Vastattu

Reilupaketin puhe- ja datan päivitys ei onnistu

  • 11 kesäkuu 2013
  • 10 kommenttia
  • 4912 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 12 kommenttia
Minulla on tällä hetkellä Reilu paketti (9,90€/kk) jossa 100 min höpötysaikaa ja 2mb data. Haluaisin nostaa puhe sekä datanopeutta.

Puheajan nosto onnistui oma.sauniksen kautta, mutta datan nosto ei - missään ei ole kohtaa missä datan nopeutta voisi nostaa. Haluaisin nostaa nopeuden 21mb.

Mistä tämä onnistuu? Täytyykö mun tilaa uusi liittymä ja sim- kortti tuosta verkkokaupasta vai mitä?

Miksi ihmeessä tämä pakettien päivitys on tehty niin monimutkaiseksi!?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ammattilainen 11 kesäkuu 2013, 08:17

Datanopeuden nosto tehdään Reilussa liittymätyypinvaihdon kautta. Eli menet GSM-liittymät -> klikkaa numeroa ->

liittymätyypinvaihto. Sitten valitset liittymätyypiksi Reilu 3G.

Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Datanopeuden nosto tehdään Reilussa liittymätyypinvaihdon kautta. Eli menet GSM-liittymät -> klikkaa numeroa ->

liittymätyypinvaihto. Sitten valitset liittymätyypiksi Reilu 3G.
Kiitos vastauksesta, mutta...

Menin ko kohtaan missä tämä määritetään. Datanopeudesta ei ollut mitään mainintaa ja liittymän outo 13,90€/kk hinta myös kummastuttaa. Eilen valitsemani puhepaketti oli nähtävissä.

Täytyykö mun tilata tuo ensin, jotta se datanopeus valinta ilmaantuu jonnekin valittavaksi?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
13,90 € on Reilu 3G:n perushinta, johon lisätään sitten puhepaketti esim. 300 min on 3 €, 500 min on 5 € ja tekstaripaketti. Eli valitset ensin tuon Reilu 3G ja sitten siihen siirtyy aiemmat puhe- ja tekstaripaketit. Ja  Reilu 3G sisältää siis 21M datanopeuden.

Reilu = 2M netti

Reilu 3G = 21 M netti
Okei. Oli vähän epäselvää kun missään ei lukenut tuosta datasta, mutta jos se menee kerta näin niin huomenna pitäisi nopeampi data olla kytkettynä.

Kiitos 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Juuri näin, tosin huomasithan, että pakkomyynti toimii - 3 € puhepaketti tulee kaupan päälle mikä nostaa hintaa eli hinnassa on 3 € ilmaa jos et sitä puhetta käytä paljoa tai lainkaan.

Huomaathan lisäksi että jos nostat puhemäärää, et saa enää takaisin 100 minuutin pakettia edes rahalla.

Onneksi on vaihtoehtoja operaattoreissa. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Aloittaja nimenomaan halusi lisätä puheaikaa. Eli sieltä vaan liittymätyypinvaihtoa tilaamaan. 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ymmärsin, mutta varoituksena, että takaisin ei paluuta ole.

Moni haluaa esim. kesälomaksi enemmän puhetta ja palata kesän jälkeen 100 minuutin pakettiin, mutta se ei onnistu, mikä voi tulla harmillisena yllätyksenä.
Itseasiassa en halunnut nostaa puheaikaa 100min --> 300min mutta minun oli "pakko" koska en ymmärtänyt, että 21mb datan olisi voinut saada myös sillä hetkellä olevaan pakettiin. Luulin, että 21mb netti on "nykyisissä' paketeissa 300min ylöspäin. Ärsyttävää kun oma.saunalahdesssa asiat eivät voi olla selkeästi esillä.

No, viime yönä tuli Reilu 3G voimaan ja näillä sit mennään, kun downgrade mahdollisuutta ei kerta ole...
Otapa asiakaspalveluun yhteyttä, jos vielä haluaisit perua tuon puheajan noston.

Kyllähän sen tulisi olla mahdollista tällaisessa väärinkäsitystilanteessa verkosta tilattaessa.

Joku Saunalahtelainen voisi tietysti vahvistaa tai kumota tämän tässä ketjussakin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
micqo kirjoitti:
Itseasiassa en halunnut nostaa puheaikaa 100min --> 300min mutta minun oli "pakko" koska en ymmärtänyt, että 21mb datan olisi voinut saada myös sillä hetkellä olevaan pakettiin. Luulin, että 21mb netti on "nykyisissä' paketeissa 300min ylöspäin. Ärsyttävää kun oma.saunalahdesssa asiat eivät voi olla selkeästi esillä.

No, viime yönä tuli Reilu 3G voimaan ja näillä sit mennään, kun downgrade mahdollisuutta ei kerta ole...

100 minuutin paketilla varustetun Reilu-liittymän VOI päivittää Reilu 3Gksi OmaSaunalahdenkin kautta ilman että menettää sen puhepaketin. Micqon tapauksessa voidaan poikkeuksellisesti palauttaa 100 minuutin paketti, selkeästi kuitenkin on ollut tarkoitus pitää se pienempi paketti.
Lisäätkö Micqo asiakasnumeron käyttäjätietoihisi niin katsotaan asia kuntoon! Laita minulle yksityisviesti kun olet lisännyt asiakasnumeron.

Osallistu keskusteluun