Kysymys

Re: Liittymätyypin vaihto

  • 20 tammikuu 2005
  • 551 kommenttia
  • 12098 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Yritin vaihtaa liittymätyyppiäni oma.saunalahti.fi -sivustolta. Nykyinen tyyppi on Sopuhinta ja yritin vaihtaa sitä Ykköseen. Siitä huolimatta, että en ole tilannut useaan kuukauteen uutta liittymätyyppiä, niin vastauksena tuli: Liittymälle on jo tilattu liittymänvaihto, ja liittymätyypin vaatima uusi SIM-kortti on postitettu.... Sopimukset-tilassa ei näy mitään tilauksessa olevaa liittymää. Ei viitsisi vaihtaa aspan kautta juuri tuon hinnan takia.

551 kommenttia


Yritin vaihtaa liittymätyyppiäni oma.saunalahti.fi -sivustolta. Nykyinen tyyppi on Sopuhinta ja yritin vaihtaa sitä Ykköseen. Siitä huolimatta, että en ole tilannut useaan kuukauteen uutta liittymätyyppiä, niin vastauksena tuli: Liittymälle on jo tilattu liittymänvaihto, ja liittymätyypin vaatima uusi SIM-kortti on postitettu....


Mitä todennäköisimmin olet lähiaikoina saamassa uuden SIM-kortin. Saunalahtihan vaihtaa kaikkien asiakkaidensa kortit TeliaSoneran toimittamista korteista omiin kortteihinsa. Kun SIM-korttilähetyksistä tehdään ajot alihankkijalle, joka kortit lähettää, niin myöskin liittymätyypinvaihdokset lukitaan siksi aikaa kunnes uusi SIM-kortti on otettu käyttöön. Heti kun uusi kortti on käytössä niin liittymätyypinvaihdos onnistuu taas. Kaikkia kortteja ei voida vaihtaa kertarysäyksellä ja siksi asiakkaat saavat uudet korttinsa hieman eri aikoihin.

Mikäli haluat että varmistamme tilanteesi johtuvan ym. syystä, laitatko yksityisviestinä puhelinnumerosi.

T.
Ville / Saunalahti
Vaihdoin liittymätyyppini Saunalahtelaisesta Ykköseen. Minkä takia sim-kortin vaihtamisesta ei kerrottu etukäteen? Oletin tottakai, että liittymätyyppi vaihtuu vuorokauden vaihtuessa, niinkuin oma.saunalahti.-sivuilla sanotaan. Sim-kortista luki ensimmäisen kerran vasta tilattuani vaihdoksen!
Nyt sim-korttia ei kuulu ja puhun edelleen kalliimmalla.

Vaihdoin liittymätyyppini Saunalahtelaisesta Ykköseen. Minkä takia sim-kortin vaihtamisesta ei kerrottu etukäteen? Oletin tottakai, että liittymätyyppi vaihtuu vuorokauden vaihtuessa, niinkuin oma.saunalahti.-sivuilla sanotaan. Sim-kortista luki ensimmäisen kerran vasta tilattuani vaihdoksen!
Nyt sim-korttia ei kuulu ja puhun edelleen kalliimmalla.


Kun teet liiittymätyypin vaihdoksen oma.saunalahti sivuilta ja käytät vielä vanhaa SIM-korttia niin sivusto kyllä ilmoittaa, että muutos edellyttää kortin vaihtoa ja astuu voimaan otettuasi käyttöön uuden kortin. Mikäli käytössäsi on jo uusi kortti niin muutos astuu voimaan seuraavan vuorokauden vaihteessa.

T.
Ville / Saunalahti
Tossa mainittiin, että halvin tapa muuttaa liittymätyyppiä on tuon oma.saunalahti.fi sivun käyttö. Niin tuohan ei pidä paikkaansa. Halvimmalla pääsee, kun vaihtaa liittymänsä ensin jollekin toiselle operaattorille (siirto ei maksa mitään ja valitsee kk-maksuttoman) ja vähän ajan päästä vaihtaa takasin saunikseen ja ottaa sen haluamansa tyyppisen liittymän.
    Minä myöskin odottelin liittymäni hinnan tarkistamista , mutta eipä sitä ole tapahtunut. Niinpä jouduin vaihtamaan edullilsempaan.
Tein muutoksen oma saunalahdessa. Siellä sitten käskettiin seurata kortin postitusta ja kulkua . Ja minähän seurasin.
  Katsoin että se on lähetetty jo viime torstaina. Ihmettelin miksi ei näy postin listoilla.
  Ja HUPS. . . . .se olikin tapahtunut toista vuotta sitten. Eli ensimmäisen korttini lähetystä postista kyselin  😞. Kyllä hävetti.
  Korttia EI edes vielä ilmeisesti ole lähetetty. Eli saan maksella kalliimpaa puhelumaksua ties miten kauan.
    Poistakaa nuo vanhat tiedot. . . . . .
Ja korttia kiireesti asiakkaille.
Kai mekin jotain ollaan. . . vaikka vanhoja asiakkaita ollaankin  😉.

      asiakas
GSM-liittymätyyppien vaihto



Vaihdoin liittymätyyppini Saunalahtelaisesta Ykköseen. Minkä takia sim-kortin vaihtamisesta ei kerrottu etukäteen? Oletin tottakai, että liittymätyyppi vaihtuu vuorokauden vaihtuessa, niinkuin oma.saunalahti.-sivuilla sanotaan. Sim-kortista luki ensimmäisen kerran vasta tilattuani vaihdoksen!
Nyt sim-korttia ei kuulu ja puhun edelleen kalliimmalla.


Kun teet liiittymätyypin vaihdoksen oma.saunalahti sivuilta ja käytät vielä vanhaa SIM-korttia niin sivusto kyllä ilmoittaa, että muutos edellyttää kortin vaihtoa ja astuu voimaan otettuasi käyttöön uuden kortin. Mikäli käytössäsi on jo uusi kortti niin muutos astuu voimaan seuraavan vuorokauden vaihteessa.

T.
Ville / Saunalahti



Lainaus oma.saunalahden liittymätyypin vaihtosivulta:
"Vaihda GSM-liittymätyyppiäsi. Valitse alta liittymäsi joita haluat muutoksen koskevan ja valitse uusi liittymätyyppi listasta. Kirjoitettuasi nimen vahvistuskenttään klikkaa 'Tee muutokset'-nappia ja liittymätyyppisi vaihdetaan.
Huomaa: Muutos astuu voimaan seuraavana päivänä
Liittymätyypin vaihto maksaa 5 , veloitus seuraavalla laskulla.
Mikäli liittymäsopimuksesta on jo maksettu kuukausimaksu, se hyvitetään uuden liittymätyypin yhteydessä."

niin missä lukee että sim-kortti vaihtuu?
ei muuten ilmoita sivu nyt mitään, että olisi liittymätyyppi vaihtumassa. Vaihto kuitenkin vahvistettiin ja se onnistui, valitsin verkon ja kortin ilmoitettiin tulevan postissa. Postiseurannassakaan ei ollut mitään.

GSM-liittymätyyppien vaihto
niin missä lukee että sim-kortti vaihtuu?
ei muuten ilmoita sivu nyt mitään, että olisi liittymätyyppi vaihtumassa. Vaihto kuitenkin vahvistettiin ja se onnistui, valitsin verkon ja kortin ilmoitettiin tulevan postissa. Postiseurannassakaan ei ollut mitään.


    Sama juttu minulla.Ei mitään ilmoitusta esim. oma saunalahti sivuilla. Siellä vain tuo toista vuotta vanha "postiseuranta" juttu.
  Asiakaspalvelun yhteydenottoon ei myöskään ole tullut mitään vastausta  :-.

    asiakas

niin missä lukee että sim-kortti vaihtuu? ei muuten ilmoita sivu nyt mitään, että olisi liittymätyyppi vaihtumassa. Vaihto kuitenkin vahvistettiin ja se onnistui, valitsin verkon ja kortin ilmoitettiin tulevan postissa. Postiseurannassakaan ei ollut mitään.


Mikäli käytössä on TeliaSoneran toimittama kortti ja tehdään liittymätyypinvaihdos liittymään joka edellyttää uutta SIM-korttia niin oma.saunalahti ilmoittaa heti vaihdon jälkeen, että vaihto edellyttää kortin vaihtoa ja uusi kortti postitetaan perästä. Kortit eivät lähde kirjattuna kirjeenä ja siitä syystä niitä ei voi seurata Postin seurannalla. Kortti pyritään lähettämään mahdollisimman pian vaihdoksen jälkeen, yleensä parissa arkipäivässä.

T.
Ville / Saunalahti
  No ainakaan vielä ei ole tullut eikä kuulunut yhtään mitään  😞.
Ainakin viikko mennyt.

  asiakas
Liittymätyypin vaihdoin joulukuussa ja minulla on telia/sonera kortti. Silloin onnistui liittymänvaihdos ilman sim kortin vaihtoa. Nyt tuttava vaihtoi tekstariin ja hänellä on sama kortti kuin minulla, niin silti hänelle tuli ilmoitus kortin vaihdoksesta. Miksi ???

oma.hallinta sivuilla luki kuitenkin " muutos astuu voimaan heti" ja kuitenkin hänelle tuli lisäksi teksti jossa kortin vaihdosta ilmoitettiin eli ilmeisesti tekstaril-liittymä ei ole heti voimassa ?
Hei,

nyt jo 4 (neljä) arkipäivää odotettu liittymänvaihdon uutta SIM-korttia...?!!?!
Ei hyvin mene Saunalahdella, jos asiakkaan pitää odotella viikkokin korttiaan, kun sen saisi kauppiaalta heti.
Laittakaa selkeästi maininta liittymänvaihtosivulle, että toimitamme kortit sitten joskus, kun kerkiämme!

Ihmettelen vaan

-RaS-
😠 Mut koskas se sit se uus sim-kortti tulee ku haluaisin vaihtaa liitymätyyppiä toiseen, yritin vaihtaa sitä tyyppiä ja se alko valittaa sitä samaa mitä muillaki. Eli onks se sit jo postitettu vai onks se ihan skeidaa mitä siin lukee jos yrittää vaihtaa liittymätyyppiä ???
Tämäkin asia on ihan outo. Miksi nyt vaaditaan uutta sim-korttia jos haluaa vaihtaa liittymätyyppiä ??? Ennen joulua vanhaan korttiin sai kätevästi vaihdettua liittymätyyppiä ja nyt se ei onnistu. Asiakkaita pakotetaan odottamaan korttia postitse ja kuitenkaan mitään korttia ei tule ja aika on rahaa kaikille !  Tulee kalliiiksi odottaa ja odottaa !
*huokaus*

Kävin vaihtamassa oma.saunalahti.fi:ssä joulukuun alussa Simppeli -liittymäni Ykköseen. Oletin, että muutos astuu voimaan seuraavana päivänä. Ei tietenkään. Koitin vaihtaa uudestaan, mutta sieltä ilmoitettiin, että uusi SIM-kortti on jo postitettu. Nyt on tammikuu jo melkein ohitse enkä vieläkään ole saanut uutta liittymätyyppiäni. Alkaa jo hieman kypsyttää, kun kaksi kuukautta olen jo odotellut uutta liittymätyyppiäni.

Ennen olen pystynyt vaihtamaan oma.saunalahti.fi -sivustolla liittymätyyppiä vaivatta. Miksi nyt näin? Ja missä ihmeessä se kortti viipyy? Postihan tulee nykyään kahdessa päivässä, ei kahdessa kuukaudessa!

Koitin taas vaihtaa sen ja edelleen se väittää:
"Liittymälle on jo tilattu liittymänvaihto, ja liittymätyypin vaatima uusi SIM-kortti on postitettu. Kun olet saanut uuden SIM-kortin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon (09) 4243 0456. Asiakaspalvelumme aktivoi uuden SIM-kortin, jonka jälkeen voit vaihtaa SIM-kortin puhelimeesi. Liittymä on välittömästi käytössäsi, mutta liittymätyypin vaihto astuu voimaan seuraavassa vuorokaudenvaihteessa."

Olen ollut asiakaspalveluunkin yhteydessä ja sieltäkin sanottiin, että liittymä on postitettu.

Eli mihin liittymäni on jäänyt?
Mulla oli samanlainen ongelma - vaihdoin liittymäni Ykköseen ja aloin odotella uutta sim-korttia. Sitä ei kuulunut,
kokeilin vaihtaa uudelleen liittymää niin sanottiin että kortti on jo postitettu. Sitten älysin tarkistaa liittymätyyppini
ja se olikin vaihtunut Ykköseksi - ilman että sim-korttia olisi tarvinnut vaihtaa  😉
Minäkin olen käynyt tarkistamassa asian monta kertaa ja liittymätyyppinä on edelleen Simppeli.

Minäkin olen käynyt tarkistamassa asian monta kertaa ja liittymätyyppinä on edelleen Simppeli.

Kannattaisi olla yhteydessä aspaan.
Soittelin aspaan tuosta kortinvaihdosta.
Jonotus oli 30 min. keskellä päivää....huh huh!?
Sanoivat että ei he mitään tiedä.
Kortti ei ole vielä edes postitusjonossa, vaikka viikko on jo mennyt.
Jonossa se kait onkin sitten kevääseen asti.
Jos sitten kesemmällä tulisi....?
Sonera vaihtoi esim. kaikkien soneralaisten kortit viikossa autom.
Ottakaa mallia.
Kyllä on toivoton paikka.
Olisi kannattanut sekin kortti mennä vaihtamaan kauppiaan luo, olisi saanut ainakin heti.
Kaikenlaisia aspoja sitä onkin, sano.
Kyllä taas kannattaa Panun laittaa porukkaa pihalle, että saadaan hommat priorisopitua.
Vielä on matkaa Elisaan jäljellä.

-RaS-
    Minulla myöskin vielä odottelua. Se tässä kiukuttaa kun ei noihin kyselyihin ja viesteihin vastata. Alkaa epäillä onko vaihto Oma Saunalahdesta lähetettynä mennyt lainkaan perille. Lähettäessäni tuli kyllä jonkinlainen ilmoitus että "viesti" vastaanotettu.
    Saunalahdelta on todella VAIKEAA saada minkäänlaista vastausta. Asiakaspalvelu toimii tosi tahmeasti. . . valitettavasti 😞.

    Aikaisemmin kun olin "modeemiasiakas" , kaikki toimi ihan OK. Silloin olivat vielä alkuasetelmissa ja asiakas oli tärkeä.
Olisin niin mielelläni palannut siihen hyvään asiakas suhteeseen, mutta. . . . .  :-

    asiakas
Noniin. Eilen soitin aspaan ja 20 minuuttia odotettuani pääsin jonon läpi.. Olipas siellä kerrankin fiksunoloinen tyyppi toisessa päässä. Nyt pitäis kortti ilmestyä parissa päivässä... 🙂 Ja tietenkin hyvitykset siltä ajalta, jonka oon joutunu odottamaan korttia...
*kerrankin suhteellisen tyytyväinen slahteen*
Yritin tuossa vaihtaa kanssa Saunalhti GSM:n Ykköseen, mutta tuli tuo aiemmin mainittu herja. Soitin eilen asiakaspalveluun (vain 4 minuutin odotus  🙂 ).
No sieltä sanoivat, että pitäisi olla sim-kortti olla tulossa parhaillaan (lähetetty viikko sitten)  ja sitten voi vaihtaa liittymän.
Josko se sieltä sitten tulisi ::)

Sonera vaihtoi esim. kaikkien soneralaisten kortit viikossa autom.
Ottakaa mallia.

Vielä on matkaa Elisaan jäljellä.

-RaS-


Jos nyt mietit uudestaan niin eiköhän se oo sonera ja elisa joilla on matkaa saunalahteen. Elisalla kestää kaikki ADSL-liittymän toimitus 2kk, paikallisella operaattorilla 3pv, saldokysely oli yleensä 2 viikkoa myöhässä, Sonera kustansi sen kaikki kerralla lähetyksen törkeillä hinnoilla. Samalla periaattella toimii Elisa. Lisäksi molemmilla tämä 300e puheaikaa ja vielä kumivene kaupanpäälle. Väitetään että ilman veloitusta. Puhelu hinnoistahan se näkee missä se veloitetaan. Ja törkeintähän on että vanhat asiakkaat maksaa uusien asiakkaiden puheajat.
Kyllä nyt vanhaa asiakasta ja osakkeenomistajaa uunotetaan!
Olisi kiva kuulla ihan johtotason vastaus tähän iänikuiseen asiakaspalveluongelmaan. Ainakaan osakkeenomistajana en voi uskoa tällaisen toiminnan olevan uskottavaa pitkällä tähtäimellä:
1) Oma.Saunalahti.fi ei ole riittävän helppo käyttää, valikot on sekavia ja tiedot ristiriitaisia. Ja tietysti kuten muillakin tuntuu ongelmana olevan nyt jo yli viikon siellä on liittymätyypin vaihdossa näkynyt tuo "... uusi SIM-kortti on tulossa... liittymätyyppiä ei voi vaihtaa... jne...". Korttia ei tietenkään ole tullut ja liittymätyyppiä ei siis tällä erää voi vaihtaa edullisemmaksi!!! Oma.saunalahti.fi ei siis kykene minua auttamaan. Siispä ihmistä etsimään!
2) Oma.Saunalahti.fi sivuilta löytyy ainakin 3 eri puhelinnumeroa "asiakaspalveluun"!!!! Uusille asiakkaille mainostetaan taas televisiossa erilaista 0303-alkuista numeroa liittämän tilaamiseen??? Mikään vanhojen asiakkaiden "palvelunumeroista" ei useiden päivien aikana vastaa edes jonottamalla; uusien asiakkaiden varmasti hyvin toimivaan numeroon en periaatteesta soita. Perheemme toiseen liittymään viime viikolla saamani uuden SIM-kortin palveluvalikon "automaattinen yhteydenottopyyntö asiakaspalveluun" on "väliaikaisesti pois käytöstä"!!!! Kuinka helkkari pääsen esittämään asiaani teille? MITÄ PUHELINNUMEROA TAI YHTEYSTAPAA PITÄISI KÄYTTÄÄ?
3) Nämä tällaiset CHAT-pelleilyt tai mitä nämä nyt sitten ovatkaan ovat täysin idioottimaisia asiakaspalvelun korvikkeita. En ole atk-nörtti ja toista kertaa en uhraa aikaani tällaiseen pelleilyyn "palveluun kirjautumisineen" päivineen. Miksi Oma.saunalahti.fi sivuilta en pääse suoraan kirjoittamaan viestiä ja esittämään asiaani? Yhtiössä joku johtaa ja joku tekee tällaisia "palveluita", jotka eivät oikeasti palvele ketään. Ainakaan asiakasta. Siis puuttuuko johdosta ja tekniikasta asiakasnäkökulma? Vaarallista...
4) Tällaisen veivaamisen jälkeen (ja muutenkin vanhalle asiakkaalle!) 5 euroa liittymätyypin vaihdosta on sairas pyyntö! Kuten joku totesi, halvemmalla pääsee (ja tuskin ainakaan on enää tästä hankalampaa) kun vaihtaa ensin toiselle operaattorille ja sitten vaikka takaisin. Jos enää silloin edes huvittaa. Ainakin uudet asiakkaat pääsevät yleensä hoitamaan asiansa nopeasti ja ilmaisesti puhelimitse.
5) Kun jostakin löytyy puhelinoperaattori, joka
- ymmärtää että puhelinoperaattorilla pitää puhelinten toimia ja palvelun toimia puhelimitse
- ymmärtää että kaikki eivät ole atk-spesialisteja ja ammattimaisia nettisurfaajia tai muita teknofriikkejä
- ei rokota vanhoja asiakkaita ainakaan enempää kuin uusia asiakkaita
- tarjoaa vanhoille asiakkaille AUTOMAATTISESTI parhaat hinnat, edut ja palvelut
- ymmärtää että kaikki muu on joko toista toimialaa, lisäpalvelua tms eri segmenteille tarkoitettua toimintaa
VOITTAA KILPAILUN!

Osakkeenomistaja ja asiakkaana on pelottavaa, että Saunalahti on nyt sahaamassa omaa jalkaansa! Ylimielinen suhtautuminen asiakkaaseen on kaikessa liiketoiminnassa osoittautunut tuhon tieksi. Tai sitten lyhytjänteiseksi huijaukseksi. Mistäköhän Saunalahden osalta on kysymys?

Kuku
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Mielestäni kuku:n kohta 5 oli asiaa.

Sitten kohtaan 2 .
Mielestäni Saunalahti on aika lahjakkaasti sekoillut näiden numeroiden kanssa.
Aluksi asiakaspalvelun puhelinnumero oli 09 4243 0456
Sitten rinnalle tuli 0108 -alkuinen numero. Tämä oli sitten aika pitkään julkinen numero vaikka ensiksi mainittu oli kortilla piilossa.
Sitten tuli ihmeen valikko viritelmä 09 4243 0700 -numeroon, josta sitten ohjaius ensiksi mainittuun.
Tämän jälkeen esillä oli joku aivan uusi numero 09 4243 0 -alkuinen.
Onneksi nyt on palattu alkutekijään.
Joten mikäli valikkoja inhoaa ja on asiaa suoraan gsm -puolelle niin soita 0942430456 -numeron. Tämä on palvelllut alusta alkaen.
  Kuku : Täyttä asiaa puhut. Minä odotan yhä joko yhteydenottoa tai sitä korttia jota olen odotellut jo runsaan kaksi viikkoa  😠.
 
  asiakas. . . . . . . . . . vielä

Osallistu keskusteluun