Vastattu

Puhelimitse tilattu liittymä vs. verkkokauppa ja toimituskulut

  • 4 kesäkuu 2019
  • 17 kommenttia
  • 668 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
  • Poistunut OmaYhteisöstä
  • 670 kommenttia
Törmäsimpä mystiseen seikkaan.

Tilasin puhelimitse liittymän ja annettiin vaihtoehdot SIM-kortin nouto elisa-myymälästä tai kirjeenä kotiin hintaan 5,90€, otin liittymän kirjeitse eli hyväksyin tämän maksun. Lisäksi tietenkin tulee 4,90€ avausmaksu.

Sitten oli aivan pakko mennä katsomaan verkkokaupan liittymätarjonta ja naksuttelin testiksi liittymän koriin ja menin katsomaan toimitusvaihtoehtoja. Vaihtoehto "Toimitus kirjeenä 0,00€".

Mistä tulee moinen ero?



icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Rantomeister 4 kesäkuu 2019, 12:25

Hei @nistop !

Meillä on eri kanavissa erilaisia etuja. Itsepalvelussa voi olla toiset edut kuin esim. asiakaspalvelussa puhelimitse.
Katso alkuperäinen viesti

17 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Hei @nistop !

Meillä on eri kanavissa erilaisia etuja. Itsepalvelussa voi olla toiset edut kuin esim. asiakaspalvelussa puhelimitse.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Meinaatko nyt siis että sain tässä "edun" kun pääsen maksamaan kirjetoimituksesta 5,90€?

Tuo kirjetoimitus on nimittäin ollut ainakin verkkokaupassa 0€ vuodesta kivi ja keppi 😃
Käyttäjätaso 7
Meinaatko nyt siis että sain tässä "edun" kun pääsen maksamaan kirjetoimituksesta 5,90€?

Tuo kirjetoimitus on nimittäin ollut ainakin verkkokaupassa 0€ vuodesta kivi ja keppi :D

Juu onhan se verkkokaupassa , mutta ei näköjään puhelimitse tilattaessa.

No kuluja kyllä tulee myös verkkokaupan kautta SIM tilattessa , kun sen aktivoinista Oma Elisassa pitää maksaa 5€.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Meinaatko nyt siis että sain tässä "edun" kun pääsen maksamaan kirjetoimituksesta 5,90€?

Tuo kirjetoimitus on nimittäin ollut ainakin verkkokaupassa 0€ vuodesta kivi ja keppi :D
Juu onhan se verkkokaupassa , mutta ei näköjään puhelimitse tilattaessa.

No kuluja kyllä tulee myös verkkokaupan kautta SIM tilattessa , kun sen aktivoinista Oma Elisassa pitää maksaa 5€.

No tämähän pitää myös itse aktivoida OmaElisassa, eli vielä 5€ lisää vai? Kuvassahan lukee itseaktivointi.

Olin luullut, että sim-kortin aktivointi maksaa vain kun olemassa olevaan liittymään tilataan uusi sim-kortti.
Käyttäjätaso 7
No tämähän pitää myös itse aktivoida OmaElisassa, eli vielä 5€ lisää vai? Kuvassahan lukee itseaktivointi.

Olin luullut, että sim-kortin aktivointi maksaa vain kun olemassa olevaan liittymään tilataan uusi sim-kortti.

Hmmmm....

Verkkokaupan kautta tilattaesaa ainakin SIM pitää aktivoida itse ja eikös tuo liittämäsi kuva ole juurikin verkkokaupasta.

Liikkeestä kortti haettaessa se käsittääkseni yleensä aktivoidaan samalla maksutta , mutta postitoimituksesta en tiedä. Kun kokeilet korttia , niin näet onko se jo aktivoitu. No aspa osannee selvittää paremmin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Siis tuossa on kaksi kuvaa. Toinen on verkkokaupasta ja toinen alempi pienempi kuva on tilausvahvistuksesta jossa lukee "kotiin toimitus, itseaktivointi"
Käyttäjätaso 7
Siis tuossa on kaksi kuvaa. Toinen on verkkokaupasta ja toinen alempi pienempi kuva on tilausvahvistuksesta jossa lukee "kotiin toimitus, itseaktivointi"
Jaahas ok.

Enpä sitten osaa sanoa enempää , vaan laita YV:tä @OmaYhteisö-tiimi :lle.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Itseaktivoinnista ei tarvitse maksaa 5 €:n aktivointikulua. Sen sijaan tilaus täytyy itse hyväksyä OmaElisan kautta verkkopankkitunnuksilla, jotta lähtee matkaan 🙂
Käyttäjätaso 7
Itseaktivoinnista ei tarvitse maksaa 5 €:n aktivointikulua. Sen sijaan tilaus täytyy itse hyväksyä OmaElisan kautta verkkopankkitunnuksilla, jotta lähtee matkaan :)
Häh??

Siis jos tilaan Oma Elisan kautta uuden SIM:n , niin eikö se maksa mitään , vaikka Oma Elisassa lukee , että maksaa 5€?

Vai onko menettely erilainen , jos tilaan SIM:n puhelimitse ja silloin sen aktivointi ei maksa mitään?

Onpas tämä sekavaa. 🤐
Saisiko tähän nyt @OmaYhteisö-tiimi :ltä kattavamman selvityksen?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
@Sokrates jos tilaa kokonaan uuden liittymän kuten yllä on tapahtunut ja asiakaspalvelun kautta tilaa itseaktivoinnilla SIM-kortin niin siitä veloitetaan tuo mainittu 5,90 €.
Jos tilaa SIM-kortin "Toimitus kirjeenä kotiin" verkkokaupasta niin SIM-kortti tulee erikseen aktivoida ja siitä veloitamme 5 €.
Jos tilaa olemassa olevalle liittymälle uuden SIM-kortin niin silloin veloitetaan 5 € aktivointimaksu.
Käyttäjätaso 7
@Sokrates jos tilaa kokonaan uuden liittymän kuten yllä on tapahtunut ja asiakaspalvelun kautta tilaa itseaktivoinnilla SIM-kortin niin siitä veloitetaan tuo mainittu 5,90 €.
Jos tilaa SIM-kortin "Toimitus kirjeenä kotiin" verkkokaupasta niin SIM-kortti tulee erikseen aktivoida ja siitä veloitamme 5 €.
Jos tilaa olemassa olevalle liittymälle uuden SIM-kortin niin silloin veloitetaan 5 € aktivointimaksu.

Että silleen. 😊

Ja jos käy liikkeessä ja tilaa uuden SIM:n , niin sen saa suoraan aktivoituna mukaan ilman erillistä maksua, vai kuinka? Näinhän se aiemmin ainakin on mennyt.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
@Sokrates jos tilaa kokonaan uuden liittymän kuten yllä on tapahtunut ja asiakaspalvelun kautta tilaa itseaktivoinnilla SIM-kortin niin siitä veloitetaan tuo mainittu 5,90 €.
Jos tilaa SIM-kortin "Toimitus kirjeenä kotiin" verkkokaupasta niin SIM-kortti tulee erikseen aktivoida ja siitä veloitamme 5 €.
Jos tilaa olemassa olevalle liittymälle uuden SIM-kortin niin silloin veloitetaan 5 € aktivointimaksu.

Tarkoittaako tämä nyt siis sitä, että vähimmäismaksu liittymän avauksesta on yhteensä 9,90€? Eli verkkokaupasta tilatessa avausmaksu 4,90€ ja SIM-kortin aktivointimaksu 5€?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

@Sokrates jos tilaa kokonaan uuden liittymän kuten yllä on tapahtunut ja asiakaspalvelun kautta tilaa itseaktivoinnilla SIM-kortin niin siitä veloitetaan tuo mainittu 5,90 €.
Jos tilaa SIM-kortin "Toimitus kirjeenä kotiin" verkkokaupasta niin SIM-kortti tulee erikseen aktivoida ja siitä veloitamme 5 €.
Jos tilaa olemassa olevalle liittymälle uuden SIM-kortin niin silloin veloitetaan 5 € aktivointimaksu.
Tarkoittaako tämä nyt siis sitä, että vähimmäismaksu liittymän avauksesta on yhteensä 9,90€? Eli verkkokaupasta tilatessa avausmaksu 4,90€ ja SIM-kortin aktivointimaksu 5€?


Mitään pysyvää ja absoluuttista "näin se on" ei tähän oikein voi vastata. Eri kanavissa on erilaisia ehtoja. Tämän hetken tilanne on, että verkkokaupasta tilaamalla (uuden liittymän) niin hinta on vähintään 9,90 €, koska SIM-kortti tulee aktivoimattomana asiakkaalle. Kun tilaa asiakaspalvelusta TÄLLÄ hetkellä niin avausmaksu on sama 4,90 € ja jos tilaa itseaktivoinnilla kortin niin siitä veloitetaan sitten tuo 5,90 €, joka on yhteensä 10,80 €.
Käyttäjätaso 7
Mitään pysyvää ja absoluuttista "näin se on" ei tähän oikein voi vastata. Eri kanavissa on erilaisia ehtoja. Tämän hetken tilanne on, että verkkokaupasta tilaamalla (uuden liittymän) niin hinta on vähintään 9,90 €, koska SIM-kortti tulee aktivoimattomana asiakkaalle. Kun tilaa asiakaspalvelusta TÄLLÄ hetkellä niin avausmaksu on sama 4,90 € ja jos tilaa itseaktivoinnilla kortin niin siitä veloitetaan sitten tuo 5,90 €, joka on yhteensä 10,80 €.

Hiukan asia on vielä kesken , niin vastaapa vielä , mitä maksaa , jos käy Elisan liikkeessä ja ottaa uuden SIM:n?

Sitten lienee kaikki jakelukanavat käsitelty.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Mitään pysyvää ja absoluuttista "näin se on" ei tähän oikein voi vastata. Eri kanavissa on erilaisia ehtoja. Tämän hetken tilanne on, että verkkokaupasta tilaamalla (uuden liittymän) niin hinta on vähintään 9,90 €, koska SIM-kortti tulee aktivoimattomana asiakkaalle. Kun tilaa asiakaspalvelusta TÄLLÄ hetkellä niin avausmaksu on sama 4,90 € ja jos tilaa itseaktivoinnilla kortin niin siitä veloitetaan sitten tuo 5,90 €, joka on yhteensä 10,80 €.Kun asia on vielä kesken , niin vastaapa vielä , mitä maksaa , jos käy Elisan liikkeessä ja ottaa uuden SIM:n?


Tällä hetkellä myymälästä noutaminen on veloituksetonta. Meidän ei tällöin tarvitse maksaa postille mitään lähetyksestä ja säästämme sekä luontoa että aikaa. Eli myymälästä haettu UUSI sim-kortti aktivoidaan myymälässä veloituksetta, kun kyseessä on uusi liittymä. SIM-kortin vaihto nykyiseen liittymään maksaa myös myymälöissä 5 €.
Käyttäjätaso 7
Jassoo. Nyt ainakin minulle asia selkeni. 😊

Miten lienee @nistop :n laita?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Juu selkeää on jo. Ei tässä enää muuta voi sanoa kuin, että tällä firmalla on kyllä tekemistä sen eteen miten luodaan asiakkaalle tervetullut olo. Uuden liittymän sisältö on OK, mutta avauskulut on hieman yli 2/3 tulevasta kuukausihinnasta. Tulee pohdinnan täyteinen viikko miten tässä loppupeleissä toimitaan 😃

Osallistu keskusteluun