Vastattu

Puhelinmyyjä väitti - haluan tiedon mihin lakiin hän mahtaa viitata

  • 4 marraskuu 2013
  • 23 kommenttia
  • 5208 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Hei,

Jos tätä palstaa lukee joku Saunalahden tai Elisan asiantuntija tai joku muu hyvin Suomen lakia tunteva, niin voisitteko kertoa minulle yhden asian:

Myyjä soitti vaimoni puhelimeen tarjoten liittymää. Vaimoni antoi puhelimen minulle ja myyjän yhteistyö loppui kuin seinään väittäen, ettei voi keskustella minun kanssa (siis samassa taloudessa asuvalle aviopuolisolle) mitään mihinkään liittymäsopimukseen liittyvästä asiasta. Syyksi hän sanoi, että markkinointilaki tai joku sellainen estää häntä kertomasta mitään toisen puhelimeen soitetusta tarjouksesta kolmannelle henkilölle. Tässä noin kaksi viikkoa sitten juttelin Nettilittymäasiasta DNA:n asiakaspalveluhenkilön kanssa vaikka puhelu tuli isälleni, joka ei asu lähelläkään minua ja hän taas pystyi keskustelemaan kanssani aivan järkevästi.

Nyt näyttää saunalahdella olevan puhelinmyyjä p. 0xx-xxxxxxx, jonka numero päätyy meidän molempien mustalle listalle. Jos saunalahdella on joku myyjä, joka voi keskustella järkevästi mistän Saunalahden liittymäsopimusesta yhteen numeroon soitettuna, niin ottakaa yhteyttä, muuten äänestämme jaloillamme ja pysymme kaukana Saunalahden liittymistä, vaikka tarjoukset kuulostaisivat kuinka hyviltä ja edullisilta.

Minä en löytänyt mitään lakipykälää Finlex (http://www.finlex.fi) sivustolta, mikä kieltäisi tarjouksesta keskustelun millään tavalla ja millään tasolla toisen henkilön kanssa kun yhdelle hankilölle on soitettu.

Takaan, että tämä tieto päätyy Elisan / Saunalahden johtoportaaseen toimestani. Yksinkertaisesti tämä vain ei voi olla mahdollista muualla kuin Saunalahdella.

T: PeHo72

edit: Puhelinnumero piiloon
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Scarpia 5 marraskuu 2013, 09:42

Moi peho72, ja tervetuloa Palstalle!

Kyllähän tuossa on hieman puurot ja vellit sekaisin ollut myyjällä, muttei kuitenkaan vailla totuuden  voisilmääkään.
Liittymäsopimusta tai tilausta ei voida tehdä kolmannen osapuolen kanssa, se on totta. Mikäli puhelun pohjana on ollut jokin olemassaoleva sopimus, ei kyseisen sopimuksen yksityiskohdistakaan välttämättä voida puhua kolmannen osapuolen kanssa.
Näin siis periaatteessa.
Käytännössähän tuossakin puhelussa liittymän omistaja (vaimosi siis) on antanut sinulle valtuudet selvitellä asiaa. Varsinaisen tilauksen, mikäli sellaiseen olisi päädytty, olisi sitten voinut tehdä jälleen puhelinta kädestä toiseen vaihtamalla vaimosi kanssa.

Tarjouksesta keskustelua ei mikään pykälä estä, niin pitkään kuin kyse on yleisestä tarjouksesta.

Myyntipuheluitahan kuunnellaan varsin aktiivisesti, ja veikkaanpa että tässä on ollut myyjän puolelta pieni ylilyönti sääntöjen noudattamisen kanssa. Olet varmaan itsekin sitä mieltä että on parempi pelata varman päälle, kuin lähteä epävarmalta pohjalta tekemään sopimuksia puhelimessa.

Jos laitat tietoja puhelusta (soittoaika, mihin numeroon soitettu jne.) minulle yksityisviestinä, niin saisin laitettua tästä myyjäpalautteen. Saataisiin selviteltyä kyseisen myyjän ja hänen esimiehensä kanssa että mitä on tapahtunut. Palaute on aina hyvä jättää jos myyntipuhelussa jokin jää asiakasta askarruttamaan.
Ei niistä virheistä muuten oikein pääse oppimaankaan!

Katso alkuperäinen viesti

23 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
En kovin laajasti lakia tunne, mutta tuohon osaan jotain sanoa.

Vaikkei tuossa ehkä kaikki ilmaisut olisi ihan kohdallaan, on tuo ihan mahdollista. Jos kyseessä on uusi liittymä, liittymätyypin vaihto tai muu vastaava sopimus, et voi tehdä sitä toisen puolesta ilman valtuutusta tai valtakirjaa. Et voi myöskään keskustella toisen sopimuksesta ilman valtakirjaa tai valtuutusta.

Tässä voisivat tulla kyseeseen Oikeustoimilaki ja Tietosuojalaki.

Yleisellä tasolla asioista voi tietysti keskustella.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Moi peho72, ja tervetuloa Palstalle!

Kyllähän tuossa on hieman puurot ja vellit sekaisin ollut myyjällä, muttei kuitenkaan vailla totuuden  voisilmääkään.
Liittymäsopimusta tai tilausta ei voida tehdä kolmannen osapuolen kanssa, se on totta. Mikäli puhelun pohjana on ollut jokin olemassaoleva sopimus, ei kyseisen sopimuksen yksityiskohdistakaan välttämättä voida puhua kolmannen osapuolen kanssa.
Näin siis periaatteessa.
Käytännössähän tuossakin puhelussa liittymän omistaja (vaimosi siis) on antanut sinulle valtuudet selvitellä asiaa. Varsinaisen tilauksen, mikäli sellaiseen olisi päädytty, olisi sitten voinut tehdä jälleen puhelinta kädestä toiseen vaihtamalla vaimosi kanssa.

Tarjouksesta keskustelua ei mikään pykälä estä, niin pitkään kuin kyse on yleisestä tarjouksesta.

Myyntipuheluitahan kuunnellaan varsin aktiivisesti, ja veikkaanpa että tässä on ollut myyjän puolelta pieni ylilyönti sääntöjen noudattamisen kanssa. Olet varmaan itsekin sitä mieltä että on parempi pelata varman päälle, kuin lähteä epävarmalta pohjalta tekemään sopimuksia puhelimessa.

Jos laitat tietoja puhelusta (soittoaika, mihin numeroon soitettu jne.) minulle yksityisviestinä, niin saisin laitettua tästä myyjäpalautteen. Saataisiin selviteltyä kyseisen myyjän ja hänen esimiehensä kanssa että mitä on tapahtunut. Palaute on aina hyvä jättää jos myyntipuhelussa jokin jää asiakasta askarruttamaan.
Ei niistä virheistä muuten oikein pääse oppimaankaan!
Käyttäjätaso 4
Puhelinmyyjä oletti, että vaimollesi on helpompi myydä liittymä. Siinä kaikki.

Vaimosi antoi sinulle oikeuden hoitaa liittymäasiaansa, joten on vaikea ymmärtää, mikä puhelinmyyjää ahdisti. Sinä kuulet tarjouksen joka tapauksessa. Joskus keskustelun kuulee useampi kun käyttää kaiutintoimintoa. :)

Vaimosi voi puhelun lopuksi omin sanoin vahvistaa tarjouksen hyväksymisen / hylkäämisen.

Ylimääräisenä muistutuksena: Aina pitää pyytää kirjallinen vahvistus, jossa tarjouksen tärkeät kohdat mainitaan. Kannattaa pyytää vahvistus sähköpostiin, sillä ne tuntuvat tulevan juuri puhelinmyyjältä ja sisältävät olennaisia yksityiskohtia. Kirjeitse lähetetyt vahvistukset (tulevat pyytämättä) ovat usein vajavaisia ja niistä puuttuu tarjouksen yksityiskohtia. Nauhoitus ei ole vainoharhaisuutta, vaan vain järkevää.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kyllä minullakin myyjänä yhteistyö loppuisi samantien. Ei siinä tosin tarvitsisi mihinkään lakeihin vedota. EI myyjällä ole velvollisuutta myydä. En ymmärrä miksi vaimosi antoi puhelimen sinulle. Onko hänen liittymänsä sinun nimissäsi? Voi olla, että heidän omat säännöt kieltävät tarjousten kertomisen muille kuin kohteille. Usein ihmiset keksivät tekosyitä, kun kieltäytyvät jostain. Normaali ihminen ottaa nämä sellaisenaan vastaan vaikka tietäsi ne tekosyyksi. Toiset ilmeisesti saavat tällaisesta sisältöä elämälleen.

En tarkalleen tiedä kuinka paljon puhelinmyyjät tietävät asiaakaan tilanteesta, mutta jos tässä on mitään muuta kuin julkista tietoa, on syytä olla sanomatta mitään sivullisille.
Käyttäjätaso 7
osronk kirjoitti:
En ymmärrä miksi vaimosi antoi puhelimen sinulle. 

Vaimo ulkoisti sopimusneuvottelut. Mitä outoa siinä on?

Eikö se ole paljon parempi vaihtoehto, kuin se että (selvästikin asiaa ymmärtämätön / ei viitsi ajatella -tapaus) vaimo tekisi sopimuksen jostain liittymästä, keskustelisi miehensä kanssa joka tyrmää koko homman (vaimolle myyty tarpeettomia ominaisuuksia / kallis liittymä), ja sitten vaimo soittaisi Saunikselle ja peruuttaisi tilauksen. Ja seuraavan vuoden ajan puolisot valittaisivat täällä & suoli24:lla kuinka Saunis pakkomyy kalliita liittymiä / turhia ominaisuuksia asiakkaille.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Jep, minäkin tunnen monta ihmistä jotka eivät tajua mitään näistä liittymäasioista. On ihan hyvä että siellä puhelimen päässä on joku perheenjäsen joka tajuaa, jottei myydä tarpeettomia palveluja henkilölle joka ei niitä tarvitse. Tähänhän nämä, usein provikkapalkalla työskentelevät puhelinmyyjät, pyrkivätkin, eli myymään ilmaa hyväntahtoisille ihmisille. Ja kuten tiedämme. monesti siinä onnistuvatkin.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Jos sitten tuollaisen jälkeen tehdään sopimus, niin voin kuvitella, miten siitä sitten valitetaan, kun en minä tehnyt sitä vaan mies teki. Tuossa parasta on myyjällä viheltää pilliin. Kumma, kun yleensä puhelinmyyntiä koskevat valitukset oivat aivan toisenlaisia.
Käyttäjätaso 7
osronk kirjoitti:
Jos sitten tuollaisen jälkeen tehdään sopimus, niin voin kuvitella, miten siitä sitten valitetaan, kun en minä tehnyt sitä vaan mies teki. Tuossa parasta on myyjällä viheltää pilliin. Kumma, kun yleensä puhelinmyyntiä koskevat valitukset oivat aivan toisenlaisia.

Älä nyt viitsi. Totta kai se vaimo tekee sopimuksen, sitten kun asiaan paremmin perehtynyt mies on häntä ohjeistanut. Jos vaimo myöhemmin tulee siihen tulokseen, että mies onkin typerä ja inhottava ja antaa vääriä ohjeita, se on perheen sisäinen asia eikä kuulu puhelinmyyjälle tai Elisalle mitenkään.

Vai onko sekin mielestäsi väärin, että minä olen kertonut äidilleni, minkälainen liittymä hänen kannattaa ottaa? Tai se, että sanoin sisarelleni, että hänen kannattaa vaihtaa liittymää - sen jälkeen kun hän oli vuoden maksanut liittymäkauppiaan myymästä 1M datan sisältävästä pakettiliittymästä, vaikka hänen puhelimensa ei ymmärrä koko dataa (halvemmalla liittymällä säästi lähes 10 e/kk).
Käyttäjätaso 5
osronk kirjoitti:
Jos sitten tuollaisen jälkeen tehdään sopimus, niin voin kuvitella, miten siitä sitten valitetaan, kun en minä tehnyt sitä vaan mies teki. Tuossa parasta on myyjällä viheltää pilliin. Kumma, kun yleensä puhelinmyyntiä koskevat valitukset oivat aivan toisenlaisia.

Tuolla systeemillähän monille asiasta tietämättömille myydään vaikka minkälainen liittymä ja raha juoksee operaattorin kassaan.

Ei meillä perheessä, omilla vanhemmilla ja appivanhemmilla kukaan muu jaksa näitä liittymätarjouksia, määräaikoja, todellista tarvetta seurata kuin minä.

Onneksi kaikki edellämainitut osaavat jo sanoa puhelimessa että eivät osta niiltä mitään kun eivät itse ole näihin perehtyneet.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
osronk kirjoitti:
Jos sitten tuollaisen jälkeen tehdään sopimus, niin voin kuvitella, miten siitä sitten valitetaan, kun en minä tehnyt sitä vaan mies teki. Tuossa parasta on myyjällä viheltää pilliin. Kumma, kun yleensä puhelinmyyntiä koskevat valitukset oivat aivan toisenlaisia.

Ihan normaalia, että perheessä on yksi henkilö, joka on enemmän perehtynyt sähkö-, puhelin-, laajakaista yms. liittymiin ja meilläkin se on miespuolinen eli minä. Kyllä vaimolle soitettu liittymäpuhelu aiheuttaa puhelimen siirtymisen minulle alta aikayksikön tai vaihtoehtoisesti puhelu loppuu hyvin äkkiä. "Meillä mies hoitaa noi liittymäjutut, annan puhelimen hänelle." Jos ei se kelpaa, niin kaupanteko loppuu ennen kuin se oikeastaan alkoikaan. Kyseessä ei ole sovinismi vaan kiinnostuksen suuntautuminen vähän eri asioihin. Ja vaimo tekee kyllä oman puhelinsopimuksensa, mutta yleensä operaattorin myyntipisteessä tai liittymä netistä tilaten, ei koskaan puhelinmyyjän kanssa puhelimessa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
PasiS kirjoitti:
osronk kirjoitti:
Jos sitten tuollaisen jälkeen tehdään sopimus, niin voin kuvitella, miten siitä sitten valitetaan, kun en minä tehnyt sitä vaan mies teki. Tuossa parasta on myyjällä viheltää pilliin. Kumma, kun yleensä puhelinmyyntiä koskevat valitukset oivat aivan toisenlaisia.

Ihan normaalia, että perheessä on yksi henkilö, joka on enemmän perehtynyt sähkö-, puhelin-, laajakaista yms. liittymiin ja meilläkin se on miespuolinen eli minä. Kyllä vaimolle soitettu liittymäpuhelu aiheuttaa puhelimen siirtymisen minulle alta aikayksikön tai vaihtoehtoisesti puhelu loppuu hyvin äkkiä. "Meillä mies hoitaa noi liittymäjutut, annan puhelimen hänelle." Jos ei se kelpaa, niin kaupanteko loppuu ennen kuin se oikeastaan alkoikaan. Kyseessä ei ole sovinismi vaan kiinnostuksen suuntautuminen vähän eri asioihin. Ja vaimo tekee kyllä oman puhelinsopimuksensa, mutta yleensä operaattorin myyntipisteessä tai liittymä netistä tilaten, ei koskaan puhelinmyyjän kanssa puhelimessa.

No silloin voi sanoa: en nyt osta ja lopettaa puhelun.
Käyttäjätaso 5
osronk kirjoitti:
PasiS kirjoitti:
osronk kirjoitti:
Jos sitten tuollaisen jälkeen tehdään sopimus, niin voin kuvitella, miten siitä sitten valitetaan, kun en minä tehnyt sitä vaan mies teki. Tuossa parasta on myyjällä viheltää pilliin. Kumma, kun yleensä puhelinmyyntiä koskevat valitukset oivat aivan toisenlaisia.

Ihan normaalia, että perheessä on yksi henkilö, joka on enemmän perehtynyt sähkö-, puhelin-, laajakaista yms. liittymiin ja meilläkin se on miespuolinen eli minä. Kyllä vaimolle soitettu liittymäpuhelu aiheuttaa puhelimen siirtymisen minulle alta aikayksikön tai vaihtoehtoisesti puhelu loppuu hyvin äkkiä. "Meillä mies hoitaa noi liittymäjutut, annan puhelimen hänelle." Jos ei se kelpaa, niin kaupanteko loppuu ennen kuin se oikeastaan alkoikaan. Kyseessä ei ole sovinismi vaan kiinnostuksen suuntautuminen vähän eri asioihin. Ja vaimo tekee kyllä oman puhelinsopimuksensa, mutta yleensä operaattorin myyntipisteessä tai liittymä netistä tilaten, ei koskaan puhelinmyyjän kanssa puhelimessa.

No silloin voi sanoa: en nyt osta ja lopettaa puhelun.

Noin pitää sanoa kaikille Saunalahden puhelinmyyjille heti kun kertovat ketä edustavat.
No kyllähän tässä asiaa tuli ja tuli opittua yhtä sun toista puhuttuani Saunalahden asiakaspalvelun kanssa sekä Elisan kaupassa. Asia on selvinnyt ja myyjä saanut riittävän koulutuksen sekä selvityksen mitä ei saa tehdä ilman liittymän haltijan suostumusta ja mitä saa.

Kuten tässä jo tulikin ilmi, että muillakin tehdään samalla tavalla hyvin helposti, kuten tehdään meilläkin, että minä IT-asiantuntijana tiedän paljon enemmän nettiliittymistä ja niiden nopeuksista. Ja taas vaimoni on niistä kohtalaisen pihalla mitä kannattaa ja mitä ei kannata hankkia kun on tietynlainen käyttö puhelimensa kanssa. Siksi luuri annettiin minulle, että selvittäisin, minkälaiset liittymät meille hankittaisiin ja minkälaisilla sopimusehdoilla ne toimitettaisiin.

Kiitos Saunalahden ystävällisen asiakaspalveluhenkilökunnan, liittymätyypit on katsottu ja puhelinmaksut tulevat taas pienenemään. Tosin vain vuodeksi tällä näkymällä.

Ja olisihan se myyjä voinut yhtä hyvin kertoa minulle millaisista sopimuksista ollaan puhumassa kun ne samat sopimukset ovat netissä kaikkien luettavissa eikä vain puhelimessa kuunneltavissa.

En osta sikaa säkissä. Sen opin jo nuorena tehtyäni virheostoksen puhelinmyyjältä. Onneksi sillonikin sain sen työn ja tuskan jälkeen peruttua ja tuotteen palautettua.

Ja löysin lopulta oikean kanavan asiakaspalautteen välittämiseksi myyjälle saakka vaikkei Saunalahden asiakaspalvelulla olekaan sähköpostiosoitetta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Mäkki kirjoitti:
Ei meillä perheessä, omilla vanhemmilla ja appivanhemmilla kukaan muu jaksa näitä liittymätarjouksia, määräaikoja, todellista tarvetta seurata kuin minä.

Onneksi kaikki edellämainitut osaavat jo sanoa puhelimessa että eivät osta niiltä mitään kun eivät itse ole näihin perehtyneet.

Silloin sinä voit katsoa netistä perheellesi edullisimmat liittymät ja hoitaa asiat kuntoon. Puhelinmyynti on tietämättömille.  Opetat vain sitten perheellesi sanat: "ei kiitos".
Käyttäjätaso 5
osronk kirjoitti:
Mäkki kirjoitti:
Ei meillä perheessä, omilla vanhemmilla ja appivanhemmilla kukaan muu jaksa näitä liittymätarjouksia, määräaikoja, todellista tarvetta seurata kuin minä.

Onneksi kaikki edellämainitut osaavat jo sanoa puhelimessa että eivät osta niiltä mitään kun eivät itse ole näihin perehtyneet.

Silloin sinä voit katsoa netistä perheellesi edullisimmat liittymät ja hoitaa asiat kuntoon. Puhelinmyynti on tietämättömille.  Opetat vain sitten perheellesi sanat: "ei kiitos".

Joskus puhelinmyynnissä on vaan paremmat tarjoukset.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
osronk kirjoitti:
Mäkki kirjoitti:
Ei meillä perheessä, omilla vanhemmilla ja appivanhemmilla kukaan muu jaksa näitä liittymätarjouksia, määräaikoja, todellista tarvetta seurata kuin minä.

Onneksi kaikki edellämainitut osaavat jo sanoa puhelimessa että eivät osta niiltä mitään kun eivät itse ole näihin perehtyneet.

Silloin sinä voit katsoa netistä perheellesi edullisimmat liittymät ja hoitaa asiat kuntoon. Puhelinmyynti on tietämättömille.  Opetat vain sitten perheellesi sanat: "ei kiitos".

Sinäkö sen päätät, miten puhelinmyyjien kanssa missäkin perheessä toimitaan ?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
osronk kirjoitti:
Mäkki kirjoitti:
Ei meillä perheessä, omilla vanhemmilla ja appivanhemmilla kukaan muu jaksa näitä liittymätarjouksia, määräaikoja, todellista tarvetta seurata kuin minä.

Onneksi kaikki edellämainitut osaavat jo sanoa puhelimessa että eivät osta niiltä mitään kun eivät itse ole näihin perehtyneet.

Silloin sinä voit katsoa netistä perheellesi edullisimmat liittymät ja hoitaa asiat kuntoon. Puhelinmyynti on tietämättömille.  Opetat vain sitten perheellesi sanat: "ei kiitos".

Trolli oot!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
peho72 kirjoitti:
Ja löysin lopulta oikean kanavan asiakaspalautteen välittämiseksi myyjälle saakka vaikkei Saunalahden asiakaspalvelulla olekaan sähköpostiosoitetta.

On. sl.asiakaspalvelu (at) saunalahti.com
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
PasiS kirjoitti:
osronk kirjoitti:
Silloin sinä voit katsoa netistä perheellesi edullisimmat liittymät ja hoitaa asiat kuntoon. Puhelinmyynti on tietämättömille.  Opetat vain sitten perheellesi sanat: "ei kiitos".

Sinäkö sen päätät, miten puhelinmyyjien kanssa missäkin perheessä toimitaan ?

Jokainen voi toimia miten haluaa. Minä vain pidän outona, jos joku on aktiivinen matkapuhelinfoorumilla ja samaan aikaan osoittaa kotona, että puhelinmyyjä soittaa, jotta voi panna perheen liittymäasiat kuntoon.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Lopeta jo.

Mitä tarkoitat, kun kirjoitit, jos joku on aktiivinen matkapuhelinfoorumilla ja samaan aikaan osoittaa kotona, että puhelinmyyjä soittaa, jotta voi panna perheen liittymäasiat kuntoon.

Mitä sillä on merkitystä jos täällä jotain kirjoittaa vs miten toimii käytännössä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Oisko osoittaa=odottaa, mut muuten en tajuu koko pointtia. Mies pyörii täällä ja puheluhan tuli vaimolle :)

Voihan nenäpäivä sentään!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tässäpäs on liuttu kuten jäisellä moottoritiellä konsanaan aivan perään ja metsikköön. Aloittaja kysyy lainkohtaa ja nyt häntä syytetään puhelinkäyttäytymisestä. :arque: :yawn:
No tämän forumin löysin vasta puhelinkeskustelun jälkeen, etsiessäni sähköpostiosoitetta tai sähköistä kanavaa Saunalahdelle.

Tunnettua on, että puhelinmyyjillä on erilaiset tarjoukset / kampanjaedut kuin jossain myyntipisteessä esim. Elisa-shopit.

Ja asiassa on vielä yksi pointti, mitä en ole tällä forumilla sanonut: Myyjä ehdotti soittavansa tiettynä päivänä, soitti vikkoa myöhemmin ja sitten ei "voinutkaan puhua kanssani", kun oli soittanut vaimoni numeroon ja kaikki myyjän oman väärinkäsityksen takia. Sanoin myyjälle käyväni sitten Saunalahden myyntipisteellä, kun ei voi puhelimessa minun kanssa puhua ja siihen hän totesi, että siellä on eri hinnat. Siltä myyjältä meni meidän liittymien osalta provikat ohi.

Ja tiedän kyllä mistä puhelinliittymien hinnat löytyy, mutta kaikki kampanjaeduthan eivät ole nettisivuilla tai edes myyjän tiedossa. Se on tässä vuosien aikana jo tullut selväksi eikä siitä tarvitse kiistellä.

Kaksi sivua väittelyä ja muutama asiallinen tiedonjyvä reilusta 10:stä rivistä tekstiä. Kiitos siitä kaikille "väittelyyn" osallistuneille, vaikka tietoa etsin. No aina ei voi voittaa...

Tämän keskustelun voi laittaa poikki tähän toteamukseen: Asia kunnossa.

Osallistu keskusteluun