Kysymys

Puhelinnumeron siirtäminen omiin nimiin

  • 13 helmikuu 2015
  • 3 kommenttia
  • 1113 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Minulla oli Elisan liittymä työnantajan kautta. Jäädessäni äitiyslomalle, työnantaja velvoitti minua siirtämään liittymän omiin nimiini, jolloin kulut tulevat minulle. Tein tämän Elisan liikkeessä ja myyjä kysyi numeroani sekä yhteystietoni, kuten asiaan varmasti kuuluukin. Kuitenkin saadessani SIM-kortin kotiin, oli minulle luotu uusi liittymä Saunalahdelle, uudella puhelinnumerolla.

En liikkeessä asioidessani tajunnut, että näin käy, sillä sanoin selvästi että haluan liittymän siirrettävän nimiini, en uutta liittymää tai uutta numeroa.

Miten saan siis tuon käytössä olleen  numeroni takaisin nimiini, sillä en halua uutta numeroa vaan säilyttää vanhan numeron. Liittymäkin olisi hyvä pitää Elisalla (onko se edes mahdollista), sillä numero palautuu työnantajan nimiin ja maksettavaksi, kun palaan takaisin työelämään.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Minun käsitykseni mukaan et tarvitse uutta SIM-korttia vaan riittää, että nykyisen liittymän laskutusosoitteeksi vaihdetaan kotiosoitteesi. Samalla varmaan kannattaa sopia, millaisen liittymätyypin haluat, koska se vaikuttaa liittymän kuukausihintaan.

Elisa myy kaikki matkapuhelinliittymät Saunalahti-brändillä. Tuon elisammaksi et liittymääsi saa. :p

Sinuna soittaisin Elisan asiakaspalveluun.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jobblar kirjoitti:
Minulla oli Elisan liittymä työnantajan kautta. Jäädessäni äitiyslomalle, työnantaja velvoitti minua siirtämään liittymän omiin nimiini, jolloin kulut tulevat minulle. Tein tämän Elisan liikkeessä ja myyjä kysyi numeroani sekä yhteystietoni, kuten asiaan varmasti kuuluukin. Kuitenkin saadessani SIM-kortin kotiin, oli minulle luotu uusi liittymä Saunalahdelle, uudella puhelinnumerolla.

En liikkeessä asioidessani tajunnut, että näin käy, sillä sanoin selvästi että haluan liittymän siirrettävän nimiini, en uutta liittymää tai uutta numeroa.

Miten saan siis tuon käytössä olleen  numeroni takaisin nimiini, sillä en halua uutta numeroa vaan säilyttää vanhan numeron. Liittymäkin olisi hyvä pitää Elisalla (onko se edes mahdollista), sillä numero palautuu työnantajan nimiin ja maksettavaksi, kun palaan takaisin työelämään.

Ei ole ensimmäinen kerta kun Elisa Shopit -liikkeessä käy tämmöinen lapsus. Kollegani halusi vaihtaa viime vuoden lopussa liittymänsä vanhan normaalikokoisen SIM -korttinsa micro-SIM -korttiin puhelimen vaihtuessa uudempaan. Elisa Shopitin noheva myyjä kuitenkin sulki kollegan vanhan liittymän ja teki tälle uuden sopimuksen. Kun kollegani huomasi kotona, mitä oli tapahtunut ja reklamoi siitä kyseiseen myymälään, sanottiin hänelle, ettei mitään ole enää tehtävissä asian korjaamiseksi.

Ota yhteys Elisan asiakaspalveluun. Toivottavasti he osaavat auttaa tässä asiassa ja saat siirrettyä liittymän omiin nimiisi ja korjattua tuon Elisan myymälän tekemän virheen.

Suosittelen myös lisäämään asiakasnumerosi omiin tietoihisi täällä Palstalla, jotta moderaattorit voivat tarttua tähän.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Soittelinkin sinulle ja selvitän juuri asiaa että saataisiin sinulle se entinen numero käyttöön taas. Uskon että onnistuu ja ilmoitan sinulle tosiaan tarkemmin vielä asian tiimoilta 🙂
  • Osallistu keskusteluun