Vastattu

Reilu-liittymä muuttui itsekseen Norpaksi, vaikka saldoa oli

  • 24 toukokuu 2015
  • 5 kommenttia
  • 1369 katselukerrat

Kertaakaan ei ole tullut muistutusviestiä, jonka pitäisi tulla päivä ennen kk-maksun latausta. Kun toukokus a yhtäklkiä alkoi tulla ilmoituksia, joissa siana tämä: datasiirroon maksimi saavutettu ,66 e/vrk, lopuvrk ilmainen, dataliittymät alk X e/kk -> soitin ja kysyin palvelun umerosta.

30 min ja 15 min puheluiden jälkeen Elisan virkailija sanoi, että liittymä oli muuttanut itsensä Reilusta Norpaksi hemlikuun lopussa, vaikka siellä oli silloin ollut saldoa 2-3 kertyaa kk-maksun määrä. Sitä hän ei osannut sano, miksi näin oli käynyt, eikä sitä, voiko liittymän luottaa toimivan jatkossa kuten sen esittelyssä sanotaan.

Hän ei myöskään osannut sanoa, miksi datasiirron veloituksia alkoi tulla vasta toukokuussa, kun puhelinta on käytetty koko ajan samalla tavoin, nimenomaan WhatsApp-sovelluksen kautta tulevien viestien lukemiseen/lähettämiseen. Elisan ihminen eio myöskään osdan nut sanoa, onkjo datasiirtonopeus m uuttnut valitusa 21 Mb ja milloin. Ainoana vastauksena oli 20 e saldohyvitys, jota en voi kuitenkaan käyttää saldon muuttamisesta menevän 20e maksamiseen (jos palautata sen Reiluksi).

1. Miksi liittymään ei ole tullut muistusviestejä kk-saldon latauksesta? Voiko luottaa, että muistusviestejä tulisi jatkossa, jos vaihtaisin liittymän takaisin Reiluksi?

2. Onko siellä toiminut koskaan valittu 21 Mb siirtonopeus ja jos on, milloin se on vaihtunut pienempään?

3. Jos palautan virheellisesti Norpaksi itsekseen vaihtuneen liittymän Reiluksi, voiko sille valittua tekstivietsin ja puheen määrää sekä datasiirrtonopeutta myöhemmin vaihtaa ilmaiseksi ja miten?

4. Missä Reilun liittymäehdot näkyisivät kokonaan, esim. tuo 20e maksu joka menee, jos liittymä saldon puutten vuoksi muuttuu Norpaksi ja haluaa sen takaisin reiluksi?

5. Kun littymä ei ole toiminut kuten pitäisi ja jos haluan sen vuoksi lopettaa sen kokonaan, miten Elisa palauttaa jo sisään ladatut saldot? (Tästä  kesties kuluttajaviranomaisilla jo ohje)

Ystävällisesti muistutan, että nämä kysymykset saivat alkunsa yhtiön virheestä eli kun liittymä ei ole toiminut, kuten pitäisi.

Pikaisesta vastauksesta kittäen, Sirpa Nieminen
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi iltsinen 26 toukokuu 2015, 13:07

Tervetuloa Palstalle
  • !

    Lähetinkin sinulle yksityisviestin asian tiimoilta, mutta teille muille tiedoksi: helmikuussa saldomuistutusviestien lähettämisessä oli vikatilanne, minkä vuoksi viestejä ei lähtenyt lainkaan. Nykyisin muistutusviestit kuitenkin lähtevät aivan normaalisti, siitä ei tarvitse olla huolissaan! Mitä taas tiedonsiirronnopeuteen tulee, se perustuu kulloinkin käytössä olevaan liittymätyyppiin, eli jos liittymätyyppi vaihtuu Reilusta Norpaksi, tippuu myös tiedonsiirron maksiminopeus.

    Reilun puhe- ja viestipaketteja voi hallinnoida OmaElisassa tuotteiden päivitys -välilehdellä. Kun vaihdetaan esimerkiksi 300 minuutin puhepaketti 500 minuutin pakettiin, tulee samassa yhteydessä maksaa sekä puhepaketin että liittymätyypin kuukausimaksu verkkopankin kautta.Tällöin laskutusjakso alkaa alusta ja muutokset astuvat voimaan heti seuraavana yönä. Jos muutos tehdään kesken kauden vanhan liittymätyypin ja lisäpalvelun jäljellä olevat päivät hyvitetään saldona.

    Latausliittymien toimitusehdot löytyvät osoitteesta http://elisa.to/1kDUAYf klikkaamalla liittymän alta kohtaa "näytä lisätiedot". Valitettavasti tuosta liittymätyypinvaihdon yhteydessä tehtävästä maksusta ei taideta ehdoissa mainita lainkaan. Eli aina kun liittymään tehdään muutoksia, pitää muutettavien palveluiden kuukausimaksu maksaa samassa yhteydessä. Mahdolliset saldohyvitykset yms. hyödynnetään laskutusjakson vaihteessa, kun olemassaolevasta saldosta maksetaan seuraavan kuukauden kuukausimaksu. Hukkaan ne eivät siis mene!

    Hyvityksistä voidaan keskustella tapauskohtaisesti.

  • Katso alkuperäinen viesti

    5 kommenttia

    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    Tervetuloa Palstalle
  • !

    Lähetinkin sinulle yksityisviestin asian tiimoilta, mutta teille muille tiedoksi: helmikuussa saldomuistutusviestien lähettämisessä oli vikatilanne, minkä vuoksi viestejä ei lähtenyt lainkaan. Nykyisin muistutusviestit kuitenkin lähtevät aivan normaalisti, siitä ei tarvitse olla huolissaan! Mitä taas tiedonsiirronnopeuteen tulee, se perustuu kulloinkin käytössä olevaan liittymätyyppiin, eli jos liittymätyyppi vaihtuu Reilusta Norpaksi, tippuu myös tiedonsiirron maksiminopeus.

    Reilun puhe- ja viestipaketteja voi hallinnoida OmaElisassa tuotteiden päivitys -välilehdellä. Kun vaihdetaan esimerkiksi 300 minuutin puhepaketti 500 minuutin pakettiin, tulee samassa yhteydessä maksaa sekä puhepaketin että liittymätyypin kuukausimaksu verkkopankin kautta.Tällöin laskutusjakso alkaa alusta ja muutokset astuvat voimaan heti seuraavana yönä. Jos muutos tehdään kesken kauden vanhan liittymätyypin ja lisäpalvelun jäljellä olevat päivät hyvitetään saldona.

    Latausliittymien toimitusehdot löytyvät osoitteesta http://elisa.to/1kDUAYf klikkaamalla liittymän alta kohtaa "näytä lisätiedot". Valitettavasti tuosta liittymätyypinvaihdon yhteydessä tehtävästä maksusta ei taideta ehdoissa mainita lainkaan. Eli aina kun liittymään tehdään muutoksia, pitää muutettavien palveluiden kuukausimaksu maksaa samassa yhteydessä. Mahdolliset saldohyvitykset yms. hyödynnetään laskutusjakson vaihteessa, kun olemassaolevasta saldosta maksetaan seuraavan kuukauden kuukausimaksu. Hukkaan ne eivät siis mene!

    Hyvityksistä voidaan keskustella tapauskohtaisesti.
  • Kiitos yleisistä tiedoista, jotkla olivatkin tässä yleisellä puolella. ystävllisesti täydennän, että ko. liittymään ei ole tullut yhtään muistutusta saldolatauksesta eli ei myöskään tammikuussa.

    Liittymien ehdoista minulle on myös epoäselvää yhä, meneekö 20e maksu VAIN, kun norppa muuten takaisin reiluksi (asia, joka ei lue ehdoissa) vai meneekö vastaav a20e maksu myös, jos vaihtaa reilun datasiirtonopeutta tai tekstiviestipaketin kokoa?

    Ystävällisesti,

    Sirpa
    Jahas. Kesäkuussa reilu-liittymästä tuli 3 kertaa ilmoitus "liittymäsi Reilu 3G kuukausimaksu veloitetaan ensi yönä", varmista että saldoa on jne. Ilmoitukset tulivat 24, 26 ja 28.6.

    Liittymän ilmoitukset eivät nyt siis ole toimineet koskaan: ensin niitä ei tullut ollenkaan, nyt tulee 3 peräperää. Mitä on veloitettu oikeasti? Miten liittymä muuten toimii? Mistä voi tietää, että se toimii oikein?

    Jos liittymän haluaa lopettaa, koska se ei toimi kuten sen ehdoissa on esitetty, vaan täysin satunnaisesti, miten palautatte saldon? Lapselle nimenomaan saldomuistutusten täsmällinen tuleminen ja oikea laskutus ovat olennaisia.

    Miellyttävää olisi myös, jos tietoa saisi vaikkapa suoraan omaan sähköpostiinsa, tarvitsematta luoda erikseen "elisa-tiliä" ja kirjautua sinne hoitamaan asioita ja kyselemään tietoa. On turhauttavaa kysellä taas saldomuistutuksista, jotka eivät ole kertaakaan toimineet 1 per kuukausi-periaatteen mukaan. Onko mahdollista saada vastaus omaan sähköpostiin/ muutoin kuin tänne, es. viestini asionomaiseen liittymään?

    Vastauksesta etukäteen kiittäen, ystävällisesti Sirpa
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Hei Sirpa!

    Laitatko profiiliisi / minulle yksityisviestinä asiakasnumeron / puh. numeron jota tämä koskee, niin voidaan tutkia asiaa 🙂
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    20 euron maksu tarkoittaa siis maksua, jonka teet liittymätyypinvaihdon yhteydessä. Eli kun teet liittymätyypinvaihdon, pitää sinun maksaa liittymätyypin kuukausimaksu tilisiirrolla. Jos siis vaihdat itsellesi Reilu 3G -liittymän 300 minuutin puhepaketilla ja 100 viestin viestipaketilla teet tilisiirron, joka on suuruudeltaan kuukausimaksu 18,80 euroa. Eli seuraavan kuukauden kuukausimaksu maksetaan etukäteen. Näin myös silloin, kun vaihdat tekstiviestipaketin kokoa tai datasiirtonopeutta.

    Osallistu keskusteluun