Vastattu

Puhelu häipyy...

  • 27 kesäkuu 2017
  • 7 kommenttia
  • 398 katselukerrat

Miksi täällä Kirkkonummella (Pääskytie) puhelu ikään kuin häipyy ja vastaanottaja ei kuule muuta kuin pätkimistä? Tämä toistuu aina kun soitan jollekin ja hän vastaa sekä jos minulle soitetaan ja vastaan, niin soittaja ilmoittaa puhelun pätkivän. Todella harmittavaa, koskapa muualla soitellessa ei tällaista tapahdu, joten vikaa ei pitäisi olla puhelimessa (samsung a5).
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 27 kesäkuu 2017, 12:33

Miksi täällä Kirkkonummella (Pääskytie) puhelu ikään kuin häipyy ja vastaanottaja ei kuule muuta kuin pätkimistä? Tämä toistuu aina kun soitan jollekin ja hän vastaa sekä jos minulle soitetaan ja vastaan, niin soittaja ilmoittaa puhelun pätkivän. Todella harmittavaa, koskapa muualla soitellessa ei tällaista tapahdu, joten vikaa ei pitäisi olla puhelimessa (samsung a5).

Minkä verkon (2G , 3G) puhelimesi löytää?? 4G:stä ei tarvitse välittää , sillä siinä ei vielä puheluja välitetä.

CellMapperin mukaan Pääskytie Jolkbyssä on vähän katveessa. Kokeile lukita puhelin 2G verkkoon. Silloin toki datan kanssa tulee ongelmia.

Jos ei auta , niin tee vika- / katveilmoitus.
Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Miksi täällä Kirkkonummella (Pääskytie) puhelu ikään kuin häipyy ja vastaanottaja ei kuule muuta kuin pätkimistä? Tämä toistuu aina kun soitan jollekin ja hän vastaa sekä jos minulle soitetaan ja vastaan, niin soittaja ilmoittaa puhelun pätkivän. Todella harmittavaa, koskapa muualla soitellessa ei tällaista tapahdu, joten vikaa ei pitäisi olla puhelimessa (samsung a5).

Minkä verkon (2G , 3G) puhelimesi löytää?? 4G:stä ei tarvitse välittää , sillä siinä ei vielä puheluja välitetä.

CellMapperin mukaan Pääskytie Jolkbyssä on vähän katveessa. Kokeile lukita puhelin 2G verkkoon. Silloin toki datan kanssa tulee ongelmia.

Jos ei auta , niin tee vika- / katveilmoitus.
Taidan vaihtaa operaattoria, koska tiedätte katveen olemassa olevan, niin miksi ette tee mitään sen parantamiseksi? Käsittääkseni on olemassa myös jonkinlaisia vahvistimia, joilla saadaan signaali kulkemaan paremmin. Ihmettelen, että ette edes esittele niitä. En minä ole ainoa tällä alueella, jolla esiintyy pätkimisongelmia. Puhelimeni on kytketty siten, että se valitsee LTE/3G/2G verkon.
Käyttäjätaso 7
Taidan vaihtaa operaattoria, koska tiedätte katveen olemassa olevan, niin miksi ette tee mitään sen parantamiseksi? Käsittääkseni on olemassa myös jonkinlaisia vahvistimia, joilla saadaan signaali kulkemaan paremmin. Ihmettelen, että ette edes esittele niitä. En minä ole ainoa tällä alueella, jolla esiintyy pätkimisongelmia. Puhelimeni on kytketty siten, että se valitsee LTE/3G/2G verkon.

No jopas nyt jotakin. :D

Minä olen ihan samanlainen Elisan asiakas kuin sinäkin ja katselin vain tukiasemien paikkoja CellMapperista. Niistähän voi jotakin päätellä mikäli tuntee paikkakunnan maastonmuotoja. Ainoastaan Elisa tuki voi asialle TEHDÄ jotakin ja siksi kehotin tekemään katveilmoituksen.

Toki jos toisen operaattorin liittymä toimi paremmin , niin kannattanee vaihtaa.
Sorry Sokrates! Ei ollut tarkoitus loukata vaan kiihdyksissäni kuvittelin vastauksen tulevan Elisalta. Joten vsstaukseno oli ajattelematon. Olen kuullut tuon katveasian aikaisemminkin Elisalta. Ihmettelen pahoittelemisia koska odotan heiltä myös tekoja. Hyvää päivänjatkoa.

Ps
Meitä on useiya tällä alueella katveesta kärsiviä.
Käyttäjätaso 7
Sorry Sokrates! Ei ollut tarkoitus loukata vaan kiihdyksissäni kuvittelin vastauksen tulevan Elisalta. Joten vsstaukseno oli ajattelematon. Olen kuullut tuon katveasian aikaisemminkin Elisalta. Ihmettelen pahoittelemisia koska odotan heiltä myös tekoja. Hyvää päivänjatkoa.

Ps
Meitä on useiya tällä alueella katveesta kärsiviä.


No harm done. :)

Jos se katve koskee lähes koko Jolkbytä , niin suosittelen tekemään vikailmoituksen. Eihän sieltä ole odotettavissa pikaista korjausta , mutta kun pommittaa ahkerasti , niin ehkä parannusta tulee. Vikailmoituksen voi tehdä esim. netissä:

https://my.surveypal.com/app/form?_d=0&_sid=359080345&_k=v5gou91w2ryHliohxjk5OzsjfcJqufIu-J8s_ZppKMXEC4we7aIpkq5CPuGCQBgi&_hid=Viesti-Elisan-asiakaspalveluun

PS. Nopeimmin parannusta saa , kun vaihtaa operaattoria. Kannattaa kuitenkin ensin testata Prepaid-liittymällä , ennen kuin vaihtaa. Ei tule testi niin kalliiksi kuin laskutusliittymällä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vain operaattorit saavat käyttää vahvistimia, joten niiden esittely loppuasiakkaille olisi melko turhaa.

Mikäli puhelimessasi on ulkoisen antennin liitin, voit ratkaista ongelman hankkimalla matkapuhelinverkkoon tarkoitetun ulkoantennin ja kytkeä puhelimesi ulkoantenniin.

Jos käytössäsi on hyvä internet-yhteys ja langaton tukiasema, tutustu myös WiFi-puheluihin, joilla saat kännykkäsi toimimaan internetin kautta. Ikävä kyllä, WiFi-puheluiden päätelaite- ja liittymätuki on tällä hetkellä kovin heikko. Samsung Galaxy A5 pitäisi olla tuettu, jos se on vuoden 2017 mallia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Olen ihan samanlaisen ongelma-alueen piirissä. Puhelimet yrittävät sitkeästi roikkua 3g verkossa, vaikka signaalitasot eivät riitä puheluiden välittämiseen. Puhelin on pakko vaihtaa aina 2G verkkoon kun tulee kotiin. Olen tehnyt 2 vuoden aikana 3 vikailmoitusta, mutta eipä yksittäisen asiakkaan ongelmat tietystikään ole 1. prioriteetilla. Ja sama homma joka operaattorilla, paitsi dna nyt sentään kävi tekemässä antennien uudelleen suuntauksen ja parissa kohtaa sisälläkin toimii 3 g verkko puheluihin.

Osallistu keskusteluun