Vastattu

Prepaid liittymän maksu epäonnistui?

  • 30 syyskuu 2013
  • 8 kommenttia
  • 1735 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Ulkomaalaisella ystävälläni on saunalhaden prepaid ja hän on onnistuneesti aiemmin ladannut liittymään rahaa.

Tällä kertaa kuitenkin kun yritti ladata visalla, niin maksun suorituksen jälkeen kun hän palasi saunalahden sivuille, niin siellä oli viesti, että maksu epäonnistui. Pankin mukaan maksu kuitenkin on suoritettu ja että jos ystäväni haluaa perua sen niin tulisi ottaa saunalahteen yhtäyttä. Kuitenkaan liittymään ei ole tullut lisää arvoa. 

Liittymässä on vain jokunen sentti jäljellä niin sillä ei voi asiakaspalveluunkaan soittaa, ja uskoisin, että jos soitan omalla liittymälläni, niin tietoja ei voida antaa. Prepaid liittymässä ei myöskään ole ilmeisesti oma.saunalahti tunnuksia, ja kaikissa ohjeissa luki että "tarkista oma.saunalahdesta". Joten miten olisi mahdollista selvittää, että onko maksu tullut perille vai pitääkö koittaa uudestaan?

Kiitos.

-Jouni
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jarbaello 1 lokakuu 2013, 09:47

Aiemmissa viesteissä olikin jo kerrottu oikea toimintamalli asian suhteen. Asia selviää helpoiten soittamalla asiakaspalveluun. Kannattaa ottaa tarkat maksutiedot esille ennen puhelua, jolloin asian selvittäminen sujuu mahdollisimman helposti ja nopeasti. :)

Huomioithan asiakaspalvelun uuden numeron 01019 0230, joka on tullut voimaan tänään.

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jovee kirjoitti:
Ulkomaalaisella ystävälläni on saunalhaden prepaid ja hän on onnistuneesti aiemmin ladannut liittymään rahaa.

Tällä kertaa kuitenkin kun yritti ladata visalla, niin maksun suorituksen jälkeen kun hän palasi saunalahden sivuille, niin siellä oli viesti, että maksu epäonnistui. Pankin mukaan maksu kuitenkin on suoritettu ja että jos ystäväni haluaa perua sen niin tulisi ottaa saunalahteen yhtäyttä. Kuitenkaan liittymään ei ole tullut lisää arvoa. 

Liittymässä on vain jokunen sentti jäljellä niin sillä ei voi asiakaspalveluunkaan soittaa, ja uskoisin, että jos soitan omalla liittymälläni, niin tietoja ei voida antaa. Prepaid liittymässä ei myöskään ole ilmeisesti oma.saunalahti tunnuksia, ja kaikissa ohjeissa luki että "tarkista oma.saunalahdesta". Joten miten olisi mahdollista selvittää, että onko maksu tullut perille vai pitääkö koittaa uudestaan?

Kiitos.

-Jouni

Muistaakseni saldon tekstiviestikysely ei maksa mitään. No voin olla kyllä väärässäkin , mutta kannattanee kokeilla lähettää viesti TILI numeroon 18258. Palvelu vastaa lähettämällä sen hetkisen saldon.
Joo saldo kysyttiin ja siinä näky että ei ollut tullu lisää rahaa liittymään, mutta kuitenkin pankissa näkyy että maksu on tehty..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Suosittelen soittamaan asiakaspalveluun. Huom. Prepaid-asiakaspalvelun numeroa ei ole ollut aikoihin olemassa, joten sinun on oltava yhteydesäs normaaliin asiakaspalveluun. Se on huomisesta alkaen tämä: 01019 0230 (ma - pe 8 - 19, la 10 - 16.30). Häiriöilmoituksissa edelleen 24/7. Soittaminen on mpm/pvm.

Hauskaa syksyä!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jovee, Prepaid-liittymiä ei ole rekisteröity, joten voit soittaa ystäväsi puolesta. Puhelinnumeron lisäksi pyydä ystävältäsi myös SIM-kortissa oleva numero ja tarkka lataustapahtuman kellonaika.

Reklamaatiosta ei saa aiheutua asiakkaalle kustannuksia varsinkaan, jos vika on myyjän puolella. Muista siis pyytää puhelinkuluista hyvitystä omalle tai ystäväsi liittymälle.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Aiemmissa viesteissä olikin jo kerrottu oikea toimintamalli asian suhteen. Asia selviää helpoiten soittamalla asiakaspalveluun. Kannattaa ottaa tarkat maksutiedot esille ennen puhelua, jolloin asian selvittäminen sujuu mahdollisimman helposti ja nopeasti. :)

Huomioithan asiakaspalvelun uuden numeron 01019 0230, joka on tullut voimaan tänään.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Onhan muitakin vaihtoehtoja saldon lataukseen kuin Visa jos saldo niin vähissä että sillä ei voi soitaa aspaan. Jos ei tiedä tai osaa muuta kuin vinguttaa korttia niin silloin on aika heikoilla tällaisissa tapauksissa.
Optio kirjoitti:
Onhan muitakin vaihtoehtoja saldon lataukseen kuin Visa jos saldo niin vähissä että sillä ei voi soitaa aspaan. Jos ei tiedä tai osaa muuta kuin vinguttaa korttia niin silloin on aika heikoilla tällaisissa tapauksissa.

Eiköhän Visakin ole aika turvallinen, jos voi osoittaa veloituksen aiheettomaksi, niin se palautetaan.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
antero kirjoitti:
Optio kirjoitti:
Onhan muitakin vaihtoehtoja saldon lataukseen kuin Visa jos saldo niin vähissä että sillä ei voi soitaa aspaan. Jos ei tiedä tai osaa muuta kuin vinguttaa korttia niin silloin on aika heikoilla tällaisissa tapauksissa.

Eiköhän Visakin ole aika turvallinen, jos voi osoittaa veloituksen aiheettomaksi, niin se palautetaan.

....juu on mutta en tarkoittanutkaa tuota vaan sitä että jos Visa maksu ei jostain syystä ole kirjautunut oikein ja puhelimesta saldo loppu eikä voi siksi soittaa asiakaspalveluun niin saldoa voi toki ladata esim. R-kioskilta jossa voi toki Visallakin maksaa ellei pidä käteistä taskussaan ja puhelin on heti käytössä. Ehkä tuo asia ei ole kaikilla tiedossa kun on tottunut maksamaan Kortilla kaiken.....!!

Osallistu keskusteluun