Kysymys

Puhelut pätkivät toistuvasti - sim-kortti rikki?

  • 19 July 2017
  • 7 kommenttia
  • 3424 katselukerrat

Minulla on ollut ongelmia puheluiden kanssa viime kuukausina todella paljon, sillä lähestulkoon jokaisen puhelun kohdalla yhteys alkaa pätkiä nopeasti. Ja ongelma on nimenomaan siinä, että minun ääneni ei kuulu toiseen suuntaan päin, vaan ääni kuulemma häviää "maan alle". Vaihdoin myös puhelinta noin kaksi kuukautta sitten, mutta ongelmat jatkuivat, eli luurista ei pitäisi olla kyse.

Onko mahdollista, että sim-kortti on esimerkiksi vaurioitunut vai onko vika vain yleisesti liittymässä? Liittymänä minulla on Huoleton 4G.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15
Kokeile pakottaa 2G GSM verkko käyttöön ja kokeile, tapahtuuko sama silloin. Voisi olla 3G verkon HD Voicen aiheuttamaa, kun jossain malleissa toiminta on vähä niin ja näin.

SIM-kortista vika tuskin johtuu, kun jos se olisi viallinen, ei puhelim edes olisi verkossa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
SIM-kortista vika tuskin johtuu, kun jos se olisi viallinen, ei puhelim edes olisi verkossa.

Kannattaa sitä SIM -kortin vaihtoa kokeilla joka tapauksessa. Täysin sökö SIM -kortti estää puhelinta pääsemästä verkkoon, kuten sanoitkin. Mikäli SIM -kortissa on jokin pienempi häikkä, voi se oireilla esim. aloittajan kuvailemalla tavalla.

Minulla on ollut ongelmia puheluiden kanssa viime kuukausina todella paljon, sillä lähestulkoon jokaisen puhelun kohdalla yhteys alkaa pätkiä nopeasti. Ja ongelma on nimenomaan siinä, että minun ääneni ei kuulu toiseen suuntaan päin, vaan ääni kuulemma häviää "maan alle".

Tuo HD Voice voi olla yksi ongelman todennäköisimmistä aiheuttajista. Ilmeneekö ongelma kaikissa puheluissa riippumatta siitä soitetaanko sinulle vai soitatko itse jollekin? Ilmeneekö ongelma myös eri operaattoreiden liittymien välisissä puheluissa vai pelkästään Elisan/Saunalahden liittymien kanssa?
Aikalailla liittymästä ja soittamisesta/soiton vastaanottamisesta riippumatta tuota on ilmennyt. Joissain puheluissa ei ole mitään ongelmaa, mutta esimerkiksi tänään soitetuissa puheluissa kaikissa pätkinyt (Telia, yksi palvelunumero ja Elisa/Saunalahti). Ajattelin kuitenkin tosiaan varuilta tuon sim-kortin vaihdattaa, koska sekin alkaa melko vanha olla. Pitää myös testata tuota 2G GSM -verkkoon pakottamista, jos saisi sitten testailtua vielä eri ihmisten kanssa. Alkaa nimittäin virallisemmissa puheluissa hieman nyppiä tuo "kuuluuko? hävis ääni?" -huutelu 😃.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15
En kyllä millään jaksa uskoa, edes kokemuksesta, että sim-kortin häiriö aiheuttaisi puheäänen katkeilua, mutta voihan sen koettaa vaihtaa. Kannattaa käydä Elisan liikkeessä ja vaatia veloituksetonta vaihtoa, kun kerta on oletettavasti vikaantunut kortti.

Kokeile nyt alkuun tuota GSM-verkkoon pakotusta ja soita jonnekkin. Sillä HD-Voicen ongelmat saanee rajattua, kun Elisalla ei GSM-puolella ole sitä käytössä, ainoastaan 3G -puolella.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Tapahtuuko noita puheluiden pätkimisiä erityisesti jossakin tietyssä osoitteessa, vai saattaako näin käydä riippumatta siitä missä olet?
Osoitteesta riippumatta, erityisen paljon entisessä asunnossani (sama ongelmaa oli taloyhtiössä muutenkin), mutta nyt ongelmat jatkuivat uudessa kämpässäkin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18
Kannattaa pyytää resetoimaan se liittymä myös.
Minulla sekä työpaikan Elisa, että kodin Telian kaksi liittymää vaatinut joskus tuollaisen.

Erilaisia pätkimisiä juuri yms. ollut ongelmina.