Myös Elisan omat palvelunumero 010190262 katkeaa eli en pysty puhelimitse tavoittamaan ketään Elisan huoltopalvelusta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
HeKa1 kirjoitti:
Kyllä sen nyt viimeksi latasin. No hyvä kun selvisi. Mutta miten niiden palvelunumeroiden kanssa sitten on? EIkö prepaidista myös tulisi päästä 0200- ja 0295 -alkuisiin valtakunnallisiin palvelunumeroihin, jotka ovat normihinnoiteltuja? Myös Elisan omat palvelunumero 010190262 katkeaa eli en pysty puhelimitse tavoittamaan ketään Elisan huoltopalvelusta.

Prepaidista voi kyllä soittaa ihan kaikkiin yritys- ja palvelunumeroihin, mutta ne puhelut veloitetaan aina liittymän saldosta, olivat ne sitten hinnaltaan normihintaisia, tai vaikka 20e/min. Mitkään näistä puheluista ei siis sisälly mihinkään puhepakettiin. Ihan kuten ne ei myöskään sisälly normaalien laskutusliittymien puhepaketteihinkaan.

Koska sinulla on nyt kuukaudeksi ladattu tuo pelkästään Elisan matkapuhelimiin soitettavat puhelut sisältävä paketti, et oikein voi ladata heti uuttakaan pakettia. Tai uusi paketti ei siis tule voimaan ennen kuin tämä nyt voimassaoleva paketti on päättynyt, eli ei ennen kuin kuukauden päästä. Jos haluat kuitenkin puhelimellasi voida tämän kuukaudenkin aikana soitella muuallekin, kuin ainoastaan Elisan liittymiin, niin sitten sinun täytyy ladata liittymällesi saldoa. Ei siis pakettia, vaan saldoa 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hyvä, että asia ratkesi.

Tuolla puhepaketilla ei pysty soittamaan kuin Elisan ja Saunalahden kännyköihin eli nuo palvelunumerot ovat joka tapauksessa poissa pelistä. Piampi tuossa aikaisemmin mainitsi, että normaalihintaisiin palvelunumeroihin ei voisi soittaa edes niilla toisilla paketeilla, vaikka niistä ei mene palvelumaksua. En osaa sano, mutta varmastikin asia on juuri näin.

En tiedä, miten tuo prepaid toimii, mutta saattaa olla, että jos lataat siihen tuon puhepaketin lisäksi myös saldoa, sillä saldolla voisi soittaa Soneran kännyköihin sekä noihin normaalihintaisiin palvelunumeroihin. Ehkä kannattaa kokeilla jollain pienellä summalla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Eli kun luen tuota Piampin viimeisintä kommenttia edelliseltä sivulta, siitä käy ilmi, että prepaid liittymään voi ladata sekä saldoa että paketteja.

Kaikki pakettiin sisältyvät palvelut menevät siitä paketista ja pakettiin kuulumaton puhelimen käyttö vähennetään liittymään ladatusta saldosta. Liittymässä voi olla samaan aikaan saldoa ja paketti, mutta paketteja puhelimessa voi olla vain yksi kerrallaan eli uusi paketti tulee voimaan kun vanha on päättynyt.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
jusvuori kirjoitti:
En tiedä, miten tuo prepaid toimii, mutta saattaa olla, että jos lataat siihen tuon puhepaketin lisäksi myös saldoa, sillä saldolla voisi soittaa Soneran kännyköihin sekä noihin normaalihintaisiin palvelunumeroihin. Ehkä kannattaa kokeilla jollain pienellä summalla.

Prepaid toimii juurikin niin, että voit kyllä soitella ja viestitellä minne lystäät, kunhan sinulla on saldoa tarpeeksi ladattuna.

Nyt kun liittymälle on ladattu se 6,90e maksanut puhepaketti, niin sillä hinnalla pystyy seuraavan kuukauden soittamaan Elisan verkossa toimiviin matkapuhelimiin. Kaikki viestit, sekä ei-Elisan verkkoon soitetut puhelut veloitetaan liittymän saldosta. Eli saldoa vaan nyt lataamaan, jos puhelinta mielii käyttää, ja sitten paketin päätyttyä lataa sellaisen puhepaketin, joka kattaa kaikkien operaattorien verkkoihin soitetut puhelut (Rajoitukseton 3G/4G).

EDiT: Niin sormet sauhuten taas täällä kirjoittaa, että menee jo viestitkin ihan ristiin, kun ei malta vilkaista muiden kirjoituksia 🙂 Mutta nyt siis on nuo saldo-/paketti-asiat yksityiskohtineen ihan oikein tässä ketjussa tullut esitettyä. 
Toisesta prepaid-liittymästä 0200- ja 0295-alkuisiin numeroihin pystyi soittamaan. Nyt käytössäni olevasta puhelut yhdistyivät myös aluksi 3g-latauksella, mutta  nmyöhemmine katkesivat. Ongelma on ollut jokaisen prepaidin osalta siinä, että aluksi prepaidissa em. numerot toimivat, mutta jonkin ajan kuluttua liittymän voimassaolosta huolimatta puhelut eivät enää yhdisty. Prepaidissa ei ole ilmoitettu em. rajoituksista.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
HeKa1 kirjoitti:
Toisesta prepaid-liittymästä 0200- ja 0295-alkuisiin numeroihin pystyi soittamaan. Nyt käytössäni olevasta puhelut yhdistyivät myös aluksi 3g-latauksella, mutta  nmyöhemmine katkesivat. Ongelma on ollut jokaisen prepaidin osalta siinä, että aluksi prepaidissa em. numerot toimivat, mutta jonkin ajan kuluttua liittymän voimassaolosta huolimatta puhelut eivät enää yhdisty. Prepaidissa ei ole ilmoitettu em. rajoituksista.

Kuten tässä ketjussa on tullut jo moneen kertaan todettua, niin nuo yritysnumerot ei kuulu mihinkään puhepakettiin. Ei siis ole mitään merkitystä sillä, onko sinulla Rajoitukseton 3G- tai jokin muu paketti, yritysnumerot veloitetaan kuitenkin saldosta. Tuon sinun kuvailusi perusteella sanoisin, että olet aina alkuun voinut yritysnumeroihin soittaa, koska sinulla on ollut saldoa liittymälläsi. Sitten kun olet aikasi yritysnumeroihin soitellut, on saldokin lopulta loppunut. Ja kun liittymältä on saldo loppunut, ei yritysnumeroihin soitetut puhelutkaan tietenkään enää onnistu. Silloin pitää ladata lisää saldoa.

Tarkasta siis liittymäsi saldo, ja lue tässä ketjussa sinulle annetut vastaukset. Sen jälkeen pitäisi kaikki nuo sinun ihmetyksen aiheet olla selvinnyt.

Ja kyllä prepaid-liittymien kohdalla on nuo kaikki tiedot puheluista ja niiden hinnoista ilmoitettu. Jos niitä ei ole aiemmin lukenut, niin tiedot löytyvät myös Elisan sivuilta prepaid-liittymien, ja myös puhepakettien, alta.
Liittymissäni ei ole ollut saldoa. Kyse on siitä, että jonkin aikaa käytössäni olevissa prepaideissa puhelut katkeavat. Jos ko. numerot eivät kuulu prepaidin käytettäviin numeroihin, niin niistä utlisi olla maininta prepaid-ohjeissa. Sellaisia ei ole.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
HeKa1 kirjoitti:
Liittymissäni ei ole ollut saldoa. Kyse on siitä, että jonkin aikaa käytössäni olevissa prepaideissa puhelut katkeavat. Jos ko. numerot eivät kuulu prepaidin käytettäviin numeroihin, niin niistä utlisi olla maininta prepaid-ohjeissa. Sellaisia ei ole.

Kaikissa prepaid-liittymissä on alkuun saldoa. Niihin sisältyy ostettaessa aina vähintään 6e, toisinaan kampanjoiden myötä enemmänkin. Olet siis voinut aina soittaa tuon kuuden euron edestä puheluita, ennen kuin saldosi on loppunut. Sitten sinun pitää itse ladata sitä saldoa lisää, jos sitä haluat.

Palvelu- ja yritysnumerot eivät kuulu puhepaketteihin, ja se myös mainitaan kaikkien puhepakettien kohdalla. Palvelu- ja yritysnumeroihin voi soittaa prepaid-liittymällä, kunhan liittymällä on saldoa, ja se kyllä mainitaan "prepaid-ohjeissa". Mikään ei siis estä sinua soittamasta ko. numeroihin, kunhan pidät huolen, että liittymälläsi on saldoa. Prepaid-liittymät toimivat aina sillä periaatteella, että puhelut, viestit ja data maksetaan etukäteen lataamalla saldoa, ja siihen lisäksi halutessaan erilaisista paketeista itselleen se sopivin.

Suosittelen sinua nyt ihan alkuun tutustumaan vaikka Elisan sivuilta noihin prepaid-liittymiin tarkemmin, jotta ei tulisi jatkossa ihan niin paljon uutta tietoa vastaan vasta näin kantapään kautta opittuna 🙂
Ok, ymmärrän. Kiitos tiedosta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Olettaisin, että 0200 alkuiset numerot eivät kuulu paketteihin sen takia, että osa niistä on normaalihintaisia ja osa on lisämaksullisia. Paketeilla soittelu on rajattu "tavallisiin" puhelinnumeroihin, koska ne ovat aina "tavallisen" hintaisia.