Vastattu

Reilua vai ei?

  • 31 joulukuu 2015
  • 1 kommentti
  • 469 katselukerrat

Hankin Reilu 3G:n kuukausi sitten ja liittymän oston yhteydessä minua ohjeistettiin, että ladata rahaa liittymään kun Saunalahti tekstiviestillä niin kehottaa tekemään. Ja että homma hoituu automaattisesti sitten siitä eteenpäin.

Lauantaina sellainen viesti tuli. Ihmettelin, että tuleepa se aikaisin, kun ei liittymän hankkimisestakaan ollut mennyt vielä kokonaista kuukautta. Ajattelin, että kyllä sen varmasti ehtii vielä. Maanantaina tuli seuraava viesti. Latasin vaadittavan summan ja ajattelin vielä tarkistaa OmaSaunalahdesta, että saanko nyt jotenkin varmasti hoidettua sitä kautta homman niin että kaikki menee oikein. En löytänyt sopivaa kohtaa klikattavaksi, joten luotin siihen että homma on kunnossa.

Eilen sain vielä uuden muistutuksen, jonka huomasin vasta illalla töistä lähtiessäni. Ihmettelin tätä kovin, mutta asiakaspalvelu oli mennyt jo kiinni. Päätin siis nukkua yön yli.

Juuri äsken sain ilmoituksen, jonka mukaan liittymäni on muuttunut Norpaksi. Miksi?

En ole tilannut Norppa-liittymää ja tiedän, että Reilu 3G sellaiseksi muuttuu JOS saldoa ei ole tarpeeksi. Olen maksanut kuukausimaksun myyjän ohjeiden mukaan ja luottanut siihen, että hommat hoituu. Olen tänään lähdössä muutaman päivän matkalle, joten en pääse nyt liikkeeseen itse asiaa selvittämään. Tämän hetkisen verenpaineen myötä ehkä niin onkin parempi. Palstaa pystyn kyllä seuraamaan.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Piampi 31 joulukuu 2015, 10:28

Sinullako on siis latausliittymä? Lähettämällä tekstiviestin TILI numeroon 18258, saat paluuviestinä tiedon liittymän saldosta sekä mahdollisista pakettiminuuteista ja -tekstiviesteistä. Viestissä on myös seuraava päivämäärä kuukausilaskutukselle.

Tekstiviestitse tulevat automaattiset muistutukset saldon lataamisesta ei toimi. Ei ole toiminut ainakaan kahteen vuoteen, joten on harmi, että niistä sinulle on oikeastaan edes mainittu kauppatilanteessa. Näissä kyseisissä tekstiviesteissä on ollut se ongelma, että ne tulevat aina ihan omia aikojaan, usein jo 1-2vkoa ennen oikeaa päivämäärää. Lisäksi niitä tulee usein kolme kertaa lyhyen ajan sisällä, välittämättä siitä onko liittymälle ladattu saldoa vai ei.

Jos sait viestin, että liittymätyyppisi on vaihtunut Norpaksi (laskuttava), niin se kyllä taitaa valitettavasti pitää paikkaansa. Liittymälle saa ladattua uudestaan paketin (esim. Reilu3G) menemällä OmaElisaan ja sieltä "vaihda liittymätyyppiä", seuraavaksi sivusto ohjaa sinut OmaSaunalahden puolelle hoitamaan muutokset ja tilaukset loppuun.

Jatkossa suosittelen käyttämään yllämainittua TILI-tekstiviestiä liittymän tilanteen seuraamiseen. Itselläni on juuri Reilu3G-liittymä, ja olen aina tietoinen laskutuspäivämäärästä tuon viestin avulla. Itse pidän vain sitten huolen, että kyseisenä päivänä liittymällä on tarpeeksi saldoa uuteen kuukausipakettiin.

TILI-tekstiviesti on ilmainen, joten varsinkin alkuun sieltä voi hyvin seurata vaikka viikoittainkin liittymän käyttöä.

Laittamalla asiakasnumerosi Palstan profiiliin sille varatulle paikalle, pystyvät Elisan palstatiimiläiset katsomaan niin halutessasi tarkemmin tuon liittymäsi tietoja ja tilannetta.

Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sinullako on siis latausliittymä? Lähettämällä tekstiviestin TILI numeroon 18258, saat paluuviestinä tiedon liittymän saldosta sekä mahdollisista pakettiminuuteista ja -tekstiviesteistä. Viestissä on myös seuraava päivämäärä kuukausilaskutukselle.

Tekstiviestitse tulevat automaattiset muistutukset saldon lataamisesta ei toimi. Ei ole toiminut ainakaan kahteen vuoteen, joten on harmi, että niistä sinulle on oikeastaan edes mainittu kauppatilanteessa. Näissä kyseisissä tekstiviesteissä on ollut se ongelma, että ne tulevat aina ihan omia aikojaan, usein jo 1-2vkoa ennen oikeaa päivämäärää. Lisäksi niitä tulee usein kolme kertaa lyhyen ajan sisällä, välittämättä siitä onko liittymälle ladattu saldoa vai ei.

Jos sait viestin, että liittymätyyppisi on vaihtunut Norpaksi (laskuttava), niin se kyllä taitaa valitettavasti pitää paikkaansa. Liittymälle saa ladattua uudestaan paketin (esim. Reilu3G) menemällä OmaElisaan ja sieltä "vaihda liittymätyyppiä", seuraavaksi sivusto ohjaa sinut OmaSaunalahden puolelle hoitamaan muutokset ja tilaukset loppuun.

Jatkossa suosittelen käyttämään yllämainittua TILI-tekstiviestiä liittymän tilanteen seuraamiseen. Itselläni on juuri Reilu3G-liittymä, ja olen aina tietoinen laskutuspäivämäärästä tuon viestin avulla. Itse pidän vain sitten huolen, että kyseisenä päivänä liittymällä on tarpeeksi saldoa uuteen kuukausipakettiin.

TILI-tekstiviesti on ilmainen, joten varsinkin alkuun sieltä voi hyvin seurata vaikka viikoittainkin liittymän käyttöä.

Laittamalla asiakasnumerosi Palstan profiiliin sille varatulle paikalle, pystyvät Elisan palstatiimiläiset katsomaan niin halutessasi tarkemmin tuon liittymäsi tietoja ja tilannetta.

Osallistu keskusteluun